Καλώς ήρθατε! :-)

Στην εποχή του διαδικτύου και της τεχνολογίας, το συγκεκριμένο ιστολόγιο έχει ως στόχο να λειτουργήσει  ως πηγή βοηθητικού και ενημερωτικού υλικού τόσο για τους μαθητές και τις μαθήτριες όσο και  για τους/τις συναδέρφους και να προβάλει σε ηλεκτρονική μορφή ασκήσεις, σχεδιαγράμματα, σημειώσεις, φύλλα εργασίας και γενικά ποικίλο εκπαιδευτικό και ενημερωτικό υλικό: θέματα δημιουργικής γραφής, παιδαγωγικά / εκπαιδευτικά θέματα,θέματα δημοκρατίας και ισότητας, εκπαιδευτικές ταινίες, διδακτικές προτάσεις κ.λπ., αλλά συγχρόνως να λειτουργήσει και ως μέσο διάχυσης ιδεών. Να σημειωθεί ότι το ιστολόγιο δημιουργήθηκε τον Δεκέμβριο του 2014 και επομένως έχει μεγάλο δρόμο μπροστά του…Για οποιεσδήποτε διευκρινίσεις, προτάσεις, επισημάνσεις ή διορθώσεις επικοινωνήστε μαζί μου στο email:  mariamchl2@gmail.com

Aπό το σχολικό έτος 2016-2017 η διαδικτυακή τάξη δημιούργησε ένα παρακλάδι 😉 στο blogger,  ένα ιστολόγιο αποκλειστικά για εργασίες μαθητών/ριων. Οι μαθητές/ριες υπογράφουν τις εργασίες τους με το όνομά τους και το αρχικό του επιθέτου τους. Στις περιπτώσεις που αναγράφεται και το επίθετο έχει δοθεί σχετική άδεια από τους γονείς/κηδεμόνες.
(Για να δείτε το ιστολόγιο με τις εργασίες των μαθητών/ριών ΚΛΙΚ στην εικόνα)
                 Μιχάλη Μαρία, φιλόλογος, MSc, PhD
                 2ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου-Δημήτρης Γληνός (https://blogs.sch.gr/2gymagdi/)
Διδάσκουσα για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 στο Τμήμα  Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του ΕΚΠΑ: https://www.ecd.uoa.gr/?lang=el
mariamchl2@gmail.com

Οκτ 31 2022

Επίσκεψη στο Αρχαίο θέατρο Διονύσου

Οι μαθήτριες/ές των τμημάτων Γ1, Γ2, Γ3 και Γ5 επισκέφτηκαν το αρχαίο θέατρο Διονύσου στο πλαίσιο του μαθήματος των αρχαίων ελληνικών από μετάφραση (Ελένη του Ευριπίδη), ώστε να δουν από κοντά τα μέρη του αρχαίου θεάτρου για τα οποία μίλησαν στην εισαγωγή. Την ξενάγηση έκαναν στις συμμαθήτριες και στους συμμαθητές τους οι μαθήτριες/ές: Σταματίνα Δ. και Ιωάννα Κ. (Γ1), Νεφέλη Λ. και Ευάγγελος Μ. (Γ2), Νεφέλη Τ. και Κωνσταντίνα Ρ. (Γ3), Δέσποινα Σ. και Δήμητρα Σ. (Γ5).

13312269227 426086926370174 962439540669559512 n313488351 645030430675750 3129982824105415406 n313794429 664869871960049 2426475358003570211 n

 

 

Οκτ 24 2022

Η Ελλάδα στον κόσμο-φύλλο εργασίας



Λήψη αρχείου

Ιούν 15 2022

Διάκριση στον 5ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Διαγωνισμό Bravo Schools 2022

Σήμερα 15/6/2022 στην Online τελετή βράβευσης ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του Πανελλήνιου διαγωνισμού Bravo Schools 2022. Το σχολείο μας με το έργο «Χτίζουμε την Ισότητα-Πολεμάμε τα στερεότυπα» και υπεύθυνη την καθηγήτρια Μαρία Μιχάλη διακρίθηκε στα καινοτόμα προγράμματα σε σχέση με τον 5ο στόχο για την ισότητα των φύλων. Έτσι, καταφέραμε να ανανεώσουμε (από το 2018) τη συμμετοχή μας στο Παγκόσμιο Δίκτυο Σχολείων Πρεσβευτών για τους Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης. Ευχαριστούμε που μας ψηφίσατε (20% ψηφοφορία κοινού και 80% αξιολόγηση από κριτές). Συγχαρητήρια στις μαθήτριες και στους μαθητές του προγράμματος:  Δήμητρα Σ, Ελίνα Σ., Μαρία Π., Νίκος Τ. από το Β5, Παναγιώτης Π, Κατερίνα Μ., Μαρίνα Λ, Βασιλική Μ. από το Β2, Σταματία Δ., Βασιλική Κ., Έρη Α. Βασιλική Κ., από το Β1 και Ελένη Κ., Μαρίνα Β., Ιωάννα Γ από το Γ1. Μπορείτε να δείτε τη συμμετοχή μας εδώ.

Screenshot 2

Ο Διαγωνισμός προωθεί την εκπαίδευση και ενημέρωση για τους Παγκόσμιους Στόχους αναδεικνύοντας κάθε χρόνο τις πιο ολοκληρωμένες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που αναπτύσσονται στη σχολική κοινότητα· υλοποιείται από το QualityNet Foundation και αποτελεί μέρος της πρωτοβουλίας in action for a better world σε συνεργασία με το «World’s Largest Lesson», την UNICEF και την UNESCO. Στο Bravo Schools συμμετείχαν φέτος 351 σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και 20.229 μαθητές/τριες με 650 συμμετοχές.

Εδώ η τελετή απονομής των διακρίσεων: https://inactionforabetterworld.com/bravo-schools-2022/

 

Μαΐ 22 2022

Διαδικτυακή συνάντηση με τον συγγραφέα Θοδωρή Κούκια

Οι μαθήτριες/ές του Β5 του 2ου Γυμνασίου Αγίου Δημητρίου στο πλαίσιο της φιλαναγνωσίας και του μαθήματος της λογοτεχνίας διάβασαν το βιβλίο του Θοδωρή Κούκια «Ο πυροβάτης των αστεριών». Η ανάγνωση συνοδεύτηκε από φύλλο εργασιών και ενασχόληση με ποικίλες εργασίες, ομαδικές και ατομικές. Παράλληλα αποτέλεσε και αφορμή για συζήτηση, καθώς θίγει ποικίλα θέματα.

Εκτός, όμως, από τη χαρά που μας πρόσφερε η ανάγνωση του βιβλίου, την Πέμπτη 19 Μαΐου είχαμε τη χαρά να συνομιλήσουμε διαδικτυακά με τον συγγραφέα τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά.


Screenshot 3

Η συνέντευξη-συζήτηση

  1. Πώς γεννήθηκε η ιδέα της ιστορίας;

Πριν από επτά χρόνια, όταν βρισκόταν στη Χίο είχαν αρχίσει να έρχονται κάποιοι πρόσφυγες. Καθημερινά έβλεπε μωρά να κλαίνε και ανθρώπους να αντιμετωπίζουν δύσκολες καταστάσεις, κάτι που δεν είχε συνηθίσει. Ήταν μια πρωτόγνωρη εικόνα για εκείνον αλλά και για τους μαθητές του. Έτσι πήρε την απόφαση να εξηγήσει στους μαθητές του αυτή την κατάσταση και μέσα από αυτό να την καταλάβει καλύτερα και ο ίδιος. Αυτό κατάφερε να το κάνει μέσα από μια ιστορία. Ήθελε να εξηγήσει το προσφυγικό αλλά και άλλα θέματα μέσα από μια ωραία ιστορία.

  1. Θα θέλαμε να μας μιλήσετε για τον τίτλο του βιβλίου. Πώς προέκυψε αυτός ο τίτλος;

Ο αρχικός τίτλος του βιβλίου δεν ήταν «Ο πυροβάτης των αστεριών» αλλά «Βραδινή στιγμομυθία». Ο τίτλος αυτός αναφέρεται στο βράδυ που έζησε ο πρωταγωνιστής του βιβλίου του, καθώς αποτελούταν από πολλές στιγμές. Αναγκάστηκε να αλλάξει τον τίτλο αυτό, καθώς ο εκδοτικός οίκος είπε πως δεν θα τον καταλάβαινε κανείς. Ο τωρινός τίτλος του βιβλίου προέκυψε από σημεία του βιβλίου, όπως η συζήτηση με την Αφρούλα «Ε, τότε καν’ το όπως οι πυροβάτες! Τι φοβάσαι;…» καθώς και στο σημείο που ο ήρωας βλέπει τα σπασμένα γυαλιά στο δρόμο να λάμπουν σαν αστέρια.

  1. Κατά τη διάρκεια της συγγραφής χρειάστηκε να αλλάξετε την αρχική σας ιδέα;

Η αρχική του ιδέα δεν χρειάστηκε να αλλάξει απλά χρειάστηκε να αλλάξουν κάποια πράγματα. Μερικά πράγματα έπρεπε να αφαιρεθούν ή να μειωθούν, σύμφωνα με τον εκδοτικό οίκο. Για παράδειγμα, μειώθηκε ο ρόλος της ιερόδουλης. Έγιναν κάποιες θυσίες.

  1. Ταυτίζεστε με κάποιον ήρωα; Έχετε κάποιον αγαπημένο ήρωα σε αυτό το βιβλίο;

Σε κάθε ήρωα των βιβλίου του βάζει κάποια δικά του χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, αν υποθέσουμε πως έχει λίγο χιούμορ τότε το έχει δώσει και στον Τίτο. Γενικότερα, όμως ο Τίτος έχει πολύ λίγα στοιχεία από τον χαρακτήρα του.

Με βάση τους χαρακτήρες του βιβλίου ο αγαπημένος του είναι ο ηλικιωμένος. Γενικά στην ζωή του απολαμβάνει τις συζητήσεις με ηλικιωμένους ανθρώπους καθώς πιστεύει πως έχουν να πουν πολλά και να μοιραστούν ιστορίες από την ζωή τους.

  1. Πόσος χρόνος χρειάστηκε για την ολοκλήρωση της συγγραφής του βιβλίου;

Συνήθως για να γραφτεί ένα βιβλίο χρειάζονται έξι μήνες έως ένα χρόνο. Περίπου τόσο ήταν το χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου βιβλίου.

  1. Κατά τη διάρκεια της συγγραφής του βιβλίου είχατε βοήθεια από κάποιον έφηβο/κάποια έφηβη;

Κατά την διάρκεια της συγγραφής του οι βοηθοί του ήταν οι μαθητές του, καθώς «έκλεψε» από εκείνους χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς τους και του χαρακτήρα τους. Επίσης χρησιμοποίησε και κάποιες εκφράσεις τους.

  1. Σε ποια ηλικία γράψατε το πρώτο σας βιβλίο; Θέλετε να μας μιλήσετε για αυτή την εμπειρία;

Το πρώτο του βιβλίο, «Το νεκρό ψάρι» το έγραψε σε ηλικία περίπου 26-27 ετών. Ήταν ήδη καθηγητής, είχε ζήσει κάποια πράγματα και ήθελε να τα καταγράψει. Αλλά γενικά του άρεσε να γράφει από τότε που ήταν παιδί, του άρεσε να αλλάζει τα παραμύθια.

  1. Από όλα τα βιβλία σας ποιο είναι το αγαπημένο σας;

Η άποψή του αλλάζει κάθε μήνα ανάλογα με το τι συμβαίνει στον κόσμο και το τι διάθεση έχει.

  1. Πόσο δύσκολο ή εύκολα είναι να συνδυάζετε την τέχνη της συγγραφής με το επάγγελμα του εκπαιδευτικού;

Σύμφωνα με εκείνον η τέχνη της συγγραφής και το επάγγελμά του συνδυάζεται πολύ εύκολα. Αυτό συμβαίνει γιατί καθημερινά στον χώρο του επαγγέλματός του γίνεται μάρτυρας πολλών καινούριων περιστατικών, με αποτέλεσμα να γεννιούνται νέες ιδέες για τα επόμενα βιβλία του.

Όσον για τους χαρακτήρες του βιβλίου, συνδύαζα πραγματικούς χαρακτήρες μαθητών μου από το σχολείο και έφτιαχνα έναν φανταστικό.

  1. Η οικογένειά σας έχει σχετική παράδοση στη συγγραφή βιβλίων;

Στην οικογένειά του δεν υπήρχε η κουλτούρα του γραψίματος αλλά υπήρχε η κουλτούρα του διαβάσματος βιβλίων. Υπήρχαν πολλά βιβλία στο σπίτι και πάντα διάβαζε βιβλία. Οι γονείς τον ενθάρρυναν να διαβάζει. Αγαπημένα του μαθήματα ήταν τα κείμενα και η έκθεση.

  1. Αυτή την περίοδο γράφετε κάποιο βιβλίο;

Έχει ολοκληρώσει ένα βιβλίο αλλά χρειάζονται κάποιες διαδικασίες, για να εκδοθεί. Το νέο του βιβλίο αφορά μια δυστοπία. Είναι ένα βιβλίο με φανταστικό περιεχόμενο. Μιλά για μια κοινωνία σαράντα χρόνια μετά όπου οι μαθητές έχουν πάψει να επιλέγουν το επάγγελμά τους, αλλά το κάνει ο υπολογιστής τους για εκείνους. Θέλει να δείξει το πόσο μας επηρεάζει και το πόσο μας έχει «κατακτήσει» η τεχνολογία. Στο σημείο αυτό μας είπε ότι για να εκδοθεί ένα βιβλίο χρειάζεται πολλή δουλειά: θα πρέπει να το δουν οι επιμελητές, να γίνουν διορθώσεις, αλλαγές. Αυτή η διαδικασία παίρνει πολύ χρόνο, καθώς το βλέπουν πολλοί επαγγελματίες. Ο εκδοτικός οίκος με τον οποίο συνεργάζεται είναι οι εκδόσεις κέδρος και αισθάνεται πολύ άνετα με αυτή τη συνεργασία.

Μάλιστα ψηφίσαμε και για τον τίτλου του νέου βιβλίου:

α) Τετράγωνα κύματα

β) Μέδουσες στον ουρανό

  1. Θα θέλατε να γίνουν τα βιβλία σας σειρά ή ταινία;

Θα το ήθελε πάρα πολύ. Για την  ακρίβεια θα ήταν το όνειρό του. Μάλιστα, μας ανέφερε ότι το βιβλίο του, «Ο πυροβάτης των αστεριών», περιέχει ένα «παιχνίδι». Ο τίτλος του κάθε κεφαλαίου, είναι και το όνομα μιας ταινίας. Επομένως το περιεχόμενο του κάθε κεφαλαίου σχετίζεται με τον τίτλο της ταινίας.

  1. Με ποιο άλλο θέμα θα θέλατε να ασχοληθείτε σε κάποιο βιβλίο;

Στο επόμενο του βιβλίο, δηλαδή μετά από αυτό που ετοιμάζετε, θα ήθελε να  ασχοληθεί με τα fake news, με την ψυχική βία, με μια περίπτωση αυτοκτονίας και το σημείο στο οποίο μπορεί να φτάσει το bullying.

  1. Με τι ασχολείστε τον ελεύθερο χρόνο σας;

Στον ελεύθερο του χρόνο ασχολείται πάλι με την συγγραφή αλλά με διαφορετικό τρόπο. Είναι σε μία επιτροπή του ΙΕΠ που δημιουργούν επιμορφωτικούς οδηγούς για εκπαιδευτικούς σε σχέση με την αξιοποίηση των ΤΠΕ.

  1. Αν υποθέσουμε ότι το «Μότο» του Τίτο είναι «ο τολμών νικά». Ποιο είναι το δικό σας;

Το ίδιο με τον Τίτο και το απέδειξε με τη ζωή του. Άφησε μια σίγουρη δουλειά στην τράπεζα και άλλαξε επαγγελματική πορεία που σίγουρα ήταν μεγάλη αλλαγή. Τόνισε ότι πρέπει να ακολουθούμε τα όνειρά μας

Σημειώσεις κράτησαν (αλλά και έγραψαν σε word) οι μαθήτριες Δήμητρα Σ. & Ειρήνη Σ.

Μαΐ 18 2022

Συμμετοχή στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό Bravo schools

Το 2ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου συμμετέχει στον 5ο Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό Bravo Schools 2022, για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους, στον οποίο καταγράφονται οι προτάσεις των μαθητών & των μαθητριών για τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου! Ψηφίστε τις καλύτερες πρωτοβουλίες & δράσεις με στόχο την επιβράβευση των σχολικών προτάσεων. Το σχολείο συμμετέχει στην κατηγορία «ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΑ ΣΕΝΑΡΙΑ/ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ» υποστηρίζοντας τον 5ο στόχο ΙΣΟΤΗΤΑ ΦΥΛΩΝ. Για να δείτε την πρότασή μας και να ψηφίσετε κλικ στον σύνδεσμο: https://bravo-schools.inactionforabetterworld.com/voting-by-school/2o-gymnasio-agioy-dhmhtrioy.782.html?fbclid=IwAR1SpRuvDH4SWzGNsb-0Eddd8X9_rJ3ezU3oekRXKveuxNGICDgYfA9puzk

Screenshot 2

Μαΐ 08 2022

Χτίζουμε την ισότητα-Πολεμάμε τα στερεότυπα: Δράσεις με αφορμή το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Έλα στη θέση μου»

Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Έλα στη θέση μου» που έχει ως στόχο την ενημέρωση των μαθητών και των μαθητριών για τα στερεότυπα και τις ανισότητες φύλου ασχοληθήκαμε με ποικίλες  δραστηριότητες. Πιο αναλυτικά, σε ένα πρώτο στάδιο αξιοποιήθηκε το εκπαιδευτικό υλικό του εν λόγω προγράμματος. Στη συνέχεια, οι συζητήσεις -με βάση το υλικό- έδωσαν το έναυσμα για περαιτέρω αναζητήσεις και σχεδιασμό νέων δραστηριοτήτων. Ο σχεδιασμός της όλης εκπαιδευτικής προσέγγισης έγινε με βάση την ταξινομία του Bloom η οποία περιλαμβάνει τα εξής επίπεδα: ΓνωρίζωΚατανοώΕφαρμόζω, Αναλύω, Αξιολογώ, Δημιουργώ. Ουσιαστικά, η συγκεκριμένη ταξινόμηση έδωσε τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε το θέμα προχωρώντας από τα πιο απλά στα πιο σύνθετα.
Κεντρική έννοια του προγράμματος αποτέλεσαν τα έμφυλα στερεότυπα και οι τομείς που  αυτά επιδρούν. Έτσι, ασχοληθήκαμε με θέματα, όπως μισθολογικό χάσμα, γυάλινη οροφή, έμφυλα παιχνίδια, έμφυλη βία και γυναικοκτονίες.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 14 μαθήτριες/ές από τη Β και Γ τάξη.
Ακολουθούν τα αποτελέσματα των ερευνών μας και η τοποθέτησή μας μέσα από εικαστικές δημιουργίες (ατομικές και ομαδικές)
Αποτελέσματα 1ου ερωτηματολογίου :

 

Αποτελέσματα 2ου ερωτηματολογίου (έμφυλα παιχνίδια)

 

 

Αναγνωρίζουμε τα έμφυλα στερεότυπα γύρω μας

Made with Padlet

 

 

Η τοποθέτησή μας απέναντι στα στερεότυπα μέσα από εικαστικές δημιουργίες με θέμα «Χτίζουμε την Ισότητα Πολεμάμε την ανισότητα»

 

Μαΐ 02 2022

Παίζοντας με τους Σεληνίτες: Οπτικοποίηση κειμένου και εναλλαγή κωδίκων (αρχαία-νέα ελληνικά)

 

Μαΐ 02 2022

Η ασπίδα του Αχιλλέα από τη δική μας ματιά

 

Δεκ 23 2021

Καλές γιορτές!

1500772 3748127557502 377886012 o

Δεκ 21 2021

Φύλλο εργασιών και δραστηριοτήτων: Ο πυροβάτης των αστεριών-Θοδωρής Κούκιας

Παλαιότερα άρθρα «

Top
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων