1ος Θεματικός κύκλος «Ζω καλύτερα- Ευ ζην»
Υποθεματική «Αυτομέριμνα»
1ο & 2ο Εργαστήριο με τίτλο: «Γνωρίζω τον εαυτό μου στην ομάδα» & «Γνωρίζω το φίλο μου»
Με παιχνίδια γνωριμίας τα παιδιά ενθαρρύνονται να μιλούν, να παρατηρούν, ν’ ακούνε, ν’αναλαμβάνουν πρωτοβουλία μέσα από τη συζήτηση, να εκφράζονται, να εντοπίζουν ικανότητες-αδυναμίες, να περιγράφουν και να επικοινωνούν μεταξύ τους με σκοπό να δημιουργηθεί θετικό κλίμα στην ολομέλεια.
1. Ένα χρωματιστό καπέλο κυκλοφορεί στον κύκλο όσο ακούγεται μουσική. Με το σταμάτημα της μουσικής, το παιδί που κρατάει το καπέλο λέει το όνομά του και συστήνεται στους άλλους. Φροντίζουμε να έχουν όλα τα παιδιά την ευκαιρία να συστηθούν ενώ το καπέλο έχει μαγικές ιδιότητες και όποιος το φοράει χαμογελάει στους υπόλοιπους.
2. Χρωματιστά κουτιά στη μέση του κύκλου. Ανοίγω το πρώτο κουτί και αντικρίζω τον εαυτό μου μέσα στον καθρέφτη, στη συνέχεια ανοίγω το δεύτερο και παίρνω ένα χρωματιστό φυλλαράκι με το χρώμα της αρεσκείας μου. Λέω το όνομά μου, τοποθετώντας το χρωματιστό φυλλαράκι στο αντίστοιχο με το χρώμα, φθινοπωρινό δέντρο, ενώ συγχρόνως δίνω μερικά στοιχεία για τον εαυτό μου καθώς και για τα συναισθήματα που με κατακλύζουν εκείνη τη στιγμή.
«Ένας διαφορετικός ιστός αράχνης» Ta παιδιά κολλάνε pon-pon πάνω στον «χάρτινο ιστό». Αυτό τους δίνει τη δυνατότητα να κάνουν δυο ερωτήσεις, σε όποιο παιδί απο την παρεούλα επιθυμούν σχετικά με τον εαυτό του ώστε να γνωριστούμε καλύτερα!!!
«Βρίσκω το άλλο μου μισό» Χρωματιστές καρδούλες (κίτρινη, πράσινη ,μπλέ κλπ) κομμένες στην μέση. Με τη μουσική οι μαθητές κυκλοφορούν ανάμεσά τους και με το σταμάτημα της μουσικής παίρνουν μια στο χέρι τους. Στη συνέχεια ψάχνουν να βρουν το άλλο τους μισό. Μια πρώτη προσπάθεια δημιουργίας ζευγαριών η οποία στη συνέχεια με παραλλαγή του παιχνιδιού, θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη ομάδα!!!