Μέχρι πρόσφατα ο μεγαλύτερος εφιάλτης των τηλεοπτικών δικτύων ήταν η πειρατεία. Με προσφυγές στα δικαστήρια προσπάθησαν να υποχρεώσουν τους μεγάλους παρόχους είτε να απομακρύνουν τηλεοπτικές σειρές από τους servers τους είτε να τους παραδώσουν τα προσωπικά στοιχεία όσων είχαν διακινήσει παρόμοιο υλικό στο διαδίκτυο (βλέπε υπόθεση Viacom εναντίον Google).
Ο νέος μεγάλος τους εφιάλτης είναι η διάθεση στο διαδίκτυο τηλεοπτικών παραγωγών απευθείας από τους δημιουργούς.
Ακολουθώντας το δρόμο που άνοιξαν πολλοί μουσικοί που αποφάσισαν να διαθέσουν οι ίδιοι στο διαδίκτυο τη μουσική τους παρακάμπτοντας τις δισκογραφικές εταιρείες, ο σεναριογράφος Τζος Γουέντον δημιούργησε μια σειρά μιούζικαλ με τίτλο “Doctor Horrible’s Sing-Along Blog, προορισμένη αποκλειστικά για το διαδίκτυο. Η σειρά παίζεται στο site DrHorrible.com και αποτελείται από επεισόδια των 14 λεπτών.
Τα πρώτα τρία επεισόδια προβλήθηκαν δωρεάν αλλά μετά την επιτυχία της σειράς όποιος θέλει να τα παρακολουθήσει θα πρέπει να πληρώσει. Μάλιστα, εδώ και αρκετές εβδομάδες η σειρά γνωρίζει μεγάλη επιτυχία και στο itunes, στο οποίο διατίθεται για μεταφόρτωση.
Το πλήγμα για τα τηλεοπτικά δίκτυα που χάνουν διαφημιστικά έσοδα γίνεται μεγαλύτερο αν αναλογιστεί κανείς ότι το μιούζικαλ απαιτεί πανάκριβες παραγωγές που πιστευόταν ότι δε θα μπορέσουν να αποσβεστούν από την προβολή τους στο διαδίκτυο και μόνο.
Μετά τα social media λοιπόν, που επικεντρώνονται κυρίως στην ανεξάρτητη πληροφόρηση, τώρα και social entertainment. Δε θα πλήξουμε…