ΣΥΓΧΩΡΏ !!! Δηλαδή τι κάνω;;;

Καθημερινά στην τάξη του νηπιαγωγείου προκύπτουν πολλές συνθήκες συγκρουσιακές. Όλα τα θέματα τα συζητάμε στην ολομέλεια της τάξης. Προσπαθούμε τα νήπια να κατακτήσουν τις πιο σπουδαίες και πιο δύσκολες δεξιότητες στη ζωή τους. Αυτές είναι η συνεργασία, η ενσυναίσθηση και η συγχώρηση. Είναι αξίες που ξεκινούν τώρα και θα εκπαιδεύονται για μια ολόκληρη ζωή έτσι ώστε να μπορέσουν να ζήσουν όμορφα και με χαρά!!! Τη Συνεργασία τη γνωρίσαμε. Τώρα θα ασχοληθούμε με τις άλλες δύο. Εμείς θα ρίξουμε το σπόρο και οι γονείς θα τα βοηθήσουν να ανθίσουν!!!

Με σεβασμό στα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά του κάθε παιδιού, ξεκινάμε βήμα βήμα έτσι ώστε να κατακτήσουν όλοι τη γνώση βαδίζοντας σε διαφορετικά μονοπάτια, αλλά ο προορισμός είναι κοινός. Να κατανοήσω και να κάνω μέρος της συμπεριφοράς μου τις αξίες, που με κάνουν καλύτερο και πιο ευτυχισμένο άνθρωπο!!

Βρέθηκε η αφορμή… δύο φίλοι συγκρούστηκαν!! Το θέμα έρχεται στην ολομέλεια της τάξης….

Νηπιαγωγός: Τώρα τί θα κάνουμε;

Νήπια: Να ζητήσει Συγνώμη ο Αντώνης.

Νηπιαγωγός: Και ο Άγγελος;;;

Νήπια: Να τον Συγχωρέση!!!

(δόθηκε η πάσα…)

Νηπιαγωγός: ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ;;;; Δηλαδή τι είναι η Συγχώρηση;;;

Επειδή το θέμα τους αφορούσε έντονα το ενδιαφέρον ήταν στο κόκκινο!!! Αποφασίσαμε να το ερευνήσουμε το θέμα.

Κάνουμε το ιστόγραμμα για να ξέρουμε, πού θα βαδίσουμε:

IMG 20240202 104632 913

ΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑ

Γίνεται καταιγισμός των αρχικών ιδεών των παιδιών. Κάποιοι που δυσκολευόταν να αποτυπώσουν την έννοια με τη ζωγραφική, εκφράστηκαν προφορικά και καταγράψαμε τις απαντήσεις!!!

IMG 20240202 104541 177 1

 

Παρακολουθήσαμε το παραμύθι “ΣΥΓΝΩΜΗ”

 

IMG 20240201 123015 965

Τα παιδιά ζωγράφισαν το παραμύθι και από τη συζήτηση αποφασίσαμε να κάνουμε κι εμείς τα δικά μας κομμάτια και να τα ενώσουμε!!! Να δούμε την ομορφιά της ενότητας και της φιλίας. Ετσι κάναμε το ΠΑΖΛ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ!!! Το κάθε παιδί βρήκε το κομμάτι του και θα το χρωμάτιζε όπως του άρεσε!!!

IMG 20240202 104514 736 IMG 20240202 121222 389 IMG 20240202 121213 8IMG 20240220 120926 728IMG 20240220 120913 367IMG 20240220 120904 734IMG 20240220 102533 295

Το ταξίδι μας στην ανακάλυψη της αξίας της συγχώρησης συνεχίζεται, βρίσκοντας και συζητώντας για εμπειρίες της καθημερινής ζωής. Ξεκινήσαμε από την εποχή του Χριστού με την παραβολή του Άσωτου Υιού.Τα παιδιά την είδαν με πολύ ενδιαφέρον, την συζητήσαμε και την δραματοποιήσαμε για να βιώσουμε καταστάσεις και συναισθήματα!!! Παρατήρησα πως έπαιζαν τους ρόλους για αρκετό καιρό και θυμόταν τους διαλόγους…

Αρχικά είδαμε την παραβολή…..

Στη συνέχεια οι στολές και οι κορώνες μας βοήθησαν να ζωντανέψουμε την ιστορία του άσωτου υιού!!!

IMG 20240208 111805 223 IMG 20240208 112641 839 IMG 20240208 112653 265 IMG 20240208 112851 553 IMG 20240208 112923 222 IMG 20240208 113030 861 IMG 20240208 113039 680 IMG 20240208 113044 825 IMG 20240208 113258 304 IMG 20240208 111907 597 IMG 20240208 112003 216 IMG 20240208 112045 292 IMG 20240208 112047 752 IMG 20240208 112136 476 IMG 20240208 112540 382 IMG 20240208 112555 992 IMG 20240208 112622 112

Ήρθε η σειρά του γραμματισμού!!!

Γνωρίσαμε τις σύνθετες λέξεις, και παίξαμε!!!

Συν-χωρέσαμε …. στο ίδιο παγκάκι…

IMG 20240208 122412 929 IMG 20240208 122426 527

Συν-φιλιωθήκαμε…….

IMG 20240208 122135 256 IMG 20240208 122159 85

Με τον ίδιο τρόπο γνωρίσαμε και άλλες λέξεις…

IMG 20240208 123049 398 IMG 20240208 123723 707

Καλές οι ιστορίες και τα λογο-παιχνίδια…, αλλά στην πραγματική ζωή μας τί γίνεται; Παρατηρήσαμε χρησιμοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης “Βλέπω-Αναρωτιέμαι-Σκέφτομαι”, εικόνες και τα παιδιά ταυτίστηκαν με κάποιες από αυτές!!! η συζήτηση ήταν πολύ ενδιαφέρουσα…

IMG 20240215 105305 887

Εσείς συγχωρέσατε κάποιον στη ζωή σας;;; Πώς αισθανθήκατε;;

IMG 20240215 105439 921 IMG 20240215 105450 353 IMG 20240215 105459 380 IMG 20240215 105533 961 IMG 20240215 105545 998 IMG 20240215 105553 868 IMG 20240215 105602 144 IMG 20240215 110652 545 IMG 20240215 105435 58

Μια λέξη μπορεί να χωριστεί;;

ΟΧΙ…

ΔΕΝ ΞΕΡΩ… ΠΩΣ;;;

Όταν γίνει η ερώτηση, είναι έτοιμο το παιδικό μυαλό να μάθει!!!

Φυσικά οι αισθήσεις είναι οι δρόμοι της γνώσης για τα μικρά παιδιά.

IMG 20240215 114539 526 IMG 20240215 115859 411 IMG 20240215 115909 392 IMG 20240215 120104 231

Κάθε τι σπουδαίο ολοκληρώνεται μ ένα όμορφο τραγούδι!!!

Τώρα ώρα για ζωγραφική!!! Τι αγαπάς εσύ;

IMG 20240219 092238 508 IMG 20240219 092130 619

 

Μία νόστιμη πλευρά του Χειμώνα!!!!

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε εντατικά με το Χειμώνα. Μια εποχή που μας έδωσε πολλές χαρές!!! Όμως μας συνεπήραν τα πειράματα που κάναμε και η ιστορία του συναχωμένου Χιονάνθρωπου. Εμείς δε λιώσαμε από τη ζεστή σοκολάτα, όπως έπαθε ο χιονάνθρωπός μας, αλλά λιώσαμε από γεύσεις και αρώματα που έφτασαν στη μύτη και το στόμα μας. Από τα χρώματα που έφτασαν στα μάτια μας, από τον ενθουσιασμό που έφτασε στα αυτιά μας. Οι όμορφες εμπειρίες μας και η χαρά μας οδήγησαν σε νέες γνώσεις. Κάποια στιγμή ακούς “Ααα, κυρία αυτό δεν το ήξερα…” Τότε η γνώση γίνεται μάθηση. Αλλιώς παραμένει μια πληροφορία.

Διαβάστε την όμορφη ιστορία.

Ο συναχωμένος χιονάνθρωπος

Οι κούπες μας περιμένουν. Φτάνουν για όλους;;

Λέτε να λιώσουμε κι εμείς σαν το χιονάνθρωπο;;; Εκείνος γιατί έλιωσε;;

Η παρασκευή της συνταγής ήταν ομαδική υπόθεση.

Η απόλαυση της σοκολάτας ατομική!!!

Η αλήθεια είναι ότι θα θέλαμε λίγο ακόμα…. πόσο;;;

IMG 20240126 093143 881 IMG 20240126 102858 632 IMG 20240126 101541 159 IMG 20240126 101436 262 IMG 20240126 101429 533 IMG 20240126 101418 794 IMG 20240126 101235 490 IMG 20240126 095002 529

Συνεχίζουμε με νέες εμπειρίες που έχουν νόημα για τα παιδιά!!!!

Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΟ (α΄ εργαστήριο δεξιοτήτων)

Από την αρχή της χρονιάς ζούσαμε και εργαζόμασταν σε ατμόσφαιρα αποδοχής και συνεργασίας με βασικό στόχο την αρμονική συνύπαρξη και κοινωνικοποίηση των μικρών μαθητών.

Στην αρχή καταγράψαμε τις απόψεις επάνω στο ερώτημα : τι είναι η Συνεργασία; Παίξαμε και ζωγραφίσαμε. Έγινε συζήτηση και αρχίσαν να βγαίνουν τα πρώτα δεδομένα!!!

IMG 20231020 113911 322 IMG 20231020 113857 263 IMG 20231020 113919 790 IMG 20231020 113505 879

Παρακολουθήσαμε την ιστορία του Γκουιτσίνο και τη δραματοποιήσαμε παίρνοντας το μήνυμα για την αξία της Συνεργασίας!!!

Το τραγούδι για τη Συνεργασία αγαπήθηκε πολύ από τα παιδιά και οι στίχοι του ακούγονται κάθε φορά στην τάξη που έχουμε συνεργατικές συμπεριφορές!!!

Φυσικά η βιωματικότητα ήταν αναγκαία μέθοδο για να κατανοήσουν την έννοια τα νήπια.

IMG 20231108 095646 797 IMG 20231108 095455 511 IMG 20231108 095402 327 IMG 20231109 110048 346 IMG 20231109 110040 119 IMG 20231109 105918 360 IMG 20231108 100612 195 IMG 20231108 100500 953 IMG 20231108 100248 800

Πριν από κάθε άσκηση τα παιδιά επικοινωνούσαν και αποφάσιζαν για τους όρους του παιχνιδιού και τους ρόλους που θα αναλάβουν!!

IMG 20231108 100530 560 IMG 20231108 100440 291

Ο ένας στηρίζει τον άλλο! Η αξία της συνεργασίας μας κάνει καλούς φίλους!!!

γιναμε ομαδα που στηριζει

Αφού εργαστήκαμε σε πολλά επίπεδα θελήσαμε να συνδέσουμε όλους τους αγαπημένους μας παραμυθοήρωες σε ένα συνεργατικό παραμύθι. Τα παιδιά ζωγράφισαν, εκφράστηκαν προφορικά και δημιουργήσαμε διαλόγους.  Μετρήσαμε σελίδες, σειροθετήσαμε χρονικά την ιστορία και γνωρίσαμε όλα τα μέρη ενός βιβλίου. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας κάναμε το βιβλίο μας ψηφιακό και πήγε στο κάθε σπίτι για να το διαβάσουν με την οικογένειά τους!!!Φυσικά στο τέλος το παίξαμε όλοι μαζί.

IMG 20231121 122832 439 IMG 20231121 122958 935 IMG 20231121 123036 353 IMG 20231121 123105 108 IMG 20231121 123133 108 IMG 20231121 123152 904 IMG 20231121 123216 932 IMG 20231121 123243 523 IMG 20231121 123732 716 IMG 20231121 122815 289

Δημιουργήσαμε την ιστορία και τους διαλόγους συνεργατικά.

IMG 20231121 123347 854 IMG 20231121 123332 560 IMG 20231121 123324 767

Διαβάστε το παραμύθι πιο κάτω….

Μια φορά κι έναν καιρό σ ένα όμορφο

Όσο περνούσε ο καιρός το ταξίδι γινόταν πιο συναρπαστικό. Ομαδικά παιχνίδια και εργασίες, που μας έδωσαν πολύ χαρά.

IMG 20231128 125426 359 IMG 20231204 095343 816 IMG 20231204 095351 704 IMG 20231204 095356 73 IMG 20231204 095404 314 IMG 20231128 125430 265

Διαπιστώσαμε ότι η ομάδα όταν είχε κάποιο παιδί που ήθελε να είναι αρχηγός ή δεν εφάρμοζε τους κανόνες χαλούσε τη συνεργασία και η δραστηριότητα δεν είχε άριστο αποτέλεσμα!!!

Γράψαμε τη λέξη ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ!!! Και κάναμε μια αυτοαξιολόγηση αν τελικά έμαθα να συνεργάζομαι και να επικοινωνώ. Αξιοσημείωτο είναι ότι παιδιά, που ακόμη είχαν δυσκολίες στη συνεργασία και την επικοινωνία το κατέγραψαν δείχνοντας πως κατανόησαν τη δυναμική των εννοιών!!!

IMG 20231123 114641 423 IMG 20231123 114850 440 IMG 20231124 113938 847 IMG 20231124 113946 763

Η τελική αξιολόγηση έγινε στο φύλλο εργασίας με θέμα: όταν ακούς τη λέξη ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ τι σκέφτεσαι;;;

Τα παιδιά είπαν:

-ΣΟΦΙΑ: εγώ και οι φίλοι μου να μαζεύουμε μήλα από τη μηλιά!!!

-ΑΘΗΝΑ: εγώ και η Γεωργία να μαζεύουμε τα παιχνίδια από το πάτωμα!

-ΑΓΓΕΛΟΣ: μαζί με το Λούις να μαζεύουμε τα τουβλάκια μέσα στο κουτί!

-ΑΟΥΡΕΛ: να κάνουμε όλοι μαζί ένα χιονάνθρωπο!

-ΔΕΣΠΟΙΝΑ: να κάνω μαζί με τους φίλους μου ένα πάζλ!

-ΛΟΥΙΣ: η μαμά και ο μπαμπάς να κάνουν μαζί μια δουλειά!

-ΒΙΚΤΩΡΑΣ: εγώ και ο αόρατος φίλος μου κάνουμε με τα τουβλάκια ένα ψηλό πύργο!

-ΚΑΛΛΙΟΠΗ: να χορεύουμε μαζί!

Παρατηρούμε ότι κατανόησαν την έννοια και μπορούν να την εντάξουν μέσα στη συμπεριφορά τους συνειδητά.

Τέλος πρέπει να αναφέρουμε ότι μπήκαν οι βάσεις για να προχωρήσουμε στο σχέδιο Δράσης του νηπιαγωγείου μας με θέμα την εκπαίδευση των παιδιών στη Συγχώρηση!!!

Πριν τα Χριστούγεννα!!!

Η απληστία του βασιλιά και η βαθιά αξία της προσφοράς στους άλλους, δόθηκαν βιωματικά σε παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς μέσα από τη μουσικοθεατρική αφήγηση της κ. Δήμητρας Μιτρεντζη!!!

Πρώτα δημιουργηθηκε η ζέστη ατμόσφαιρα κι έπειτα το παραμύθι “Το Δώρο της Παπλωματους” μας συγκίνησε και μας έδωσε το μύνημα των ημερών!!!!! Αγάπη και προσφορά στους ανθρώπους που έχουμε γύρω μας. Έτσι προετοιμάσαμε το έδαφος για το σχέδιο δράσης που θα ακολουθήσει τον Ιανουάριο με θέμα “Μία νότα εγώ, μια νότα εσύ, μαζί μια μελωδία!!!”

 

IMG 20231219 112536 549 IMG 20231219 104332 985 IMG 20231219 104319 194 IMG 20231219 102647 530 IMG 20231219 110757 895 IMG 20231219 102521 370

“ΠΩΣ ΕΝΙΩΣΑ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ;”

Στις αρχικές ρουτίνες της τάξης μας προσθέσαμε τη ρουτίνα “ΠΩΣ ΕΝΙΩΣΑ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ;”

Τα παιδιά μιλούν για τα συναισθήματά τους, συνδέονται μ αυτά και τα ερμηνεύουν!!! Στην ολομέλεια της τάξης συζητάμε!!

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

  • Γιατί ένιωσες έτσι;
  • Πως το αντιμετώπισες;
  • Σε βοήθησε-μίλησες με  κάποιον για το πρόβλημά σου;

!IMG 20231108 121147 71 IMG 20231108 121333 961 IMG 20231108 121156 617IMG 20231122 093213 856

Μία ακόμη νέα ρουτίνα μας είναι και η καθημερινή καταμέτρηση και καταγραφή των παιδιών που βρίσκονται στο νηπιαγωγείο (αγόρια και κορίτσια) καθώς και όσα είναι στο σπίτι!!!
IMG 20231122 093025 165

 

Η ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΉ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ!!!!

Η λειτουργία της Δανειστικής Βιβλιοθήκης στο νηπιαγωγείο μας είναι προτεραιότητά μας, γιατί γνωρίζουμε πολύ καλά πόσο σημαντικό είναι το βιβλίο για την συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη του παιδιού!! Θέλουμε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να αγαπήσουν το βιβλίο και να ζήσουν όμορφες αναγνωστικές εμπειρίες!!!

Αρχικά δημιουργήσαμε μαζί με τα παιδιά μια όμορφη γωνιά, παίξαμε, τη διακοσμήσαμε και την γεμίσαμε όμορφα βιβλία!!

!IMG 20231121 120738 893 IMG 20231108 110548 137 IMG 20231108 112119 968 IMG 20231108 111920 919

ζωγραφίσαμε τον αγαπημένο μας ήρωα και όλους τους ήρωές μας τους βάλαμε στο δικό μας παραμύθι. Γίναμε παραμυθάδες!!! Διαβάστε το μ’ ένα κλικ!!! Κρύβει μέσα πολύ φαντασία. Τα παιδιά ζωγραφίζουν, αφηγούνται και η νηπιαγωγός γράφει!!! Βιωματικά γνωρίσαμε όλα τα μέρη του βιβλίου!!!

Μια φορά κι έναν καιρό σ ένα όμορφο

 

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΚΙ ΕΓΩ!!!

Το όνομα είναι αυτό που μας προσδιορίζει απέναντι στην ομάδα. Το ακούω, το βλέπω, το αγγίζω και μιλώ γι’ αυτό στους φίλους μου! Το μικρό παιδί μαθαίνει χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις του.

Με χαρά ασχολείται και δημιουργεί!!! Αφού δημιουργήσαμε το αρχικό μας με όσπρια, το βάψαμε με πινέλο!!!

 

IMG 20230929 104803 322 IMG 20230929 085338 909 IMG 20230929 085404 482 IMG 20230929 104749 770 IMG 20230929 104755 498 IMG 20230929 104732 716

Το γράψαμε χωρίς να το βλέπουμε , αλλά και βλέποντας την καρτέλα του.  Μετρήσαμε τα γράμματά του και βρήκαμε το πιο μεγάλο και το πιο μικρό!!!

Τελικά το κάναμε και τρενάκι που θα κάνει υπέροχα φανταστικά ταξίδια!!!

IMG 20231013 105459 781 IMG 20231013 105511 589 IMG 20231013 105517 115 IMG 20231013 105523 954 IMG 20231013 105459 781 1 IMG 20231013 101545 340 IMG 20231013 105535 649 IMG 20231013 105541 946 IMG 20231013 101342 960 IMG 20231013 122611 638 IMG 20231013 122618 972

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ ΚΑΙ ΞΕΚΙΝΗΣΑΜΕ ΜΕ ΧΑΡΆ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ!!!

Ο Σεπτέμβριος είναι μήνας προσαρμογής των μικρών μαθητών στο νέο περιβάλλον. Πολλά παιδιά μπαίνουν για πρώτη φορά σε οργανωμένο παιδαγωγικό περιβάλλον και είναι η στιγμή να αποκτήσουν πολλές νέες δεξιότητες. Με υπομονή και κατανόηση όλα τα παιδιά προσαρμόζονται!!

Τον πρώτο μήνα στο νηπιαγωγείο κάναμε τις πρώτες φιλίες μας, δέθηκε η ομάδα με πολλά ομαδικά παιχνίδια και εργασίες. Παράλληλα τα παιδιά άρχισαν να ανακαλύπτουν τα υλικά, να πειραματίζονται και να νιώθουν όμορφα με τις κατακτήσεις που καταφέρνουν.

Παρακάτω θα δείτε λίγες από τις δραστηριότητές μας το Σεπτέμβρη!!!

IMG 20230908 120648 30

Η τάξη μας μας υποδέχτηκε και το ταξίδι ξεκίνησε!!!

IMG 20230918 124653 73 IMG 20230918 104912 198

Η ομαδική εργασία είναι ο στόχος μας!!! Όλοι μαζί φέτος θα ζήσουμε άμορφες στιγμές και θα δημιουργήσαμε πολλούς φίλους!!! Ανεβήκαμε με ένα φανταστικό τρόπο στο αερόστατο της φιλίας!!!!

Γνωρίσαμε τις γωνιές, γράψαμε κανόνες που θα μας συνοδεύουν όλη τη χρονιά και θα κάνουν την ημέρα μας πιο όμορφη κι εμάς πιο χαρούμενους. Επίσης μιλήσαμε για το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Η κ. Κουκουβάγια θα μετακινείται κάθε φορά που αλλάζουμε δραστηριότητα μέχρι να σχολάσουμε!!! Αυτό μας χαρίζει ηρεμία και σύνδεση με τη ροή του χρόνου μέσα στην τάξη!!!

IMG 20230922 125113 900 IMG 20230922 111352 644 IMG 20230922 111248 8 IMG 20230922 111236 683 IMG 20230922 111226 665 IMG 20230921 101046 552 IMG 20230921 095721 911 IMG 20230921 095512 785 IMG 20230921 101108 654 IMG 20230921 100005 892

Το αρχικό μας γράμμα γνωρίσαμε και κάναμε μ αυτό πολλά και όμορφα παιχνίδια. Φυσικά δίπλα του ζωγραφίσαμε και τον εαυτό μας!!!

IMG 20230926 092424 0 IMG 20230926 091011 268 IMG 20230926 090449 891 IMG 20230926 120336 640

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΜΑΣ ΗΡΘΕ!!!!!

Το Φθινόπωρο μας έφερε πολλά χρώματα και στολίσαμε την τάξη μας με όμορφα φθινοπωρινά χρώματα. Παράλληλα γνωρίσαμε τα χρώματά του,  ακούσαμε ιστορίες και τις δραματοποιήσαμε!!

IMG 20230925 110010 448 IMG 20230925 105239 327 IMG 20230925 105234 564 IMG 20230926 120201 217 IMG 20230926 120152 458

 

 

 

Ο ΠΥΞΙΔΟΥΛΗΣ ΚΑΙ Η ΠΥΞΙΔΟΎΛΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΟ ΜΑΣ!!!

  Στην ενότητα Εύ ζην των εργαστηρίων δεξιοτήτων εργαστήκαμε με δραστηριότητες που θα βοηθούσαν τα παιδιά να εκφράζονται και να ερμηνεύουν τα συναισθήματά τους. Η αυτοεκτίμηση αναπτύχθηκε  καθώς και οι αρμονικές διαπροσωπικές σχέσεις! Βοηθό σε όλη τη διαδρομή του προγράμματος είχαμε τον Πυξιδούλη και την Πυξιδούλα!

Δραστηριότητα 1: Γνωριμία με δύο ζωάκια

Στόχος :Γνωριμία με τον πυξιδούλη και την πυξιδούλα, δύο φίλους.

Δύο κούκλες κουκλοθέατρου, ένα παπάκι κι ένα ελεφαντάκι ταξιδεύουν σε  όλη τη γη.Ζουν στην άκρη του ουράνιου τόξου στην  Πυξιδοχώρα. Έρχονται στο Νηπιαγωγείο μας να γνωριστούμε.

Η γνωριμία μας γίνεται στο μαγικό κύκλο όπου θα καθόμαστε κάθε εβδομάδα και θα παίζουμε, θα συζητάμε στην παρεούλα μας , ερωτήσεις, απαντήσεις, απορίες.

Καθόμαστε στα χρωματιστά χαλάκια και τα παιδιά λένε τους χρυσούς  κανόνες  που θα τηρούμε. Όποιος παίρνει τη μπάλα παίρνει το λόγο.

Παίζουμε στο μαγικό κύκλο με τη γάτα και το ποντίκι(η γάτα μεγάλη μπάλα τρώει το ποντίκι μικρή μπάλα).

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν που γνωρίστηκαν με τα δυό ζωάκια.

IMG 20221012 021309

Δραστηριότητα 2:Η μαγική κουβέρτα

Στόχος: Να μοιραστούν τα παιδιά με την ομάδα  πράγματα, να εξοικειωθούν με τη λειτουργία της ομάδας, να κατανοήσουν το ρόλο που έχει ο καθένας στην ομάδα.

Εισαγωγική δραστηριότητα- παίζουμε στον κύκλο το παιχνίδι της βροχής-μια κίνηση με το σώμα που κάνει ο συντονιστής και μιμούνται οι άλλοι….η κίνηση μεταδίδεται από τον ένα στο άλλο στον κύκλο.

Παίζουμε το παιχνίδι με τη μαγική κουβέρτα σε ομαδούλες, στις οποίες δίνουμε ένα όνομα π.χ λουλούδια, σαλιγκάρια κ.α. λέγοντας τα μαγικά λόγια (τα παιδιά μπαίνουν κάτω από τη μαγική κουβέρτα, όταν την τραβάω γίνονται ένα ζωάκι  με ήχους και κινήσεις.

ΟΙ ομάδες που δεν συμμετέχουν παρατηρούν.

Όταν τελειώνει το παιχνίδι καθόμαστε στο μαγικό κύκλο και συζητάμε τις εντυπώσεις μας από το παιχνίδι, πως ήταν που ήταν όλοι κάτω από την κουβέρτα… που ήταν ομάδα, συζητάμε για τα χαρακτηριστικά των ζώων που κάνανε.

3

Δραστηριότητα 3:Ένας για όλους και όλοι για έναν.

Στόχος: Να καταλάβουν τα παιδιά ότι όλοι έχουν κοινά χαρακτηριστικά που τους κάνουν να μοιάζουν, να εξοικειωθούν με την λειτουργία της ομάδας, να αισθανθούν σημαντικά μέλη της ομάδας.

Εισαγωγική δραστηριότητα: Καθόμαστε στον κύκλο και λέω στα παιδιά μια λέξη που πρέπει να τη μεταφέρει ο ένας στον άλλο(σπασμένο τηλέφωνο).

Κύρια δραστηριότητα: Καθόμαστε στον κύκλο σε καρέκλες , ένα παιδί όρθιο στη μέση, λέμε διάφορα πράγματα όπως π.χ(να σηκωθεί όποιος έχει μαύρα μαλλιά, να σηκωθούν όσοι τρώνε καρύδια) όσα παιδιά ανταποκρίνονται σε αυτό που λέμε πρέπει να αλλάξουν θέση κι ένα παιδί μένει όρθιο, αυτό θα δώσει την επόμενη εντολή.

 

Όταν ολοκληρώσουμε το παιχνίδι συζητάμε στην παρεούλα στον μαγικό κύκλο πως τους  φάνηκε το παιχνίδι, το ότι βρήκαμε ότι έχουμε κοινά μεταξύ μας, και να μοιραζόμαστε  πράγματα με τους άλλους και μαθαίνουμε για τους άλλους.

2

Δραστηριότα 4:Υγιείς συνήθειες, φροντίζω τον εαυτό μου.

Στόχος: Να μάθουν τα παιδιά να αξιολογούν αυτό που είναι καλό και αυτό που είναι κακό. Να ενισχύουν την κριτική τους σκέψη, να αποκτήσουν υγιείς συνήθειες.

Παίζουμε το παιχνίδι του ψαρέματος σε φανταστικό νερό(τα παιδιά ψαρεύουν χάρτινα ψαράκια στα οποία είναι γραμμένα πάνω πράγματα που επιτρέπονται και που δεν επιτρέπονται).

Ένα ένα ψαρεύουν τα παιδάκια, όποιο πιάνει το υγιές ψάρι το κρατάει, όταν δεν ψαρεύει το υγιές ψάρι το ξαναπετάει στη λιμνούλα, συνεχίζει ο ψαράς μέχρι να πιάσει ένα υγιές ψάρι.

Μετά το τέλος του παιχνιδιού στο μαγικό κύκλο και με τη βοήθεια του Πυξιδούλη και της Πυξιδούλας συζητάμε τι μάθανε τα παιδιά με το σημερινό ψάρεμα…ποιες συνήθειες επιτρέπονται και ποιες όχι.

4 Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα μίλησαν στα παιδιά για τα συναισθήματα και μέσα από το πρόγραμμα βοηθήσαμε κυρίως στην τόνωση της αυτοεκτίμησης των παιδιών και την έκφραση όλων των συναισθημάτων ευχάριστων και λιγότερο ευχάριστων!!!

 

ΓΕΦΥΡΑ ΘΑ ΧΤΙΣΩ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΩ!!!

Στα πλαίσια του προγράμματος για την ομαλή μετάβαση των νηπίων στην Α’ δημοτικού αναπτύξαμε ένα σχέδιο δράσης ακολουθώντας τις αρχές της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.

Η δραστηριότητες έγιναν από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Μάιο 2023. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος έγιναν διερευνήσεις απόψεων και προσδοκιών τόσο από την πλευρά των γονέων όσο και από την πλευρά των νηπίων.

Έτσι σχεδιάσαμε την πορεία της διαδρομής που θα ακολουθήσουμε προκειμένου να συλλέξουμε στοιχεία και εμπειρίες για το δημοτικό σχολείο που μας περιμένει τον επόμενο Σεπτέμβριο.

IMG 20230516 152137 456IMG 20230516 152246 118

Ετοιμάσαμε την πρώτη μας επίσκεψη με πολλή χαρά και ενθουσιασμό!!!

IMG 20230405 142741 353 IMG 20230406 115525 540

Καταγράψαμε τις προσδοκίες μας για το νέο σχολείο.

Πώς θα ήθελες να είναι η τάξη σου στο δημοτικό σχολείο;

Τί θα ήθελες να ρωτήσεις στο δάσκαλο;

Τι θα ήθελες να ρωτήσεις τους φίλους σου στην Α΄τάξη;

IMG 20230529 130306 264 IMG 20230529 130447 145

 

Μας υποδέχτηκαν με αγάπη και μας ξενάγησαν στους χώρους του σχολείου. Καθίσαμε στα θρανία και παρακολουθήσαμε το μάθημα. Οι φίλοι μας έμαθαν πια να γράφουν και να διαβάζουν. Μας έκανε θετική εντύπωση το γεγονός ότι και στα δημοτικό σχολείο θα μπορούμε να κάνουμε κουλουράκια!!!!

IMG 20230406 115927 383IMG 20230406 120102 220IMG 20230406 122052 405IMG 20230406 123554 625

Επιστέψαμε στο νηπιαγωγείο γεμάτοι νέες εμπειρίες και συναισθήματα. Ζωγράφισε ότι σου έκανε εντύπωση από την επίσκεψή μας . (καταγραφή σχολίων και παρουσίαση στην ολομέλεια) Ανάρτηση του υλικού στη σχετική γωνιά . Την επόμενη μέρα επεξεργαστήκαμε το ερωτηματολόγιο των παιδιών της Α΄ τάξης και καταγράψαμε τα συναισθήματα που ένιωσαν όταν πήγαν στο δημοτικό αλλά και τα μαθήματα που κάθε παιδί αγαπούσε.

 

IMG 20230529 130622 390 IMG 20230529 130747 566 IMG 20230529 131102 476

Ένα δώρο έκπληξη!!!

Οι φίλοι μας μας έστειλαν μια σάκα, βιβλία και ότι άλλο θα χρειαστούμε για το δημοτικό σχολείο.

Πώς αισθάνεσαι τώρα που θα πάς κι εσύ στο δημοτικό σχολείο;

Έγινε καταγραφή των συναισθημάτων. Άλλα ευχάριστα κι άλλα λιγότερο ευχάριστα.

Τα συγκρίναμε με κείνα των παιδιών του δημοτικού και τα τοποθετήσαμε σε ένα “χρωματιστό χαλί”.

Τώρα θέλουμε να το χαρίσουμε στην Α΄ τάξη και να στολίσουμε την τάξη που μας περιμένει.

IMG 20230529 130945 722 IMG 20230516 152308 720 IMG 20230516 113656 589

 

Ο κ. γυμναστής αυτή  τη φορά έδεσε την ομάδα με παιχνίδια και ασκήσεις στην αυλή. Γέλια, χαρά, συναγωνισμός και φιλικές ματιές.  Πριν φύγουμε τους παρουσιάσαμε το χαλί, όπου καταγράψαμε όλα τα συναισθήματα τόσο τα δικά όσο και τα δικά τους από τις πρώτες μέρες, που πήγαν στο δημοτικό σχολείο και τα είχαμε καταγράψει σε ερωτηματολόγιο. Ζητήσαμε από το δάσκαλο να διακοσμήσει την τάξη με το εικαστικό έργο μας. Ο Σεπτέμβρης δεν είναι μακριά  θα θέλαμε να  το δούμε να στολίζει  τη νέα τάξη μας.

IMG 20230516 115427 301 IMG 20230516 115750 53 IMG 20230516 115919 212 IMG 20230516 120153 411

Η γέφυρα χτίστηκε!!! Η ομάδα δέθηκε και οι μεγαλύτεροι περιμένουν με αγωνία τους μικρότερους, που θα έρθουν το Σεπτέμβριο στο Μεγάλο Σχολείο!!!

Αγαπητοί γονείς σε λίγους μήνες κάτι νέο ξεκινάει άγνωστο αλλά όμορφο!!! Κρύβει πολλές χαρές αλλά και πολύ αγώνα!!!

Το έργο της γονεϊκότητας  δεν είναι να λύνει όλα τα προβλήματα,

αλλά η καθοδήγηση της συμπεριφοράς μέσα από την κατανόηση των συναισθημάτων!!!

ΚΑΛΗ ΚΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΑΡΧΉ!!!