Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ

Στο τμήμα ένταξης δεν ασχολούμαστε μόνο με μαθησιακά θέματα. Πολύ βασικό κομμάτι στο εξατομικευμένο πρόγραμμα που ακολουθούμε με κάθε παιδί είναι και η αναγνώριση και διαχείριση συναισθημάτων. Δίνουμε τη δυνατότητα στα παιδιά να εκφράσουν το συναίσθημά τους στην αρχή ή και στο τέλος του μαθήματος και να μιλήσουν για γεγονότα που μπορεί να έχουν προηγηθεί. Δεν υπάρχουν καλά και κακά συναισθήματα αλλά υπάρχουν ενέργειες που επιτρέπεται να κάνουμε σε ορισμένες περιπτώσεις και άλλες που μπορεί να επιφέρουν σημαντικούς κινδύνους ή αρνητικά αποτελέσματα. Δεν είναι δυνατόν να είμαστε πάντα χαρούμενοι και ευδιάθετοι. Επιτρέπεται να νιώθουμε θυμό, λύπη ή βαρεμάτα. Το θέμα είναι πώς αντιμετωπίζουμε τις καταστάσεις σε κάθε περίπτωση. Για παράδειγμα, όταν νιώθουμε θυμό δεν μπορούμε να πετάμε κάτω πράγματα δικά μας ή των άλλων, να χτυπάμε τον εαυτό μας ή να τραυματίζουμε κάποιον άλλον. 

Δείτε παρακάτω μερικές εικόνες από τη γωνιά των συναισθημάτων που έχουμε διαμορφώσει στην αίθουσά μας. Το θυμόμετρο προέρχεται από το βιβλίο “Ο μεγάλος Θυμός” της Mireille D’Allance. Οι εικόνες των συναισθημάτων, που βασίζονται στην ταινία ” Τα μυαλά που κουβαλάς” προέρχονται από το blog Ιδέες για δασκάλους.

IMG 20230127 190102IMG 20230126 112451

 

 

 

 

Δείτε παρακάτω ένα παράδειγμα δημιουργίας θερμόμετρου τoυ θυμού με μαθητή με αυτισμό:

IMG 20230607 194741

Με ανάλογο τρόπο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και το ηφαίστειο των συναισθημάτων.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Το υλικό προέρχεται από τη σελίδα http://do2learn.com