Μιλήσαμε για την επέτειο του ΟΧΙ και μάθαμε μέσα από βίντεο τι γιορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου
Είδαμε επίσης βίντεο με ντοκουμέντα της εποχής όπως εικόνες και την τελευταία μετάδοση στο ελληνικό ραδιόφωνο πριν την εισβολή των Γερμανών.
Το ΟΧΙ.
Συζητήσαμε για τη σημαία και πώς αυτή είναι ένα σύμβολο για το κάθε έθνος του κόσμου. Είδαμε πολλές και περίεργες σημαίες από άλλα κράτη, μιλήσαμε για τα σύμβολα της ελληνικής σημαίας, τη ζωγραφίσαμε και δημιουργήσαμε τη σημαία του σχολείου μας, εμπνευσμένοι από όλες τις σημαίες που είδαμε.
Συζητήσαμε για την Ειρήνη και τον Πόλεμο.
Είδαμε και ακούσαμε το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου “Ειρήνη” και φτιάξαμε αφίσα με τα καλά της ειρήνης.
Είδαμε την ταινία animation “Ο πόλεμος δεν είναι παιχνίδι” , που μας σόκαρε αλλά ταυτόχρονα μας άρεσε πολύ και δημιουργήσαμε την αφίσα με τα δεινά που φέρνει ο πόλεμος.
Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Πικάσο “Γκουέρνικα”. Αναλύσαμε τα επιμέρους στοιχεία του πίνακα με παιχνίδι αντιστοίχησης,
, ζωντανεύοντας ο καθένας το στοιχείο που του έκανε περισσότερο εντύπωση, αλλά και δημιουργώντας ξανά τον πίνακα σε τρισδιάστατη μορφή!
Τραγουδήσαμε το “Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του”, το “Σταμούλη το λοχία” αλλά και το “Παραμύθι” με το Νίκο Ξυλούρη, όπου μας άρεσε ιδιαίτερα και το ζωγραφίσαμε.
Είδαμε το παραμύθι “Πατάτες, πατάτες”. Μας άρεσε πολύ και το κουβεντιάσαμε.
Ποιά η διαφορά ανάμεσα στον πόλεμο των δύο χωρών και στο κτήμα της γυναίκας; Τι έκανε τους δυό γυιούς να γίνουν στρατιώτες; Πώς αιστάνθηκε η γυναίκα όταν έμεινε μόνη της; Τι συνέβη στη χώρα με τον πόλεμο; Γιατί οι 2 στρατοί πήγαν στο κτήμα της γυναίκας; Τι έκανε τους δύο γυιούς και τους άλλους στρατιώτες να κλάψουν; Τι υπόσχεση έδωσαν οι στρατιώτες και οι γιυοί της στη μητέρα τους; Τι συμβολίζουν οι πατάτες;
Διαβάσαμε το βιβλίο του Πάουλ Φέιρεπτ ” Ο μικρός στρατιώτης” μέσα από την ιστοσελίδα του e-περιοδικού bookbook και το ζωγραφίσαμε.
Κι αναρωτηθήκαμε όπως ο μικρός στρατιώτης. Γιατί άραγε έγιναν όλα αυτά;