ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΚΡΥΩΤΙΚΩΝ

Δεκ 2024 26

2ο εργαστήριο δεξιοτήτων 2024 – 2025: “Νηπίων παιδεία. Το πρώτο βήμα στη δημοκρατία…”

Κατηγορία Εργαστήρια 2024-25      | ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΚΡΥΩΤΙΚΩΝ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων 2024 – 2025: “Νηπίων παιδεία. Το πρώτο βήμα στη δημοκρατία…”

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

********************************************************************************

 

Ζούμε στην εποχή όπου η εκπαίδευση θεωρείται εν δυνάμει «πόρος προστιθέμενης αξίας (Cheong, 2002) για την ατομική ανάπτυξη κάθε πολίτη για την επιβίωση του σ’ ένα κόσμο που αλλάζει με εκρηκτικούς ρυθμούς (Πετροπούλου, 2011). Στην σημερινή κοινωνία της Μάθησης είναι σημαντική όχι μόνη η διδασκαλία χρήσιμων και απαραίτητων γνώσεων σε κάθε γνωστικό αντικείμενο, αλλά κυρίως η ανάπτυξη και η καλλιέργεια ισχυρών γνωστικών, μεταγνωστικών, κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων (21st Century Skills), που θα επιτρέψουν σε κάθε εκπαιδευόμενο να γίνει ένας ανεξάρτητος, σκεπτόμενος και ενεργός πολίτης του 21ου αιώνα  (Beetham & Sharpe, 2007· Binkley et al., 2012). Οι δεξιότητες αυτές πρέπει να ενισχύονται δια βίου, προκειμένου οι πολίτες να μπορούν να ανταπεξέλθουν στην πολυπλοκότητα και την αβεβαιότητα του σύγχρονου κόσμου.

Οι δεξιότητες του 21ου αιώνα για να πραγματωθούν απαιτούν σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης που θα εδράζονται σε καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις (π.χ. συνεργατική, διερευνητική μάθηση, επίλυση προβλημάτων) και να προωθούν: α) της συνοικοδόμηση της γνώσης των εκπαιδευομένων μέσω της γόνιμης συνεργασίας και επικοινωνίας. Β) την αλληλεπίδραση και της συνεργασίας, γ) την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, δ) την καλλιέργεια της μεταγνώσης, ε) τη διαθεματική, διεπιστημονική και βιωματική προσέγγιση της γνώσης, στ) την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών ως εργαλείο εμπλουτισμού της μαθησιακής διαδικασίας.

Οι προτεινόμενες δραστηριότητες αναπτύσσονται σ’ ένα υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης, ενθαρρύνοντας την ενεργό εμπλοκή των παιδιών και εστιάζουν στην καλλιέργεια και ανάπτυξη γνωστικών και μεταγνωστικών ικανοτήτων αξιοποιώντας τις αρχές της παιδαγωγικής ψυχολογίας. Αξιοποιούνται οι πρότερες γνώσεις των παιδιών επιδιώκοντας τη διασύνδεση και ενσωμάτωση της νέας γνώσης με τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους. Μέσω πολλαπλών προσεγγίσεων ανάλογα με τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντά τους, υιοθετώντας στρατηγικές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της βιωματικής μάθησης. Επιπλέον αξιοποιούνται εναλλακτικές πρακτικές, ποικίλα διδακτικά εργαλεία και μεθοδολογικές προσεγγίσεις (ομαδοσυνεργατική, διερευνητική μάθηση, επίλυση προβλημάτων) και ενισχύουν τον κριτικό στοχασμό και την δημιουργική έκφραση στο σχολικό περιβάλλον .

ΠΗΓΗ:. Μαρινάτου, Θ., «Νηπίων παιδεία: Το πρώτο βήμα στη δημοκρατία». Εργαστήρια δεξιοτήτων. ΙΕΠ



Λήψη αρχείου