Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου

 

Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, ακούμε την καταπληκτική αφήγηση του παραμυθιού

«Το Πάσχα του Πασχάλη».

Ένα παραμύθι που μας θυμίζει ότι στη ζωή, οφείλουμε να είμαστε προσαρμοστικοί. Ακόμη και σε πολύ δύσκολες συνθήκες στέρησης (όπως αυτές που περνάμε τώρα) μέχρι και των φίλων μας , να αισιοδοξούμε ότι όλα θα διορθωθούν.

Μια φράση από το παραμύθι που αξίζει να κρατήσουμε: «Αφού όμως δεν μπορώ να κάνω αλλιώς, προσπαθώ να μην παραπονιέμαι και φροντίζω να χαίρομαι με όσα έχω».

 

Πριν από το παραμύθι, κινητοποιούμε το ενδιαφέρον των παιδιών : παρατηρούμε το εξώφυλλο, εντοπίζουμε τα στοιχεία του βιβλίου (τον τίτλο, την συγγραφέα), ζητάμε από το παιδί να μας περιγράψει την εικόνα, να κάνει υποθέσεις (για ποιον μπορεί μας λέει το βιβλίο,τι βιβλίο είναι:παραμύθι, γνώσεως…).

Κατα τη διάρκεια του παραμυθιού, μπορούμε ακινητοποιώντας το βίντεο, να ζητήσουμε από το παιδί να κάνει πρόβλεψη για τη συνέχεια/το τέλος του παραμυθιού.Θα βρει φίλους ο Πασχάλης ; Θα μείνει στεναχωρημένος; Εσύ τι θα έκανες στη θέση του; Καλόυμε δηλαδή το παιδί να μπει στη θέση του πρωταγωνιστή και να δώσει μια λύση στο πρόβλημα. (Ακούμε την πρότασή του χωρίς να κατακρίνουμε.)

Έπειτα απ’ το παραμύθι, κάνουμε στα παιδιά ερωτήσεις κατανόησης :Ποιός ήταν ο ήρωας του παραμυθιού; Ποιούς  άλλους χαρακτήρες γνωρίσαμε; Πού διαδραματιζόταν η ιστορία; Ποιό πρόβλημα υπήρχε; Πως λύθηκε το πρόβλημα; Αν το παιδί δεν θυμάται, ανατρέχουμε στην αντίστοιχη σελίδα. Ρωτάμε το παιδί τι του άρεσε από το παραμύθι, αν υπήρχε κάτι που δεν του άρεσε. Ακούμε τη γνώμη του, συζητάμε και προσπαθούμε να εστιάσουμε στην ουσία του βιβλίου.

Ώρα για παιχνίδι:

Το βιβλίο αυτό αποτελεί καταπληκτική αφορμή για παιχνίδια λέξεων (όπως και τα περισσότερα βιβλία).

Γράφουμε τις τρεις λέξεις του παραμυθιού (μπορεί να τις γράψει το παιδί)  :

ΠΑΣΧΑ

ΠΑΣΧΑΛΗΣ

ΠΑΣΧΑΛΙΑ

Κόβουμε τις λέξεις σε τρεις καρτέλες και τις διαβάζουμε με το παιδί δείχνοντας με το δάχτυλό μας. Καλούμε το παιδί να παρατηρήσει όμοια γράματα, να μας πει αν θυμάται τις φωνές κάποιων γραμμάτων, να συγκρίνει, να μετρήσει πόσα γράμμματα έχει η κάθε μια… Έπειτα, κόβουμε τις τελευταίες συλλαβές ΛΗΣ   ΛΙΑ. Ανακατεύουμε τις καρτέλες και καλούμε το παιδί να συνθέσει τις λέξεις και να μας τις διαβάσει.

Αν αυτό είναι πολύ εύκολο, κόβουμε όλες τις συλλαβές των λέξεων ΠΑ   ΣΧΑ   ΛΙΑ…

Ανακατεύουμε και ζητάμε πάλι από το παιδί να τις συνθέσει. Αν θέλει μπορεί να τις κολλήσει με τη σωστή σειρά.

Για να δυσκολέψετε το παιχνίδι περισσότερο (κυρίως για τα πιο μεγάλα παιδιά), μπορείτε να κόψετε ένα ένα τα γράμματα των λέξεων. Αν τα παιδιά νιώσουν ότι χρειάζονται βοήθεια μπορούν να κοιτάξουν τις λέξεις απ’ το βιβλίο ή για τα πιο μικρά μπορείτε να έχετε διπλές καρτέλες για να ελέγχουν αν σύνθεσαν σωστά τη λέξη.

Επίσης μπορείτε για τα νήπια να χρησιμοποιήσετε πεζά γράμματα:

Πάσχα

Πασχάλης

Πασχαλιά

Μπορείτε να αλλάξετε, να επεκτείνετε το παιχνίδι, να το συνδυάσετε ίσως και με μια ζωγραφιά για το παραμύθι. Μην ξεχνάτε, σε όλη τη διάρκεια να επιβραβεύετε το παιδί και να το ενθαρρύνετε, αλλά κυρίως να απολαμβάνετε το παιχνίδι με το παιδί σας!

Επειδή τα βιβλία που έχουμε στο σπίτι δεν είναι ποτέ αρκετά, για τους μικρούς μας αναγνώστες σας προτείνουμε

την ΑΝΟΙΧΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ και  e-book ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ όπου θα βρείτε πολλά βιβλία για να διαβάσετε δωρεάν και να περάσετε εποικοδομητικά την ώρα σας με τα παιδιά.

 

 

Λογότυπο υπουργείου Υγείας

Παρατηρήστε με τα παιδιά το λογότυπο της καμπάνιας του υπουργείου Υγείας και παροτρύνετέ τα να το διαβάσουν. Έπειτα μπορούν να ζωγραφίσουν σε ένα χαρτί τον εαυτό τους στο σπίτι και τις ασχολίες τους. Μπορούν στη ζωγραφιά τους να γράψουν το όνομά τους και «Μένουμε σπίτι». Συζητήστε μαζί τους συγκρίνοντας με τις ασχολίες στο σχολείο και τη συναναστροφή με τους συμμαθητές. Ρωτήστε τα ποιος φίλος τους έλειψε . Πάρτε αν θέλετε τηλέφωνο κάποιο φίλο ή τη δασκάλα.

Οδηγίες συνεργασίας

Αγαπητοί γονείς, κάτω από αυτές τις δύσκολες συνθήκες, η συνεργασία μας αλλάζει μορφή. Θα είμαστε δίπλα σας καθημερινά με εργαλεία το τηλέφωνο, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και αυτόν τον ιστότοπο. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να επισκέπτεστε τακτικά τον ιστότοπο του σχολείου μας (κάθε Δευτέρα και Τετάρτη)και να ακολουθείτε τις οδηγίες των νηπιαγωγών. Επίσης, να δίνετε σημασία στις ενημερώσεις μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το μαθησιακό μέλλον των παιδιών σας θα καθοριστεί από την καλή μας συνεργασία και αυτή την περίοδο.

Παρακαλούμε τις ζωγραφιές και εργασίες των παιδιών να τις αποθηκεύετε σε έναν φάκελο, ώστε να μας τις δώσετε όταν με το καλό ξαναβρεθούμε.

Ευχές:

Οι νηπιαγωγοί του νηπιαγωγείου Λεπενούς  ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους υγεία και δύναμη, για να ξεπεράσουμε όλοι μαζί αυτή τη δύσκολη περίοδο.