ΣΥΓΧΩΡΏ !!! Δηλαδή τι κάνω;;;
Καθημερινά στην τάξη του νηπιαγωγείου προκύπτουν πολλές συνθήκες συγκρουσιακές. Όλα τα θέματα τα συζητάμε στην ολομέλεια της τάξης. Προσπαθούμε τα νήπια να κατακτήσουν τις πιο σπουδαίες και πιο δύσκολες δεξιότητες στη ζωή τους. Αυτές είναι η συνεργασία, η ενσυναίσθηση και η συγχώρηση. Είναι αξίες που ξεκινούν τώρα και θα εκπαιδεύονται για μια ολόκληρη ζωή έτσι ώστε να μπορέσουν να ζήσουν όμορφα και με χαρά!!! Τη Συνεργασία τη γνωρίσαμε. Τώρα θα ασχοληθούμε με τις άλλες δύο. Εμείς θα ρίξουμε το σπόρο και οι γονείς θα τα βοηθήσουν να ανθίσουν!!!
Με σεβασμό στα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά του κάθε παιδιού, ξεκινάμε βήμα βήμα έτσι ώστε να κατακτήσουν όλοι τη γνώση βαδίζοντας σε διαφορετικά μονοπάτια, αλλά ο προορισμός είναι κοινός. Να κατανοήσω και να κάνω μέρος της συμπεριφοράς μου τις αξίες, που με κάνουν καλύτερο και πιο ευτυχισμένο άνθρωπο!!
Βρέθηκε η αφορμή… δύο φίλοι συγκρούστηκαν!! Το θέμα έρχεται στην ολομέλεια της τάξης….
Νηπιαγωγός: Τώρα τί θα κάνουμε;
Νήπια: Να ζητήσει Συγνώμη ο Αντώνης.
Νηπιαγωγός: Και ο Άγγελος;;;
Νήπια: Να τον Συγχωρέση!!!
(δόθηκε η πάσα…)
Νηπιαγωγός: ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ;;;; Δηλαδή τι είναι η Συγχώρηση;;;
Επειδή το θέμα τους αφορούσε έντονα το ενδιαφέρον ήταν στο κόκκινο!!! Αποφασίσαμε να το ερευνήσουμε το θέμα.
Κάνουμε το ιστόγραμμα για να ξέρουμε, πού θα βαδίσουμε:
Γίνεται καταιγισμός των αρχικών ιδεών των παιδιών. Κάποιοι που δυσκολευόταν να αποτυπώσουν την έννοια με τη ζωγραφική, εκφράστηκαν προφορικά και καταγράψαμε τις απαντήσεις!!!
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι “ΣΥΓΝΩΜΗ”
Τα παιδιά ζωγράφισαν το παραμύθι και από τη συζήτηση αποφασίσαμε να κάνουμε κι εμείς τα δικά μας κομμάτια και να τα ενώσουμε!!! Να δούμε την ομορφιά της ενότητας και της φιλίας. Ετσι κάναμε το ΠΑΖΛ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ!!! Το κάθε παιδί βρήκε το κομμάτι του και θα το χρωμάτιζε όπως του άρεσε!!!
Το ταξίδι μας στην ανακάλυψη της αξίας της συγχώρησης συνεχίζεται, βρίσκοντας και συζητώντας για εμπειρίες της καθημερινής ζωής. Ξεκινήσαμε από την εποχή του Χριστού με την παραβολή του Άσωτου Υιού.Τα παιδιά την είδαν με πολύ ενδιαφέρον, την συζητήσαμε και την δραματοποιήσαμε για να βιώσουμε καταστάσεις και συναισθήματα!!! Παρατήρησα πως έπαιζαν τους ρόλους για αρκετό καιρό και θυμόταν τους διαλόγους…
Αρχικά είδαμε την παραβολή…..
Στη συνέχεια οι στολές και οι κορώνες μας βοήθησαν να ζωντανέψουμε την ιστορία του άσωτου υιού!!!
Ήρθε η σειρά του γραμματισμού!!!
Γνωρίσαμε τις σύνθετες λέξεις, και παίξαμε!!!
Συν-χωρέσαμε …. στο ίδιο παγκάκι…
Συν-φιλιωθήκαμε…….
Με τον ίδιο τρόπο γνωρίσαμε και άλλες λέξεις…
Καλές οι ιστορίες και τα λογο-παιχνίδια…, αλλά στην πραγματική ζωή μας τί γίνεται; Παρατηρήσαμε χρησιμοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης “Βλέπω-Αναρωτιέμαι-Σκέφτομαι”, εικόνες και τα παιδιά ταυτίστηκαν με κάποιες από αυτές!!! η συζήτηση ήταν πολύ ενδιαφέρουσα…
Εσείς συγχωρέσατε κάποιον στη ζωή σας;;; Πώς αισθανθήκατε;;
Μια λέξη μπορεί να χωριστεί;;
ΟΧΙ…
ΔΕΝ ΞΕΡΩ… ΠΩΣ;;;
Όταν γίνει η ερώτηση, είναι έτοιμο το παιδικό μυαλό να μάθει!!!
Φυσικά οι αισθήσεις είναι οι δρόμοι της γνώσης για τα μικρά παιδιά.
Κάθε τι σπουδαίο ολοκληρώνεται μ ένα όμορφο τραγούδι!!!
Τώρα ώρα για ζωγραφική!!! Τι αγαπάς εσύ;