Μένουμε σπίτι…μαζί, ζήτω η διπλή γιορτή!

Είμαστε στο σπίτι, αλλά γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου…μαζί!

Σ` αυτή τη γιορτή μας
      ελάτε παιδιά,
      ψηλά τη σημαία,
      ψηλά την καρδιά!

*Μπορείτε να ντυθείτε με τις παραδοσιακές στολές που έχετε και να βγείτε μια φωτογραφία με την Ελληνική σημαία. Παρατηρείστε τη στολή σας και ονομάστε τα μέρη της. Νομίζετε ότι μοιάζει με τα σημερινά μας ρούχα; Μπορείτε ακόμα να ζωγραφίσετε τον εαυτό σας με τη στολή.

* Μπορείτε να θυμηθείτε και απαγγείλετε το ποίημα που σας έχει δοθεί και  να τραγουδήσετε τον   ΕΘΝΙΚΟ ΜΑΣ ΥΜΝΟ .

*Μπορείτε να κατασκευάσετε μια ελληνική σημαία ή απλά να τη ζωγραφίσετε. Θυμηθείτε τα χρώματά της. Είναι το γαλανό και το άσπρο. Μπορείτε να βρείτε μία σύνθετη λέξη με αυτά τα δύο; Μετρήστε τις ρίγες της. Πόσες είναι άσπρες; Πόσες γαλάζιες; Πώς ονομάζουμε το σύμβολό της;

Πατήστε πάνω στη σημαία
και δείτε την να κυματίζει!

*Μπορείτε να παρατηρήσετε μια εικόνα του Ευαγγελισμού της Παναγίας, να διηθηθείτε την ιστορία και να συζητήσετε για  αυτήν. Μπορείτε  να ζωγραφίσετε κι εσείς τον Ευαγγελισμό.

*Μπορείτε να παίξετε.  Σε αυτό το σύνδεσμο  μπορείτε να βρείτε πολλά διαδικτυακά παιχνίδια που έχουν δημιουργηθεί από νηπιαγωγούς στα πλαίσια του eTwinning έργου μας <ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ …ΜΑΖΙ>

Επίσης  δείτε ΕΔΩ  πως γιόρτασαν τα παιδιά των συνεργαζόμενων νηπιαγωγείων από το σπίτι τους!

ΖΗΤΩ Η 25Η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821!!!

Μένουμε σπίτι …μαζί!

 

Ο  αναγκαστικός περιορισμός στο σπίτι λόγω της πανδημίας του κορονοϊού δημιουργεί καταστάσεις για όλους δύσκολες και πολύ περισσότερο για τα παιδιά.  Η αγωνία όλων  για την πανδημία, την υγεία, για τις μέρες που χάνονται στα σχολεία και την εργασία είναι μεγάλη. Όμως το κυριότερο, αυτές τις μέρες, είναι να παραμείνουμε ασφαλείς και υγιείς! Για όλο το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία τα παιδιά χρειάζεται να βιώσουν μία μη στρεσογόνα “κανονικότητα”, να περνούν δημιουργικό χρόνο με τους γονείς και τα αδέρφια τους, να απασχολούνται με δραστηριότητες που θα κάνουν πιο όμορφες τις ώρες στο σπίτι, δραστηριότητες που θα τα βοηθήσουν να εκφραστούν με το σώμα και τα συναισθήματά τους.

Για εμάς τους εκπαιδευτικούς το κλείσιμο των σχολείων δεν σημαίνει ότι πρέπει να μείνουμε αδρανείς, αλλά να αναπροσαρμόσουμε τις δράσεις μας και να ενεργοποιηθούμε και εκτός σχολικής τάξης με κύριο στόχο να ξεπεράσουμε μαζί και αυτή την κρίση. Με βοηθό την τεχνολογία με τις άπειρες εφαρμογές και  δυνατότητες που μας παρέχει, μέσα από το ιστολόγιο του σχολείου μας, τη σελίδα μας στο Facebook   και την ομάδα μας στο messenger θα επικοινωνούμε καθημερινά και θα προτείνουμε δραστηριότητες για τους μικρούς μας μαθητές όλο αυτό το διάστημα.

Η πρώτη οργανωμένη δράση μας είναι η συμμετοχή μας στο έργο eTwinning <Μένουμε σπίτι …μαζί!> στο οποίο παίρνουν μέρος περίπου 200 νηπιαγωγεία από όλη την ελληνική επικράτεια.

Δείτε  στο βίντεο τι σας προτείνουν τα παιδιά των νηπιαγωγείων να κάνετε μένοντας στο σπίτι!

Πρώτη λοιπόν αποστολή, διαβάστε το παρακάτω βιβλίο για τον κορονοϊό, συζητήστε, και ζωγραφίστε μια  αφίσα με θέμα <ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ>.

Ένας ιός με κορώνα της Χαράς Πάτρα

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ τις ζωγραφιές των παιδιών όλων των νηπιαγωγείων

Τα παιδιά ζωγραφίζουν: “Μένουμε σπίτι…μαζί!”

We act for our planet!

Ένα από τα έργα eTwinning που υλοποιούμε τη φετινή σχολική χρονιά  είναι το I act for my planet με συνεργάτες από τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Τουρκία.

Κάθε μήνα όλα τα σχολεία αναλαμβάνουν  περιβαλλοντικές δράσεις με τελικό στόχο να πετύχουν τον τίτλο  του ecoschool.

H αφίσα του έργου

Το Σεπτέμβριο με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Μετακίνησης, όλα τα σχολεία λάβαμε μέρος σε συζήτηση για τους τρόπους μετακίνησης των ανθρώπων, τα μέσα που χρησιμοποιούμε και ποιο είναι καλύτερο περιβαλλοντικά. Όλοι οι συμμετεχοντες  δημιουργήσαμε διαγράμματα που αφορούν στο δικό μας σχολείο και τα κοινοποιήσαμε στο twinspace.

Ο Οκτώβριος ήταν μήνας διατροφής και μηδενικών σκουπιδιών. Τα παιδιά πήραν μέρος σε συζητήσεις μεταξύ τους και όλοι προσπαθήσαμε να τρεφόμαστε παράγοντας μηδενικά σκουπίδια. Φρούτα και σπιτικά σνακ χωρίς περιττές συσκευασίες είχαν τον πρωταγωνιστικό ρόλο κάτι που συνεχίστηκε και τους υπόλοιπους μήνες!

Ο Νοέμβριος μήνας ανακύκλωσης και φυσικών προϊόντων, φιλικών στο περιβάλλον. Παρασκευάσαμε κόλλα με αλεύρι και νερό μια παλιά συνταγή και τη χρησιμοποιήσαμε στις κατασκευές μας.

Ακόμα με λωρίδες από τα παλιά ρούχα μας ρούχα  ”υφάναμε” μικρά πανάκια για να καθαρίζουμε τα τραπέζια και τον πίνακα!

Το  Δεκέμβριο το μήνα των Χριστουγέννων, στολίσαμε διαφορετικά, εναλλακτικά, χριστουγεννιάτικα δέντρα χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά.

Τον Ιανουάριο στείλαμε και λάβαμε αυτοσχέδιες ευχετήριες κάρτες με όλα τα σχολεία.

Τα παιδιά στο σχολείο της Γαλλίας έλαβαν την κάρτα μας

Ακόμα μιλήσαμε για το περιβάλλον και θυμηθήκαμε σχετικές λέξεις. Με αυτές δημιουργήσαμε ένα συννεφόλεξο  σε όλες τις γλώσσες των χωρών μας.

Το Φεβρουάριο μιλήσαμε για τους κανόνες προστασίας του περιβάλλοντος και τα μέτρα που νομίζουμε ότι πρέπει να πάρουμε για  αυτό. Δημιουργήσαμε αφίσες για να τα θυμόμαστε.

Η αφίσα των φίλων μας από τη Γαλλία

Ο Μάρτιος και η Άνοιξη μας βρήκε δημιουργικούς. Η τέχνη με ανακυκλώσιμα  υλικά έγινε έμπνευση  και για εμάς. Είδαμε online εκθέσεις καλλιτεχνών όπως ο  Bordalo. Εμείς δημιουργήσαμε με παλιές αυγοθήκες, ρολά και χαρτιά περιτυλίγματος, όμορφα έντομα της Άνοιξης όπως πεταλούδες, κάμπιες, μέλισσες, και μυρμήγκια!

Για να  αναλάβουμε και ουσιαστική δράση δημιουργήσαμε μία εκδήλωση  για την Εαρινή Εκστρατεία του eTwinning για το 2020, που  εστιάζει στο θέμα της κλιματικής αλλαγής και των περιβαλλοντικών προκλήσεων.

Και συνεχίζουμε με τη σκέψη μας πάντα στο περιβάλλον και τον μοναδικό μας πλανήτη!

 

 

A Trillion Trees

Η Εαρινή Εκστρατεία  του eTwinning για το 2020 εστιάζει στο θέμα της κλιματικής αλλαγής και των περιβαλλοντικών προκλήσεων. Το σχολείο μας, πιστό στις περιβαλλοντικές του δράσεις, συμμετέχει στην εκστρατεία διοργανώνοντας εκδήλωση δεντροφύτευσης σε συνεργασία με τους γονείς και τον Πολιτιστικό Σύλλογο Μεσοχωρίου.

Η εκδήλωσή μας έχει τίτλο A Trillion Trees,  και εντάσσεται στα πλαίσια του έργου μας I act for my planet. Με αυτήν καλούμε όλους τους etwinners της Ευρώπης να λάβουν μέρος στην εαρινή εκστρατεία με παρόμοιες εκδηλώσεις στην περιοχή τους. Και αυτό επειδή ένα τρισεκατομμύριο δέντρα μπορούν να «φρενάρουν» την κλιματική αλλαγή, σύμφωνα με τους επιστήμονες του κλίματος.

Μπορείτε να δείτε την εκδήλωσή μας στο χάρτη της εαρινής εκστρατείας του eTwinning:

https://live.etwinning.net/campaigns/2020/climate-change

Το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας

Αφού γυρίσαμε από ένα όμορφο τριήμερο Αποκριάς και μπήκε η κυρά Σαρακοστή και με αφορμή το eTwinning  έργο, POSTCARDS FROM EUROPE, όπου το  νέο θέμα των καρτών μας είναι  η διατροφή των χωρών μας, ασχοληθήκαμε με τον πολύ όμορφο πίνακα του Σπύρου Βασιλείου, “ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ”.

Το Τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας του Σπύρου Βασιλείου

Αφού παρατηρήσαμε καλά το έργο  αξιοποιήσαμε τη ρουτίνα Colors/shapes/Lines του  artful thinking.

Στην ερώτηση τι χρώματα βλέπετε απάντησαν:

Μπλε-μαύρο-κίτρινο-κόκκινο-γαλάζιο-άσπρο-καφέ-ροζ-πράσινο.

Στην ερώτηση τι σχήματα βλέπετε απάντησαν:

κύκλο-τρίγωνα-τετράγωνα-οβάλ.

Στην ερώτηση τι γραμμές βλέπετε απάντησαν:

ευθείες και καμπύλες

Επίσης χρησιμοποιήσαμε τη ρουτίνα  see/think/wonder  και έθεσα στα παιδιά ερωτήματα όπως: Τι βλέπετε εδώ; Τι νομίζετε για αυτό που βλέπετε;  Για ποιο πράγμα αναρωτιέστε;

Τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους:

“Βλέπουμε ένα τραπέζι με φαγητά που είναι έξω. Μάλλον είναι σε μια αυλή γιατί υπάρχει ουρανός και άλλα σπίτια. Στο τοίχο υπάρχει μια ζωγραφιά, ένα καπέλο και ένας χαρταετός. Νομίζουμε ότι είναι Καθαρή Δευτέρα γιατί έχουν χαρταετούς και πάνω στο τραπέζι τα φαγητά, ελιές, λαγάνα, σαλάτα και χαλβά. Τα παιδιά έπαιξαν με το χαρταετό και πήγαν να ξεκουραστούν, να πιουν νερό, να φάνε παγωτό και μετά να φάνε και τα φαγητά αυτά. Αναρωτιόμαστε: Πού πήγαν;  Πού πήγαν οι γονείς τους; Πού πήγαν οι φίλοι τους; Μήπως έβρεξε και έφυγαν; Μήπως χάλασε ο χαρταετός; Θα έρθουν πάλι;”

Του έθεσα το ερώτημα: Τι νομίζετε ότι υπάρχει έξω από τη ζωγραφιά; Όλα τα παιδιά εξέφρασαν την άποψη ότι υπάρχουν σπιτάκια και παιδάκια με χαρταετούς. Έτσι περάσαμε στη φάση της δημιουργίας. Κάθε παιδί κατασκεύασε τα δικά του σπιτάκια και παιδάκια και με κέντρο αναφοράς τον πίνακα, ζωγράφισε και κόλλησε έξω από αυτόν, δημιουργώντας κάτι καινούριο.

Οι δημιουργίες μας!

Τις ζωγραφιές αυτές θα στείλουμε ψηφιακά στους συνεργάτες μας!

 

 

Origami animals

Στα πλαίσια του έργου eTwinning  “STEAM with animals” οργανώθηκε σε όλα τα συμμετέχοντα σχολεία, έκθεση με έργα που έγιναν με την τεχνική origami. Τα έργα δημιούργησαν οι γονείς των παιδιών μαζί μα τα παιδιά τους, λαμβάνοντας ενεργό μέρος στην έκθεση κάθε σχολείου και στο έργο.

Κάποια από τα έργα στο δικό μας σχολείο

Η συμμετοχή γονέων και παιδιών άφησε σε όλους πολύ θετικές εντυπώσεις.

Κι άλλες  εντυπωσιακές δημιουργίες.

Πήξη – Τήξη και πολική αρκούδα!

Οι πολικές αρκούδες μας μαθαίνουν για την κλιματική αλλαγή στα πλαίσια του έργου eTwinning “STEAM with animals”.

Κάθε παιδί πήρε στο σπίτι του ένα σακουλάκι με νερό, το τοποθέτησε στην καταψυξη για να γίνει πάγος και την άλλη μερα ήρθε στο σχολείο με αυτό. Μικρά παγόβουνα είχαν δημιουργηθεί!

Τα τοποθετήσαμε σε μία λεκάνη με λίγο γαλάζιο νερό και δημιουργήσαμε ένα ψυχρό περιβάλλον, όπως στο Βόρειο Πόλο, για τις πολικές αρκούδες που είχαμε δημιουργήσει με πλαστελίνη τις προηγούμενες μέρες.

Σιγά σιγά παρατηρούσαμε τα παγόβουνα να λιώνουν και τις αρκούδες μας να μένουν χωρίς μέρος για να περπατήσουν και να σταθούν. Φανταστήκαμε τι γίνεται στο πραγματικό περιβάλλον που ο μεγάλος ωκεανός δισκολεύει  τις κινήσεις τους και την αναζήτηση τροφής και βγάλαμε τα συμπεράσματά μας για τις επιπτώσεις στην ζωή τους. Φανταστήκαμε τι θα μας έλεγαν για να λυθεί το πρόβλημα:

Δημιουργήσαμε ένα βίντεο για την κλιματική αλλαγή και τις αρκούδες και  προσπαθήσαμε μαζί με το BeeBot, να βοηθήσουμε ένα μικρό αρκουδάκι που χάθηκε στον παγωμενο ωκεανό, να πατήσει σε όλα τα παγόβουνα και να φτάσει στη μαμά του.

 

Διαγωνισμός Λογότυπου

Στα eTwinning έργα είναι πολύ σημαντική η ανάπτυξη αξιών όπως η συνεργασία μεταξύ των μαθητών και η δημοκρατική συμμετοχή. Πολλές κοινές δραστηριότητες  οργανώνονται προς την κατεύθυνση αυτή.

Έτσι στα πλαίσια του έργου eTwinning POSTCARDS FROM EUROPE που συμμετέχουμε, πήραμε μέρος σε διαγωνισμό λογότυπου. Όλα τα σχολεία αρχικά δημιούργησαν διάφορα λογότυπα. Εμείς δημιουργήσαμε λογότυπα δυο ειδών. Το ένα με την τεχνική κολάζ, όπου τα παιδιά έκοψαν και κόλλησαν τα γράμματα του τίτλου και το λογότυπο του eTwinning ως γραμματόσημα. Για το δεύτερο κάναμε χρήση του εργαλείου wordart.com που είναι πολύ εύκολο να χρησιμοποιηθεί από παιδιά μικρής ηλικίας.

Μαζί με το σχολείο συνεργασίας, την πρώτη τάξη του Δημοτικού σχολείου στο Clusone της Ιταλίας, δημιουργήσαμε 27 λογότυπα αλλά οι μαθητές ψήφισαν να μας εκπροσωπήσει ένα.

Οι συμμετοχές όλων των ομάδων μπήκαν σε τελική ψηφοφορία για δεκαπέντε μέρες όπου όλοι συμμετέχοντες ψήφισαν ποιο προτιμούν να γίνει το επίσημο λογότυπο του έργου μας. Στο βίντεο που δημιούργησε ο ιδρυτής του έργου Remo Omar Cinquanta δείτε το νικητήριο λογότυπο!

Μας τιμά ιδιαίτερα η εκλογή, μια που το λογότυπό μας είναι μια ομαδική δουλειά των μικρότερων σε ηλικία μαθητών, αφού είμαστε το μοναδικό ενεργό νηπιαγωγείο ανάμεσα σε 112 τάξεις όλων των βαθμίδων.

Ευχαριστούμε πολύ καλοί μας φίλοι!

 

Χειμερινά ταξίδια…

Το Χειμώνα ταξιδέψαμε σε δάση…

όπου οι αρκούδες κοιμούνται…

Σε όμορφες πόλεις χιονισμένες…

και σε χωριά για χιονοπόλεμο…

Κάναμε σκι στα ψηλά βουνά…

Στην Ανταρκτική ψαρέψαμε με τους πιγκουίνους…

Στο Βόρειο πόλο χαϊδέψαμε τη γούνα της πολικής αρκούδας…

… που ψάχνει να βρει το χαμένο πάγο μαζί με τις φώκιες,

μας μαθαίνει για την κλιματική αλλαγή

και μας ζητάει να αναλάβουμε δράση.