ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ – ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
***********************************************************************
Στην εποχή μας, η παρουσία «του άλλου», γίνεται ολοένα και περισσότερο πιο εμφανής. Ο κάθε «άλλος», δικαιούται και αυτός/ή ισότιμη αντιμετώπιση και σεβασμό. Το ερώτημα που δημιουργείται είναι: Πόσο εξοικειωμένοι/ες είμαστε όλοι/ες εμείς οι υπόλοιποι/ες με τον/την διαφορετικό/ή, ώστε να τον/την αποδεχτούμε και να τον/την σεβαστούμε; Στη θέση του «άλλου», του διαφορετικού, μπορεί να βρεθεί ο/η καθένας/μία από εμάς, ανεξαρτήτου εμφάνισης, καταγωγής, γλώσσας, χαρακτήρα. Η εξοικείωση με το διαφορετικό βοηθάει στην ισότιμη αντιμετώπιση του και παρέχει περισσότερες δυνατότητες ως προς την αποδοχή του. Πολύ συχνά οι αντιδράσεις απέναντι στο διαφορετικό είναι εκδηλώσεις βίας. Τα τελευταία χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες περιστατικών βίας τα οποία λαμβάνουν χώρα και στο σχολικό πλαίσιο. Το ζητούμενο πριν την εκδήλωση και την αντιμετώπιση του περιστατικού βίας είναι η πρόληψη.
Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η πρωτογενής πρόληψη εκδήλωσης περιστατικών βίας και η καλλιέργεια της συναισθηματικής ανάπτυξης, με ιδιαίτερη έμφαση στην εξοικείωση-αποδοχή του «άλλου». Με ποιους τρόπους βοηθάμε τον εαυτό μας, ως άτομο, αλλά και ως μέλος της ομάδας, να αποδεχτεί τον «άλλον», αλλά και να αναπτύξει μηχανισμούς άμυνας όταν νιώσει ότι απειλείται;
Ενδυνάμωση- Συνεργασία-Αποδοχή. Τα τρία στάδια που οφείλουμε να δουλεύουμε με τις ομάδες των παιδιών από μικρή ηλικία. Όσο πιο πολύ εξοικειωνόμαστε με τον «άλλον», τόσο πιο πολύ μειώνουμε τις περιπτώσεις εκδήλωσης βίας προς αυτόν/ή
ΠΗΓΗ:. ΝΙΚΟΛΟΥΔΗ Τ., «Ενδυνάμωση. Συνεργασία. Αποδοχή. Προλαμβάνουμε τη βία πριν εμφανιστεί». Εργαστήρια δεξιοτήτων. ΙΕΠ.