Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης, διοργάνωσε ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου και ώρες 19.00-21.00, με προσκεκλημένο τον Επίκουρο Καθηγητή Παιδαγωγικής και Διδακτικής της Γλώσσας στο τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κ. Κωνσταντίνο Γκαραβέλα, με θέμα: «Ο ΝΕΑΝΙΚΟΣ ΓΛΩΣΣΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΑΙ Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

Ο κ. Γκαραβέλας υποστήριξε ότι τις τελευταίες δεκαετίες έχει παρατηρηθεί έντονη διαφοροποίηση στον τρόπο διδασκαλίας του γλωσσικού μαθήματος. Ενώ παλαιότερα, η γλώσσα προσδιοριζόταν ως ένα σύστημα αποτελούμενο από λέξεις και γραμματική, σήμερα στο επίκεντρο βρίσκεται ο τρόπος που το σύστημα αυτό συναντάται στην καθημερινή επικοινωνία. Στο πλαίσιο αυτό, η γλωσσική ποικιλότητα θα πρέπει να κατέχει κεντρική θέση στο γλωσσικό μάθημα στο ελληνικό δημόσιο σχολείο. Η Γλώσσα των Νέων αποτελεί μια κοινωνιόλεκτο, η οποία φαίνεται ότι δεν κατέχει τη θέση που της αρμόζει. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην επιτυγχάνεται η απενοχοποίησή της, να μην προωθείται η καλλιέργεια της κριτικής γλωσσικής επίγνωσης των μαθητών/τριών και να μη δίνεται ο απαραίτητος χώρος για την εξέταση των ιδεολογιών που σχετίζονται με την συγκεκριμένη ποικιλία. Ο κ. Γκαραβέλας κατέδειξε μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα πως η σύνδεση του γλωσσικού μαθήματος με τις γλωσσικές εμπειρίες των ίδιων των μαθητών/τριών είναι συμβατή με τη στοχοθεσία των Α.Π. και για το λόγο αυτό προτείνεται η ένταξη της Γλώσσας των Νέων στο γλωσσικό μάθημα.

Μπορείτε να κατεβάσετε την παρουσίαση του κ. Γκαραβέλα, πατώντας τον εδώ

 

Screenshot από τη διαδικτυακή επιμόρφωση

Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης και το Εργαστήριο Κοινωνικών και Μεταναστευτικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας οργάνωσαν την πέμπτη διάλεξη του κύκλου διαδικτυακών διαλέξεων τη Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2021, στις 7 μ. μ. με θέμα: ” Νεοφιλελευθερισμός. Η φιλοσοφία της ελεύθερης οικονομίας και του δυνατού κράτους”. Ομιλητής ήταν ο κ. Βασίλης Γρόλλιος, ο οποίος εκπόνησε μεταδιδακτορική έρευνα στη διαλεκτική του Μαρξ, στο University of York της Μεγάλης Βρετανίας, ενώ έχει διδάξει σε τρία ελληνικά πανεπιστήμια.

Ο κ. Γρόλλιος υποστήριξε ότι ο νεοφιλελευθερισμός αποθεώνει την ελεύθερη οικονομία και ότι, δυστυχώς, πολύ συχνά συγχέεται με τον φιλελευθερισμό, που δεν είναι υπέρ της ελεύθερης οικονομίας αλλά του έντονου κρατικού παρεμβατισμού, προκειμένου το κράτος να υλοποιήσει μια συγκεκριμένη ιδέα αναδιανεμητικής δικαιοσύνης. Αυτήν ακριβώς την ιδέα οι νεοφιλελεύθεροι τη βλέπουν να έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη λογική της ελεύθερης οικονομίας, στο πλαίσιο της οποίας το κράτος πρόνοιας θα έχει σχεδόν καταργηθεί. Προϋπόθεση της υλοποίησης της ελευθερίας στους νεοφιλελεύθερους είναι ένα δυνατό-ισχυρό κράτος σε τέτοιο βαθμό που μάλιστα φτάνουν σε σημείο να δικαιολογούν και την δικτατορία, έστω προσωρινά. Βασικά κείμενα που προτείνει ο κ. Γρόλλιος προς μελέτη είναι: M. Friedman, Καπιταλισμός και Ελευθερία και Fr. Hayek, Ο Δρόμος προς τη Δουλεία (έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά).

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την εκδήλωση ακολουθώντας τον εξής σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=T1vDgWuwY0s

Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης, ανταποκρινόμενος στην ανάγκη για ουσιαστική και διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, διοργάνωσε ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ την Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου και ώρες 19.00-21.00, με προσκεκλημένη την Ευανθία Ζαρκογιάννη, Διδάκτορα του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και με θέμα: «Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΛΑΘΟΥΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ».

Στο συγκεκριμένο εργαστήριο προτάθηκε μια διδακτική πρόταση, η οποία αντλεί το θεωρητικό της υπόβαθρο από τις σύγχρονες προσεγγίσεις δημιουργικής αξιοποίησης του λάθους στη διδακτική πράξη. Ειδικότερα, αναφέρεται στη γόνιμη ενσωμάτωση των στοιχείων προφορικότητας που εντοπίζονται στον γραπτό λόγο των μαθητών σε νέες πρακτικές ανατροφοδότησης που δύνανται να εφαρμόσουν οι διδάσκοντες κατά τη διόρθωσή τους. Αξιοποιώντας, συγχρόνως, τη μέθοδο της έρευνας-δράσης διερευνά τη σχέση των μαθητών με το λάθος μέσα από την εφαρμογή της εν λόγω πρότασης στη σχολική πραγματικότητα στο πλαίσιο της γλωσσικής διδασκαλίας. Κατά συνέπεια, δύναται ο εκπαιδευτικός να αντλήσει χρήσιμα συμπεράσματα για την εμπλοκή των στοιχείων προφορικότητας στα γραπτά των μαθητών στο πλαίσιο μιας νέας θεώρησης του λάθους από τον ίδιο.

Μπορείτε να κατεβάσετε την παρουσίαση της κ. Ζαρκογιάννη, πατώντας τον εδώ.

Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης και το Εργαστήριο Κοινωνικών και Μεταναστευτικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας οργάνωσαν την τέταρτη διάλεξη του κύκλου διαδικτυακών φιλοσοφικών διαλέξεων τη Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2021, στις 7 μ. μ. με θέμα: “Τα δικαιώματα των ‘άλλων’. Μια φιλοσοφική προσέγγιση του προσφυγικού”. Ομιλήτρια ήταν η μόνιμη Επίκουρη Καθηγήτρια της Ιστορίας της Φιλοσοφίας στο Τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, κ. Φωτεινή Βάκη.

Η κ. Βάκη επεσήμανε ότι η αντιμετώπιση του πρόσφυγα, του μετανάστη, του “ξένου” δεν δοκιμάζει μόνο την ηθική μας συνείδηση εν όψει συνανθρώπων που αιτούνται βοήθεια αλλά και τους ίδιους τους θεσμούς της δημοκρατικής μας πολιτείας. Τα όρια της εθνικής επικράτειας προκαλούν τον αναστοχασμό επί της ανα-νοηματοδότησης των ορίων της ίδιας της πολιτικής κοινότητας και της αναθεώρησης της ιδιότητας του πολίτη στην εποχή της κρίσης του εθνικού κράτους και των αντιφάσεών του. Ο “ξένος” που κείται στο εθνικό μας κατώφλι ημιθανής δεν ζητεί μόνο περίθαλψη, τροφή, και στέγη υπό την ιδιότητά του “ανθρώπου” ανεξαρτήτως επιμέρους κατηγορικών προσδιορισμών, αλλά κάνει έκκληση για έναν χώρο ύπαρξης και “ορατότητας” που του διασφάλιζε η έννομη τάξη της απολεσθείσας πολιτικής κοινότητας. Ανέστιος και άπατρις, σύμφωνα με την προσέγγιση της κ. Βάκη, ο “ξένος” γίνεται κατά ειρωνικό τρόπο, η διαλεκτική αντιστροφή του “κοσμοπολιτισμού” του κεφαλαίου. Αν, χειραφετημένο από τον εθνικό και έννομο “ζυγό”, το κεφάλαιο ευημερεί και κερδίζει τον κόσμο, ο “ξένος” τον χάνει διότι η εγκατάλειψη του οίκου και της πατρίδας συνεπάγεται απώλεια των δικαιωμάτων και γίνεται “ακοσμισμός”, απώλεια δηλαδή της δυνατότητάς του να ανήκει και να “μοιράζεται” τον κόσμο. Αόρατος και “περιττός” ο “ξένος” εκπίπτει απλώς “σε ζωική αντίδραση και εκπλήρωση λειτουργιών” που η Hannah Arendt απέδιδε στον τύπο ανθρώπου που “κατασκευαζόταν” στα απάνθρωπα “εργαστήρια” του ολοκληρωτισμού.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την εκδήλωση ακολουθώντας τον εξής σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=APKwJ3qKoqo

 

 

 

 

Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης και το Εργαστήριο Κοινωνικών και Μεταναστευτικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας οργάνωσαν την τρίτη διάλεξη του κύκλου διαδικτυακών φιλοσοφικών διαλέξεων, τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2021, με θέμα: «Ο αντισημιτισμός ως ιστορικό φαινόμενο».  Ομιλήτρια ήταν η Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του Α.Π.Θ., Μαρία Καβάλα.

Η Μαρία Καβάλα αναφέρθηκε στην ιστορική προέλευση του όρου αντισημιτισμός από τον παραδοσιακό θρησκευτικό αντι-ιουδαϊσμό, ο οποίος εδραιώθηκε με την επικράτηση του χριστιανισμού από τον 4ο αι. μ.Χ.  και διαμόρφωσε στη μεσαιωνική Ευρώπη χωριστούς κόσμους για Εβραίους και χριστιανούς. Στα τέλη του 19ου αιώνα, αν και σταδιακά τα ευρωπαϊκά γκέτο άρχισαν να καταργούνται, οι Εβραίοι της διασποράς διαπίστωσαν ότι στη θέση του παραδοσιακού αντισημιτισμού, νέες, πιο «πολιτικές» προκαταλήψεις και εχθρότητες τούς έκαναν και πάλι ανεπιθύμητους. Οι νέες αυτές προκαταλήψεις βασίστηκαν στην έννοια της φυλής και η Γερμανία του Μεσοπολέμου αποτέλεσε πρόσφορο πεδίο ανάπτυξής τους. Ο Ναζισμός και το Ολοκαύτωμα, η γενοκτονία των 6 εκ. Εβραίων της Ευρώπης με μαζικό τρόπο σήμανε για τον 20ό αι. τη διάψευση του μύθου της προόδου της νεωτερικής κοινωνίας και προκαλούσε για αναστοχασμό. Αναστοχασμό διαρκή και απαραίτητο, καθώς το τέλος του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου και το Άουσβιτς έφεραν την ίδρυση του κράτους του Ισραήλ, τη μερική ανασυγκρότηση των εβραϊκών κοινοτήτων της διασποράς αλλά μαζί παλαιές και νέες μορφές αντισημιτισμού διεθνώς. Στη σύγχρονη Ελλάδα, παραδείγματα αντισημιτισμού στη δημόσια ζωή επιβεβαιώνουν ότι το πρόβλημα είναι εδώ. Τα ερωτήματα και τα γιατί παραμένουν.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την εκδήλωση ακολουθώντας τον εξής σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=RYd-xlpdYY4&feature=youtu.be 

 

 

Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης και το Εργαστήριο Κοινωνικών και Μεταναστευτικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας οργάνωσαν τη δεύτερη διάλεξη του κύκλου διαδικτυακών φιλοσοφικών διαλέξεων, τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021, με θέμα: “Η δημοκρατία σήμερα: προκλήσεις και φιλοσοφικές απαντήσεις”.  Ομιλητής ήταν ο Αναπληρωτής Καθηγητής Πολιτικής Φιλοσοφίας στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ, Άρης Στυλιανού.

Ο Άρης Στυλιανού, αφού ανέφερε αρχικά τους βασικούς πυλώνες της δημοκρατίας, ως καθημερινού τρόπου ζωής και ως του καλύτερου δυνατού τρόπου για να ρυθμιστεί ο συλλογικός βίος των ανθρώπων, στη συνέχεια, επισήμανε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα. «Η δημοκρατία δεν είναι ποτέ αυτονόητη», γράφει ο ίδιος στο βιβλίο του, Ο Σπινόζα και η δημοκρατία, Εκδόσεις Πόλις. Και συνεχίζει: «η δημοκρατία πάντοτε ήταν δυνατόν να επιτυγχάνεται, στον έναν ή στον άλλον βαθμό, μόνο με σκληρούς αγώνες, με επίπονες προσπάθειες, με διαρκείς φροντίδες. Η δημοκρατία είναι πάντα εν κινήσει, σε ρευστή και δυναμική κατάσταση, βρίσκεται σε διαρκή διακύβευση. Πρέπει να την καλλιεργούμε και να τη φροντίζουμε ακατάπαυστα. Χρειάζεται μονίμως εμβάθυνση και εκπλάτυνση». Πρόκειται για παρατηρήσεις που αποκτούν δραματική επικαιρότητα, καθώς η αντιπροσωπευτική δημοκρατία πλήττεται σήμερα ποικιλοτρόπως και στις δύο μεριές του Ατλαντικού.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την εκδήλωση ακολουθώντας τον εξής σύνδεσμο: https://www.youtube.com/video/VLuGdmpkL9c/edit

 

 

 

Τη Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου 2020 πραγματοποιήθηκε η πρώτη ομιλία στα πλαίσια του κύκλου διαδικτυακών διαλέξεων, που διοργανώνει ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης, με τίτλο «Η φιλοσοφία στην εποχή της κρίσης» και τον οποίο συντονίζει η Ελένη Γερούση, Δρ Φιλοσοφίας (ΑΠΘ).

Στην πρώτη ομιλία ο Αλέξανδρος Κιουπκιολής, αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ με γνωστικό αντικείμενο «Σύγχρονες Πολιτικές Θεωρίες», μίλησε για τα «κοινά αγαθά» (commons). Πρόκειται για «σχήματα συλλογικής αυτο-οργάνωσης γύρω από αγαθά τα οποία κατέχει ή/και παράγει συλλογικά μια κοινότητα. Υπάρχουν πολύ διαφορετικά είδη κοινών, από τους φυσικούς κοινούς πόρους (ψαρότοπους, δάση, αρδευτικά κάναλια)  ως τα κοινά μέσα παραγωγής σε εργατικούς συνεταιρισμούς, και ψηφιακά κοινά, όπως το ανοικτό λογισμικό. Το κρίσιμο είναι ότι τα «κοινά» σημαίνουν κοινούς πόρους τους οποίους διάφορες κοινότητες διαχειρίζονται, παράγουν και διανέμουν από κοινού, μέσα από τη συλλογική συμμετοχή και εξασφαλίζοντας ισότιμη πρόσβαση στα κοινά αγαθά, με τρόπους που ξεφεύγουν από τη λογική και της ατομικής ιδιοκτησίας στην αγορά και της δημόσιας-κρατικής ιδιοκτησίας». Την ομιλία ακολούθησε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση σχετικά με τους τρόπους εφαρμογής αυτής της εναλλακτικής μορφής συμμετοχικής δημοκρατίας, με βάση ερωτήματα που έθεσε το κοινό που παρακολούθησε την εκδήλωση.

 

Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης, πάντα στο πλευρό των εκπαιδευτικών και ανταποκρινόμενος στην ανάγκη για ουσιαστική επιμόρφωσή τους στην αξιοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, διοργάνωσε ένα ακόμη ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ τη Δευτέρα 23 Νοεμβρίου, όπου παρουσιάστηκαν χρήσιμα ψηφιακά εργαλεία και λογισμικά, τα οποία μπορούν να διευκολύνουν και να μεγιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου.

Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης, θεωρώντας ότι η ανταλλαγή γνώσεων και η γόνιμη αλληλεπίδραση μεταξύ των εκπαιδευτικών προάγει μια υγιή κουλτούρα συνεργασίας και επικοινωνίας, έδωσε το βήμα σε πέντε μέλη του, φιλολόγους σε Γυμνάσια και Λύκεια της Π.Ε. Κοζάνης, να παρουσιάσουν ψηφιακά εργαλεία, τα οποία γνωρίζουν και χρησιμοποιούν συχνά. Συγκεκριμένα, η Όλγα Καψούδα παρουσίασε το λογισμικό ClassMarker για τη δημιουργία ασκήσεων, η Μυρσίνη Κακλείδου το Dropbox για τον διαμοιρασμό αρχείων, η Αγγελική Τσιραμπίδου τη δημιουργία παρουσίασης με το PowerPoint, ο Γιώργος Δελιόπουλος λογισμικά για την ασφαλή θέαση, αποθήκευση και επεξεργασία video, ενώ η Ελένη Γερούση τη δημιουργία ερωτηματολογίου/ασκήσεων με τις Google Forms. Αν και τα περισσότερα λογισμικά ήταν γνωστά σε πολλούς, εντούτοις παρουσιάστηκαν νέες δυνατότητες και άγνωστα εργαλεία, που παρέχουν τα συγκεκριμένα λογισμικά, όχι μόνο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση αλλά και για τη δια ζώσης.

Μετά τις παρουσιάσεις τέθηκαν ερωτήσεις από τους συμμετέχοντες, ο αριθμός των οποίων ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Στο επιμορφωτικό σεμινάριο του Συνδέσμου Φιλολόγων Κοζάνης συμμετείχαν περίπου 400 καθηγητές πολλών ειδικοτήτων από διάφορα μέρη της Ελλάδας, τους οποίους και ευχαριστούμε για την παρακολούθηση. Θα πρέπει να ζητήσουμε συγγνώμη από εκατοντάδες άλλους συναδέλφους, οι οποίοι έκαναν αίτηση να παρακολουθήσουν το σεμινάριο αλλά δεν μπόρεσαν, καθώς υπήρχε ο φόβος μην κολλήσει η πλατφόρμα λόγω του μεγάλου αριθμού συμμετοχών.

Όλες οι παρουσιάσεις βρίσκονται ανηρτημένες στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου Φιλολόγων Κοζάνης: https://blogs.sch.gr/sfkozanis/, αλλά και σε αναρτήσεις στη σελίδα μας στο Facebook (Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης) .   

Ο ψηφιακός χώρος του Συνδέσμου Φιλολόγων Κοζάνης κατέστη για άλλη μια φορά ένας χώρος ανταλλαγής ιδεών και εμπνεύσεων μεταξύ καθηγητών από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, αποδεικνύοντας το ακάματο μεράκι των Ελλήνων εκπαιδευτικών να επιτελέσουμε το έργο μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ακόμη και μέσα στις πρωτοφανείς δυσκολίες που βιώνουμε.

 

 

 

Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης, ανταποκρινόμενος στην ανάγκη για ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, διοργάνωσε ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ τη Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου για την εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση.

Η πρώτη προσκεκλημένη ομιλήτρια ήταν η κ. Αδαμαντία Σπανακά, μέλος της Ακαδημαϊκής Επιτροπής Εποπτείας και Καθηγήτρια-Σύμβουλος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Εκπαίδευση και Τεχνολογίες σε συστήματα εξ αποστάσεως Διδασκαλίας και Μάθησης-Επιστήμες της Αγωγής» στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Η κ. Σπανακά ανέλυσε τις κεντρικές έννοιες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ενώ ανέδειξε όλα εκείνα τα στοιχεία που είναι αναγκαία για την ποιοτική αξιοποίησή της από μαθητές και εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Παράλληλα, προσπάθησε να προσεγγίσει κριτικά την επίδραση του Covid-19 στην εκπαίδευση, υπό το πρίσμα της διαδικτυακής μάθησης και διδασκαλίας.

Η δεύτερη προσκεκλημένη ομιλήτρια ήταν η κ. Αλεξάνδρα Γερακίνη, φιλόλογος στο 6ο Γυμνάσιο Καβάλας με μεγάλη εμπειρία στη δημιουργική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Το ιστολόγιό της με τίτλο «Διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων»  (

http://alexgger.blogspot.com/

)  είναι πανελληνίως γνωστό. Η κ. Γερακίνη επικεντρώθηκε στην οργάνωση της ηλεκτρονικής τάξης και την πρακτική εφαρμογή σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων.

Μετά τις παρουσιάσεις των δύο ομιλητριών τέθηκαν ερωτήσεις και ακολούθησε συζήτηση. Στο επιμορφωτικό σεμινάριο του Συνδέσμου Φιλολόγων Κοζάνης συμμετείχαν περίπου 180 καθηγητές πολλών ειδικοτήτων από διάφορα μέρη της Ελλάδας.

Ο ψηφιακός χώρος του Συνδέσμου Φιλολόγων Κοζάνης κατέστη για άλλη μια φορά ένας χώρος ανταλλαγής ιδεών και εμπνεύσεων μεταξύ καθηγητών από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης αναρτά όλες τις παρουσιάσεις της διαδικτυακής ημερίδας «ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ», η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 10 Ιουνίου 2020, με την υποστήριξη της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας και της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης. Το φθινόπωρο του 2020 θα εκδοθούν και θα διατεθούν ηλεκτρονικά και τα πρακτικά της ημερίδας.

Αγγελική Τσιραμπίδου_Ανακαλύπτοντας το νομπελίστα Γιώργο Σεφέρη

Αικατερίνη Μπουντιούκου_Επαναληπτικές Ασκήσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου

Αλίκη Τσεπραηλίδου_Φιλοσοφία Β΄ Λυκείου με θέμα Κορωνοϊός και ηθική φιλοσοφία

Αναστασία Πιτένη_Τα δημοτικά τραγούδια της ξενιτιάς

Ειρήνη Αλωπούδη_Δραστηριότητες δημιουργικής γραφής

Βάια Γκίνου_Το μαύρο κύμα του Λουίς Σεπούλβεδα

Βάσω Γαστεράτου _Η αξιοποίηση της εμπειρίας των μαθητών την περίοδο της καραντίνας

Γεωργία Κοθρά_Το διδακτέο και το διδακτό στο Εσπερινό Σχολείο –

Σοφία Σισμανίδου_Η Άλωση της Πόλης σε 2+2 μαθήματα σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης

Γιώργος Δελιόπουλος_Τηλεδιδάσκοντας την Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου

Αντώνης Μαστραπάς_Παρουσίαση ενότητας από την Ιστορία Α΄ Λυκείου με θέμα Αρχαϊκή Εποχή, Τα πολιτεύματα & Οι περσικοί πόλεμοι

Διαμαντούλα Νάκα_ Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση από κάποια απόσταση

Γερούση_Η εμπειρία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη Δ. Μακεδονία. Οι απόψεις των φιλολόγων

Δώρα Μουστάκα_Διδάσκοντας τη ραψωδία Σ της Ιλιάδας μέσω Webex και Eclass

Λίνα Παπακυριακού_Όψεις εγκλεισμού

Μαρία Παπαδημητρίου_Το ηρωικό ιδεώδες στον κόσμο του Ομήρου και οι μεταγενέστερες αντιλήψεις

Πέττυ Σολακίδου_Αρχαία Κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου και Ιστορία Γενικής Παιδείας (1) Πέττυ Σολακίδου_Αρχαία Κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου και Ιστορία Γενικής Παιδείας (2) Πέττυ Σολακίδου_Αρχαία Κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου και Ιστορία Γενικής Παιδείας (3) Πέττυ Σολακίδου_Αρχαία Κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου και Ιστορία Γενικής Παιδείας (4) Πέττυ Σολακίδου_Αρχαία Κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου και Ιστορία Γενικής Παιδείας (5)