Φροντίζω το περιβάλλον-Οικολογία.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΣΧΟΛΕΙΟ 1ο Νηπιαγωγείο Διλόφου Βάρης ΤΜΗΜΑ. ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ: 2022 – 2023
Θεματική  

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Υποθεματική ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
ΤΑΞΕΙΣ

(που προτείνονται)

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ/ Α’, Β’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Τίτλος «Όχι σκουπίδια, όχι πλαστικά, σε θάλασσες και ακτές»
 
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου Δεξιότητες 21ου αιώνα 4C’s, Ψηφιακές δεξιότητες.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα Εργαστήριο Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Να μάθουν τα παιδιά για τη θάλασσα, τις θαλάσσιες χελώνες και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν.

 

Κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, επικοινωνία, συνεργασία. Ψηφιακές δεξιότητες.

Εργαστήριο 1

Τίτλος: «Χελώνα Καρέτα-Καρέτα»

 

Σύνδεση με ΑΠΣ:

Γλώσσα, Μελέτη Περιβάλλοντος, Δημιουργική έκφραση, ΤΠΕ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·         Με εναρκτήριο έναυσμα την επίσκεψη μας στο Σύλλογο για την προστασία της θαλάσσιας χελώνας «Αρχέλων» μαθαίνουμε για τη θάλασσα και τις χελώνες αλλά και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν.

·         Δημιουργούμε ατομικά κολάζ με θέμα τη χελώνα.

·         Σε μικρές ομάδες βρίσκουμε τις κρυμμένες λέξεις στον Η/Υ της τάξης ή το Διαδραστικό πίνακα.

https://learningapps.org/watch?v=p1yuw2rr323

·         Μέσα από καταιγισμό ιδεών φτιάχνουμε έναν εννοιολογικό χάρτη για όσα γνωρίζουμε για τη θάλασσα και καταγράφουμε όσα θέλουμε να μάθουμε σχετικά.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Να μάθουν τα παιδιά για τα πλάσματα της θάλασσας.  Να κατανοήσουν την έννοια του τριγώνου.

Συνεργασία, επικοινωνία, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη. Ψηφιακές δεξιότητες.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Να σκεφτούν δημιουργικά.  Να εκφραστούν μέσα από την τέχνη (εικαστικά, μουσική, θέατρο, δημιουργία κειμένου).

 

 

Κριτική σκέψη, επικοινωνία, δημιουργία, συνεργασία.

Δεξιότητες του νου (πλάγια σκέψη).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εργαστήριο 2

Τίτλος: «Τα πλάσματα της θάλασσας»

 

Σύνδεση με ΑΠΣ:

Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος, Δημιουργική Έκφραση, ΤΠΕ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εργαστήριο 3

Τίτλος: «Και τι έγινε μετά;»

 

Σύνδεση με ΑΠΣ:

Γλώσσα, Μαθηματικά, Δημιουργική έκφραση, Μελέτη Περιβάλλοντος.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·         Διαβάζουμε το βιβλίο «Ο Τριγωνοψαρούλης». Από τις εικόνες παρατηρούμε το βυθό με τα πλάσματα του.  Ζωγραφίζουμε από το βιβλίο ό,τι μας έκανε εντύπωση και το παρουσιάζουμε στην ολομέλεια. Παίζουμε 2 παιχνίδια μνήμης με εικόνες του βυθού εμπνευσμένες από τον τριγωνοψαρούλη, σε μικρές ομάδες, στον Η/Υ της τάξης ή το Διαδραστικό πίνακα.

https://learningapps.org/watch?v=p4p1b2x7a23

https://learningapps.org/watch?v=pmhyfw9gn23

·         Παρατηρούμε τον Τριγωνοψαρούλη. Γιατί τον λένε έτσι; Μιλάμε για το τρίγωνο σχήμα και προσπαθούμε να φτιάξουμε με το σώμα μας τρίγωνα. Παρατηρούμε πίνακα του Kazuya Akimoto με τρίγωνα. Προσπαθούμε να βρούμε το πλήθος των τριγώνων και με έμπνευση από τον πίνακα, δημιουργούμε ατομικά κι εμείς δικούς μας με λαδοπαστέλ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·         Διαβάζουμε το βιβλίο του Ringo Starr, «Ο χταποδόκηπος», που είναι βασισμένο στο ομώνυμο τραγούδι των Βeatles και το βλέπουμε σε βίντεο στο διαδίκτυο. Ακούμε το τραγούδι, χορεύουμε, και μαθαίνουμε το ρεφραίν στα αγγλικά. Συζητούμε στην ολομέλεια για τα ζώα της θάλασσας. Μετά γινόμαστε ο καθένας ένα πλάσμα της θάλασσας και μέσα από θεατρικό παιχνίδι, κολυμπάμε και κινούμαστε σ’ αυτήν προσπαθώντας να αποφύγουμε τους κινδύνους που παρουσιάζονται μπροστά μας. Στη συνέχεια δημιουργούμε κολάζ ατομικά.

·         Βλέπουμε στο Διαδίκτυο την ταινία animation “Oktapodi”. Παρατηρούμε την εξέλιξη της ιστορίας, σταματώντας σε σημεία, για να ανιχνεύσουμε τις ιδέες των παιδιών για το τι συμβαίνει ή για το τι νομίζουμε ότι θα συμβεί. Εξετάζουμε τους χαρακτήρες και επειδή η ταινία αφήνει ανοιχτό το τέλος, καταλήγουμε να δημιουργήσουμε το δικό μας τέλος,  μέσα από καταιγισμό ιδεών.

·         Ζωγραφίζουμε την εξέλιξη της ιστορίας που έχουμε επιλέξει.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά τους κινδύνους που απειλούν τη θαλάσσια ζωή και να προτείνουν λύσεις. Να μάθουν να αναλύουν και να συνθέτουν δεδομένα, να κάνουν προβλέψεις.

 

Κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία, επικοινωνία. Δεξιότητες του Νου.

 

Εργαστήριο 4

Τίτλος: «Κίνδυνος-SoS»

 

Σύνδεση με ΑΠΣ:

Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος, Δημιουργική έκφραση.

 

·         Στην ολομέλεια συζητάμε για τους κινδύνους που απειλούν το θαλάσσιο περιβάλλον. Βλέπουμε από το ebook, Πλανήτης Γη, βίντεο και εικόνες για τη μόλυνση των θαλασσών.  Δημιουργούμε κολάζ δείχνοντας τη διαφορά της καθαρής και της μολυσμένης θάλασσας.

·         Πείραμα: Σε μία λεκάνη με νερό ρίχνουμε λάδι με μαύρη μπογιά και παρατηρούμε τι συμβαίνει. Προτείνουμε λύσεις για το πώς μπορούμε να καθαρίσουμε το νερό. Χρησιμοποιούμε διάφορα υλικά, όπως σφουγγάρια, υφάσματα, χαρτί, ξύδι, υγρό πιάτων. Παρατηρούμε πως τελικά ό,τι και να χρησιμοποιήσουμε το νερό δεν καθαρίζεται αποτελεσματικά.

·         Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να προστατεύσουμε τη θάλασσα και το περιβάλλον γενικότερα από τη ρύπανση; Η Ανακύκλωση φαίνεται πως είναι μία αποτελεσματική και πολύ σημαντική πρακτική.

Να εξοικειωθούν τα παιδιά με το είδος του animation και τη διαδικασία δημιουργίας του.

 

Κριτική σκέψη, επικοινωνία, δημιουργία, συνεργασία.

Δεξιότητες του νου (πλάγια σκέψη).

 

 

Εργαστήριο 5

Τίτλος: «Όχι σκουπίδια, όχι πλαστικά σε θάλασσες και ακτές»

 

Σύνδεση με ΑΠΣ:

Γλώσσα, Μαθηματικά, Δημιουργική έκφραση, Μελέτη Περιβάλλοντος.

·         Έχοντας μιλήσει για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει η θάλασσα και τα πλάσματα της, εστιάζουμε στα σκουπίδια και τα πλαστικά που αφήνουν οι άνθρωποι. Βλέπουμε το βίντεο της Helmepa με το γλάρο και σκεφτόμαστε τρόπους,  μέσα από καταιγισμό ιδεών,  για να περάσουμε κι εμείς το μήνυμα, «όχι σκουπίδια, όχι πλαστικά σε θάλασσες και ακτές».

·         Έχοντας αποφασίσει να δημιουργήσουμε ένα βίντεο animation για να περάσουμε κι εμείς το μήνυμα μας, ακολουθούμε τα παρακάτω στάδια.

1)      Σενάριο : Ξεκινάμε όλοι μαζί να περάσουμε μία μέρα στην  παραλία  και όταν φτάνουμε εκεί, βλέπουμε την ακτή αλλά και τη θάλασσα γεμάτη σκουπίδια. Αποφασίζουμε να την καθαρίσουμε.

2)      Ήρωες: Επιλέγουμε να χρησιμοποιήσουμε πλαστελίνες, και κατασκευάζουμε τους ήρωες μας, δηλαδή τους εαυτούς μας.

3)      Σκηνικό: Φτιάχνουμε το σκηνικό μας, με χαρτόνια, άμμο, κοχύλια, υφάσματα, ζωγραφιές και ό,τι άλλο βρίσκουμε στο σχολείο, που μας είναι χρήσιμο.

Να εξοικειωθούν τα παιδιά με το είδος του animation και τη διαδικασία δημιουργίας του.

 

 

Κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργία.

Ψηφιακές δεξιότητες.

 

Εργαστήριο 6

Τίτλος: « Όχι σκουπίδια, όχι πλαστικά σε θάλασσες και ακτές» 2

 

Σύνδεση με ΑΠΣ:

Γλώσσα, Μαθηματικά, Δημιουργική έκφραση, Μελέτη Περιβάλλοντος(ανθρωπογενές),ΤΠΕ.

 

·         Αφού έχουμε δημιουργήσει σενάριο, ήρωες και σκηνικά ξεκινάμε με τη  λήψη φωτογραφιών για το animation,  με την τεχνική   stop motion. Χρησιμοποιούμε κινητό τηλέφωνο κι ένα selfie stick με συνδεσιμότητα Bluetooth, τα οποία τοποθετούμε σε ένα σταθερό σημείο, και τα  παιδιά, με πολύ προσοχή, μετακινούν τους ήρωες στο σκηνικό και συμμετέχουν στη λήψη των φωτογραφιών. Είναι μία χρονοβόρα διαδικασία που χρειάζεται μεγάλη ακρίβεια, ώστε να μην μετακινηθεί τίποτε άλλο εκτός από τους ήρωες.

·         Όταν ολοκληρώσουμε αυτή τη διαδικασία, κάνουμε εγγραφή στα λόγια που θέλουμε να πούμε στην ιστορία μας (voice over).

·         Επιλέγουμε τη μουσική που θέλουμε να έχει το βίντεο μας, αφού ακούσουμε διάφορα ορχηστρικά κομμάτια.

Να εξοικειωθούν τα παιδιά με το είδος του animation και τη διαδικασία δημιουργίας του. Να επικοινωνήσουν το μήνυμα τους.

 

Επικοινωνία, κριτική σκέψη, συνεργασία, δημιουργικότητα.

Ψηφιακές δεξιότητες.

Εργαστήριο  7

Τίτλος: « Όχι σκουπίδια, όχι πλαστικά σε θάλασσες και ακτές»3

 

Σύνδεση με ΑΠΣ:

Γλώσσα, Μαθηματικά, Δημιουργική έκφραση, Μελέτη Περιβάλλοντος(ανθρωπογενές),ΤΠΕ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·         Μαζί με τα παιδιά περνάμε τις φωτογραφίες   που βγάλαμε, τους ήχους και τη μουσική σε ένα πρόγραμμα για μοντάζ.

·         Όταν ολοκληρωθεί το βίντεο μας και είμαστε ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα, καλούμε τους γονείς σε μία εκδήλωση προβολής, φτιάχνοντας μία πρόσκληση. Όταν προβάλλουμε το βίντεο μας, εξηγούμε πως το δημιουργήσαμε καθώς και το μήνυμα που θέλουμε να πούμε. Το ανεβάζουμε στο site του σχολείου μας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Υλικό: Η/Υ, Διαδραστικός πίνακας, κινητό τηλέφωνο, selfie stick.

Εφαρμογές: Learningapps, stop motion studio, πρόγραμμα μοντάζ.

Σημειώσεις: Μέσα από το παρόν Εργαστήριο Δεξιοτήτων τα παιδιά μαθαίνουν για τη θάλασσα και τα πλάσματα της αλλά και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν εξ αιτίας της ανθρώπινης δραστηριότητας. Μαθαίνουν επίσης πώς δημιουργούνται οι stop motion animation ταινίες, μέσα από την προσπάθεια τους να φτιάξουν τα ίδια μία τέτοια ταινία.

Όλα τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία του stop motion animation, ανακυκλώθηκαν.

 

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΣΧΟΛΕΙΟ

1ο Νηπιαγωγείο Διλόφου Βάρης ΤΜΗΜΑ.

ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ: 2021 – 2022

Θεματική

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Υποθεματική

Οικολογία-Παγκόσμια και τοπική κληρονομιά. Ανακύκλωση.
ΤΑΞΕΙΣ

(που προτείνονται)

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ/ Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Τίτλος

Τα σκουπίδια και ο κρυμμένος θησαυρός»

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου

Δεξιότητες 21ου αιώνα 4Cs, Ψηφιακές δεξιότητες.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Εργαστήριο

Δραστηριότητες

Στόχος αυτής της ενότητας είναι να μάθουν τα παιδιά για την ανακύκλωση και να ευαισθητοποιηθούν για το περιβάλλον.

Κριτική σκέψη, επικοινωνία, δημιουργικότητα, συνεργασία.

Εργαστήριο 1

Τίτλος: «Τι ξέρω για την Ανακύκλωση;»

 

Α) Μέσα από καταιγισμό ιδεών συζητάμε για το τι είναι ανακύκλωση και τι ξέρουμε γι’ αυτήν.

Βλέπουμε τα βίντεο, “Ο Ράκης μαθαίνει για την ανακύκλωση”

Ο Πέρι το περιβάλλον” καθώς και τον “Επιθεωρητή Μπλέκα” ένα παιδικό εκπαιδευτικό βίντεο για τον μπλε κάδο της ΕΕΑΑ. Μαθαίνουμε για τις συσκευασίες και τα υλικά που ανακυκλώνονται. Φτιάχνουμε κάδους από χαρτόκουτα γιαχαρτί, πλαστικό και αλουμίνιο και μαθαίνουμε να ξεχωρίζουμε τα υλικά. Κάνουμε κολάζ με το φορτηγό της ανακύκλωσης.

Β) Διαβάζουμε το βιβλίο της Σοφίας Ζαραμπούκα “Ο Μπεν η Μου και τα σκουπίδια” και ζωγραφίζουμε ό,τι μας κάνει εντύπωση, απ’ όσα διαβάσαμε.

Να μάθουν τα παιδιά πως δημιουργούνται τα διάφορα υλικά και πώς μπορούμε να τα ανακυκλώσουμε ή να ξαναχρησιμοποιήσουμε.

Κριτική σκέψη, συνεργασία, επικοινωνία, δημιουργικότητα.

Εργαστήριο 2

Τίτλος: “Ας ανακυκλώσουμε, πράξη πρώτη”

Α) Μαζεύουμε τις φλούδες από τα φρούτα του πρωινού μας και αποφασίζουμε να τις κάνουμε κομπόστ. Ανοίγουμε μία τρύπα στο χώμα, στην αυλή μας, θάβουμε τις φλούδες και θα περιμένουμε να δούμε τι θα συμβεί μετά από λίγο καιρό.

Β) Παρακολουθούμε βίντεο για το πώς φτιάχνεται το χαρτί και φτιάχνουμε κι εμείς δικό μας ανακυκλωμένο χαρτί, στο οποίο ζωγραφίζουμε όλοι μαζί μία πολύ ωραία ζωγραφιά. Βάζουμε κομμάτια εφημερίδας σε νερό για λίγες ημέρες, τα πολτοποιούμε και με την προσθήκη κόλλας φτιάχνουμε το χαρτί μας.

Να μάθουν τα παιδιά πως δημιουργούνται τα διάφορα υλικά και πώς μπορούμε να τα ανακυκλώσουμε ή να ξαναχρησιμοποιήσουμε.

Κριτική σκέψη, συνεργασία, επικοινωνία, δημιουργικότητα.

Εργαστήριο 3

Τίτλος: “Ας ανακυκλώσουμε, πράξη δεύτερη”

Α) Μαθαίνουμε πώς γίνεται το πλαστικό  και φτιάχνουμε λουλούδια με τυπώματα από πάτους πλαστικών μπουκαλιών αλλά και πανεύμορφα λουλούδια από μπουκάλια. Φτιάχνουμε γλαστράκια από πλαστικά κεσεδάκια γιαουρτιού, χρησιμοποιώντας υφάσματα και αυγοθήκες, να τα προσφέρουμε στη μαμά μας!

Β) Παρακολουθούμε βίντεο για το πώς δημιουργείται το γυαλί πως φτιάχνεται το φυσητό γυαλί, και με έμπνευση από το Νέμο το ψαράκι, μαζεύουμε γυάλινα βαζάκια και βάζουμε μέσα το δικό μας ψαράκι από πηλό!

Γ) Διαβάζουμε το βιβλίο «Η κ. Ανακύκλωση και οι φίλοι της» και ζωγραφίζουμε ό,τι μας κάνει εντύπωση.

Να μάθουν οι μαθητές για το φαινόμενο του θερμοκηπίου, και πώς μπορούμε να εξοικονομήσουμε ενέργεια και φυσικούς πόρους.

Κριτική σκέψη, συνεργασία, δημιουργικότητα, επικοινωνία, υπολογιστική σκέψη, αναλυτική και συνθετική σκέψη.

Εργαστήριο 4

Τίτλος: «Το φαινόμενο του θερμοκηπίου”

Α) Κουβεντιάζουμε για το Φαινόμενο του θερμοκηπίου, την υπερθέρμανση του πλανήτη και πως η Ανακύκλωση βοηθά στο να προστατέψουμε τους φυσικούς πόρους της Γης. Παρακολουθούμε τα σχετικά βίντεο.

«Ο Bozzetto για τον πλανήτη που συνεχίζουμε να καταστρέφουμε»

«Global warming»  «Πώς λιώνουν οι πάγοι»

Β) Κάνουμε πείραμα σχετικά με το λιώσιμο των πάγων και πώς αυτό επηρεάζει τους οικισμούς των ανθρώπων.

Σε ένα διαφανές κουτί φτιάχνουμε σπίτια με lego που τα τοποθετούμε πάνω σε μία βάση από φελιζόλ. Βάζουμε νερό μέχρι εκεί που αρχίζουν τα σπίτια. Μαρκάρουμε το ύψος του νερού για να είμαστε σε θέση να δούμε τις διαφορές. Σε πρώτη φάση τοποθετούμε κομμάτια πάγου μέσα στο νερό και αφού κάνουμε τις προβλέψεις μας, βλέπουμε τι συμβαίνει όταν λυώνουν τα παγάκια. Σε δεύτερη φάση βάζουμε πάγο πάνω στη βάση του φελιζόλ, κάνουμε τις αντίστοιχες προβλέψεις και παρατηρούμε πως αυτό επηρεάζει τα σπίτια που έχουμε φτιάξει. Συζητάμε τα συμπεράσματα μας

Να επικοινωνήσουν τα παιδιά την ανάγκη της Ανακύκλωσης.

Δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, συνθετική σκέψη.

Εργαστήριο 5

Τίτλος: “Η αφίσα της Ανακύκλωσης”

Α) Μέσα από τη συνεργασία,τα παιδιά αποφασίζουν πώς θα είναι η αφίσα που θα δημιουργήσουν, για να επικοινωνήσουν την ανάγκη της Ανακύκλωσης.

Την αφίσα την τοποθετούμε σε εμφανές σημείο στο σχολείο. Εναλλακτικά μπορούμε να τη φωτογραφίσουμε, να την τυπώσουμε σε μεγάλο μέγεθος και να την κολλήσουμε σε μαζικούς χώρους, όπως στάσεις λεωφορείων, σούπερ μάρκετ κ.α.

Β) Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα αντικείμενο που να αποτελείται από όσα περισσότερα ανακυκλώσιμα υλικά μπορούμε.

Στην προκειμένη περίπτωση τα παιδιά έφτιαξαν ένα ρομπότ από χαρτόκουτο, πλαστικά μπουκάλια, τενεκεδάκι αλουμινίου, μπαλόνι και γυάλινα βάζα. Σκέφτηκαν και μία φανταστική ιστορία που πλαισιώνει το ρομπότ.

Να διασκεδάσουν τα παιδιά δημιουργώντας και παίζοντας ένα παιχνίδι.

Συνεργασία, δημιουργικότητα, επικοινωνία, κριτική σκέψη, αντιστοίχηση, ομαδοποίηση.

Εργαστήριο 6

Τίτλος: “Το μπίνγκο της Ανακύκλωσης”

Α) Τα παιδιά συνεργάζονται για να φτιάξουν ένα παιχνίδι με θέμα την Ανακύκλωση. Φτιάχνουμε καρτέλες με ξεχωριστούς κάδους για κάθε υλικό στους οποίους τοποθετούνται ανακυκλώσιμα αντικείμενα, κι αυτά σε καρτέλες. Ο κάθε παίκτης παίρνει από έναν κάδο και τραβάει με τη σειρά του από μία καρτέλα αντικείμενο. Όποιος συμπληρώσει πρώτος την καρτέλα του είναι ο νικητής.

Να κατανοήσουν τα παιδιά πως το ενδιαφέρον για το περιβάλλον και η συμμετοχή είναι εξίσου σημαντικά για τη διάσωση του πλανήτη μας.

Κριτική σκέψη, συνεργασία, δημιουργικότητα, επικοινωνία, νέες τεχνολογίες, συμμετοχή, ενεργοποίηση.

Εργαστήριο 7

Τίτλος: “Ρεπόρτερ-ερευνητές”

Α) Τα παιδιά βγαίνουν στη γειτονιά τους μαζί με τους γονείς τους, ψάχνοντας για πεταμένα σκουπίδια, τα φωτογραφίζουν και τα ανεβάζουν στο padlet του σχολείου. Στη συνέχεια μελετούμε τις φωτογραφίες στην τάξη, συζητούμε για το πρόβλημα των σκουπιδιών στους δρόμους και έξω από τους κάδους, για τις εστίες μόλυνσης και τον κίνδυνο πυρκαγιών. Μέσα στα πλαίσια της συμμετοχής, φτιάχνουμε αφισάκια, που το κάθε παιδί τοποθετεί στη γειτονιά του, κοντά στους κάδους, με την προτροπή να μην πετάμε τα σκουπίδια στους δρόμους και να ανακυκλώνουμε.

Υλικό: Η/Υ, σύνδεση στο Διαδίκτυο, εκτυπωτής, φωτογραφική μηχανή, padlet.

Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ.

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση