Του Στράτου Στρατηγάκη 
Μαθηματικού – Ερευνητή

Όσοι σχεδιάζουν εκπαιδευτικά συστήματα έχουν ένα μεγάλο πρόβλημα: Πρέπει να εκπαιδεύσουν παιδιά που θα ζήσουν σε ένα κόσμο που δεν ξέρουμε πώς θα είναι. Ο καλύτερος τρόπος να βαδίσεις προς το άγνωστο είναι να προσπαθείς να προσαρμοστείς στις αλλαγές που εμφανίζονται. Η προσαρμογή στις αλλαγές είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη επιβίωση. Για να μπορεί να επιβιώσει ο άνθρωπος στη μελλοντική άγνωστη εποχή πρέπει να έχει ένα πλατύ γνωστικό υπόβαθρο, ώστε να μπορεί να επανεκπαιδεύεται συνεχώς, παρακολουθώντας τις εξελίξεις. Αυτό είναι που οφείλουμε να εξασφαλίσουμε στα παιδιά μας.

Εμείς αντίθετα έχουμε κολλήσει στο… 1983. Τότε εμφανίστηκε το σύστημα των δεσμών με 4 εξεταζόμενα μαθήματα και 4 πεδία (δέσμες τα έλεγαν τότε). Το σύστημα ίσως ήταν καλό για την εποχή του, αλλά τελείως ακατάλληλο για τον 21ο αιώνα.

Το να εξετάζονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 4 μαθήματα σημαίνει ότι οι μαθητές μελετούν 4 μόνο μαθήματα, όσα και αν είναι τα διδασκόμενα. Όποιος δεν το πιστεύει έχει ξεχάσει πως λειτουργούν οι μαθητές. Διαβάζουν μόνο τα μαθήματα που τους χρειάζονται για να εισαχθούν στην Ανώτατη Εκπαίδευση…

Διαβάστε τη συνέχεια στη naftemporiki