Feed
Άρθρα
Σχόλια

Τα Εκπαιδευτήρια «Νέα Γενιά Ζηρίδη» προκηρύσσουν στα Γυμνάσια του νομού Αττικής διαγωνισμό μικροαφήγησης με φωτογραφία με τίτλο «Αποτυπώνοντας με λέξεις, στιγμές».

(O διαγωνισμός έχει την έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας και η προκήρυξη έχει αποσταλεί από τις αρμόδιες Διευθύνσεις στα σχολεία.)

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ
1. Ανθρώπινες σχέσεις (οικογένεια, φιλία, έρωτας)
2. Αστυνομικό διήγημα 

Ο μύθος, η ιστορία της μικροαφήγησης θα πρέπει να επικεντρώνεται γύρω από ένα  βασικό γεγονός, με έναν κεντρικό ήρωα, να αποτυπώνει ένα επεισόδιο, σημαντικό για τη ζωή του ήρωα. Η «παρουσία» δευτερευόντων προσώπων ή επεισοδίων δεν είναι απαγορευτική αρκεί να είναι σύντομη.

Η ιστορία θα υπηρετεί τα βασικά χαρακτηριστικά που συναντάμε συνήθως στην πεζογραφία και θα πρέπει να πληροί βασικές προϋποθέσεις όπως για παράδειγμα σύντομη πλοκή, οργάνωση του κειμένου, λογική σειρά και χρονικές ή άλλες ακολουθίες, τήρηση αφηγηματικών αρχών, σαφήνεια στον λόγο, πρωτοτυπία στην πραγμάτευση του θέματος, αληθοφάνεια, συγκεκριμένος τόπος και χρόνος. Τα έργα των μαθητών θα πρέπει να αποτυπώνουν με λόγο το «περιεχόμενο» της φωτογραφίας που θα επιλέξουν.

Η φωτογραφία θα πρέπει να αποτελεί τον βασικό πυρήνα, τον άξονα της μικροαφήγησης. Κριτήρια για τις φωτογραφίες είναι η αισθητική τους και η αποτελεσματική συμβολή τους στη νοηματοδότηση του κειμένου. Οι φωτογραφίες στο σύνολό τους είναι έξι (6) και κατανέμονται ως εξής:

  • Τέσσερις (4) φωτογραφίες για τη θεματική: Ανθρώπινες σχέσεις
  • Δύο (2) φωτογραφίες για τη θεματική: Αστυνομικό διήγημα

Προσοχή! Οι μαθητές όποια θεματική κι αν επιλέξουν για τη μικροαφήγησή τους θα πρέπει να εντάξουν τουλάχιστον δύο φωτογραφίες σ’ αυτήν.

26 Νοεμβρίου 2018-20 Ιανουαρίου 2019: Υποβολή των έργων
21 Ιανουαρίου-31 Ιανουαρίου 2019: αξιολόγηση από την πρώτη επιτροπή
1 Φεβρουαρίου – 15 Φεβρουαρίου 2019: αξιολόγηση από τη δεύτερη επιτροπή

Συμμετοχές στο paramythi@ziridis.gr.

Δείτε την ανακοίνωση, το έντυπο της αίτησης και τις φωτογραφίες.

 

Μαθητική έκθεση φωτογραφίας και λόγου

Ο χώρος και ο χρόνος δεν είναι σώματα με ιδιότητες. Άρα, δεν μπορούν να είναι ελαστικά ή πλαστικά. Ο Αϊνστάιν, όμως, υποστήριξε ότι είναι νήματα ενός υφάσματος που πάνω του καρφιτσώνονται τα αντικείμενα του Σύμπαντος. Και ως πλέγμα μπορεί να καμπυλωθεί, να παρουσιάσει ρυτιδώσεις. Από ποιας εξωτερικής δύναμης την επίδραση, λοιπόν, μπορούν ο χώρος και ο χρόνος να μεταβληθούν μέσα στο σχολικό περιβάλλον και με ποιο τρόπο μπορεί κανείς να εστιάσει σ’ αυτά;

Συνέχεια εδώ.

© Κυριακή Κυριακουλέα

ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΥ

«Χωροχρονικές εστιάσεις»

Αθήνα, 5-11 Νοεμβρίου 2018

Ξενοδοχείο «Μπάγκειον», Πλ. Ομόνοιας 18

Διαβάστε το άρθρο στην Αυγή, 31/10/2018.

Δείτε το δελτίο τύπου.

Δείτε το διαφημιστικό βίντεο.

Στη Μαθητική Έκθεση Φωτογραφίας και Λόγου του Γυμνασίου της Νέας Γενιάς Ζηρίδη με τίτλο «Χωροχρονικές Εστιάσεις», στο ξενοδοχείον «Μπάγκειον», Αθήνα, Πλ. Ομόνοιας 18, από τις 5 έως τις 11 Νοεμβρίου 2018 εκτίθενται 93 φωτογραφίες. Οι μαθητές αποτυπώνουν με τον φωτογραφικό τους φακό μικροσκοπικά τμήματα της πραγματικότητας, στοιχεία του κόσμου που απλώνονται μπροστά τους.

Τις φωτογραφίες συνοδεύουν κείμενα, που αποτελούν μια προσπάθεια προσέγγισης και ανάγνωσης των φωτογραφιών.

Οι λήψεις έγιναν με πρωτοβουλία των μαθητών στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στον Διεθνή Διαγωνισμό Φωτογραφίας του Κέντρου της Επιμόρφωσης του Παιδιού του Υπουργείου Πολιτισμού της Αιγύπτου. Οι θεματικές (πορτρέτα, αρχιτεκτονική, φύση, ελεύθερο) καθορίστηκαν από τους υπεύθυνους της διεξαγωγής του διαγωνισμού.

Στην έκθεση γίνεται αφιέρωμα, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, στο Ολοκαύτωμα, με μαθητικές φωτογραφίες από το Άουσβιτς και εικαστική εγκατάσταση.

Εγκαίνια: Δευτέρα, 5 Νοεμβρίου 2018, ώρα 19.00

ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Δευτέρα: 19.00 – 20.00

Τρίτη έως Παρασκευή: 17.00 – 20.00

Σάββατο και Κυριακή 10.00 – 14.00


ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 

Δευτέρα, 5/11, ώρα 19.00: Μουσικό δρώμενο από τον Μουσικό Όμιλο της ΝΓΖ

Τετάρτη, 7/11, ώρα 19.00: Δρώμενο Νήματα από τον Όμιλο Σύγχρονου Θεάτρου της ΝΓΖ

Παρασκευή, 9/11, ώρα 19.00:  Χορευτικό δρώμενο από τις μαθήτριες του Γυμνασίου της ΝΓΖ

Αποτίμηση της έκθεσης από φωτογράφους

Ώρα προσέλευσης για τις παράλληλες εκδηλώσεις: 18.30

 

Διοργάνωση: Γυμνάσιο της Νέας Γενιάς Ζηρίδη, 2106685600 www.ziridis.gr

Υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής

Χορηγοί επικοινωνίας

Με τη στήριξη

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Κυριακή Κυριακουλέα, Τάσος Μπόκος

Επικοινωνία: Νατάσα Μερκούρη n.merkouri@ziridis.gr

Γραφιστικά: Τάσος Παπατσώρης

Ηχοληψία: Μάκης Παπασπύρου

Της Αρίτας Ντάμπουρα*

Ποιος είναι ο Ζακ;

Ο Ζακ στην πραγματικότητα είναι ένας σκύλος. Στο λογοτεχνικό αφήγημα του Βαγγέλη Ιντζίδη Ζακ. Η αυτοβιογραφία των ζωντανών, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Νήσος, γίνεται και ένας  “χαμαιλέων” – αφορμή για εξιστόρηση.

Είναι το ανυπεράσπιστο πλάσμα που ο συγγραφέας «υιοθέτησε εντός του, δεσμεύτηκε». Γίνεται η επιβεβαίωση της δύναμής του να τον προστατεύει, «να γίνει φωλιά».

Είναι ο καθρέφτης που αντανακλά τις φοβίες του αφηγητή ανασύροντας από τη μνήμη οικεία, αγαπημένα πρόσωπα, τα οποία συνδέονται μέσω του λεπτού και εύθραυστου νήματος της αγάπης. Γίνεται η αιτία της συμφιλίωσης με το οδυνηρό βίωμα της απουσίας και της απώλειας, της υπαρκτής και της επικείμενης.

Ο Ζακ είναι μια πραγματεία πάνω στις λέξεις με τις οποίες ο συγγραφέας θεωρεί ότι «ένας ολόκληρος κόσμος αναδύεται, ενώ σύμπαντα, κόσμοι καταβυθίζονται. Με τις λέξεις προσκαλούμε και με τις λέξεις αποκλείουμε».

Ποιος κόσμος αναδύεται από τις λέξεις του βιβλίου και ποιους προσκαλούν να τον επισκεφτούν;

Ο συγγραφέας πλάθει έναν κόσμο που ισορροπεί ως δια μαγείας στα όρια των αντιθέσεων.

Της εκλογικευμένης  ψυχρότητας και της συναισθηματικής θέρμης που «λιώνει τον παγετώνα της αμηχανίας» καθιστώντας «αδύναμη την ανασφάλεια της αβύσσου».

Της στοχαστικής μοναξιάς και της συντροφιάς που έρχεται να ιχνηλατήσει την ερημιά φτάνοντας μέχρι την οικειότητα του μοιρασμένου, κοινού, ύπνου.

Της αυτοσυντήρησης που επιβάλλει η λογική και της παρορμητικής παραίτησης στα «όξινα χέρια » του έρωτα. Της τόλμης να φύγεις από τον εαυτό σου και του φόβου μη χαθείς μέσα στον άλλον.

Της αλήθειας που ανιχνεύουν οι λέξεις και του ψεύδους που επιζητά η επιθυμία για να ικανοποιηθεί απόλυτα.

Σε ποιους απευθύνεται ο Ζακ;

Σ’ αυτούς που θεωρούσαν ότι είναι ανίκανοι ν’ αγαπούν και αιφνιδίασαν τον ίδιο τους τον εαυτό πλημμυρίζοντας από ζεστά συναισθήματα για ένα πρόσωπο που εισέβαλε αναπάντεχα στη ζωή τους.

Σ’ αυτούς που δεν αντέχουν τη σιωπή, «μιλούν πολύ για να μην ακουστεί το ουρλιαχτό από τον πόνο που τους προκαλούν», για να μάθουν να αφουγκράζονται τη σιωπή όπου «αναμοχλεύονται οι λέξεις » πριν « να εισβάλουν σε ό,τι ονομάζουμε συνείδηση». Να μάθουν να περιμένουν όπως «περιμένουμε μες στην οδύνη της απώλειας και τις δίνες της οργής να αναπνεύσουμε».

Σε αυτούς που θεωρούν ότι «οι έγνοιες γίνονται πιο υποφερτές αν από αυτές κάνεις μια ιστορία και αν πεις αυτή την ιστορία». Αυτό κάνει ο ποιητής που «δεν έχει αγάπη. Δεν είναι αγάπη. Γίνεται».

Το ερώτημα «Πώς μπόρεσα να αγαπήσω;», τίτλος και σε ένα από τα δεκαεφτά κεφάλαια του βιβλίου, διατρέχει το κείμενο και βρίσκει τελικά την απάντησή του.

*Η Αρίτα Ντάμπουρα είναι εκπαιδευτικός, σκηνοθέτης και συγγραφέας. Από τις εκδόσεις Κέδρος κυκλοφορεί η ποιητική της σύνθεση Ο φυσικός μου εαυτός.

ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Την Πέμπτη, 25 Οκτωβρίου 2018, 7 το απόγευμα στο Ιστορικό Αρχείο του Πανεπιστημίου Αθηνών (Σκουφά 45) οι Τζίνα Πολίτη, Σάββας Μιχαήλ, Λίζυ Τσιριμώκου και Ελένη Καραντζόλα συζητούν για το βιβλίο του Βαγγέλη Ιντζίδη Ζακ. Η αυτοβιογραφία των ζωντανών.

Εκ μέρους του Συλλόγου των Δασκάλων Κορινθίας

Σε αποχαιρετούμε σήμερα, αγαπητέ συνάδελφε Θανάση Μερκούρη.

Είναι τραγικό γεγονός ο θάνατος, μοιραίο όμως και αναπόφευκτο συμβάν στη ζωή μας.

Έφυγες σήμερα, Θανάση, και πορεύεσαι προς την ουράνιο και αιώνια πολιτεία της κοινής μας μοίρας.

Το πέρασμά σου ως δασκάλου από αυτή τη ζωή έγραψε ιστορία. Συνειδητός και μεθοδικός δάσκαλος, ήπιος και αξιοσέβαστος σε ανθρώπους, γονείς και μαθητές σου. Η γλυκύτητα και η σεμνότητα ήταν τα χαρακτηριστικά σου.

Λεπτός στους τρόπους, ευγενής, λιγομίλητος, άριστος στην τάξη, συνεργάσιμος και καλοπροαίρετος προς όλους. Ταπεινός και ήσυχος δημιουργούσες ένα εξαίρετο κλίμα συνεργασίας, όπου υπηρέτησες ως δάσκαλος και ως διευθυντής σχολείου.

Δημιούργησες μια ωραία οικογένεια με τη συνάδελφο δασκάλα Κούλα Μάζου και αναθρέψατε με αγάπη τη μονάκριβη κόρη σας. Είχες δε την ευτυχία να την καμαρώσεις τη Νατάσα σας και άριστη φιλόλογο και καθηγήτρια.

Στο καλό, καλέ μας και αγαπητέ συνάδελφε Θανάση.

Εργάστηκες ως δάσκαλος με πίστη και αφοσίωση στο καθήκον σου, γι’ αυτό στου ανήκουν επάξια οι στίχοι του ποιητή μας

«Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές,

κι ό,τι σ’ απόμεινε ακόμα στη ζωή σου μην τ’ αρνηθείς,

θυσίασ’ το ως τη στερνή πνοή σου.»

Καλό σου ταξίδι, αγαπητέ συνάδελφε Θάνο. Αιωνία σου η μνήμη.

Ο μπαμπάς

Ο μπαμπάς περίμενε να αρχίσουν τα μαθήματα, να έρθουν τα παιδιά, να τους μοιράσει βιβλία και να βεβαιωθεί ότι το σχολείο του λειτουργεί ρολόι.
Κι έφυγε Παρασκευή απόγευμα, να μη διαταράξει το σχολικό πρόγραμμα.
Κλείνοντας 32 χρόνια σύνταξης. Όσα και υπηρεσίας. Το είχε υποσχεθεί στον εαυτό του να αποχωρήσει οριστικά το 2018.
Αγάπησε τη σκόνη της κιμωλίας πάνω στο σακάκι του. Δίδαξε χιλιάδες παιδιά από τις Μηλιές Ασπροποτάμου στη Θεσσαλία μέχρι την πόλη του. Δεν νομίζω ότι τον έχει ξεχάσει ούτε ένα από αυτά.
Του χρωστάω πολλά. Στην τάξη με έμαθε γράμματα. Το αίσθημα καθήκοντος. Την αφοσίωση σε ο, τι επέλεξα να υπηρετήσω.
Στο σπίτι, να μη διεκτραγωδώ τη ζωή μου προστατεύοντας έτσι τα σημαντικά της.
Στον κόσμο, την αξιοπρέπεια απέναντι στην αρρώστια και τον πόνο, το πιο δύσκολο και σκληρό μάθημα που πήρα.
Ήσουν πολύ καλός δάσκαλος, μπαμπά. Ήρθε η ώρα πια για διακοπές.
Θα σε έχω φυλαχτό κάθε φορά που μπαίνω στην τάξη.

Fires in Attica-A personal call

Dear friends and colleagues,

Greece experiences devastating moments due to the fires in Attica resorts.

According to latest news 81 people are dead. There are still many others missing. DNA identification is taking place at the moment.

Volunteers help in any possible way exceeding their own limits.

Government has decided urgent supporting measures.

Praying for Greece is not enough.

There are still needs.

If you would like to help, the Red Cross has opened a bank account for the fire struck families http://www.redcross.gr/default.asp?pid=40&la=1&artId=1231

Eurobank Greece

GR6402602400000310201181388

Via e-banking deposit is easy and bank charges at very low cost (1 euro in EU countries)

You could contact the Red Cross for any inquiries at 00302103609825 & pr@redcross.gr

And Mrs Georgia Trisbioti, IFRC, at cell 0030 6971 809031

Please see documentation of the above

http://time.com/5349334/greece-wildfire-rescuers-search-casualties/

https://www.youtube.com/watch?v=aPROH7-lTv8

Thank you in advance.

The drawing by Tassos Anastassiou pictures an excruciating incident. 26 people were found charred together (they were having lunch at a taverna by the seaside). They didn’t make it leaving in time. Realizing death was as near as certain family members embraced each other so as to die together.

 

Σάββατο μεσημέρι.

Ζέστη κυνική.

Καταμεσής του καλοκαιριού.

Της καταβύθισης.

Αύριο ένας πατέρας παντρεύει κόρη.

 

Τώρα, νυφούλα μου χρυσή

 

– Έλα, μπαμπά, έλα, μια κουταλιά ακόμη. Τα φάρμακα…

Σώμα μισό, τώρα σχηματίζεται. Μικρό, σχεδόν διάφανο και τρισδιάστατο. Διακρίνεις τα όργανα με τον υπέρηχο του βλέμματος. Τη φόδρα της ζωής. Πώς έρχεσαι και πηγαίνεις.

Πού πηγαίνεις;

 

    – Να πάω μια βόλτα, μανάρι μου;

    – Ναι, μπαμπά.

 

Τώρα, νυφούλα μου χρυσή, που βγαίνεις απ’ το σπίτι σου…

 

Το σπίτι. Ο κήπος. Το σχολείο. Μέσα σ’ ένα τρίγωνο, σπορές αγάπης.

     – Μπαμπά, είμαι έγκυος!

Αύριο ένας πατέρας παντρεύει κόρη.

 

Φρεσκολουσμένο το κορμί, καινούργιο το φουστάνι σου,

βγαίνεις από το σπίτι σου στην εκκλησιά να πας.

 

Όλα τα σπουδαία, καλοκαίρι. Μη διαταράξεις το σχολικό έτος.

     – Γεια σου, δάσκαλε!

     – Μπαμπά, ο Βαγγέλης.

Τα μάτια απολογούνται «δε θυμάμαι».

 

Να θυμηθείς πως βγαίνεις σαν τον αυγερινό…

 

Αυγερινός κι αποσπερίτης.

Με ένα μωρό στην αγκαλιά, πάντα θα θυμάμαι.

 

    – Γεια σου, πατέρα.

Η πρώτη επίσημη συνάντηση. Έπεται συνέχεια.

UVB-76 still transmitting

Όμιλοι Ιστορίας και Σύγχρονου Θεάτρου

Γυμνάσιο Νέας Γενιάς Ζηρίδη

Εδώ, το άρθρο στην Αυγή 17/6/2018

Ημερομηνία: 18 Ιουνίου 2018

Ώρα: 20:30

Χώρος: Γκαράζ -2, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Ταύρος

Είσοδος ελεύθερη.

Κρατήσεις θέσεων στο 2103418576.

Υπεύθυνη Ομίλου Ιστορίας: Φλωρεντία Πίκουλα, φιλόλογος ΝΓΖ

Υπεύθυνη Ομίλου Σύγχρονου Θεάτρου: Νατάσα Μερκούρη, επόπτρια φιλολόγων ΝΓΖ

Συμμετέχουν οι μαθήτριες και οι μαθητές του Γυμνασίου της Νέας Γενιάς Ζηρίδη (με αλφαβητική σειρά)

Σταμάτης Βολάνης, Πέτρος Γεωργόπουλος, Βάιος Διονυσόπουλος, Τζώρτζης Διονυσόπουλος, Νάγια Δρακουλάκου, Ιάκωβος Εζρατή, Αντιγόνη Καρναβά, Αφροδίτη Κασίμη, Χριστίνα Κατωπόδη, Χάρις Κόντη, Ζωή Λουκά, Εύα Μουτοπούλου, Αντρέας Πετρόπουλος, Ανδριάνα Ράδου, Μαριαλένα Φυρίγου, Βαγγέλης Χαδόλιας.

Οι Όμιλοι Ιστορίας και Σύγχρονου Θεάτρου του Γυμνασίου της Νέας Γενιάς Ζηρίδη για δεύτερη χρονιά ασχολούνται με το Θέατρο Τεκμηρίωσης ως μέσο διδακτικής προσέγγισης της Σύγχρονης Ιστορίας και της ιστορίας του παρόντος χρόνου.

Φέτος οι μαθητές ερεύνησαν την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου με επίκεντρο κυρίως την Ευρώπη. Η έρευνά τους στράφηκε, πέρα από τα ιστορικά δεδομένα, στους τομείς της επιστήμης, του διαστήματος και των εξοπλισμών, της κατασκοπείας και της κρυπτογραφίας, των τεχνών, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της διαφήμισης και της προπαγάνδας.

Και το UVB-76 τι είναι;

Δείτε εδώ: «Από τα βραχέα με μυστήριο»

Και ακούστε εδώ http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/ (πληκτρολογώντας 4625 στα kHz)

Η παράσταση πλαισιώνεται από συνεντεύξεις με τους Άλκη Ζέη, Αναστασία Κουμίδου και Λυκούργο Κουρκουβέλα, καθώς και από οπτικοακουστικά τεκμήρια της περιόδου, αντλημένα από το διαδίκτυο.

Μετά το τέλος της παράστασης θα ακολουθήσει συζήτηση με τους συντελεστές.

 

Συμβουλευτική επιτροπή:

Άλκη Ζέη, συγγραφέας

Αναστασία Κουμίδου, ηθοποιός, σκηνοθέτρια

Δρ Λυκούργος Κουρκουβέλας, ιστορικός

Μάκης Παπασπύρου, μουσικός, διευθυντής 2ου Γυμνασίου Λαυρίου

Άλκηστη Πατρινέλη, επόπτρια του κλάδου των Μαθηματικών, εκπαιδευτικός, ΝΓΖ

Δρ Κική Σακκά, ιστορικός, Σύμβουλος Φιλολόγων Νομού Μεσσηνίας

Δημήτρης Χριστόπουλος, φιλόλογος, ΜΑ Δημιουργική Γραφή

Στην παράσταση βοήθησαν:

Ανέστης Ελμάς, καθηγητής πληροφορικής, εκπαιδευτικός, ΝΓΖ

Γραφιστικά:

Τάσος Παπατσώρης, εικαστικός, εκπαιδευτικός, ΝΓΖ

Ευχαριστούμε θερμά για την εμπιστοσύνη και τη στήριξη την κ. Ξένια Καλδάρα, αντιπρόεδρο και γενική διευθύντρια του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, και την κ. Δάφνη Βρέλλη, υπεύθυνη προώθησης παιδικού βιβλίου, εκδόσεις Μεταίχμιο, για τη μεσολάβησή της να συναντηθούμε με την κ. Ζέη.

Δείτε το TRAILER.

 

Παλιότερα Άρθρα »

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων