Κοινοποίηση Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Νηπιαγωγείου Αρμενοχωρίου.

2  Σχολική   και κοινωνική  ζωή

  2.1 Φοίτηση

Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στο Νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από την εκπαιδευτικό της τάξης, η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και από τη Δ/ντρια, που τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/τριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους.

2.2 Ωρολόγιο Πρόγραμμα.

Το Νηπιαγωγείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα , όπως αυτό ορίζεται από τις     εγκυκλίους το ΥΠΑΙΘ και με ευθύνη της Προϊσταμένης υποβάλλεται προς έγκριση  στον Προϊστάμενο εκπαιδευτικών θεμάτων της οικείας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

     2.3 Συμπεριφορά νηπίων – παιδαγωγικός έλεγχος

Αποκλίσεις των νηπίων από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του Νηπιαγωγείου, τον οφειλόμενο σεβασμό  στους  εκπαιδευτικούς ,στη  δημόσια περιουσία όπως επίσης και στον συμμαθητή/συμμαθήτρια  δύναται να θεωρηθούν σχολικά   παραπτώματα , ανάλογα με το πόσο συχνά και σε ποιο βαθμό παρουσιάζονται.

Ζητήματα δύσκολης συμπεριφοράς νηπίων επιλύονται  μέσω συνεργασίας σχολείου –οικογένειας και  καθοδήγησης του Συλλόγου Διδασκόντων  από την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου προκειμένου  να υπάρξει η καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση μέσω της παιδαγωγικής διαδικασίας.

Σαν βασική αρχή  στη δημιουργία σχέσεων μεταξύ των νηπίων είναι ο σεβασμός της  προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Αποτρέπονται κάθε είδους διακρίσεις φυλετικές ,γλωσσικές, θρησκευτικές.

   2.4.Πρόληψη φαινομένων βίας και εκφοβισμού.

Λεκτική και σωματική βία απαγορεύεται. Σε περίπτωση, κατά εξακολούθηση, βίαιης συμπεριφοράς νηπίου σε συμμαθητές,  ενημερώνεται ο κηδεμόνας και ακολουθείται η κάτωθι διαδικασία:

-Πρόσκληση γονέων  για συζήτηση

-Ενημέρωση με την ΣΕΕ ΠΕ60 για περαιτέρω καθοδήγηση

-Συνάντηση προς συζήτηση Νηπιαγωγού-ΣΕΕ Π60 και γονείς νηπίου.

2.5. Σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες.

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει σε εκδηλώσεις –δραστηριότητες που στόχο έχουν την σύνδεση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την κοινωνική ζωή, τον εμπλουτισμό γνώσεων και δεξιοτήτων και την ευαισθητοποίηση σε κοινωνικά θέματα. Οι  ενδοσχολικές  δραστηριότητες  γίνονται με ευθύνη των εκπαιδευτικών. Λόγω ειδικών συνθηκών σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες αποφεύγονται μέχρι την άρση των μέτρων.

Σε περίπτωση γιορτής-γενεθλίων αν κάποιος γονιός επιθυμεί  να προσφέρει κάποιο κέρασμα στο Νηπιαγωγείο  ,αυτό θα πρέπει να είναι τυποποιημένο για να καταναλωθεί στο σπίτι ή να μην  είναι  φαγώσιμο προϊόν.

Διάλειμμα. Κατά την διάρκεια του διαλείμματος η  Νηπιαγωγός  έχει την ευθύνη των παιδιών. Απαγορεύεται ανήλικος ή ενήλικος  κατά το διάλειμμα να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα στα νήπια, από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.

 2.6.Συνεργασία  Σχολείου- Οικογένειας- Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Το Νηπιαγωγείο μας επιδιώκει  συνεργασία με γονείς των νηπίων, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και Τοπικών φορέων, των οποίων ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Με την ενημέρωση και τη συνεργασία   τους επιλύονται προβλήματα  όταν παρουσιάζονται. Οι γονείς οφείλουν να συνεργάζονται  με  τις Νηπιαγωγούς και να σέβονται τον Κανονισμό της Σχολικής Μονάδας. Κάθε δυσμενή σχόλιο που αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία  στα μέσα κοινωνικής  δικτύωσης  για κανέναν λόγο δεν είναι αποδεκτά και παρακωλύουν την σχέση Νηπιαγωγείου-οικογένειας.

Εκπαιδευτικοί

-Οι εκπαιδευτικοί  οφείλουν να συνεισφέρουν στην δημιουργία και διατήρηση ενός ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος κατά την διάρκεια του σχολικού έτους στην κοινότητα του σχολείου .Η συνεργασία, ο σεβασμός και η  συναδελφική αλληλεγγύη είναι τα χαρακτηριστικά εκείνα που συμβάλλουν στην ομαλή  ροή της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

-Βασιζόμενοι στην αρχή της δημοκρατίας  για την  λειτουργία του Νηπιαγωγείου , η αλληλεπίδραση  μεταξύ Εκπαιδευτικών-Κηδεμόνων και νηπίων θεωρείται σημαντική.  Η επίλυση προβλημάτων επιτυγχάνεται μέσα από διαλογική συζήτηση μεταξύ εκπαιδευτικών. Αν κριθεί  αναγκαία η συμβουλευτική καθοδήγηση, επιδιώκεται η συνεργασία με   ΣΕΕ ΠΕ60.

-Οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνουν  την ενεργή συμμετοχή όλων των νηπίων  στην παιδαγωγική διαδικασία , βοηθούν στην εξέλιξη των δεξιοτήτων εκείνων που συνδέονται με  την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη τους και ενημερώνουν τους κηδεμόνες σε τακτά χρονικά  διαστήματα.

-Οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται και συνεργάζονται με φορείς σε θέματα που αφορούν  την διαφύλαξη  της  υγείας των παιδιών, σωματικής και ψυχικής. Σε περιπτώσεις υπόπτων  ή επιβεβαιωμένων κρουσμάτων στη σχολική μονάδα ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ.

-Η Προϊσταμένη είναι υπεύθυνη για το διοικητικό έργο του Νηπιαγωγείου, όπως άλλωστε προβλέπεται και από την εκπαιδευτική νομοθεσία.

Γονείς

-Οφείλουν να ενημερώνονται για την πρόοδο και τη συμπεριφορά του παιδιού τους είτε μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας είτε μέσω των τακτικών –προγραμματισμένων συναντήσεων. Οφείλουν δε να έχουν πλήρη ενημέρωση από τη Νηπιαγωγό και να συμμετέχουν  στις συναντήσεις που ορίζει το ίδιο το σχολείο.

-Οφείλουν  να ενημερώνουν  έγκαιρα και να προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους -θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης -τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.

-Χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής δεν επιτρέπεται στο Νηπιαγωγείο.

-Στην περίπτωση διαζυγίου ο/η γονέας που έχει την επιμέλεια του νηπίου οφείλει να ενημερώσει άμεσα τους Εκπαιδευτικούς, προσκομίζοντας τα απαραίτητα επίσημα δικαστικά έγγραφα.

-Φροντίζουν για την ευπρεπή και καθαρή ένδυση των παιδιών, σύμφωνα με τις καιρικές συνθήκες.

-Η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική τόσο για τους μαθητές όσο και για το εκπαιδευτικό και το βοηθητικό προσωπικό. Υποχρεωτική είναι και για τους γονείς όταν εισέρχονται στο προαύλιο χώρο του σχολείου.