AΙΣΧΟΣ! ΟΙ ΚΗΡΥΚΕΣ ΤΟΥ ΜΙΣΟΥΣ (Π.Α.ΜΕ – ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ – Ε.Ρ.Α.) ΔΙΧΑΖΟΥΝ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΚΑΙ ΧΑΡΙΖΟΥΝ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. Ανεξάρτητα από το τι θα γίνει τελικά στο Δ.Σ. ή στη Γενική Συνέλευση του κάθε Συλλόγου που θα κληθεί, τυχόν, να διαχειριστεί τη διχαστική απόφαση της 83ης Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε. περί διαγραφών, η πραγματικότητα είναι εξαιρετικά πολύπλευρη κι αποκαλυπτική των εμμονών μεγάλου μέρους, δυστυχώς, του Κλάδου.
- Την κρίσιμη ώρα που ο Κλάδος βρίσκεται σε ολομέτωπο αγώνα για να μην εφαρμοστεί η αξιολόγηση – χειραγώγηση, οι παρατάξεις του Π.Α.ΜΕ., των Παρεμβάσεων και της Ε.Ρ.Α. προεξόφλησαν την αποτυχία αυτού ακριβώς του αγώνα.
- Έσπευσαν να κατηγοριοποιήσουν, εκ προοιμίου, τους εκπαιδευτικούς σε αξιολογητές και αξιολογούμενους, χαρακτηρίζοντας ως και τους διευθυντές των σχολικών μονάδων ως οιονεί «εχθρούς» του Κλάδου επικεντρώνοντας σε αυτούς, πέρα από τα στελέχη της εκπαίδευσης, το θέμα της εφαρμογής ή όχι της αξιολόγησης.
- Αξιολόγησαν με μηδέν τη στάση των διευθυντών που πάλεψαν να «περάσει» το ενιαίο κείμενο της Δ.Ο.Ε. για την αυτοαξιολόγηση στα σχολεία που διευθύνουν και δε συμμετείχαν στις επιμορφώσεις της αξιολόγησης ακολουθώντας τις αποφάσεις της Ομοσπονδίας. Ίσως ο λόγος της κακής αξιολόγησης εκ μέρους των αξιολογητών της «αριστεράς» να είναι το ότι πολλοί από αυτούς συνδικαλίζονται με μη αρεστές σε αυτούς παρατάξεις.
- Πότε αλήθεια θεωρείται ότι κάποιος διευθυντής γίνεται αξιολογητής, σύμφωνα με τους εμπνευστές της απόφασης; Όταν παρακολουθήσει επιμόρφωση για την αξιολόγηση; Όταν κληθεί με υπηρεσιακή εντολή να αξιολογήσει; Όταν εκπαιδευτικοί του σχολείου του ζητήσουν να αξιολογηθούν κι αυτός θα είναι υποχρεωμένος να τους αξιολογήσει; Γιατί η απόφαση δεν ελήφθη για τους, όποιους, πρόθυμους κι «ασυγκράτητους» αφού αυτοί είτε έχουν ήδη απομακρυνθεί μόνοι τους από τους Συλλόγους είτε οι Σύλλογοι με βάση τα καταστατικά τους και τις ψηφισμένες από την 82η Γ.Σ. αποφάσεις, μπορούν να ενεργοποιήσουν διαδικασίες διαγραφής τους.
- Πόσοι και ποιοι περιλαμβάνονται στους υπό διαγραφή; Αναφέρεται η απόφαση και στις προϊσταμένες νηπιαγωγείων;
- Η τραγική αλήθεια είναι ότι πρόσφεραν ένα τεράστιο δώρο στη νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ κατατάσσοντας ένα πολύ μεγάλο μέρος του Κλάδου στους «συνεργάτες» του Υπουργείου για την προώθηση της αξιολόγησης. Αδυνάτισαν μ’ αυτόν τον τρόπο, σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό, τη διαπραγματευτική θέση της Δ.Ο.Ε., «προικίζοντας» το νέο Υπουργό με την αίσθηση πως έχει με το μέρος του μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών.
- Ενδυνάμωσαν τη μερίδα εκείνη των εκπαιδευτικών που, είτε πιεσμένοι από τη χρόνια μισθολογική καθήλωση είτε ωθούμενοι από τη φιλοδοξία «να γίνουν στελέχη στη θέση των στελεχών», επιθυμούν να αξιολογηθούν.
- Αλήθεια, γιατί η απόφαση για διαγραφή δεν περιλαμβάνει κι αυτούς τους εκπαιδευτικούς τη στιγμή που, με σύμμαχο την ισχύουσα νομοθεσία, μπορούν να υποχρεώσουν το διευθυντή μιας σχολικής μονάδας να αξιολογήσει; Ποιες σκοπιμότητες υπηρετεί η απόφαση;
- Γιατί άραγε οι ίδιες παρατάξεις που έδειξαν τέτοια σπουδή στο να καταψηφίσουν την εισήγηση της Δ.Ο.Ε. για τα μέτρα αποτροπής της αξιολόγησης και στη συνέχεια να «συνθέσουν» για μια και μοναδική φορά σε όλη τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης την πρόταση για διαγραφές δεν έδειξαν την ίδια σπουδή στο να πετύχουμε σύνθεση πρότασης και στο πρόγραμμα δράσης; Γιατί αφιέρωσαν, με ευθύνη τους, τεράστιο μέρος του πολύτιμου χρόνου της Γ.Σ. μόνο για να περάσουν τη συγκεκριμένη πρόταση;
Η ενωτική στάση και απάντηση του Κλάδου θα διαγράψει από τη συλλογική συνείδηση αυτούς που αποφάσισαν τη διαίρεσή του μια για πάντα.
Τα 3 μέλη της Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Κικινής Θανάσης
Κόκκινος Χαράλαμπος