Στις 4 Απριλίου, Ημέρα ευαισθητοποίησης απέναντι στα Αδέσποτα Ζώα, το σχολείο μας συμμετέχει στην ενημερωτική τηλεδιάσκεψη για παιδιά προσχολικής ηλικίας από την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία και συγκεκριμένα από την κ. Νομικού Κατερίνα
Στη συνέχεια, τα παιδιά ομαδοσυνεργατικά έφτιαξαν μια αφίσα
Άλλωστε …δεν χρειάζεται να “αγοράσω” αγάπη όταν κυκλοφορεί ελεύθερη στους δρόμους!
Στις 2 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα του Παιδικού βιβλίου, όλα τα σχολεία σχεδόν, από όλες τις βαθμίδες πραγματοποιούν δράσεις σχετικά με το βιβλίο.
Φέτος το Νηπιαγωγείο Καλής συμμετείχε στη δράση της Βιβλιοθήκης “Κυψέλη”- “Διαβάζουμε μαζί”
Τα συμμετέχοντα σχολεία κλήθηκαν να διαλέξουν μία κατηγορία και μετά την ανάγνωση ενός παραμυθιού να πραγματοποιήσουν μια ομαδική δραστηριότητα (αφίσα, βίντεο, τραγούδι, δημιουργική γραφή κλπ…) . Επιλέξαμε να διαβάσουμε το παραμύθι ” Η μάγισσα Αμπουλίνα” για τα άτομα με κινητικά προβλήματα
και ανεβάσαμε την ομαδική μας ζωγραφιά- αφίσα στο ακόλουθο padlet:
Ο Απρίλιος ήρθε και είναι καιρός να αποχωριστούμε τα “μαρτάκια” μας. Η πρώτη μέρα του Απρίλη όμως, η Πρωταπριλιά είναι γνωστή και για τις φάρσες της! Τα παιδιά από νωρίς το πρωί προσπαθούσαν να ξεγελάσουν το ένα το άλλο κρατώντας ζωντανό το έθιμο!
Στη συνέχεια διαβάσαμε την ιστορία του Πινόκιο και τα παιδιά έφτιαξαν μια απλή κατασκευή
Τέλος διασκεδάσαμε ακούγοντας ένα τραγούδι….γεμάτο ψέματα!!
Σε λίγες μέρες πλησιάζει η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου) και το σχολείο μας οργάνωσε μία κοινή δράση με την Α’ και Β’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Καλής. Καλέσαμε την γνωστή αφηγήτρια παραμυθιών, κ. Κατερίνα Κλεάρχου, η οποία δέχτηκε με χαρά να έρθει. Η ίδια αφηγείται τις ιστορίες της σε παιδιά, με τη συνοδεία μουσικών οργάνων, εμπλουτίζοντας την αφήγηση με μουσικοκινητικές δραστηριότητες.
Η κατηγορία των αφηγήσεων που επιλέξαμε αφορούσε την αξία της αγάπης, του σεβασμού και της αποδοχής της διαφορετικότητας (στα πλαίσια του 2ου εργαστηρίου δεξιοτήτων “Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση”) καθώς επίσης και της μείωσης των επιθετικών συμπεριφορών και πρόληψης κατά της ενδοσχολικής βίας (στα πλαίσια δράσεων ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό).
Τα παιδιά είχαν ετοιμάσει ένα δώρο για την κυρία Κλεάρχου, ένα κολλάζ με ζωγραφιές τους και ένα μικρό ποιηματάκι
… γιατί στα παραμύθια κρύβεται του κόσμου η αλήθεια!
παραμονή 25ης Μαρτίου και το Νηπιαγωγείο μας τιμά τα δύο χαίρε:
α. το πρώτο χαίρε στην Παναγία από τον αρχάγγελο Γαβριήλ, μεταφέροντας την αναγγελία της χαρμόσυνης είδησης της επικείμενης γέννησης του Χριστού
β. το δεύτερο χαίρε, εκείνο του εθνικού μας ύμνου, που αναφέρεται στο χαίρε ω χαίρε λευτεριά… και αφορά στην ελευθερία του ελληνικού έθνους από τον τουρκικό ζυγό.
Τα παιδιά μας γνώρισαν την ιστορία μέσα από παραμύθια, βιβλία ιστορίας, εικόνες και βίντεο σχετικά με τα γεγονότα και τους ήρωες του 1821.
Έφτιαξαν κατασκευές με τον “Θούριο” του Ρήγα Φεραίου
Έφτιαξαν τσολιαδάκια και ελληνοπούλες, παρατηρώντας τις λεπτομέρειες των φορεσιών τους
Έμαθαν για την ιστορία του κρυφού σχολειού στα χρόνια της τουρκοκρατίας:
Απεικόνισαν τους ήρωες χρωματίζοντάς τους σε πορτρέτα
Τέλος φτιάξαμε μια κατασκευή σχετική με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου
Όλα τα παραπάνω στόλισαν την τάξη μας και έφτιαξαν το σκηνικό της σχολικής γιορτής μας για την επέτειο της 25ης Μαρτίου, από τα χεράκια των μικρών μαθητών μας!
Ανήμερα της εθνικής επετείου πραγματοποιήθηκε η μαθητική μας παρέλαση με τιμή και περηφάνια!
Την Τετάρτη 19 Μαρτίου μαζί με το Νηπιαγωγείο του Προφήτη Ηλία, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί επισκεφτήκαμε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Έδεσσα. Ήταν μια δράση η οποία εντάσσεται στο σχέδιο δράσης της τρέχουσας σχολικής χρονιάς: “σχέση σχολείου- οικογένειας”, αλλά και στο 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων: “1,2,3..Ανακύκλωσε!”.
Η μίνι μπάντα των απορριμμάτων … ήταν το πρόγραμμα που παρακολουθήσαμε και μας ενθουσίασε όλους! Τα παιδιά άκουσαν ιστορίες, παρατήρησαν ανακυκλώσιμες συσκευασίες και φαντάστηκαν πως μπορούν να τις επαναχρησιμοποιήσουν. Ακόμη γνώρισαν μουσικά όργανα “διαφορετικά” από τα συνηθισμένα και τέλος, στο χώρο των καταρρακτών, έπαιξαν μουσική δίπλα στο νερό, ακολουθώντας συγκεκριμένο ρυθμό.
Η 6η Μαρτίου έχει οριστεί από το ελληνικό κράτος ως ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού και κάθε είδους βίας εντός του σχολικού περιβάλλοντος και όχι μόνο. Τα σχολεία αυτές τις μέρες πραγματοποιούν δράσεις, ώστε να γίνει αντιληπτό στους μαθητές τι σημαίνει εκφοβισμός και πως μπορούν να το αποτρέψουν, να το σταματήσουν και να θέσουν τα όριά τους απέναντι στους άλλους.
Το Νηπιαγωγείο μας φέτος συμμετείχε με χαρά στο 10ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ κατά της Σχολικής Βίας που πραγματοποιήθηκε στη Δράμα. Οι μικροί μαθητές μας έφτιαξαν λουλούδια με τη φράση “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ”, τα τοποθέτησαν στην αυλή μας και η φωτογραφία τους στάλθηκε στους υπεύθυνους του φεστιβάλ με σκοπό να προβληθεί σε ολόκληρη την επικράτεια. Το Νηπιαγωγείο Καλής ανάμεσα σε 850 περίπου σχολεία συμμετείχε στη σύμπραξη αυτή!
Ωστόσο η δράση μας δεν σταματά εδώ, καθώς με το ίδιο μήνυμα συμμετέχουμε στην εκστρατεία που διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Χαμόγελο του Παιδιού. Τα παιδιά δεν πρέπει να σιωπούν, αλλά να μιλούν για ότι τους προβληματίζει, ότι δέχονται..είτε είναι κάποια μορφής βία, είτε όχι
STOP όχι στη βία…ήταν η δική μας ατομική κατασκευή!
Η άνοιξη ήρθε και μας γέμισε χαρά και καλή διάθεση! Ο καιρός άλλαξε και ο ήλιος πλημμύρισε την αυλή του σχολείου μας! Τα παιδιά πλέον χαίρονται το διάλειμμά τους, αλλά και οποιαδήποτε δραστηριότητα πραγματοποιείται έξω.
Ποιος είναι όμως ο Μάρτης;
Ο πρώτος μήνας της άνοιξης…όμως τι πραγματικά συμβαίνει; Τι λέει ο μύθος;
…έτσι λοιπόν που κάθε φορά ο Μάρτης βλέπει την άσχημη γυναίκα του κλαίει και ο καιρός είναι βροχερός. Όταν δεν την βλέπει, γελάει και ο καιρός είναι ηλιόλουστος!
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων έφερε στα παιδιά μαρτάκια και κεράσματα
Τέλος, αυτή την πρώτη εβδομάδα της άνοιξης ασχοληθήκαμε με την Σαρακοστή, τα νηστίσιμα και αρτύσιμα φαγητά και το παλιό έθιμο της “κυράς Σαρακοστής”, κατά το οποίο κόβουμε ένα πόδι κάθε βδομάδα, μετρώντας έτσι τις μέρες μέχρι την Κυριακή του Πάσχα
Οι Απόκριες έφτασαν και τα παιδιά αρχικά γνώρισαν τα ήθη και έθιμα άλλων περιοχών της Ελλάδας, πέρα από αυτά του τόπου τους
Τα παιδιά αντάλλαξαν απόψεις για τις αγαπημένες αποκριάτικες στολές, για την διακόσμηση της τάξης μας αλλά και τα πάρτι που είχαν προγραμματίσει! Η αγαπημένη τους περίοδο ήταν εδώ και την εκμεταλλεύτηκαν στο μέγιστο! Χορός, παιχνίδι, τραγούδι και κατασκευές είχαν την τιμητική τους…
Το δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο “Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση” από το Κέντρο “ΟΡΑΜΑ” ολοκληρώθηκε. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εφαρμόζεται σε πολλές χώρες με σκοπό την μείωση της επιθετικότητας και την προώθηση του σεβασμού των παιδιών στον εαυτό τους, στους άλλους αλλά και στο περιβάλλον. Στο σχολείο μας, αποφασίσαμε να δουλέψουμε πάνω στις τρεις (από τις εννιά αξίες), την αξία της ειρήνης, την αξία του σεβασμού και την αξία της αγάπης.
Ξεκινήσαμε με την αξία της ειρήνης. Οι ασκήσεις συγκέντρωσης και φαντασίας κυριάρχησαν. Τα παιδιά με κλειστά μάτια φαντάστηκαν έναν ειρηνικό κόσμο, έναν κόσμο συνομηλίκων και άκουσαν την ιστορία του Άστρου!
Κάθε φορά που τα παιδιά ήθελαν να ηρεμίσουν και πριν αρχίσουμε τις ασκήσεις συγκέντρωσης ακούμε το τραγούδι “Ειρήνη”, του Β. Παπακωνσταντίνου
Τα χεράκια δεν χτυπάνε…τα χεράκια αγαπάνε
Τελειώνοντας την αξία της ειρήνης, φτιάξαμε στην τάξη μας τη “γωνιά επίλυσης συγκρούσεων”. Πρόκειται για το μέρος, όπου τα παιδιά, τα οποία είχαν μια αντιπαράθεση, θα κάθονται να λύσουν το πρόβλημά τους μόνοι τους με κάποια συγκεκριμένα βήματα:
-Στοπ, δεν μου αρέσει να….. Νιώθω….
Θα ήθελα να …….
-Τι προτείνεις να κάνουμε γι αυτό;
Τα παραπάνω βήματα οπτικοποιήθηκαν για να γίνονται πιο κατανοητά στα παιδιά. Στη γωνιά αυτή υπάρχει και το “μαξιλάρι της ειρήνης” για όποιον το χρειάζεται
Τέλος μία άλλη τεχνική που ακολουθήσαμε για την μείωση επιθετικών συμπεριφορών βασίστηκε στις αρχές του συμπεριφορισμού. Έτσι, χρησιμοποιήσαμε θετικούς ενισχυτές (αυτοκόλλητα) για την επιβράβευση των παιδιών.
Ακολουθεί η αξία του σεβασμού με τον καθρέφτη. Σε ένα κουτί τοποθετήσαμε έναν καθρέφτη και ζητήσαμε από το κάθε παιδί να ανοίξει το κουτί κοιτάζοντας το “μοναδικό και πολύτιμο” που υπάρχει μέσα.
Σεβασμός είναι: είμαι μοναδικός και πολύτιμος και καταλαβαίνω ότι και οι άλλοι είναι μοναδικοί και πολύτιμοι
Τι με κάνει χαρούμενο…τι με κάνει λυπημένο….
Τα παιδιά άκουσαν την ιστορία της Λίλης της λεοπάρδαλης, η οποία ήταν διαφορετική από τις υπόλοιπες και ο Λένι, ο φίλος της προσπαθούσε να της μάθει την αξία του “αυτοσεβασμού”. Συζητώντας την νέα έννοια και την σημασία της στην παρεούλα, τα παιδιά είπαν διάφορα παραδείγματα σεβασμού και αυτοσεβασμού και έπειτα ζωγράφισαν την ιστορία
Τα παιδιά μετά κλήθηκαν να πουν τα δικά τους χαρακτηριστικά που τους κάνουν μοναδικούς και πολύτιμους και ζωγράφισαν τον εαυτό τους
Προσπαθήσαμε να γράψουμε ένα ποίημα όλοι μαζί
Ακολούθησε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι, “το δάσος του σεβασμού”, στο οποίο υπάρχουν κατεστραμμένα δέντρα (ξύλινα τουβλάκια) και για να γίνουν πάλι πράσινα και υγιή, το κάθε παιδί πρέπει να πει μια πράξη που δείχνει σεβασμό και να αντικαταστήσει το τουβλάκι. Έτσι το δάσος θα πρασινίσει πάλι!
Παραδείγματα σεβασμού- δίνω κάτι με σέβασμό
Δίνω κάτι χωρίς σεβασμό
Τι βλέπω; Τι μου αρέσει; Τι πρόκειται να κάνω; Πως θα δίνω αντικείμενα με σεβασμό;
Τα νήπια παρατήρησαν και εξέφρασαν τα συναισθήματά τους για τα παραπάνω παραδείγματα.
Η αξία του σεβασμού ολοκληρώθηκε με τις κορώνες του σεβασμού: τα παιδιά έφτιαξαν κορώνες, τις διακόσμησαν και χόρεψαν με αυτές!
Η αξία της αγάπης:
Τι είναι η αγάπη;
Πότε νιώθουμε αγάπη;
Ποιους αγαπάμε και γιατί;
…ήταν μερικά από τα ερωτήματα που μας προβλημάτισαν και προσπαθήσαμε να απαντήσουμε στην παρεούλα μας!
Διαβάσαμε παραμύθια για την αγάπη
Τα παιδιά προσπάθησαν να γράψουν την λέξη “ΑΓΑΠΗ” και να ζωγραφίσουν πράξεις που δείχνουν αγάπη
Έλυσαν λαβύρινθους
και αποτύπωσαν καρδούλες με τυπώματα στις αντίστοιχες ποσότητες των αριθμών
Στη συνέχεια διαβάσαμε την ιστορία “Ο ωκεανός της αγάπης” μέσα από το πρόγραμμα “ΑΞΙΕΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ” και το δραματοποιήσαμε. Τα παιδιά ανέπτυξαν τον προφορικό τους λόγο, τη φαντασία τους και συμμετείχαν σε διαδικασίες διαλόγου
Φτιάξαμε τα δικά μας σφουγγαράκια αγάπης, από σφουγγάρια πιάτων που έφεραν από το σπίτι τους
έπαιξαν με αυτά δημιουργώντας υποθετικά σενάρια, π.χ. όταν ένα σφουγγαράκι ένιωθε λυπημένο…τα υπόλοιπα έτρεχαν κοντά του και “στράγγιζαν” την αγάπη που είχαν μέσα τους για να του τη δώσουν!
Τελειώνοντας κάθε αξία ζωής, οι γονείς έπαιρναν ένα ενημερωτικό φυλλάδιο με προτεινόμενες ασκήσεις για το σπίτι (συζήτηση, επίλυση διαφωνιών ..κλπ)
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.