Ζω καλύτερα-Ευ ζην

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΣΧΟΛΕΙΟ 1ο Νηπιαγωγείο Διλόφου Βάρης ΤΜΗΜΑ. ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ: 2022 – 2023
Θεματική  

ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ

Υποθεματική ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ-ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ
ΤΑΞΕΙΣ

(που προτείνονται)

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ/ Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Τίτλος «Ο μαγικός καθρέφτης του σώματος»
 
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου Δεξιότητες 21ου αιώνα 4C’s, Ψηφιακές δεξιότητες.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα Εργαστήριο Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Να κατανοήσουν οι μαθητές ότι το σώμα μας είναι το όχημα του εαυτού μας και ότι περικλείει τα όργανα μας.

 

Κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, επικοινωνία, συνεργασία.

Εργαστήριο 1

Τίτλος: «Το σώμα μου»

 

Σύνδεση με ΑΠΣ:

Γλώσσα, Μαθηματικά, Δημιουργική έκφραση, Μελέτη περιβάλλοντος.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·         Ένα χοροθεατρικό εργαστήριο αποτελεί το έναυσμα για τη γνωριμία με το σώμα. Χορός, σωματικές ασκήσεις, εικόνες και ομαδική κατασκευή του σώματος μας, μας βοηθά να συνηδειτοποιήσουμε τι είναι το σώμα.

·         Μπροστά σε ένα καθρέφτη, παρατηρούμε τον εαυτό μας.  Παίζουμε το παιχνίδι «Ο καθρέφτης μου». Στην ολομέλεια εστιάζουμε στις ομοιότητες και στις διαφορές που μας κάνουν μοναδικούς. Μέσα από καταιγισμό ιδεών, δημιουργούμε στο πρόγραμμα Kidspiration έναν εννοιολογικό χάρτη, με αυτά που γνωρίζουμε για το σώμα μας και αυτά για τα οποία θέλουμε να μάθουμε περισσότερα.

·         Διαβάζουμε από το βιβλίο «Το πρώτο μου βιβλίο για το ανθρώπινο σώμα» και σχολιάζουμε τα σημεία που μας κάνουν εντύπωση.

·         Χορεύουμε με παιχνιδοτράγουδα όπως το Hokey Pokey, οι γάτες κ.α.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Να κατανοήσουν τα παιδιά πως το σώμα μας είναι μία τέλεια μηχανή, που περιλαμβάνει περίπλοκα συστήματα που όμως λειτουργούν αρμονικά μεταξύ τους.

Να μάθουν να συνεργάζονται και να επικοινωνούν. Να οργανώνουν τη σκέψη τους, να κάνουν προβλέψεις και να επιλύουν προβλήματα. Να είναι δημιουργικά.

 

Συνεργασία, επικοινωνία, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη. Δεξιότητες του νου.

Εργαστήριο 2

Τίτλος: «Συστήματα του σώματος 1»

 

Σύνδεση με ΑΠΣ:

Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος, Δημιουργική έκφραση.

·         Από το βιβλίο «Το πρώτο μου βιβλίο για το ανθρώπινο σώμα» εστιάζουμε στο σκελετικό σύστημα. Δείχνουμε βίντεο σχετικό με αυτό. Όποιος έχει ακτινογραφίες τις φέρνει στο σχολείο και όλοι μαζί τις παρατηρούμε και τις σχολιάζουμε. Δημιουργούμε σε χαρτόνι 1) Ακτινογραφία του χεριού μας με λαδοπαστέλ, στη συνέχεια περνάμε με λαδωμένη μπατονέτα τα κόκκαλα και τη βάζουμε στο φως. 2) Το σκελετό μας με μπατονέτες.

·         Από το βιβλίο «Το πρώτο μου βιβλίο για το ανθρώπινο σώμα» εστιάζουμε στο αναπνευστικό σύστημα. Προβάλλουμε βίντεο από τη σειρά «Μία φορά κι έναν  καιρό ήταν η ζωή» σχετικά με την αναπνοή. Σχεδιάζουμε τους πνεύμονες μας πάνω σε χαρτόνι και τοποθετούμε σακουλάκια που τα ενώνουμε με καλαμάκια και τα φουσκώνουμε.

·         Κάνουμε πειράματα για τον αέρα. Μέσα από   ερωτήσεις,  προβλέψεις και διαπιστώσεις, αντιλαμβανόμαστε πως ο αέρας έχει όγκο και βάρος.

·         Με τη βοήθεια των ζώων, κάνουμε ασκήσεις yoga για παιδιά, ενδυναμώνοντας το σώμα μας και την αναπνοή μας.  Παίζουμε με το τραγούδι «Χαρωπά τα 2 μου χέρια». Χωρισμένοι σε ομάδες, παίζουμε παιχνίδια, με μπάλες, ισορροπίας και ταχύτητας.

Να κατανοήσουν τα παιδιά πως το σώμα μας είναι μία τέλεια μηχανή, που περιλαμβάνει περίπλοκα συστήματα που όμως λειτουργούν αρμονικά μεταξύ τους.  Να μάθουν να συνεργάζονται και να επικοινωνούν.  Να είναι δημιουργικά.

 

Κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία, επικοινωνία. Ψηφιακές δεξιότητες.

 

Εργαστήριο 3

Τίτλος: «Συστήματα του σώματος 2»

 

Σύνδεση με ΑΠΣ:

Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος, Δημιουργική έκφραση, ΤΠΕ.

 

·         Από το βιβλίο «Το πρώτο μου βιβλίο για το ανθρώπινο σώμα» εστιάζουμε στο κυκλοφορικό σύστημα. Μέσα από ασκήσεις ηρεμίας και έντασης προσπαθούμε να ακούσουμε την καρδιά μας και να συγκρίνουμε τους χτύπους της. Πότε λειτουργεί γρήγορα και πότε πιο αργά; Ακούμε την καρδιά μας στο στηθοσκόπιο. Παρακολουθούμε βίντεο με τα μηχανήματα που καταγράφουν το ρυθμό της καρδιάς μας και δημιουργούμε το δικό μας καρδιογράφημα.   Από τη σειρά «Μία φορά κι έναν καιρό ήταν η ζωή» βλέπουμε βίντεο για την κυκλοφορία του αίματος μέσα στο σώμα μας. Σχολιάζουμε όσα είδαμε και στη συνέχεια ζωγραφίζουμε τον εαυτό μας, την καρδιά μας και το κυκλοφορικό μας σύστημα.

·         Από το βιβλίο «Το πρώτο μου βιβλίο για το ανθρώπινο σώμα» εστιάζουμε στο πεπτικό σύστημα. Στη συνέχεια διαβάζουμε το βιβλίο «Ο Μάκης ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι», σχολιάζουμε και   ζωγραφίζουμε ότι μας έκανε εντύπωση . Συζητούμε στην ολομέλεια για το ταξίδι των τροφών και τις βιταμίνες. Κατόπιν αποδίδουμε ζωγραφικά το πεπτικό μας σύστημα.

·         Εστιάζουμε στη διατροφή και πως η επιλογή των τροφών μπορεί να κάνει το σώμα μας γερό. Διαβάζουμε τον «Ωραίο Δαρείο» και βλέπουμε σε βίντεο «Τα θυμωμένα λαχανικά». Ζωγραφίζουμε αυτά που μας έκαναν εντύπωση και χωριζόμαστε σε 2 ομάδες. Η κάθε ομάδα δημιουργεί τη δική της αφίσα με τις τροφές που μας κάνουν καλό ή όχι. Παρουσιάζουμε τις αφίσες στην ολομέλεια και τις τοποθετούμε στην είσοδο του σχολείου για να επικοινωνήσουμε τα συμπεράσματα μας με τους γονείς μας.

·         Σε ζευγάρια και με τη βοήθεια της/του νηπιαγωγού, λύνουμε σταυρόλεξα στο πρόγραμμα hot potatoes, με τα φρούτα και τα λαχανικά.

Σε ζευγάρια ή μικρές ομάδες, στο πρόγραμμα Kidspiration, φτιάχνουμε εικονική φρουτοσαλάτα, μαθαίνοντας τη λειτουργία drag & drop.

Παίζουμε στο πρόγραμμα quizlet, flashcards, για να μάθουμε και να εμπεδώσουμε τις ονομασίες των οργάνων.https://quizlet.com/782185264/%CE%A4%CE%BF-%CF%83%CF%8E%CE%BC%CE%B1-flash-cards/?i=50gabl&x=1jqt

 

 

 

Να κατανοήσουν τα παιδιά πως το σώμα μας είναι μία τέλεια μηχανή, που περιλαμβάνει περίπλοκα συστήματα που όμως λειτουργούν αρμονικά μεταξύ τους.  Να μάθουν να συνεργάζονται και να επικοινωνούν.  Να είναι δημιουργικά.

 

Κριτική σκέψη, επικοινωνία, δημιουργία, συνεργασία.

Δεξιότητες του νου (ανάλυση, σύνθεση, σύγκριση).

Ψηφιακές δεξιότητες.

 

Εργαστήριο 4

Τίτλος: « Συστήματα του σώματος 3»

 

Σύνδεση με ΑΠΣ:

Γλώσσα, Μαθηματικά, Δημιουργική έκφραση, Μελέτη Περιβάλλοντος(ανθρωπογενές), ΤΠΕ.

 

·         Από το βιβλίο «Το πρώτο μου βιβλίο για το ανθρώπινο σώμα» εστιάζουμε στον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα. Αφού δούμε αντίστοιχο βίντεο από τη σειρά « Μία φορά κι έναν καιρό ήταν η ζωή» συζητούμε στην ολομέλεια για τη λειτουργία του εγκεφάλου στο ανθρώπινο σώμα. Αντιπαραβάλουμε τη λειτουργία του με αυτή ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή. Αντιλαμβανόμαστε τη σημασία του νευρικού συστήματος. Φτιάχνουμε ομαδική κατασκευή. Σε χαρτί του μέτρου, αφού σχεδιάσουμε το περίγραμμα του σώματος, κολλάμε σφουγγάρι στη θέση του κεφαλιού για εγκέφαλο και σπάγγο κατα μήκος του σώματος για το νευρικό σύστημα. Παίζουμε παιχνίδια από τη σειρά Kidepedia, από τον τόμο Το ανθρώπινο σώμα.

·         Εστιάζοντας στο κεφάλι, ανακαλύπτουμε τα όργανα που μας δίνουν τις πληροφορίες για το περιβάλλον γύρω μας. Ανακαλύπτουμε δηλαδή τις αισθήσεις μας. Βλέπουμε βίντεο σχετικά. Από την πλατφόρμα Φωτόδεντρο παίζουμε παιχνίδια για τις αισθήσεις.

https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11104

http://photodentro.pi.ac.cy/ugc/r/8544/2408?locale=el

Παίζουμε και άλλα αισθητικά παιχνίδια. Τυφλόμυγα, Το κουτί με ταμυστικά(αφή),Οδοκιμαστής(γεύση), Τα σπιτάκια με τις κρυμμένες μυρωδιές(όσφρηση),Οιψίθυροι τουδάσους(ακοή).

Κατασκευάζουμε τηλέφωνο για να καταλάβουμε τη διάδοση του ήχου και τηλεβόα για να μετρήσουμε την ένταση του.

Δημιουργούμε μαγικές τριπλές εικόνες και με ένα θαυματρόπιο (το πρώτο παιχνίδι animation) προσπαθούμε να αντιληφθούμε τις δυνατότητες του ανθρώπινου ματιού.

·          Εξετάζουμε τα μαλλιά μας και παρατηρούμε τις τρίχες μας με το μικροσκόπιο της τάξης μας. Πού αλλού έχουμε τρίχες; Τι μας χρησιμεύουν; Τα ζώα έχουν τρίχες; Γιατί; Από τι υλικό είναι φτιαγμένες; Με προσαρμοσμένη οπτική για το νηπιαγωγείο, βλέπουμε τη δομή της τρίχας.

·         Διαβάζουμε το βιβλίο «Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα». Μιλάμε για την υγιεινή των δοντιών και τις τροφές που καταστρέφουν τα δόντια. Βλέπουμε βίντεο σχετικό από τη σειρά « Μία φορά κι έναν καιρό ήταν η ζωή».  Κατασκευάζουμε ένα ατομικό δόντι ο καθένας από χαρτόνι. Από το διαδίκτυο βρίσκουμε εικόνες σχετικές με αυτά που κάνουν καλό ή όχι στα δόντια και τις τυπώνουμε. Μετά τις ομαδοποιούμε και τις κολλάμε στις δύο πλευρές των δοντιών που φτιάξαμε.

·         Επίσκεψη οδοντίατρου στο σχολείο,  ο οποίος μιλάει στα παιδιά για την υγιεινή των δοντιών και ελέγχει τα δόντια τους.

Να κατανοήσουν τα παιδιά πως το σώμα μας είναι μία τέλεια μηχανή, που περιλαμβάνει περίπλοκα συστήματα που όμως λειτουργούν αρμονικά μεταξύ τους.  Να μάθουν να συνεργάζονται και να επικοινωνούν. Να μάθουν να συντονίζουν τις κινήσεις τους και να ελέγχουν το σώμα τους.

 

Κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία. Ψηφιακές δεξιότητες.

 

 

Εργαστήριο 5

Τίτλος: «Κι άλλα σχετικά με το σώμα»

 

Σύνδεση με ΑΠΣ:

Γλώσσα, Μελέτη Περιβάλλοντος(ανθρωπογενές),ΤΠΕ.

 

 

 

 

 

·         Διαβάζουμε το βιβλίο «Οι δερματούληδες στο ταψί του ήλιου». Συζητούμε στην ολομέλεια για το δέρμα μας. Σε τι μας χρησιμεύει; Έχουμε όλοι το ίδιο χρώμα  δέρματος; Διαβάζουμε το βιβλίο «Γιατί δεν έχουμε όλοι το ίδιο χρώμα;» και ψάχνουμε εικόνες στο διαδίκτυο από διάφορες φυλές και τόπους. Μέσα από καταιγισμό ιδεών στην ολομέλεια, απαντάμε στα ερωτήματα:  Εκτός από το δέρμα, τι έχουν κοινό όλοι οι άνθρωποι; Έχουμε όλοι τις ίδιες ανάγκες και τα ίδια συναισθήματα; Τι είναι αυτό που κάνει τους φίλους μας ξεχωριστούς;

·         Βλέπουμε βίντεο από τη σειρά  «Μία φορά κι έναν  καιρό ήταν η ζωή» για το ανοσοποιητικό σύστημα και τους φρουρούς του ανθρώπινου σώματος. Μαθαίνουμε να προστατεύουμε το σώμα μας. Εστιάζουμε στην καθαριότητα, στην άσκηση και θυμόμαστε αυτά για τα οποία μιλήσαμε στη διατροφή.

·         Κάνουμε απλές ασκήσεις από το κινέζικο σύστημα ενδυνάμωσης σώματος και πνεύματος Falun Dafa.

·         Σε μικρές ομάδες παίζουμε παιχνίδια στο Διαδραστικό Πίνακα ή στον Η/Υ:

Προσπαθούμε να αντιστοιχίσουμε τις εικόνες των οργάνων του σώματος μας με τις λέξεις τους.   https://learningapps.org/watch?v=p6ub1buat23

Παιχνίδι μνήμης

https://learningapps.org/watch?v=pvuxq0by223

 

 

 

 

 

 

 

 

Να κατανοήσουν τα παιδιά την εξέλιξη της ζωής. Να μάθουν να αναλύουν και να συνθέτουν διάφορα στοιχεία και να καταλήγουν σε ασφαλή συμπεράσματα.

 

Επικοινωνία, κριτική σκέψη, συνεργασία, δημιουργικότητα.

Ψηφιακές δεξιότητες. Δεξιότητες του Νου.

 

 

 

Εργαστήριο  6

Τίτλος: «Μεγαλώνω, μεγαλώνω»

 

Σύνδεση με ΑΠΣ:

Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος(ανθρωπογενές),Δημιουργική έκφραση, ΤΠΕ.

 

 

 

 

 

 

·         Ο παππούς-Γρίφος (μία κούκλα της τάξης) εμφανίζεται στην παρέα μας, όποτε έχει ένα καινούριο αίνιγμα για τα παιδιά. Αυτή τη φορά τους μιλάει για τη Σφίγγα και το αίνιγμα που έβαζε στους ανθρώπους.  Μαζί με τα παιδιά προσπαθούμε να το λύσουμε και στη συνέχεια διηγούμαστε την ιστορία με τη Σφίγγα και τον Οιδίποδα. Ψάχνουμε εικόνες στο Διαδίκτυο για τη Σφίγγα. Ζωγραφίζουμε το αίνιγμα. Μετά ζωγραφίζουμε τον εαυτό μας σε εξέλιξη, από μωρό έως την πολύ μεγάλη ηλικία.

·         Δείχνουμε στα παιδιά τον Βιτρούβιο Άνθρωπο, του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Προσπαθούμε να κατανοήσουμε τη σχέση του κύκλου και του τετραγώνου με τις ανθρώπινες αναλογίες, εξετάζοντας ταυτόχρονα και τα χαρακτηριστικά των σχημάτων.

·         Βγάζουμε φωτογραφίες στις δύο στάσεις του Βιτρούβιου. Τις συνθέτουμε σε μία και προσπαθούμε να σχεδιάσουμε τον κύκλο και το τετράγωνο γύρω από το σώμα μας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Να αξιολογήσουν τα παιδιά τις γνώσεις τους, να αναλύσουν και να συνθέσουν δεδομένα, να μάθουν βασικές αρχές προγραμματισμού, να διασκεδάσουν.

 

Κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα. Δεξιότητες του νου, Υπολογιστική σκέψη, STEM.

Εργαστήριο 7

Τίτλος: «Παιχνίδι»

 

Σύνδεση με ΑΠΣ:

Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος (Φυσική Αγωγή), ΤΠΕ.

 

 

 

 

·         Ο παππούς Γρίφος μας φέρνει καινούρια αινίγματα που έχουν σχέση με τα όργανα του σώματος και τη λειτουργία τους. Στο ταμπλό της μελισσούλας Beebot, τοποθετούμε εικόνες από τα όργανα του σώματος μας και σε ζευγάρια προσπαθούμε να οδηγήσουμε τη μελισσούλα στη σωστή απάντηση, προγραμματίζοντας την.

·         Διοργανώνουμε αγώνες με παιχνίδια στην αυλή του σχολείου μας, με θεατές τους γονείς. Φτιάχνουμε αφισάκια για να επικοινωνήσουμε το γεγονός και τα τοποθετούμε περιμετρικά του σχολείου. Τσουβαλοδρομίες, παιχνίδια ισορροπίας, ομαδικά παιχνίδια με μπάλες κ.α. Στο τέλος όλοι παίρνουν μετάλλια συμμετοχής και επιβράβευσης.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Υλικό: Η/Υ, Διαδραστικός πίνακας, Διαδίκτυο, εκτυπωτής, φωτογραφική μηχανή, beebot. Αξιοποιούμε υλικό από το Φωτόδεντρο. Χρησιμοποιούμε τις πλατφόρμες και τα προγράμματα παραγωγής παιχνιδιών-ασκήσεων, Kidspiration, Hot potatoes, learningapps, quizlet και από τη σειρά εκπαιδευτικών παιχνιδιών Kidepedia, τον τόμο για το ανθρώπινο σώμα.
Σημειώσεις: Το παρόν Εργαστήριο Δεξιοτήτων επιχειρεί να μάθει στα παιδιά βασικές γνώσεις για το ανθρώπινο σώμα, μέσα από χωρισμένες ενότητες. Είναι πλούσιο σε δραστηριότητες και γι’ αυτό το λόγο μπορεί να διατρέξει όλη τη σχολική χρονιά ως project.

 

 

 

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΣΧΟΛΕΙΟ 1ο Νηπιαγωγείο Διλόφου Βάρης ΤΜΗΜΑ. ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ: 2021 – 2022
Θεματική ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ Υποθεματική ΥΓΕΙΑ: ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ-ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΤΑΞΕΙΣ

(που προτείνονται)

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ/ Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Τίτλος “ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΟ ΚΑΙ Μ’ ΑΡΕΣΕΙ ”
 
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου Δεξιότητες του 21ου αιώνα 4C’s, Ψηφιακές Δεξιότητες.

 

 

 

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα Εργαστήριο Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν πως οι τροφές επηρεάζουν την υγεία μας.

Κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργία.

Εργαστήριο 1

Τίτλος: «Τροφές και υγεία»

 

Α)Διαβάζουμε το βιβλίο της Σ. Ζαραμπούκα, «Ο Ωραίος Δαρείος».

Στη συνέχεια συζητάμε στην ολομέλεια την ιστορία του Δαρείου. Τι τροφές συνήθιζε να τρώει ο Δαρείος; Τι τροφές άρχισε να τρώει όταν έφυγε ο Τίτος; Γιατί αισθανόταν άρρωστος; Πώς άλλαξε η γούνα του; Ζωγραφίζουμε ό,τι μας έκανε εντύπωση.

Β)Ψάχνουμε φωτογραφίες σε περιοδικά, υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών. Τις κόβουμε και δημιουργούμε τις κυρίες, Υγιεινούλα και Ανθιγιεινούλα, κολλώντας τις εικόνες στην ποδιά τους. Δίνουμε φύλλα εργασίας σχετικά για εμπέδωση της ενότητας.

Γ) Ακούμε και χορεύουμε το τραγούδι «Τόσο λάθος διατροφή»

https://video.link/w/IVtgd

Να γνωρίσουν τα παιδιά ότι οι τροφές χωρίζονται σε ομάδες.

Κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργία, νέες τεχνολογίες, ψηφιακές δεξιότητες.

Εργαστήριο 2

Τίτλος: «Οι παρέες των τροφών»

 

Α) Διαβάζουμε το βιβλίο του Έρικ Καρλ, «Καλή Όρεξη» και συζητάμε με τα παιδιά για τις τροφές που έφαγαν τα ζώα κάθε μέρα της εβδομάδας. Προσπαθούμε να οργανώσουμε σε ομάδες το κάθε φαγητό. Ζωγραφίζουμε τα ζώα και τις τροφές που έφαγαν κάθε μέρα.

Βάζουμε στη σωστή σειρά τις κάρτες από το βιβλίο.

https://learningapps.org/watch?v=pib8vvk3322

Β) Παίζουμε στο πρόγραμμα Kidspiration παιχνίδια-ασκήσεις ομαδοποίησης.

Παίζουμε με τις ομάδες των τροφών στην e-me.

https://content.4all.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=22195

Γ)Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και κάθε μία ομάδα αναλαμβάνει να βρει εικόνες από κάθε μία διατροφική παρέα. Μετά τις κολλάνε σε χαρτί και τις παρουσιάζουν στην ολομέλεια.

Δ) Λύνουμε σταυρόλεξο στο Hot Potatoes με φρούτα και λαχανικά.

Να κατανοήσουν τα παιδιά πως ο τρόπος που καταναλώνουμε επηρεάζει το περιβάλλον.

Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργία, νέες τεχνολογίες, ψηφιακές δεξιότητες.

 

Εργαστήριο 3

Τίτλος: «Διατροφή και περιβάλλον»

 

Α)Βλέπουμε βίντεο στην ιστοσελίδα της WWF, από το πρόγραμμα ‘Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης’, που εξηγούν πώς επηρεάζεται το περιβάλλον ανάλογα με τον τρόπο που καταναλώνουμε.

https://food.wwf.gr/schools

Μιλάμε για τα φρούτα και τα λαχανικά εποχής, για τα τρόφιμα που έρχονται από μακριά, για τις συσκευασίες, το σπιτικό φαγητό, τη σπατάλη, κ.α.

Β)Στην e-me δοκιμάζουμε να βρούμε τα σωστά αλλά και τα λάθη.

https://content.4all.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=38643

Παίζουμε το παιχνίδι του Εκατομμυριούχου «Τρώω σωστά, προστατεύω το περιβάλλον»

https://learningapps.org/watch?v=psuhzdun322

Γ) Ζωγραφίζουμε φρούτα και λαχανικά ανά εποχή.

 

Να μάθουν τα παιδιά για τα συστατικά των τροφών και να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντικό είναι για την υγεία μας να βάζουμε χρώματα  στο πιάτο μας.

Κριτική σκέψη, δημιουργία, επικοινωνία, συνεργασία.

 

Εργαστήριο 4

Τίτλος: «Το Ουράνιο τόξο»

 

Α) Με αφορμή το βιβλίο «Η κυρά-Διατροφή, πρώτη στη μαγειρική».

κουβεντιάζουμε με τα παιδιά για τις βιταμίνες, τις πρωτεϊνες, το ασβέστιο και αυτά που μας κάνουν καλό και περιέχονται στις τροφές που τρώμε. Μιλάμε για τα χρώματα στο πιάτο μας και δημιουργούμε το Ουράνιο τόξο της Διατροφής.

Β) Βλέπουμε και ακούμε τον «Αγησίλαγο» https://video.link/w/erugd

https://video.link/w/7qugd

και κατανοούμε πόσο σημαντική είναι η ποικιλία στη διατροφή μας. Ζωγραφίζουμε τι έφαγε ο Αγησίλαγος και άλλαξε χρώματα.

Γ) Χορεύουμε με το τραγούδι «Φρούτα φρουτ» https://video.link/w/Yuugd

και με το «Χοντρό μπιζέλι»

https://video.link/w/XYxgd

που αρέσουν πολύ στα παιδιά.

 

 

Να μάθουν τα παιδιά να τρέφονται σωστά με βάση την πυραμίδα της διατροφής.

Δημιουργία, κριτική σκέψη, συνεργασία, επικοινωνία, νέες τεχνολογίες, ψηφιακές δεξιότητες

 

Εργαστήριο 5

Τίτλος: «Η Πυραμίδα της Διατροφής»

 

Α) Μιλάμε για την πυραμίδα της διατροφής. Γι’ αυτά που αποτελούν τη βάση της διατροφής μας και αυτά που πρέπει να τρώμε σε μικρές ποσότητες. Ζωγραφίζει ο καθένας τη δική του πυραμίδα και αυτό αφού το πλαστικοποιήσουμε, θα έχουμε το δικό μας σουπλά.

Β) Παίζουμε την πυραμίδα της διατροφής από το Φωτόδεντρο

https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3550

αλλά και από την e-me

https://content.4all.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=23482

Γ) Φτιάχνουμε εικονική φρουτοσαλάτα σε φύλλο εργασίας και στο πρόγραμμα Kidspiration.

 

Να γνωρίσουν τα παιδιά πίνακες μεγάλων ζωγράφων. Δημιουργία, παρατήρηση, συνεργασία, κριτική σκέψη, επίλυση προβλήματος, επικοινωνία, αναλυτική σκέψη. Εργαστήριο  6

Τίτλος: “Παιχνίδι με τους πίνακες»

 

Α) Παίζουμε παιχνίδι παρατήρησης «Μπορείς να βρεις το ρόδι;»

Μέσα σε πίνακες ζωγραφικής με θέμα τα τρόφιμα έχουμε κρύψει ένα ρόδι και τα παιδιά προσπαθούν να το βρουν. Ταυτόχρονα συζητάμε για τους πίνακες. Τι μας έκανε εντύπωση, τι αιστανθήκαμε, ποιός μας άρεσε περισσότερο.

Β) Με έμπνευση από τους πίνακες του παιχνιδιού γινόμαστε κι εμείς ζωγράφοι δημιουργώντας τα δικά μας έργα.

Να μάθουν τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι, να δημιουργήσουν και να διασκεδάσουν. Συνεργασία, δημιουργία, επικοινωνία, κριτική σκέψη, επίλυση προβλήματος, υπολογιστική σκέψη. Εργαστήριο 7

Τίτλος: « Το φιδάκι της διατροφής»

 

Α) Δημιουργούμε επιτραπέζιο παιχνίδι σαν το γνωστό μας Φιδάκι. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και η κάθε ομάδα φτιάχνει τα στοιχεία του παιχνιδιού. Φιδάκια, σκάλες, ταμπλό, και βρίσκει εικόνες τροφών. Πάνω στα τετράγωνα κολλάμε εικόνες με υγιεινές και ανθιγιεινές διατροφικές επιλογές, τα φιδάκια, και τις σκάλες. Στα τρόφιμα που μας κάνουν καλό βάζουμε τις σκάλες και σε αυτά που δεν είναι υγιεινά τα φιδάκια. Εναλλακτικά αυτό το παιχνίδι μπορούμε να το παίξουμε και με τη μελισσούλα Beebot.

 

Εκπαιδευτικό Υλικό/ Συνδέσεις

Φωτόδεντρο, e-me, learningapps, Beebot, Kidspiration, Hot potatoes, WWF.

Videos:

https://video.link/w/IVtgd

https://video.link/w/erugd

https://video.link/w/7qugd

https://video.link/w/Yuugd

https://video.link/w/XYxgd

 

Σημειώσεις:

 

Μπορείτε να δείτε το αντίστοιχο βίντεο εδώ.

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση