Δημοκρατική Παιδεία

Mια νέα εύχρηστη πλατφόρμα με εκπαιδευτικό υλικό γύρω από θέματα δημοκρατικής παιδείας. Κλικ στην εικόνα…dp-logo

 

Η Διαδικτυακή τάξη και στο Blogger…

Aπό το σχολικό έτος 2016-2017 η διαδικτυακή τάξη δημιούργησε ένα παρακλάδι 😉 στο blogger,  ένα ιστολόγιο αποκλειστικά για εργασίες μαθητών/ριων.

2016-10-05 (2)

YΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

Η ιστοσελίδα Πολύτροπη Γλώσσα, που δημιούργησε η Ομάδα Δημιουργικής Έκφρασης, προσφέρει υποστηρικτικό υλικό για τη διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας στο λύκειο. Διευρύνει και εμπλουτίζει τα εγχειρίδια «Έκφραση-Έκθεση». Στηρίζεται σε σύγχρονες επιστημονικές θεωρίες και παιδαγωγικές μεθόδους και διαλέγεται με τις ψηφίδες του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας. Προωθεί την κριτική ανάγνωση και παραγωγή κειμένων, αξιοποιεί τις τέχνες ως εργαλεία κριτικού στοχασμού και βιωματικής μάθησης για την παραγωγή λόγου και συνδέει τη διδασκαλία της γλώσσας με τη λογοτεχνία. Το υλικό, διαρθρωμένο σε θεματικές ενότητες και όχι κατά τάξεις, έχει δυναμική σύσταση και μορφή. Δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να δημιουργήσει το δικό του διδακτικό εγχειρίδιο ανάλογα με τις ανάγκες της τάξης του.
ΓΛΩΣΣΑ

 

http://politropi.greek-language.gr/

ΣΥΝΕΞΕΤΑΣΗ ΓΛΩΣΣΑΣ -ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

Ανακεφαλαιωτική εξέταση της «Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας”

 

Οι δύο κλάδοι της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας (Γλωσσική  Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία) εξετάζονται την ίδια μέρα και η συνολική διάρκεια της εξέτασης είναι τρεις (3) ώρες. Οι απαντήσεις αναπτύσσονται σε ξεχωριστό φύλλο για καθέναν από τους δύο κλάδους και αποδίδεται διακριτός βαθμός για καθέναν από αυτούς. Για καθένα από τους δύο κλάδους δίνεται φωτοτυπημένο ένα κείμενο που συνοδεύεται από τρεις (03) ερωτήσεις, από τις οποίες η πρώτη αφορά την κατανόηση του κειμένου, η δεύτερη την προσέγγιση της γλώσσας του και  η τρίτη την παραγωγή γραπτού λόγου. Συνέχεια ανάγνωσης

Οδηγίες για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων

Οδηγίες για τα φιλολογικά μαθήματα απέστειλε η Γενική Διεύθυνση Σπουδών μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:  http://goo.gl/GYyXJA

ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

πίσω στο σχολείοΠΗΓΗ: Καλή σχολική χρονιά

 

Η ευλογία του να είσαι καθηγητής

Ίσως πάνε πολλά χρόνια από τότε που κάποιος σε πήρε απ’ το χέρι και σε οδήγησε στο πρώτο σου σχολείο μα ακόμα ορκίζεσαι πως μπορείς να νιώσεις εκείνη τη γλυκιά αγωνία μπροστά στο άγνωστο που σου έσφιγγε το στομάχι. Τα χρόνια πέρασαν, το Δημοτικό έγινε Γυμνάσιο, το Γυμνάσιο έγινε Λύκειο και το Λύκειο με τη σειρά του Πανεπιστήμιο· το σφίξιμο ονομάστηκε επίσημα άγχος και το φτερούγισμα –υπό τους νέους όρους, των «μεγάλων»– ομοίως μα ακόμα κι έτσι στιγμή δεν έπαψες ν’ αγαπάς αυτήν την αίσθηση της νέας αρχής που συνέπιπτε τόσο ταιριαστά με το τέλος του καλοκαιριού.

Ίσως ήταν όνειρο, ίσως ήταν ανάγκη, ίσως πάλι και να σου προέκυψε στην πορεία· λες και το μυαλό σου δε χωρούσε την ενήλικη πραγματικότητα κι η καρδιά σου σε πρόσταζε να μη γίνεις σαν τον υπόλοιπο κόσμο που συνδέει τα ξεκινήματα με τις αλλαγές των αριθμών στις χρονολογίες μα να είσαι από εκείνους τους περίεργους τύπους που μετράνε τις πρωτοχρονιές με Σεπτέμβρηδες. Έγινες καθηγητής και το μόνο που άλλαξε είναι η θέση σου στην αίθουσα. Μα πόσο μπορεί η αλλαγή μιας θέσης να σου αλλάξει την κοσμοθεωρία;

Δε μιλάω για τους καθηγητές που σέρνονται σε ρημαδιασμένες αίθουσες κι αφήνονται στη μιζέρια ενός ρουτινιασμένου μέλλοντος που μόνοι τους έχουν προδιαγράψει, ούτε για όλους αυτούς που χωλαίνουν ακόμη περισσότερο ένα ήδη διαλυμένο εκπαιδευτικό σύστημα με τις σκουριασμένες τους αντιλήψεις. Συνέχεια ανάγνωσης

Τρία χρηστικά ημερολόγια για τη νέα σχολική χρονιά (μηνιαίο, εβδομαδιαίο, συνοπτικό)

Τρία χρηστικά ημερολόγια για τη νέα σχολική χρονιά 2016-2017: εβδομαδιαίο, μηνιαίο, συνοπτικό

2016-08-25

Πηγή: https://xenesglosses.

 

Όποιος διαβάζει ζει περισσότερο

ο βιβλίο δεν είναι απλά ένα «παράθυρο» στον κόσμο, στην γνώση και μια απόδραση από την καθημερινότητα. Η ανάγνωση βιβλίων κάνει τόσο καλό στον εγκέφαλο ώστε απομακρύνει την πιθανότητα εκδήλωσης άνοιας και πλέον συνδέεται και με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Οι άνθρωποι που διαβάζουν ένα βιβλίο έστω και για μισή ώρα κάθε μέρα (συνολικά 3,5 ώρες την εβδομάδα), μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά περίπου 20%, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Το όφελος από την ανάγνωση εφημερίδων και περιοδικών είναι πολύ μικρότερο.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την καθηγήτρια επιδημιολογίας Μπέκα Λέβι της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Γιέηλ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό κοινωνικής ιατρικής “Social Science and Medicine”, ανέλυσαν στοιχεία για 3.635 ανθρώπους, συσχετίζοντας τις αναγνωστικές συνήθειες καθενός, με τη γενικότερη κατάσταση της υγείας του σε βάθος 12 ετών.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ διαπιστώθηκε ότι όσοι διάβαζαν περίπου 3,5 ώρες την εβδομάδα, ήταν κατά μέσο όρο 17% λιγότερο πιθανό να πεθάνουν πρόωρα από οποιαδήποτε αιτία, ενώ για όσους διάβαζαν πάνω από 3,5 ώρες εβδομαδιαίως η πιθανότητα ήταν 23% μικρότερη.

images

Στη διάρκεια της 12ετούς μελέτης, πέθαναν το 27% των αναγνωστών βιβλίων και το 33% όσων δεν διάβαζαν καθόλου βιβλία. Όσα περισσότερα βιβλία διάβαζε κάποιος, τόσο μειωνόταν ο κίνδυνος θανάτου του. Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η ανάγνωση βιβλίων βοηθά στον ύπνο, στην ψυχική διάθεση, στην καθυστέρηση της νόσου Αλτσχάιμερ κ.ά.

Η νέα μελέτη, σύμφωνα με την Λέβι, δείχνει ότι «η ανάγνωση βιβλίων ακόμη και για μισή ώρα καθημερινά προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα επιβίωσης, σε σχέση με όσους δεν διαβάζουν καθόλου. Συνέχεια ανάγνωσης

Θεατρικές ασκήσεις στα πολιτιστικά προγράμματα από τη συνάδερφο Κ. Καρρά

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση