“Τα φεγγαροπάπουτσα και η κόρη του Ήλιου”
Το Νηπιαγωγείο μας φέτος πήρε μέρος στον 9ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Παραμυθιού με θέμα “Τα φεγγαροπάπουτσα και η κόρη του Ήλιου”. Αφού διαβάστηκε ο τίτλος του παραμυθιού, τα παιδιά ξεκίνησαν να λένε τις ιδέες τους, τις σκέψεις τους και με την φαντασία τους δημιούργησαν μια φανταστική ιστορία. Με την βοήθεια της νηπιαγωγού οι σκέψεις έγιναν μια σειρά διαλόγων δύο παιδιών που ήθελαν να συναντηθούν για να παίξουν μαζί!
… γιατί η θέληση των μικρών παιδιών μπορεί να προσπεράσει όλα τα εμπόδια που προκύπτουν!
Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο- τίτλο μπορείτε να διαβάσετε το παραμύθι μας:
Τα φεγγαροπαπούτσια και η κόρη του Ήλιου
Κλικ, προστάτευσέ το – Έκθεση φωτογραφίας- Βραβεία!
Την Τετάρτη 4 Ιουνίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας του δικτύου “Κλικ, προστάτευσε το!” στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών. Φέτος το Νηπιαγωγείο Καλής συμμετείχε στο δίκτυο αλλά και στην τελική έκθεση με θέμα: “Τα ανακυκλώσιμα παιχνίδια” στα πλαίσια της δράσης του Ενεργού Πολίτη. Τα παιδιά φωτογράφισαν τις κατασκευές και έδειξαν πως μπορούμε να φτιάξουμε παιχνίδια από επαναχρησιμοποιούμενα υλικά μέσα από τα δικά τους μάτια. Μαζί μας ήταν και η Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Συντονίστρια του Δικτύου, Αντωνία Δαρδιώτη, η οποία μίλησε από καρδιάς στους γονείς των παιδιών που συμμετείχαν.
Τα δύο poster που αντιπροσώπευσαν το σχολείο μας απεικόνιζαν δώδεκα φωτογραφίες, αλλά και δύο QR codes, τα οποία μπορούσε το κοινό- οι γονείς των παιδιών που παρευρέθηκαν να παρακολουθήσουν βίντεο σχετικά με την δράση μας.
Τα παιδιά τραγούδησαν στην σκηνή και στη συνέχεια απέσπασαν με δύο βραβεία:
- Καλλιτεχνικής φωτογραφίας και
- Ηχηρού περιβαλλοντικού μηνύματος
Μπράβο στα παιδιά μας!!!
Παιδική παράσταση κουκλοθεάτρου στον Παιδικό Σταθμό Καλής
Την Τρίτη 3 Ιουνίου στον χώρο του Παιδικού Σταθμού Καλής πραγματοποιήθηκε μία παιδική παράσταση κουκλοθεάτρου και εμείς ήμασταν εκεί! Η κ. Ντόμινι Λυμπέρη με την ομάδα της, τις εξαιρετικές κούκλες της και τα σκηνικά εντυπωσίασαν μικρούς και μεγάλους! Η παράσταση “Η Χιονάτη και οι 7 νάνοι”, καθήλωσαν τα νήπια, τα οποία παρακολούθησαν με χαρά και ιδιαίτερο ενθουσιασμό!
Ομαλή Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Την Πέμπτη 22 Μαϊου πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο Καλής με σκοπό την καλύτερη προετοιμασία των νηπίων για το δημοτικό σχολείο και την ομαλή μετάβασή τους. Πρόκειται για ένα στάδιο, όπου το παιδί εισέρχεται σε ένα νέο περιβάλλον με διαφορετικές απαιτήσεις και αυτό ενδεχομένως να δημιουργήσει άγχος τόσο στο ίδιο, όσο και στους γονείς του.
Αφού πραγματοποιήθηκε στη συζήτηση στην τάξη μας για τις προσδοκίες των παιδιών για το δημοτικό και πως φαντάζονται την καθημερινότητά τους εκεί, προχωρήσαμε σε μία αφίσα- δώρο για τους μαθητές της πρώτης.
Ξεκινήσαμε όλοι μαζί για το Δημοτικό Σχολείο
Περιπλανηθήκαμε στο κτήριο και περάσαμε από τις τάξεις
και φτάσαμε στο γραφείο του διευθυντή κ. Βασιλείου Φώτη, ο οποίος μας καλοδέχτηκε κάνοντας μαζί μας μια όμορφη συζήτηση
Κατευθυνθήκαμε στην πρώτη δημοτικού, όπου τα παιδιά φάνηκαν πολύ χαρούμενα που μας έβλεπαν. Γνωριστήκαμε, καθίσαμε στα θρανία τους και τους προσφέραμε την αφίσα που είχαμε φτιάξει για αυτούς. Πήραμε τα δικά τους δώρα και στη συνέχεια κάναμε όλοι μαζί γυμναστική στην αυλή του σχολείου.
Ευχαριστούμε πολύ όλους τους δασκάλους και τους μαθητές για την όμορφη φιλοξενία!
4ο εργαστήριο δεξιοτήτων: “STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον Κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική”
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική», έχει σκοπό να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-ήτριες του Νηπιαγωγείου με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι τα παιδιά, να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.
(πηγή: https://elearning.iep.edu.gr/study/mod/folder/view.php?id=19374)
Ξεκινήσαμε με το τι ακριβώς είναι το νερό και που υπάρχει. Τα παιδιά ζωγράφισαν το νερό και συμμετείχαν σε διάλογο στην παρεούλα της τάξης λέγοντας προσωπικά τους βιώματα σχετικά με το θέμα.
Στη συνέχεια περάσαμε στις ιδιότητες αλλά και τις καταστάσεις που συναντούμε το νερό στη φύση. Το πείραμα “ουράνιο τόξο” ήταν το πρώτο που πραγματοποιήθηκε στην τάξη μας και εντυπωσίασε τα παιδιά
Τοποθετήσαμε σε τρία ποτήρια νερό με χρώμα ζαχαροπλαστικής (κόκκινο, κίτρινο και μπλε) και ανάμεσα τους δύο άδεια ποτήρια. Το νερό άλλαξε χρώμα (διάλυση). Έπειτα βάλαμε χαρτί κουζίνας σε λωρίδες ενώνοντας το κάθε ποτήρι με το διπλανό του. Παρατηρήσαμε ότι το χαρτί απορροφά και μεταφέρει νερό από το γεμάτο ποτήρι στο άδειο (απορροφητικότητα) μαζί με το χρώμα με αποτέλεσμα τα χρώματα να αναμιγνύονται και να προκύπτουν νέα (κόκκινο+κίτρινο=πορτοκαλί, κίτρινο+μπλε=πράσινο).
Την επόμενη ημέρα παρατηρήσαμε ότι όλα τα ποτήρια είχαν την ίδια ποσότητα νερού. Το χαρτί σταμάτησε να μεταφέρει το νερό όταν τα ποτήρια έφτασαν στην ίδια στάθμη (συγκοινωνούντα δοχεία).
Στη συνέχεια πραγματοποιήσαμε το πείραμα με τον βρασμό, την εξάτμιση και την υγροποίηση του νερού. Θερμάναμε νερό και παρατηρήσαμε πως δίνοντάς του θερμότητα σχηματίζονται φυσαλίδες από κάτω και όσο συνεχίζουμε να παρέχουμε θερμότητα αυτές ανεβαίνουν προς την επιφάνεια μέχρι να φτάσει το νερό στο σημείο βρασμού.
-Βγαίνει καπνός κυρία…
-Τι είναι αυτός ο καπνός; Από που έρχεται και που πάει; Τι έχει μέσα;
Με αφορμή αυτές τις ερωτήσεις παίρνουμε ένα καπάκι κατσαρόλας και το δίνουμε στα παιδιά να το πιάσουν. Είναι στεγνό. Σταματάμε να δίνουμε θερμότητα στο νερό και τοποθετούμε το καπάκι πάνω από το μπρίκι με το νερό. Σε λίγη ώρα σηκώνουμε το καπάκι και παρατηρούμε ότι αυτό είναι βρεγμένο.
Πως έγινε;
Οι σταγόνες του νερού εξατμίστηκαν και όταν συνάντησαν την κρύα επιφάνεια του καπακιού υγροποιήθηκαν πάλι. Τα παιδιά γνώρισαν τις έννοιες της εξάτμισης και της υγροποίησης, οι οποίες θα βοηθήσουν στην κατανόηση του κύκλου του νερού.
Δημιουργία σύννεφου:
Στο σχολείο μας προσπαθήσαμε να φτιάξουμε ένα σύννεφο. Ζεστάναμε το νερό και το τοποθετήσαμε σε ένα διάφανο βάζο. Το νερό είναι ζεστό και οι υδρατμοί ανεβαίνουν προς τα πάνω. Κλείσαμε το καπάκι και τους εγκλωβίσαμε. Έπειτα ανοίξαμε το καπάκι και ψεκάσαμε με ένα αποσμητικό. Τα μόρια του νερού ενώθηκαν με άλλους μικροοργανισμούς και σχημάτισαν το σύννεφο.
Δημιουργία βροχής:
Γεμίσαμε ένα διαφανές δοχείο με νερό, λίγο παραπάνω από τη μέση και στο υπόλοιπο βάλαμε αφρό ξυρίσματος. Έπειτα με μία σύριγγα και μπλε χρώμα ζαχαροπλαστικής ρίχνουμε στο “σύννεφο”. Όταν οι σταγόνες είναι πολλές και το σύννεφο δεν μπορεί να τις κρατήσει, τις ρίχνει στη γη με την μορφή της βροχής.
Τι είναι ο κύκλος του νερού και ποιο είναι το ταξίδι της σταγόνας;
Μέσα από απλά λόγια ενός εκπαιδευτικού βίντεο τα παιδιά κατανόησαν τον κύκλο του νερού και στη συνέχεια ζωγράφισαν και προσπάθησαν να το αποτυπώσουν σε χαρτόνι, ώστε να αφηγηθούν την ιστορία της σταγόνας!
Όμως τα πειράματά μας δεν σταμάτησαν εδώ. Συνεχίσαμε με την επίπλευση και βύθιση των υλικών. Μοιράστηκαν φύλλα εργασίας στα παιδιά με διάφορα υλικά πριν από το πείραμα, ώστε να σημειώσουν ποια πιστεύουν ότι θα βυθιστούν.
Ακολούθησε το πείραμα και τα παιδιά παρατήρησαν τι ακριβώς συμβαίνει και από τι εξαρτάται η βύθιση των αντικειμένων. Από το μέγεθος; Το σχήμα; Το υλικό;
Δοκίμασαν, έκαναν υποθέσεις … έκαναν λάθη και στο τέλος προσπάθησαν να βγάλουν το συμπέρασμά τους
Η διάλυση ήταν η επόμενη ιδιότητα του νερού που ασχοληθήκαμε. Έχοντας διάφορα υλικά που διαλύονται στο νερό, όπως αλάτι και ζάχαρη αλλά και άλλα που δεν διαλύονται παρατηρήσαμε τι ακριβώς συμβαίνει.
-Που πήγε η ζάχαρη;
-Χάθηκε.
-Έφυγε.
-Θες να δοκιμάσεις;
-Ναι! Είναι γλυκό το νερό!
-Που πήγε η ζάχαρη;
-Κρύφτηκε!
Η ζάχαρη διαλύθηκε στο νερό. Δεν την βλέπουμε αλλά υπάρχει…κρύφτηκε στο νερό και το έκανε γλυκό!
Τα μαγικά βελάκια:
Το επόμενο πείραμά μας αφορούσε την διάθλαση. Ζωγραφίσαμε δύο βελάκια. Ένα που δείχνει αριστερά και ένα δεξιά. Τα είδαμε μέσα από ένα πλαστικό διαφανές ποτήρι και παρατηρήσαμε ότι φαίνονται ακριβώς ίδια με αυτά που ζωγραφίσαμε.
Τι γίνεται όμως όταν γεμίζουμε το ποτήρι με νερό;
Τότε τα παιδιά παρατήρησαν ότι τα βελάκια αλλάζουν φορά! Αυτό συμβαίνει λόγω της ιδιότητας του νερού που ονομάζεται διάθλαση.
Ψάξαμε να βρούμε τη λέξη “ΝΕΡΟ” μέσα στις σύνθετες λέξεις
Μετρήσαμε σταγόνες και βάλαμε τις ποσότητες δίπλα στους αριθμούς
Και σχηματίσαμε τις λέξεις από τον κύκλο του νερού
Ο κύκλος του νερού και τα πειράματα με το νερό κέντρισαν ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των νηπίων μας και αυτό μας κινητοποίησε ώστε να οργανώσουμε την γιορτή λήξης της φετινής χρονιάς με το συγκεκριμένο θέμα!
Γιορτή της μητέρας
«….Κι ένα τέταρτο μητέρας αρκεί για δέκα ζωές, και πάλι κάτι θα περισσέψει που να το ανακράξεις σε στιγμή μεγάλου κινδύνου…» Οδυσσέας Ελύτης
Η μητέρα… η ανεξάντλητη άνευ όρων αγάπη… η ανιδιοτέλεια… η φροντίδα… η στοργή…
…αυτή που βάζει τα πάντα στην άκρη για τα παιδιά της!
Φέτος φτιάξαμε μια συμβολική κάρτα για εκείνη! Μια κάρτα που έρχεται να της θυμίσει να προσέχει τον εαυτό της και να εξετάζεται. Με το σύμβολο της ροζ κορδέλας κατά του καρκίνου του μαστού θέλουμε να δείξουμε πως η πρόληψη σώζει ζωές. Θέλουμε γερές και δυνατές μαμάδες που φροντίζουν τον εαυτό τους, την υγεία τους για να μπορέσουν να είναι καλά και τα παιδιά τους!
Πρωτομαγιά!
3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων, “1,2,3…Ανακύκλωσε”
Το 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων για την φετινή χρονιά ολοκληρώθηκε και μάλιστα διήρκησε περισσότερο από τον αρχικό μας σχεδιασμό, εξαιτίας του ενδιαφέροντος των παιδιών μας. Η ανακύκλωση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, ωστόσο το σχολικό περιβάλλον έρχεται να συμπληρώσει τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, να διορθώσει τυχόν λανθασμένες και να εδραιώσει στάσεις και συμπεριφορές ενεργών πολιτών στο μέλλον.
Το πρόγραμμά μας ξεκίνησε με μία γνωριμία με τον “Πέρι- το περιβάλλον” μέσα από ένα βίντεο. Τα παιδιά προσπάθησαν μέσα από αυτό να γνωρίζουν και να καταλάβουν την αξία του περιβάλλοντος
Τα παιδιά στην παρεούλα παρατήρησαν και περιέγραψαν εικόνες του περιβάλλοντος και εξέφρασαν τα συναισθήματα που τους προκαλούν. Ενθαρρύνθηκαν επίσης να διαλέξουν κάποιες από τις παρακάτω εικόνες και να φτιάξουν μια μικρή ιστορία, εμπλουτίζοντας έτσι τον προφορικό τους λόγο και αναπτύσσοντας την φαντασία τους
Οι γονείς ενημερώθηκαν για το εργαστήριο που πραγματοποιείται και ζητήθηκε από αυτούς να φέρουν ανακυκλώσιμες συσκευασίες στο σχολείο. Αυτές με την σειρά τους ομαδοποιήθηκαν με ένα κριτήριο (το υλικό τους), αφού πρωτίστως αναγνώρισαν το σήμα της ανακύκλωσης επάνω
Ακολούθησαν φύλλα εργασίας από τα γνωστικά πεδία της γλώσσας, των μαθηματικών και του περιβάλλοντος, τα οποία αποτέλεσαν αξιολόγηση για τα παιδιά, ώστε να προσαρμοστεί η εκπαιδευτική διαδικασία στις ανάγκες τους
Ακολούθησαν παιχνίδια μνήμης με κάρτες, παιχνίδια ομαδοποίησης, καθώς επίσης και επιτραπέζια, τα οποία φτιάχτηκαν από όλους μαζί
Τα παραμύθια που αφορούν στη ρύπανση του περιβάλλοντος είναι πολλά, αλλά το δικό μας αγαπημένο ήταν “Το Βρωμοχώρι”. Τα παιδιά άκουσαν την αφήγηση και προσπάθησαν να την ανακαλέσουν στη μνήμη τους και να αλλάξουν το τέλος της ιστορίας
Δεν μπορούμε να μην συμπεριλάβουμε στη δράση μας αυτή την Ελληνική Εταιρία Ανακύκλωσης, η οποία ύστερα από αίτημά μας, μας έστειλε ενημερωτικά φυλλάδια, κάδους- μινιατούρες, περιοδικά, σακούλες ανακύκλωσης, μαγνητάκια, μολύβια, γόμες και αφίσες για την τάξη μας
Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στη θαλάσσια ρύπανση, με αφορμή το βιβλίο “Μια θάλασσα πλαστικά”
Τα παιδιά ομαδικά συνεργάστηκαν και δημιούργησαν μία αφίσα για τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής της Helmepa jumior, η οποία θα δημοσιευτεί στη σελίδα του σχολείου μας με το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας
Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων για την ανακύκλωση και των δράσεων του ενεργού πολίτη, πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Έδεσσας- Γιαννιτσών, που βρίσκεται στην Έδεσσα. Οι γονείς συνόδευσαν τα παιδιά και σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο του Προφήτη Ηλία παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα “Η μίνι μπάντα των απορριμμάτων”. Ήταν ένα βιωματικό εργαστήριο που αφορούσε στην επαναχρησιμοποίηση των συσκευασιών και την μετατροπή τους σε όργανα μουσικής! Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά, έπαιξαν μουσική και μάλιστα δίπλα από τους ήχους του νερού στο χώρο των καταρρακτών!
Επιστρέψαμε στο σχολείο με αφίσες και βιβλία που μας χάρισαν και τους ευχαριστούμε πολύ!
Αρωγός στη γνώση και στη μάθηση αποτελούν οι γονείς των παιδιών μας! Έτσι για άλλη μια φορά στήριξαν την προσπάθειά μας και συμμετείχαν ενεργά σε αυτήν! Ζητήθηκε από τους γονείς να φτιάξουν κατασκευές- παιχνίδια από ανακυκλώσιμα υλικά και να τα φέρουν στο σχολείο, με σκοπό την φωτογράφισή και έκθεσή τους στην αυλή μας! Όπως και έγινε! Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης “Σχέσεις σχολείου- οικογένειας”, αλλά και της δράσης μας για τον Ενεργό Πολίτη “Δώσε στα σκουπίδια μια δεύτερη ευκαιρία”, η αυλή του σχολείου μας γέμισε κατασκευές, χαρούμενες παιδικές φωνές και περήφανους γονείς!
Αρχικά πραγματοποιήθηκε μια δραστηριότητα όπου τα παιδιά κλήθηκαν να ομαδοποιήσουν τις ανθρώπινες δραστηριότητες και στη συνέχεια παρουσιάστηκαν οι κατασκευές. Τέλος τα παιδιά τραγούδησαν ένα τραγούδι για την προστασία του πλανήτη! Αξίζει να σημειωθεί πως στην αυλή κρεμάστηκαν και οι ομαδικές αφίσες που έφτιαξαν τα νήπια με μηνύματα υπέρ του περιβάλλοντος!
Το Νηπιαγωγείο Καλής φέτος συμμετέχει στο Δίκτυο Ανατολικής Θεσσαλονίκης “Κλικ προστάτευσε το” με θέμα τα ανακυκλώσιμα παιχνίδια. Οι παραπάνω κατασκευές φωτογραφήθηκαν για τον σκοπό αυτό και θα εκτεθούν στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών στις αρχές Ιουνίου μαζί με τα υπόλοιπα σχολεία του νομού, τα οποία ανήκουν στο Δίκτυο.
https://www.youtube.com/watch?v=azSTBwe7sx4
Το Πάσχα στο Νηπιαγωγείο!
Τα παιδιά, νήπια- προνήπια, αυτές τις μέρες γνώρισαν την ιστορία των παθών του Ιησού Χριστού, την σταύρωση και την Ανάστασή του μέσα από εικόνες και βίντεο για μικρά παιδιά
Ζωγράφισαν, έκοψαν, κόλλησαν και δημιούργησαν πασχαλινές κατασκευές!
Έγραψαν ευχές
Μετρήσαμε τα βρασμένα αβγά που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι και ακολουθήσαμε τις οδηγίες για το βάψιμό τους
Φτιάξαμε καλάθια από χάρτινα πιάτα
Και οι κατασκευές μας ήταν έτοιμες!
Ωστόσο δεν τελειώνουμε εδώ, καθώς τα παιδιά που παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα έφτιαξαν κι άλλες πασχαλινές δημιουργίες αναπτύσσοντας την φαντασία και τη δημιουργικότητά τους
Παίξαμε το “κυνήγι του Πασχαλινού αβγού” μέσα στην τάξη, κρύβοντας ψεύτικα αβγά
Και κλείνοντας την εβδομάδα, τα παιδιά γνώρισαν τα κάλαντα του Λαζάρου και το έθιμο με τα “Λαζαράκια”
«Λαζαράκια για τον Λάζαρο αν δεν πλάσεις, ψωμί δεν θα χορτάσεις»

































































































































































