Την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, το σχολείο μας διοργάνωσε μια ξεχωριστή ημέρα συνεκπαίδευσης και κοινών δράσεων, στέλνοντας μήνυμα συμπερίληψης και συνεργασίας.
Κατά τις τρεις πρώτες διδακτικές ώρες, είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε μαθητές από σχολεία της περιοχής, με στόχο τη συνδιδασκαλία, την αλληλεπίδραση και την ανταλλαγή εμπειριών.
Μαθηματικά με… Ρομαντισμό και Παιχνίδι!
Στο τμήμα της Α1 Λυκείου υποδεχτήκαμε τους μαθητές του τμήματος της θεωρητικής κατεύθυνσης του ΓΕΛ Κορωπίου για να κάνουμε όλοι μαζί Γεωμετρία! Το διαθεματικό μάθημα είχε ως αφόρμηση το Πυθαγόρειο Θεώρημα, με έναν άκρως δημιουργικό τρόπο: Ξεκινήσαμε με ένα ζεστό παιχνίδι γνωριμίας, πετώντας το κουβάρι και μιλώντας για τον εαυτό μας προκειμένου να γνωριστούμε και να συνδεθούμε με τον ιστό που έφτιαξε η μπλεγμένη κλωστή. Είπαμε μερικά πράγματα για το σχολείο μας και σπάσαμε μερικούς μύθους για τα Ειδικά Σχολεία. Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο όπου ο Ρωμαίος ήθελε να σκαρφαλώσει στο μπαλκόνι της Ιουλιέτας, αλλά ήθελε βοήθεια για να … υπολογίσει το μήκος της σκάλας που θα έπρεπε να παραγγείλει! Τα παιδιά εργάστηκαν σε ζευγάρια για να βρουν τη λύση και ολοκλήρωσαν τη δράση με ένα διασκεδαστικό κουίζ στα τάμπλετ.
Για την συδιδασκαλία αυτή, συνεργάστηκαν οι Μαθηματικοί Σηφάκη Ελένη από το ΓΕΛ Κορωπίου και Ταβουλάρη Μαριάννα από το ΕΝΕΕΓΥΛ. Ευχαριστούμε την κα Σίλια Καλογεράκου, ψυχολόγο του σχολείου μας, για την βοήθειά της στην τάξη.
Συνεκπαίδευση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία!
Η εκπαιδευτικός, κα Πασάλη Ε. ΠΕ02, υποδέχτηκε στο σχολείο μας τις εκπαιδευτικούς, κες Βώσικα Μ. ΠΕ02 και Κοτρίδη Μ. ΠΕ02, από το Γυμνάσιο Αναβύσσου,, οι οποίες επισκέφθηκαν το ΕΝΕΕΓΥΛ Κορωπίου στο πλαίσιο της σύμπραξης των δύο σχολείων για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών. Συμμετείχαν οι μαθητές/-τριες του Α΄2 τμήματος Γυμνασίου του σχολείου και οι μαθητές/-τριες του Γυμνασίου Αναβύσσου. Συγκεκριμένα, η συνεκπαίδευση έλαβε χώρα στο γνωστικό αντικείμενο της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και είχε διάρκεια δύο διδακτικών ωρών. Κατά τη διάρκεια της συνεκπαίδευσης προβλήθηκαν ολιγόλεπτα βίντεο και εικόνες σχετικές με την έννοια της αναπηρίας. Έπειτα, έγινε επεξεργασία λογοτεχνικού κειμένου με αντίστοιχη θεματολογία. Τέλος, οι μαθητές/-τριες δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά, συμπλήρωσαν το φύλλο εργασίας και το διαδραστικό κουίζ που είχε σκοπό την προσέγγιση της έννοιας της αναπηρίας με παιγνιώδη τρόπο.
Ευχαριστούμε πολύ τις κες Βώσικα Μ. και Κοτρίδη Μ. για την άμεση ανταπόκριση στο κάλεσμα μας!
Βρίσκοντας το Φως μου- Βρίσκοντας το Φως σου !
Τη δράση οργάνωσαν και υλοποίησαν η κα Μαίρη Γώγου, ψυχολόγος του ΕΝΕΕΓΥΛ Κορωπίου, σε συνεργασία με τον κ. Παναγιώτη Δαμούλο, φιλόλογο από το Γυμνάσιο Κερατέας. Στη δράση συμμετείχαν επίσης η κα Δήμητρα, φιλόλογος του Τμήματος Ένταξης Κερατέας, καθώς και ο κ. Γεώργιος Καψούρης, Διευθυντής του Γυμνασίου Κερατέας.
Η δράση είχε ως στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την έννοια της αναπηρίας και τα είδη της, μέσα από την παρουσίαση παραδειγμάτων ατόμων με αναπηρία και ανθρώπων παγκόσμιας φήμης που διέπρεψαν στην επιστήμη και στις τέχνες. Παρουσιάστηκαν σχετικά βίντεο, καθώς και βίντεο που δημιούργησε το Γυμνάσιο Κερατέας με θέμα την κινητική αναπηρία μαθητή και τη συμπερίληψή του στο γενικό σχολείο.
Με αφορμή το παραπάνω υλικό, ακολούθησε συζήτηση γύρω από τις δυσκολίες προσαρμογής μαθητών με αναπηρία στο σχολικό περιβάλλον, καθώς και γύρω από την ανάδειξη των ιδιαίτερων ταλέντων, των δυνατοτήτων και των εσωτερικών δυνάμεων που τους βοηθούν να ξεπερνούν τα εμπόδια της καθημερινότητας. Πραγματοποιήθηκαν παιχνίδια ρόλων και δραματοποίηση, μέσα από μικτές ομάδες συνεργασίας των δύο σχολείων, με κεντρικό άξονα το «φως» που κρύβει κάθε μαθητής.
Στη συνέχεια, σε συνεργασία με την κα Μαρία Χαβιάρα, γυμνάστρια του Γυμνασίου Κερατέας, πραγματοποιήθηκε κοινή χορογραφία των μαθητών των δύο σχολείων, η οποία ολοκληρώθηκε σε κλίμα συγκίνησης και επισφραγίστηκε με αγκαλιές, χαμόγελα και τη συμφωνία για μελλοντικές κοινές δράσεις και συνέχιση της συνεργασίας.
Τέλος, η κα Γώγου, μαζί με τους μαθητές του σχολείου μας, συνέχισε τη συζήτηση και την εμβάθυνση στο θέμα. Οι μαθητές, δουλεύοντας σε μικρές ομάδες, έγραψαν στίχους για τα ταλέντα και τις εσωτερικές τους δυνάμεις, οι οποίοι μετατράπηκαν σε τραγούδια με τη βοήθεια εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, ενώ παράλληλα δημιουργήθηκε και σχετικό βίντεο.
Μετά τις συνδιδασκαλίες, την τέταρτη διδακτική ώρα, όλοι οι συμμετέχοντες –μαθητές και εκπαιδευτικοί– συγκεντρώθηκαν στη μεγάλη αίθουσα για να συνεχίσουν τη δράση μέσα από την τέχνη.
Εικαστικά… Μαζί!
Τα παιδιά, χωρισμένα σε συμπεριληπτικές ομάδες, υπό την καθοδήγηση της εικαστικού μας κας Κατερίνας Ζερβού, δημιούργησαν ομαδικά έργα ζωγραφικής σε μεγάλα χαρτόνια, ακολουθώντας τον ρυθμό της μουσικής και δουλεύοντας σιωπηλά, χωρίς να μιλούν, ώστε να επικοινωνούν μόνο μέσα από τα χρώματα και τις γραμμές τους. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό: κάθε ομάδα συνέβαλε στη δημιουργία ενός ενιαίου, πολύχρωμου και αρμονικού ομαδικού έργου τέχνης.
Η ημέρα ολοκληρώθηκε με την προβολή ταινιών μικρού μήκους με θέμα την αναπηρία, ενισχύοντας την ευαισθητοποίηση και την ενσυναίσθηση.
Οι μαθητές συνεργάστηκαν άψογα, πέρασαν όμορφα, έκαναν νέες φιλίες και έδειξαν ότι η συνεργασία και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα οδηγούν στα καλύτερα αποτελέσματα μάθησης και δημιουργίας.
Συγχαρητήρια σε μαθητές και εκπαιδευτικούς για την επιτυχημένη οργάνωση και την πολύ ενδιαφέρουσα ημέρα!






































