Πόσο καλή είναι, τελικά, η αντιαυταρχική εκπαίδευση;
(απόσπασμα)
“…Η σκηνή στο λεωφορείο, όπου μια παρέα τελειόφοιτων του Λυκείου σχολιάζουν χλευαστικά και μεγαλόφωνα μια καθηγήτρια του σχολείου τους. Οι χαρακτηρισμοί λίγο-πολύ τυποποιημένοι: «ηλίθια», «φυτό», «ανέραστη» (για να το πω κομψά)… Ο λόγος: η υπέρμετρη ευγένεια και δημοκρατικότητά της απέναντι στους μαθητές! Αφορμή της «καζούρας» ήταν το γεγονός ότι η καθηγήτρια ευχαρίστησε ευγενικά έναν μαθητή που επέστρεψε στο μάθημα χωρίς να καταχραστεί την άδεια που του είχε δώσει ν’ απουσιάσει για λίγο από την τάξη!
Διηγήθηκα το περιστατικό στους φοιτητές μου, περιμένοντας αφελώς να μοιραστούν το αίσθημα αποτροπιασμού μου και να καταδικάσουν το συμβάν. Τα αμήχανα βλέμματα και τα πονηρά γέλια τους, όμως, με προσγείωσαν απότομα σε μια πραγματικότητα που δεν μπορούσα –ή δεν ήθελα- να δω…”

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο του ΚΩΣΤΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ – δημοσιεύτηκε στο ΒΗΜΑ .


Διαβάστε ακόμα:

  • Ένα αφιέρωμα στο Αγγλικό Σχολείο αντιαυταρχικής αγωγής SUMMERHILL από τους schooligans .
  • ΟΥΤΕ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ, ΟΥΤΕ ΑΝΤΙΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ! – του Χρήστου Κάτσικα, ΕΔΩ .

Ιστοσελίδα:  A.S Neill’s Summerhill School