• Comiclog: Η επικαιρότητα με σκίτσα

    Του Γ. ΙΩΑΝΝΟΥ από το ΕΘΝΟΣ

Ο Richard Byrne εκπαιδευτικός και κάτοχος του (πολυ)βραβευμένου ιστολογίου Free Technology for Teachers,  έγραψε και διανέμει ελεύθερα έναν οδηγό για τις εκπαιδευτικές χρήσεις του Google Earth. Παρότι οι εκπαιδευτικές εμπειρίες του συγγραφέα προέρχονται από ένα εκπαιδευτικό σύστημα πολύ διαφορετικό από το δικό μας, ο οδηγός μπορεί να φανεί εξαιρετικά χρήσιμος.κλικ για να δείτε τον οδηγό σε πλήρη οθόνη

Comments 0 σχόλια »

Το Google Earth αποτελεί εξαιρετική πηγή για τον εμπλουτισμό της διδασκαλίας της Ιστορίας. Μετακινήσεις πληθυσμών, πόλεμοι, μεγάλες μάχες, αλλαγές συνόρων μπορούν να διδαχθούν αποτελεσματικά με τη χρήση των χαρτών της Google.

Στις 4 Φεβρουαρίου η Google ανακοίνωσε μια ενδιαφέρουσα προσθήκη  στο Google Earth 5.0. Η προσθήκη παρουσιάζει αεροφωτογραφίες 35 Ευρωπαϊκών πόλεων που βομβαρδίστηκαν ανηλεώς κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Επιλέγοντας μια από τις διαθέσιμες πόλεις και μετακινώντας τη λωρίδα χρόνου μπορείτε να παρακολουθήσετε την εξέλιξη των πόλεων από την προπολεμική περίοδο ως τις αρχές του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, την έκταση των καταστροφών από τους βομβαρδισμούς  καθώς και την ανοικοδόμηση και την επέκταση ως τις μέρες μας.

Για να πάρετε μια ιδέα για τον τρόπο λειτουργίας της εφαρμογής δείτε το παρακάτω βίντεο

Η εφαρμογή νομίζω ότι θα φανεί ενδιαφέρουσα σε συναδέλφους που διδάσκουν την Ιστορία Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου (μάλιστα αυτή την περίοδο διδάσκουμε την ενότητα για τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο).

Μια συμβουλή για όσους αποφασίσουν να τη χρησιμοποιήσουν: αν η σύνδεση του σχολείου «σέρνεται», προτιμήστε να καταγράψετε τις αεροφωτογραφίες των πόλεων που σας ενδιαφέρουν με τη βοήθεια ενός σχετικού προγράμματος (πχ Camtasia) και δείξτε στους μαθητές το βίντεο εκτός σύνδεσης.

Αν ενδιαφέρεστε και για άλλες εκπαιδευτικές χρήσεις του Google Earth δείτε και τα παρακάτω ενδιαφέροντα άρθρα:


Comments 0 σχόλια »

Την άνοιξη του 2008 είχε κάνει την εμφάνισή του το Wordle. Δίνοντάς του ένα κείμενο, δημιουργούσε ένα «συννεφάκι» με τις συχνότερα εμφανιζόμενες λέξεις. Αν και είχε προταθεί (και) για εκπαιδευτική χρήση, η εφαρμογή παρέμεινε απλώς μια δημοφιλής μέθοδος «οπτικοποίησης» κειμένου. Το βασικότερο πρόβλημά της ήταν η απουσία δυνατοτήτων παραμετροποίησης. Πώς να δείξεις πχ τις συχνότερα εμφανιζόμενες λέξεις σ’ ένα κείμενο όταν το τελικό συννεφάκι επέμενε να εμφανίζει ως συχνότερα εμφανιζόμενες λέξεις τα άρθρα, τους συνδέσμους και τα μόρια;

Το κενό έρχεται να καλύψει το WordItOut, μια εφαρμογή που μοιάζει αρκετά με το Wordle προσφέροντας όμως περισσότερες δυνατότητες παραμετροποίησης. Μπορείτε να αντιγράψετε και να επικολλήσετε οποιοδήποτε κείμενο στην εφαρμογή και αφού δημιουργηθεί το «σύννεφο» των λέξεων να τροποποιήσετε την εμφάνισή του ορίζοντας νέο χρώμα υπόβαθρου, γραμματοσειρά, μέγεθος κλπ. Η πιο ενδιαφέρουσα όμως δυνατότητά του είναι η επιλογή που μας επιτρέπει να εξαιρέσουμε συγκεκριμένες λέξεις του κειμένου.

Το WordItOut δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εντοπίσουν γρήγορα τις συχνότερα εμφανιζόμενες λέξεις στο κείμενο και να συζητήσουν έπειτα τις γλωσσικές επιλογές του συγγραφέα.

Αν και βρίσκεται σε beta έκδοση το WordItOut είναι αρκετά σταθερό και αναπτύσσεται συνεχώς. Δοκιμάστε το!


Comments 0 σχόλια »


Comments 0 σχόλια »

Dia de Luz: Φωτεινή μέρα. Έξι σκηνοθέτες αποτυπώνουν τη ζωή στη σκουπιδούπολη της πρωτεύουσας της Νικαράγουας, Μανάγκουα. Από την ανατολή μέχρι τη δύση του ήλιου. Το αποτέλεσμα είναι το φιλμ «Φωτεινή Μέρα» (Dia de Luz), ένας ύμνος στη ζωή. Αύρα αισιοδοξίας, μέρες που ‘ναι, από την πρώην «Πίσω Αυλή»…

Via


Comments 0 σχόλια »

Η ηθοποιός Κίρα Νάιτλι εμφανίζεται σε μία νέα διαφήμιση που στοχεύει στην αφύπνιση της κοινής γνώμης κατά της βίας εις βάρος των γυναικών. Πρόκειται για ένα δίλεπτο διαφημιστικό σποτ, το οποίο προβάλλεται σε τηλεόραση και κινηματογράφο, για λογαριασμό της οργάνωσης Women’s Aid.

Η Νάιτλι εμφανίζεται να επιστρέφει στο σπίτι της από κάποιο κινηματογραφικό πλατό για να υποστεί άγριο ξυλοδαρμό από το σύντροφό της που την περιμένει εκεί. Σκηνοθέτης της είναι ο Τζο Ράιτ, ο οποίος έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με την Νάιτλι και συγκεκριμένα στην ταινία «Εξιλέωση».

Όσο απομακρύνεται ο φακός αποκαλύπτεται ότι ο χώρος που διαδραματίζεται η σκηνή είναι ένα άδειο κινηματογραφικό στούντιο. Η 24χρονη ηθοποιός είναι πεσμένη στο πάτωμα και ο ξυλοδαρμός συνεχίζεται.

Το μήνυμα που προβάλλεται στην οθόνη λέει: «Δεν ήρθε η στιγμή κάποιος να πει CUT;»


Comments 0 σχόλια »

Διαβάζω τις τελευταίες μέρες ότι επίκειται το τέλος του κόσμου. Για την ακρίβεια το τέλος του κόσμου των υπολογιστών, όπως τουλάχιστον τον γνωρίζουμε. Αιτία, ο φοβερός και τρομερός ιός conficker.

Δημιούργημα σατανικού συνωμοτικού κέντρου (ας πούμε κινέζικου, δένει και με άλλες θεωρίες), μήνες τώρα μολύνει κατά τρόπο συστηματικό εκατομμύρια υπολογιστές σ’ όλον τον πλανήτη.

Πόσα εκατομμύρια;

Η πρώτη αναφορά που διάβασα μιλούσε για μισό εκατομμύριο μολυσμένους υπολογιστές, που στο αμέσως επόμενο άρθρο έγιναν δυο εκατομμύρια, που έγιναν πέντε, για να γίνουν δέκα, για να δημιουργήσουν εντέλει το μεγαλύτερο δίκτυο υπολογιστών ζόμπι που γνώρισε ποτέ ο πλανήτης.

Αυτή η απίστευτη στρατιά νεκροζώντανων υπολογιστών μήνες τώρα υποκρίνεται ότι δουλεύει για μας. Διεκπεραιώνει έγγραφα, κατεβάζει ταινίες, υπολογίζει τα κοινόχρηστα, στέλνει mail με καλαμπούρια, άντε ανεβάζει και κανα κειμενάκι στα blogs μας. Στην πραγματικότητα όμως, περιμένει τη στιγμή που ο δημιουργός της (το κέντρο που λέγαμε) θα την επαναπρογραμματίσει.

Και τότε θα γίνει το έλα-να-δεις. Αεροσκάφη θα συγκρούονται πάνω από τα κεφάλια μας, πλοία θα διαγράφουν πιρουέτες στους ωκεανούς, τα κόκκινα τηλέφωνα του Λευκού Οίκου θα καλούν φαναρτζίδικα στην Κυψέλη, τα τερματικά της ΓΑΔΑ θα παίζουν βιντεοκλίπ με τους Μαζού (εντ δε Ζου), οι υπολογιστές του Γενικού Λογιστηρίου θα πιστώνουν τους λογαριασμούς των υπαλλήλων με αύξηση 82,37%, τα ΑΤΜ θα δίνουν με κάθε ανάληψη και μια δώρο, τα καπάκια στις λεκάνες θα ανεβοκατεβαίνουν προκαλώντας εκκωφαντικό θόρυβο που προσημαίνει την έλευση του θηρίου της Αποκαλύψεως (όπως πολύ σωστά αποκωδικοποίησε στα τελευταία 534 βιβλία προφητειών γνωστός τηλεβιβλιοπώλης) και οι ντελιβεράδες δε θα προλαβαίνουν να παραδίδουν πίτσες με ζαμπόν και πεπερόνι που παρήγγειλε ο ίδιος ο Αντίχριστος για να σκανδαλίσει τους πιστούς μέσα στη Σαρακοστή.

Συνέχεια »

Comments 0 σχόλια »

Επετειακόν…

Comments 0 σχόλια »

Ένας από τους πολυγραφότερους και δημοφιλέστερους συνθέτες κινηματογραφικής μουσικής, ο Μορίς Ζαρ, πέθανε το περασμένο Σάββατο σε ηλικία 84 ετών. Ο γάλλος δημιουργός έγραψε μουσική για περισσότερες από 150 κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές, υπολογίζεται δε ότι κατά το διάστημα 1960-1999 έγραφε περίπου τρία κινηματογραφικά σκορ ανά έτος κερδίζοντας συνολικά τρία βραβεία Οσκαρ.
Σημείο-κλειδί στην καριέρα του Ζαρ αποδείχθηκε, το 1961, η μουσική που έγραψε για την περίφημη ταινία του Ντέιβιντ Λιν «Ο Λόρενς της Αραβίας» (εμμονή του γράφοντος), για την οποία και κέρδισε το πρώτο από τα τρία Όσκαρ του- όλα για ταινίες του Λιν. Το δεύτερο ήρθε το 1965 για το σάουντρακ του «Δόκτορος Ζιβάγκο»- μια τεράστια εμπορική επιτυχία-, ενώ το τρίτο είκοσι χρόνια αργότερα (1985) για «Το πέρασμα στην Ινδία». 


Comments 0 σχόλια »

Εκθετικούς ρυθμούς αύξησης των μελών του γνωρίζει το facebook. Τον περασμένο Αύγουστο τα μέλη του έφταναν αισίως τα 100 εκατομμύρια. Κάποια στιγμή μέσα στην επόμενη εβδομάδα τα μέλη του θα φτάσουν τα 200 εκατομμύρια. Αύξηση 100% μέσα σε μόλις 8 μήνες. Αν συνυπολογίσουμε μάλιστα ότι το 70% των χρηστών του βρίσκεται έξω από τις ΗΠΑ τότε βρισκόμαστε μπροστά σε ένα παγκόσμιο φαινόμενο με ευρύτερες ψυχολογικές και κοινωνιολογικές προεκτάσεις.

Καθώς το Facebook αναπτύσσεται και εξελίσσεται, έρχεται όλο και πιο συχνά αντιμέτωπο με τις προσδοκίες των μελών του, που συχνά παίρνουν τη μορφή απαιτήσεων. Οι πρόσφατες αλλαγές στην απεικόνιση της προσωπικής σελίδας των χρηστών προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις, μεγάλο ποσοστό των οποίων δεν ήταν θετικές. Σε συνδυασμό με τα πρόσφατα γεγονότα και τις διαμαρτυρίες με αφορμή ενδεχόμενη αλλαγή των Όρων Χρήσης της υπηρεσίας, όχι αναγκαστικά προς όφελος των χρηστών, οι τελευταίοι έφτασαν σε σημείο να οργανώσουν σχετικό group στην υπηρεσία, με σκοπό τη διαμαρτυρία ενάντια στις πρόσφατες αλλαγές.

Οι ιθύνοντες της εταιρείας εξηγούν ότι οι αλλαγές έχουν μοναδικό σκοπό να επιταχύνουν την ενημέρωση σχετικά με τις δραστηριότητες των μελών. Όπως και να έχει, η διαμάχη σχετικά με τις αλλαγές αντικατοπτρίζει τη δυσκολία ικανοποίησης ενός κοινού διακοσίων εκατομμυρίων, πολλοί εκ των οποίων θεωρούν ότι έχουν λόγο εξαιτίας της συμμετοχής τους στην ανάπτυξη και διάδοση της υπηρεσίας στα πρώτα της δύσκολα βήματα. Συνέχεια »

Comments 0 σχόλια »

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων