Από το σπόρο στο φυτό

Συζητάμε με τα παιδιά για τις εργασίες μας στο χωράφι ή στον κήπο, αυτή την εποχή. Μιας και όλοι οι γονείς του νηπιαγωγείου μας έχετε χωράφια και κήπους, θα είναι μια θαυμάσια ευκαιρία να μάθετε στα παιδιά σας για τους σπόρους, το φύτεμα και την ανάπτυξη των φυτών. Μπορείτε να διαβάσετε με τα παιδιά σχετικά βιβλία (αν έχετε μεγαλύτερα αδέρφια, μπορείτε να δείξετε εικόνες από τα σχολικά βιβλία του δημοτικού . Εναλλακτικά, μπορείτε να παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο:

Μπορείτε να αναφέρετε τα μέρη του φυτού, καθώς αναπτύσσεται (ρίζες, μίσχος, φύλλα).

Διαβάστε με τα παιδιά το παρακάτω ποίημα. Πέιτε το μαζί αρκετές φορές. στα παιδιά αρέσει να επαναλαμβάνουν μικρά ποιήματα. Παίξτε παιχνίδι δραματοποίησης , ακολουθώντας τις εικόνες και τα λόγια του ποιήματος. Τα παιδιά αρχικά,  μπουρούν να είναι κουλουριασμένα στο πάτωμα. Στη δεύτερη φάση, μπορούν να απλώσουν τα πόδια τους σαν ρίζες. Στην τρίτη φάση,μπορούν να σηκωθούν σιγά σιγά και να απλώσουν τα χέρια. Τέλος, μπορούν να κουνούν το κορμί τους με σταθερά τα πόδια στο έδαφος και να τινάζουν τα χέρια λες και σκορπούν σποράκια. Μπορούν ακόμη και να φορέσουν ρούχα που ταιριάζουν χρωματικά (λευκό, πράσινο). Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και μια απαλή μουσική.

Τα παιδιά λατρεύουν τις δραματοποιήσεις , οι οποίες βοηθούν στη γνωστική και συναισθηματική τους ανάπτυξη.

Το παιδί μπορεί να κόψει τις εικόνες και να τις βάλει σε σειρά, όσες φορές θέλει.

 

Μπορείτε να φυτέψετε φακές και φασόλια σε διάφανα ποτήρια, με βαμβάκι και να παρακολουθείτε την ανάπτυξή τους. Τα παιδιά μπορούν να μετρούν με το χάρακα και να καταγράφουν την ανάπτυξή τους.

 

 

 

 

 

 

Φτιάξετε με το παιδί ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με ζάρι. Θα χρειαστεί να φτιάξετε με το παιδί δύο λουλούδια. Όποιος συνθέσει πρώτος το λουλούδι του,σύμφωνα με το ζάρι, είναι νικητής.

 

 

 

Όταν το παιδί ψάχνει με τι να παίξει, μπορείτε να του πείτε ‘Έλα να φτιάξουμε μια ιστορία”.Ζωγραφίστε σε ένα χαρτί 4 εικόνες (ένα σπόρο, ένα σύννεφο, έναν ήλιο και ένα παιδί). Ζητήστε από το παιδί σας αφηγηθεί μια σύντομη ιστορία με αυτές τις 4 εικόνες (με όποια σειρά θέλει). Η ιστορία πρέπει να έχει αρχή , μέση, τέλος. Αρχίστε “Μια φορά κι έναν καιρό ήταν…”, αφήστε το παιδί να συνεχίσει, να αφηγηθεί, να φανταστεί,να αυτοδιορθωθεί κατά την αφήγηση. Αν δυσκολεύεται βοηθήστε το με ερωτήσεις (ποιός ήταν;τι έγινε μετά; ποιό πρόβλημα υπήρχε; πώς λύθηκε;τι έγινε στο τέλος;). Επιβραβεύστε το. Πρότείντε του να γράψετε τη ιστορία για να μας τη στείλετε με mail. Μπορούμε να την αναρτήσουμε στον ιστότοπο ή να τη αφηγηθεί στις νηπιαγωγούς και τους συμμαθητές του κατά τις τηλεδιασκέψεις, που θα πραγματοποιηθούν σύντομα (θα ενημερωθείτε στο mail σας σχετικά).

Μην ξεχάσετε την Πρωτομαγιά να φτιάξετε μαγιάτικο στεφάνι!

Αφήστε μια απάντηση