ΜΕΓΑΛΟΒΔΟΜΑΔΑ

Συζητήστε με τα παιδιά για τα πάθη του Χριστού. Μπορείτε να δείτε την παρακάτω παρουσίαση.

ΠΑΣΧΑ- ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

Έπειτα μπορείτε να τα σχεδιάσετε μαζί με τα παιδιά, να ανακατέψετε και να ζητήσετε από τα παιδιά να βάλουν σε σειρά τις εικόνες.

Διαβάστε μια συγκινητική ιστορία, που περιγράφει (με πολύ σωστό για τα παιδιά τρόπο)  το δρόμο προς τον Γολγοθά.

Υπενθυμίστε στα παιδιά ότι το Πάσχα βάφουμε κόκκινα τα αβγά, όπως το αίμα του Χριστού.

ΑΡΙΘΜΟΓΡΑΜΜΗ

Φτιάξτε ένα παιχνίδι μαθηματικών με αβγά.

Κόψτε με τα παιδιά χάρτινα αβγά. Επειδή χρειάζεστε συνολικά 55, μπορείτε να διπλώσετε το χαρτί και να κόψετε πολλά ταυτόχρονα. Τα παιδιά μπορούν να τα ζωγραφίσουν , τα τα βάψουν με μπογιές… μπορούν να μετρήσουν όσα θέλουν, να τα ομαδοποιήσουν ανάλογα τα χρώματα (αφήστε τα λίγο ελεύθερα να σκεφτούν τι μπορούν να κάνουν με αυτά).

Έπειτα γράψτε τους αριθμούς από το 1 ως το 10 σε καρτελάκια (τα μεγάλα παιδιά μπορούν να τους γράψουν μόνα τους). Δείξτε στα μικρότερα παιδιά το 9 και το 10. Πείτε στα παιδιά να κάνουν τόσες τελίστες, όσες λένε οι αριθμοί και να κολλήσουν τα καρτελάκια στον αριθμό που ταιρίαζουν. Ζητήστε από τα παιδιά να τους βάλουν σε σειρά και έπειτα κολλάνε τόσα αβγά, όσα λέει ο αριθμός, δημιουργώντας μια αριθμογραμμή.

Τα αβγά μπορείτε να τα κολλάτε από πάνω  ή από κάτω, όπως σας βολεύει.

Ως ανατροφοδότηση αυτού του παιχνιδιού, μπορείτε σε ένα χαρτί να σχεδιάσετε μια αριθμογραμμή, όπου θα λείπουν στοιχεία σε κάθε στήλη και τα παιδιά θα πρέπει να τα συμπληρώσουν.

 

 

 

 

Πριν βάψετε τα αβγά:

Μια δραστηριότητα μαθηματικών που μπορείτε να κάνετε, είναι να βάλετε αβγά (από τις κότες ή από χαρτί) σε καλαθάκια και τα παιδιά να μετρούν πόσα έχει το κάθε καλάθι. Μπορείτε να έχετε και καρτελάκια αριθμών για να βάζει κάθε φορά τον σωστό αριθμό.Αν δεν έχετε καλάθια, χρησιμοποιήστε πιάτα ή κουτάκια, ακόμη και χαρτοπετσέτες.

Μετά το παιχνίδι, μπορείτε να τους εκτυπώσετε ή να τους σχεδιάσετε μια τέτοιου τύπου άσκηση.

 

 

 

 

 

Το Πάσχα μπορείτε να κάνετε πολλά μαζί με τα παιδιά. Παρακάτω θα δείτε ορισμένες ιδέες.

Στολίστε το σπίτι με πασχαλινές γιρλάντες, στεφάνια…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

,

 

 

 

φτιάξτε εύκολες πασχαλινές κάρτες, για να γράψουν ευχές

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

καλαθάκια για να βάλετε σοκολατένια αβγά

Αν δεν έχετε χρωματιστά χαρτόνια, ζωγραφίστε τα σχέδια σε χαρτί με τους μαρκαδόρους. Το αποτέλεσμα θα είναι εξίσου ωραίο.

Να θυμάστε πως τα παιδιά θα χαρούν και με την πιο απλή ιδέα.

Χαίρονται που στολίζουν το σπίτι τους,που δημιουργούν, αλλά κυρίως που τους αφιερώνετε χρόνο και όλα αυτά τα κάνετε μαζί.

διακοσμήστε αβγά

 

 

 

 

 

 

με μπογιές, με νήματα

 

 

τύπωμα με πατάτα

 

 

 

 

λαμπάδες, για να ανάψει η οικογένεια το βράδυ της Ανάστασης

με μπογιές, με κορδέλες, με παιχνίδια, με χάρτινες κατασκευές.

 

Χρησιμοποιήστε ότι υλικά έχετε και δώστε στα παιδιά την ευκαιρία να διαλέξουν τι θέλουν να φτιάξουν.

 

Βέβαια, τα παιδιά θα περιμένουν τη λαμπάδα από το νονό ή τη νονά.

 

Αρπάξτε την ευκαιρία και μάθετε το γράμμα  Νν του ΝΟΝΟΥ / της ΝΟΝΑΣ.

Σε ένα διπλωμένο στην μέση χαρτί γράψτε επάνω Νν . Από κάτω γράψτε Νονός (καλύτερα με κεφαλαία για τα προνήπια). Ψάξτε με τα παιδιά αντικείμενα ή πρόσωπα στο σπίτι που αρχίζουν από Νν (Νίκος, Νίκη, νάιλον , ντουλάπα, νερό…), γράψτε τα στο χαρτί. Πείτε το γράμμα με τον ήχο Ν του, όχι με το όνομά του ΝΙ.

Καλέστε τα παιδιά να κυκλώσουν τα Νν στις λεξεις και έπειτα να το γράψουν από κάτω.

Δείτε το βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης , για το γράμμα Νν.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κείμενο (να το διαβάσετε και να εντοπίζουν τα παιδιά το γράμμα Νν). Οι ιστορίες των γραμμάτων έχουν αρκετά μεγάλο μέγεθος, οπότε μπορείτε να χρησιμοποιείτε ένα κομμάτι τους , για να μην κουράζονται τα παιδιά.

Η ΝΤΡΟΠΑΛΗ ΝΤΟΜΑΤΑ

 

“Με τόσες ετοιμασίες και μαγείρεμα, θα προλάβουμε;”

Συνδυάστε τις δικές σας ασχολίες με τη μάθηση και το παιχνίδι των παιδιών. Βρείτε την κατάλληλη στιγμή .

Πριν ή μετά το βάψιμο των αβγών , παίξτε με αυτά μαθηματικά.

Την ώρα που πλάθετε ζύμη για τσουρέκι, πίτες ή άλλα , δώστε στα παιδιά να παίξουν με το ζυμάρι (σαν πλαστελίνη).

Μπορούν να φτιάξουν ψωμιά, τσουρέκια, λαζαράκια, κουλουράκια σε διάφορα σχήματα.

 

 

 

 

 

 

 

Βάλτε τα να σας βοηθούν με τα υλικά ή να σας διαβάζουν τη συνταγή, την οποία θα έχετε γράψει (ως εικονόλεξο) κάπως έτσι:

Διαβάστε την πρώτα μαζί και σιγουρευτείτε ότι είναι όλα ευδιάκριτα και κατανοητά για τα παιδιά.

Να θυμάστε ότι τα παιδιά λατρεύουν τη μαγειρική και είναι οι πιο καλοί βοηθοί. Μας βοηθούν να ολοκληρώνουμε πιο γρήγορα τις ασχολίες μας, εισπράττοντας απίστευτη ικανοποίηση, επειδή νιώθουν χρήσιμα και έτσι τονώνεται η αυτοποεποίθησή τους. Παράλληλα, μαθαίνουν κοντά μας πολλά πράγματα και αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους.

Αναθέστε τους “ακίνδυνες” αρμοδιότητες , που είναι για την ηλικία τους (διάβασμα συνταγής, μέτρημα υλικών, ζύγισμα, να σας ρίχνουν τα υλικά στο μείγμα, να ανακατεύουν, να πλάθουν…) σε ασφαλές σημείο . Αναφέρετε τους κινδύνους της κουζίνας.

 

 

Αν μετά από αυτά σας περισσέψει χρόνος,  μπορείτε να παίξετε πασχαλινά παιχνίδια στον υπολογιστή.

Σύρε τις σωστές πασχαλινές λέξεις

Πασχαλινό σταυρόλεξο

Αριθμοί και πασχαλινά αβγά

Πασχαλινό μέμορυ

Πασχαλινά πάζλ   Κοτοπουλάκια

Πασχαλινά πάζλ Λαγός

Πασχαλινά πάζλ Πάσχα

Τοποθέτησε τη σωστή πασχαλινή εικόνα στην αντίστοιχη μέρα της Μεγαλοβδομάδας

 

Οι νηπιαγωγοί του νηπιαγωγείου Λεπενούς ευχόμαστε σε όλα τα μαθητούδια μας και τις οικογένειές τους 

 

 

Θα επικοινωνήσουμε τηλεφωνικώς. Μετά το Πάσχα θα ανεβάσουμε επιπλέον άρθρα στον ιστότοπο και ελπίζουμε να βρεθούμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Όποιος γονιός επιθυμεί ,μπορεί να μας στέλνει φωτογραφίες με τις κατασκευές, τα παιχνίδια, τις ζωγραφιές… (στα mail των νηπιαγωγών), για να τις δημοσιεύουμε στον ιστότοπο. Τα πρόσωπα των παιδιών αναλαμβάνουμε να τα θολώνουμε εμείς, πριν τη δημοσίευση.

Αφήστε μια απάντηση