Σύμφωνα με πληροφορίες του αμερικανικού περιοδικού Software Development Τimes, η Microsoft έχει αρχίσει να αναπτύσσει ένα νέο λειτουργικό σύστημα, το οποίο, προς το παρόν, ονομάζεται Midori και βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο Διαδίκτυο, ενώ προσφέρει στους χρήστες τη δυνατότητα για απομακρυσμένη διαχείριση δεδομένων και αρχείων που βρίσκονται σε άλλους υπολογιστές.
Παρότι η Microsoft υποστηρίζει ότι το Midori δεν είναι παρά ένα ερευνητικό πρόγραμμα, το αμερικανικό περιοδικό διατείνεται πως έχει στη διάθεσή του εσωτερικά έγγραφα της εταιρείας που αποδεικνύουν ότι το project προορίζεται να αντικαταστήσει σε εύλογο χρονικό διάστημα τα Windows.
Η είδηση θα είχε ενδιαφέρον μόνο για τη βιομηχανία αν δε επιβεβαίωνε μια γενικότερη τάση. Η έλευση του web 2.0 και οι εξαιρετικά γρήγορες συνδέσεις επέτρεψαν σε μια νέα γενιά εφαρμογών, όπως το Google Apps, να κάνουν την εμφάνισή τους. Το βασικό χαρακτηριστικό αυτών των εφαρμογών είναι ότι τα πάντα γίνονται μέσω ενός φυλλομετρητή (web browser) με αποτέλεσμα το λειτουργικό σύστημα να μην έχει ουσιαστικά σημασία. Από μόνη της η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την απομάκρυνση από το κλασικό σχήμα “υλικό (hardware) + λειτουργικό σύστημα (OS) + εφαρμογή”, που κυριάρχησε ως σήμερα στην ιστορία των προσωπικών υπολογιστών, προς το “ολιγαρκές υλικό” (thin hardware) + φυλλομετρητής (browser).
Η Microsoft βλέποντας την τάση προσπαθεί να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα (οι υπηρεσίες Live κινούνται σ’ αυτή την κατεύθυνση) παρότι θεωρεί ότι η πλήρης μετάβαση στη νέα πραγματικότητα θα καθυστερήσει μερικά χρόνια ακόμη.
Σε κάθε περίπτωση πάντως οι εξελίξεις που κατατείνουν στη καθιέρωση του Παγκόσμιου Ιστού ως νέας πλατφόρμας ανάπτυξης εφαρμογών θα πρέπει να μας απασχολήσουν σοβαρά στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη εκπαιδευτικών εφαρμογών. Μήπως αντί για πανάκριβες επενδύσεις σε hardware που συντηρούνται δύσκολα και απαξιώνονται γρήγορα θα πρέπει να στραφούμε σε γρήγορες συνδέσεις και ελαφρές διαδικτυακές εφαρμογές που επιτρέπουν τη συνεργασία των εκπαιδευτικών και τη διαλειτουργικότητα των εφαρμογών; Και μήπως, αντιστοίχως, και η επιμόρφωση θα πρέπει αντί να επιμένει στην αδιέξοδη παρουσίαση (αρχαίων) λογισμικών να κατατείνει στην απόκτηση δεξιοτήτων χρήσης και ανάπτυξης δικτυακών εφαρμογών;
Δείτε σχετικά: