gymarach's blog

Τo blog του Γυμνασίου Αράχωβας!

Αρχική » Το σχολείο μας

Το σχολείο μας

Καλωσορίσατε στo blog του Γυμνασίου Αράχωβας

Αγαπητοί επισκέπτες/ριες

Ο Διευθυντής, οι καθηγητές και οι μαθητές/τριες καθώς και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Αράχωβας σας καλωσορίζουμε στo blog του Σχολείου μας.

Σκοπός του blog είναι η ενημέρωση – ενεργοποίηση των μαθητών πάνω σε εκπαιδευτικά θέματα αλλά και η ζωντανή παρουσία του σχολείου στην ευρύτερη τοπική κοινότητα.

Πιο συγκεκριμένα το site δομήθηκε έχοντας ως επιμέρους στόχους:

  • Μαθητές, Γονείς και Εκπαιδευτικοί να μπορούν να βρουν πληροφορίες που αφορούν το Σχολείο( Ιστορία, Υποδομές, Προσωπικό, Δραστηριότητες, Εκπαιδευτικά Προγράμματα, Διακρίσεις κτλ.) πριν, κατά τη διάρκεια και αφότου φοιτήσουν ή εργαστούν σε αυτό, έχοντας πρόσβαση σε πλούσιο πληροφοριακό και αρχειακό υλικό (κείμενα, εικόνες, βίντεο κτλ)
  • Κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας να μπορεί να μοιράζεται (ανεβάζει ή και να βρίσκει ) υλικό χρήσιμο για το εκπαιδευτικό ή και διοικητικό έργο της σχολικής μονάδας.
  • Κάθε επισκέπτης του site να μπορεί να το χρησιμοποιήσει και σαν πύλη (portal) ενημέρωσης για τρέχοντα θέματα εκπαίδευσης, αλλά και γενικότερου ενδιαφέροντος .

Για να επιτύχουμε τους παραπάνω στόχους, δόθηκε μεγάλο βάρος στη σχεδίαση, στην απλότητα, στη λειτουργικότητα της πλοήγησης και στην αλληλεπίδραση με το χρήστη.  Επιπρόσθετα, διαρκώς θα καταβάλλεται προσπάθεια να ενημερώνεται ως προς το περιεχόμενο και να αναβαθμίζεται.


  • Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

Πώς μπορείτε να γνωρίσετε το σχολείο μας χωρίς να μάθετε πρώτα την ιστορία του; Εμείς φροντίσαμε, λοιπόν, και γι’αυτό !  Λεπτομέρειες παρακάτω!

Το 1954, οι Αραχωβίτες Νίκος Μαντάς, Νίκος Σύρος, Θεόδωρος Φιλόσοφος, Παναγιώτης Λ. Ναυπακτίτης, Θανάσης Καλπούζος, Γιώργος Λούσκος και λοιποί αποφασίζουν να φτιάξουν μια επιτροπή 12 μελών, για να ασχοληθεί με την ίδρυση και το χτίσιμο του Γυμνασίου στην Αράχωβα.

Η επιτροπή αυτή, λοιπόν, ζήτησε από τις Αρχές να της δώσει την άδεια να κάνει έρανο, ώστε να συγκεντρωθεί ένα χρηματικό ποσό, για το χτίσιμο του σχολείου. Η άδεια δόθηκε και μάλιστα, η επιτροπή από τον έρανο συγκέντρωσε 23.000 δραχμές, ενώ όταν απευθύνθηκε και στους Αραχωβίτες που κατοικούσαν στην Αμερική, μπόρεσε και μάζεψε 2.000 δολάρια. Περίπου 60.000 δραχμές.

Στη συνέχεια, ο Δήμος Αράχωβας, μετά από την παράκληση της επιτροπής, δώρισε οικόπεδα στα «Αλώνια». Ένα επιπλέον κομμάτι που χρειαζόταν, το πρόσφερε ο Σιδεράς, πεθερός του Στέργιου Κονίτσα. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Δήμος αγόρασε το οικόπεδο προς 77 δραχμές το τ.μ. Έτσι, εφόσον δεν ήταν πια κτήμα του, μπόρεσε να το δωρίσει. Μετά από αυτό, λοιπόν, η κατασκευή μπορεί να αρχίσει.

  • ΤΟ ΧΤΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΡΑΧΩΒΑΣ

Εν τω μεταξύ, ο Κονίτσας εξασφάλισε μια κρατική επιχορήγηση  30.000 δραχμών. Με τις δραχμές αυτές, χτίζεται ο πρώτος όροφος και όταν τα χρήματα τελειώνουν, γίνεται έρανος, ο οποίος αποφέρει 180.000 δραχμές. Με το ποσό αυτό, χτίζεται και δεύτερος όροφος. Την ίδια στιγμή, ο Δήμος προσφέρει 500.000 δραχμές., για να βοηθήσει στην προσπάθεια αυτή. Η συνεργασία αυτή οδήγησε στην επίσπευση της κατασκευής, η οποία και ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του 1961. Έτσι, λοιπόν, η Αράχωβα απέκτησε το δικό της Γυμνάσιο?Η λειτουργία του αρχίζει τον αμέσως επόμενο χρόνο, δηλαδή  το σχολικό έτος 1961-1962.

  • ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΗΚΑΝ

Πολλές φορές, χρειάστηκε τα μέλη της επιτροπής να πάνε σε αρμόδιους στην Αθήνα, να ξενυχτίσουν και  κουραστούν πολύ, προκειμένου να επιτύχουν το σκοπό τους, δηλαδή να καταφέρουν να κατασκευάσουν το Γυμνάσιο Αράχωβας. Η τότε κυβέρνηση Καραμανλή, δεν διαφωνούσε να χτιστεί Γυμνάσιο στην Αράχωβα, ωστόσο είχαν κάποιους ενδοιασμούς. Γιατί; Γιατί σκέφτονταν πως αν ιδρυόταν στην Αράχωβα Γυμνάσιο, τότε και τα γύρω χωριά(Δεσφίνα, Δίστομο, Δαύλεια κτλ.), θα ήθελαν επίσης να δημιουργηθεί ένα Γυμνάσιο και στην δική τους περιοχή. Και όντως, λίγο αργότερα αυτό έγινε.

Γι΄αυτό, λοιπόν(για να μην απαιτήσουν και τα προαναφερόμενα χωριά να χτιστεί Γυμνάσιο σε αυτά), έπρεπε να αποδειχθεί ότι η Αράχωβα ήταν κεφαλοχώρι στην περιοχή. Και σαν από μηχανής θεός, εμφανίστηκε ο γενικός επιθεωρητής μέσης εκπαίδευσης κ. Διονύσης Μπαντούνας, ο οποίος με την έκθεσή του επιβεβαίωσε πως η Αράχωβα ήταν «κόμβος» της περιοχής και πως πρέπει να ιδρυθεί το Γυμνάσιο. Έτσι, χορηγήθηκε η άδεια, όμως τώρα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί κιόλας. Εφόσον δεν υπήρχε ακόμη κτίριο, το σχολείο στεγάστηκε αρχικά στο σπίτι του Καλύβα, ωσότου ολοκληρωθεί η κατασκευή του κανονικού κτιρίου του Γυμνασίου Αράχωβας

  •  ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΕ;

Αρχικά, διέθετε μία μόνο τάξη. Στη συνέχεια, τρεις και κατόπιν έξι. Παλιά δεν υπήρχε γυμναστήριο και στις αίθουσες  υπήρχαν σόμπες και τα παιδιά έφερναν από ένα ξύλο το κάθε ένα για να ζεσταίνοτναι. Υπήρχε και ένας επιστάτης που άναβε τις σόμπες. Κάποια χρόνια αργότερα έγινε οκτατάξιο. Δηλαδή 1-3, 2-4, 3-5, 4-6, 5-7, 6-8=οκτατάξιο και σε κάθε τάξη υπήρχαν 75 παιδιά περίπου.  Μετά την 8τάξη έδειναν εξετάσεις για τα ανώτατα υδρίματα και τέλος για να πας στο Γυμνάσιο έδιναν  εξετάσεις στην έκτη Δημοτικού.

Στην αρχή της λειτουργίας του σχολείου, το Υπουργείο έστελνε έναν καθηγητή και οι υπόλοιποι προσλαμβάνονταν με σύμβαση. Ωστόσο, τα δίδακτρα τότε δεν ήταν δωρεάν. Κάθε παιδί πλήρωνε 250 δραχμές κάθε μήνα στο σχολείο.

Με το πέρασμα των χρόνων, λοιπόν, το σχολείο μας έφτασε στην εξατάξια μορφή που έχει σήμερα, με καθηγητές Δημοσίου, δηλαδή Γυμνάσιο και Λύκειο.

Στο τέλος της ιστορίας του Γυμνασίου Αράχωβας, θα μπορούσαμε να προσθέσουμε πως αν και η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του 1966, το κτίριο παρελήφθη από το Υπουργείο μετά το 1967.

Από το βιβλίο του Χρίστου Μαυρόπουλου   

«Κατακαημένη Αράχωβα»

Το Γυμνάσιο λειτουργεί φέτος το 2022 με 3 τάξεις, 5 τμήματα, με 80 μαθητές, εκ των οποίων το 99,9% είναι από την Αράχωβα.

Το σχολείο μας διαθέτει:

  1. Σχολική βιβλιοθήκη ονομάζεται η βιβλιοθήκη η οποία βρίσκεται και λειτουργεί μέσα στο Γυμνάσιο Αράχωβας και μάλιστα στον ισόγειο χώρο.  Στόχος της σχολικής βιβλιοθήκης είναι η στήριξη του εκπαιδευτικού έργου των  καθηγητών και η βοήθεια των μαθητών στις μελέτες και τις εργασίες τους. Στα κρατικά σχολεία τις βιβλιοθήκες χρηματοδοτεί το κράτος.Σημείο αναφοράς λοιπόν του σχολείου μας είναι η βιβλιοθήκη μας , που βασίζει την περαιτέρω ύπαρξή της στη ενεργή συμμετοχή των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων, η οποία βεβαίως λειτουργεί και ως δανειστική. Η ίδια αίθουσα είναι εξοπλισμένη με 2 ηλεκτρονικούς υπολογιστές που διαθέτουν πρόσβαση στο internet για χρήση από τους ανγνώστες της βιβλιοθήκης, ένα ηλεκτρονικό υπολογιστή για ανάγκες διαχείρησης του όγου των βιβλίων και αρχειθοθέτησης,  κασετόφωνα, βίντεο, αξιόλογη συλλογή εκπαιδευτικών βιντεοκασετών και CD/DVD, τηλεόραση καθώς και με μουσικά όργανα αφού χρησιμοποιείται και ως αίθουσα μουσικής. Η βιβλιοθήκη μας διαθέτει 2984 βιβλία!
  2. Εργαστήριο Φυσικής –  Χημείας
  3. Εργαστήριο Πληροφορικής , το οποίο  δημιουργήθηκε για 1η φορά το έτος 2000. Μέχρι τότε δεν υπήρχε αίθουσα για το μάθημα της Πληροφορικής. Μετά από αποστολή πολλών εγγράφων στον επίτιμο κάτοικο της Αράχωβας κο Λιακουνάκο, καταφέραμε να χρηματοδοτηθεί ο 3ος όροφος και για το ποσό των 24.000.000 δραχμών και έτσι δημιουργήθηκε μια υπέροχη αίθουσα Πληροφορικής η οποία είχε δώρο από τον κο Λιακουνλακο 13 Computer καθώς άλλαξε η φυσιογνωμία όλου του 3ου ορόφου μετά τα χωρίσματα σε μικρότερες αίθουσες, και αλλαγή παράλληλης χρήσης του θεατρού και σε αίθουσα διδασκαλίας.Το 2005 μετά από 5 ωραία χρόνια στον 2ο όροφο αναγκάστηκε να μεταφερθεί η αίθουσα Πληροφορικής στο ισόγειο, όπου και παραμένει μέχρι σήμερα. Οι υπολογιστές που υπάρχουν αυτή την στιγμή είναι δώρο των ελληνικών Τουριστικών Ακινήτων. Η αίθουσα σήμερα διαθέτει 23 υπολογιστές με ενσύρματη σύνδεση στο διαδίκτυο μέσω ενός router της Cisco. Η τοπολογία είναι peer-to-peer και έτσι υπάρχει άνεση πρόσβασης στο διαδίκτυο για πολλές εργασίες που ανατίθενται στα παιδιά ιδιαίτερα στο μάθημα της Πληροφορικής. Η αίθουσα διαθέτει  βιντεοπροβολέα και έτσι το μάθημα γίνεται κατανοητό για τα παιδιά.
  4. Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων
  5. Κλειστό Γυμναστήριο, χωρητικότητας 100 θεατών, ταυτόχρονη χρήση ανά τάξη μαθητών 15-25 ατόμων. Διαθέτει σάλα αθλοπαιδιών (Μπάσκετ – Βόλεϊ)
  6. Πέντε αίθουσες διδασκαλίας
  7. Αύλιο χώρο ο οποίος είναι πολύ σημαντικός για μια αγαπημένη δραστηριότητα των παιδιών: ‘το διάλλειμμα’ αλλά και στον οποίο γίνονται διάφορες πολιτιστικές και θεατρικές εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια του έτους από μαθητές και εκπαιδευτικούς αλλά και λόγω μη ύπαρξης άλλου ανοικτού χώρου στην Άραχωβα επιλέγεται για  εκδηλώσεις του Δήμου και της σχολής χιονοδρομίας.
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση