![]()
Καλωσόρισμα
Διαμορφωτική αξιολόξηση του project “Καρβουνικό αποτύπωμα”
Αγαπητοί μαθητές της Α΄τάξης,
![]()
έχουμε προσπεράσει ήδη το πρώτο μισό της παραγωγικής περιόδου του project για το 1ο τετράμηνο. Στο σημείο αυτό, και πριν ξεκινήσει ο σχεδιασμός της δομής και η συγγραφή της ερευνητικής σας έκθεσης -research report- που θα κάνει η κάθε ομάδα ξεχωριστά, καλείσθε να αξιολογήσετε τη λειτουργικότητα της ομάδας σας αλλά και την προσωπική σας συμβολή σε αυτή, ώστε οι ομάδες να ανασυνταχθούν και να ξεκινήσουν το έργο της έκθεσης που είναι ογκώδες , επηρρεάζει την τελική βαθμολόγηση όλων και σε καμμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει από έναν.
Για το λόγο αυτό, θα συμπληρώσετε τα δύο αντίστοιχα ερωτηματολόγια on-line .
Υπάρχει και ένα τρίτο, αναφορικά με την συμμετοχή του καθενός στις δραστηριότητες , πέραν από ομάδες.
Και τα 3 ερωτηματολόγια , απαιτούν λίγα λεπτά για τη συμπλήρωσή τους. Είναι καρφιτσωμένα, στο οριζόντιο μενού , στο αποθετήριο. Οι απαντήσεις σας δεν θα δημοσιοποιηθούν και είναι προσβάσιμες μόνο από εμένα. Οι πληροφορίες που θα προκύψουν από την στατιστική τους επεξεργασία, θα αποτελέσουν εργαλείο για τη κάθε ομάδα, και όλο το τμήμα, σε μία από κοινού επισκόπηση που θα κάνουμε .
ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΑ, ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΔΕΚ. 2013!
Η καθηγήτρια σας, Στέλλα Τρυφωνίδου
Γίνε μέλος του blog
Θέλετε να υποβάλλετε σχόλιο σε ένα δημοσιευμένο άρθρο; Θέλετε να υποβάλλετε εσείς ένα άρθρο; Θέλετε να συμμετέχετε στις συζητήσεις του Blog;
![]()
Για να έχετε αυτή τη δυνατότητα θα πρέπει να γίνεται μέλη του blog μας. Πώς:
1) Πρέπει να είστε εκπαιδευτικός ή μαθητής του σχολείου μας.
2) Να διαθέτετε λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (πχ να έχετε e-mail της μορφής someone@sch.gr).
Εγγραφή στις υπηρεσίες του ΠΣΔ για εκπαιδευτικούς: Εδώ
Εγγραφή στις υπηρεσίες του ΠΣΔ για μαθητές : μέσω του σχολείου, απευθυνθείτε στη δ/νση του σχολείου μας.
3) Nα έχετε επισκεφτεί συνδεδεμένος το ιστολόγιό μας , τουλάχιστον μία φορά.
4) Να εκδηλώστε το ενδιαφέρον σας στο διαχειριστή του blog, μέσω e-mail : tryfonid@sch.gr
5) Σε αυτή την περίπτωση, θα λάβετε μέσω e-mail πρόσκληση που αποδεχόμενοί της , γίνεστε μέλη και έχετε την δυνατότητα να σχολιάζετε , να αρθρογραφείτε,να “ανεβάζετε” και δημοσιεύετε εργασίες , δράσεις , προτάσεις , βίντεο, εικόνες, παρουσιάσεις κα.
Το δέντρο του ενεργού πολίτη
Σε συνέχεια της σημερινής δραστηριότητας “Το δέντρο του ενεργούπολίτη”, και προκειμένου να κατασκευάσουμε το φηφιακό δέντρο, θα συγκεράσουμε τις ιδέες των ομάδων αλλά και θα τις εμπλουτίσουμε. Για το σκοπό, κάθε ομάδα, θα υποβάλει τις προτάσεις εδώ, ως σχόλιο στο παρόν άρθρο. Σας υπενθυμίζω τα επιμέρους θέματα:
1. Ρίζες : παρόγοντες, δομές που διαμορφώνουν το ενεργό πολίτη
2. Κορμός: στάσεις, συμπεριφορές , ενέργειες μέσα από τις οποίες εκφράζεται η ιδιότητα αυτή
3. Κλαδιά: οι αξίες του ενεργού πολίτη
Οδηγίες υποβολής σχολίων : Πρέπει να είστε μέλοι του ιστολογίου με συγκεκριμένα δικαιώματα που θα σας αποδοθούν από το διαχειριστή. Διαβάστε το σχετικό άρθρο .
Μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής μελών -μαθητών , για την καταγραφή των προτάσεών σας, θα χρησιμοποιήσουμε ένα κοινόχρηστο σημειωματάριο.
Οδηγίες
1) Κάνε κλικ στον παραπάνω σύνδεσμο
2) Από τη δεξιά μπάρα, επιλέξτε από την παλέτα το χρώμα της ομάδας σας, ώστε τα κείμενά σας να επισημαίνονται με το αντίστοιχο χρώμα (εγώ χρησιμοποιήσα το μωβ)
3) Γράψτε το μικρό σας όνομα στο πλαίσιο
4) Μπείτε στην αριστερή στήλη , στο σημειωματάριο και καταγράψτε τις ιδέες σας στη σωστή περιοχή (ρίζες, κορμός, κλαδιά)
5) Αποθηκεύστε
Οδηγίες για την καταγραφή προτάσεων μείωση ανθρακικού αποτυπώματος
[forum:960]Τρόποι μείωσης του ανθρακικού μας αποτυπώματος
Έρευνα: “Καταγραφή, κατηγοριοποίηση και τεκμηρίωση τρόπων και παρεμβάσεων για τη μείωση του ανθρακικού μας αποτυπώματος.”
1) Θα δουλέψουμε πάνω στο On lline ερωτηματολόγιο του Stanford , που δεν είναι μόνο ερωτηματολόγιο αλλά και μετρητής . Θα το βρείτε εδώ http://footprint.stanford.edu/footprint.html. Για την έρευνα αυτή δεν χρειάζεται να δώσετε στοιχεία , ούτε χώρα, ούτε να αποθηκεύσετε τα δεδομένα.
2) Όσοι δυσκολεύονται με την Αγγλική γλώσσα, θα έχουν παράλληλα ανοιχτό και το παράθυρο της ελληνικής μετάφρασης που σας έκανα, και είναι http://lyk-tycher.evr.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/project/2013-14/2013-09-21-12-17-20/2013-09-21-12-18-33/stanford-iscfc.html
3) Ξεκινάμε από την Ενότητα ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ. Για κάθε ερώτηση, είμαστε ήδη υποψιασμένοι ποια επιλογή είναι η πιο περιβαλλοντικά φιλική (λιγότερα κιλά CO2) , την επιλέγουμε, σημειώνουμε τα κιλά, χρησιμοποιώντας το κουμπί που δείχνει η εικόνα, και μετά κάνουμε μία άλλη επιλογή, που θα μπορούσε κάποιος να υιοθετήσει και σημειώνουμε πάλι τα κιλά. ΔΕΝ ΚΟΙΤΑΜΕ ΚΑΤΩ ΣΤΗΝ ΜΠΑΡΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ!
4) Συμπληρώνουμε με αυτόν τον τρόπο, ένα φύλλο εργασίας, όπως το υπόδειγμα , (αρχείο σε Excel) ή εδώ (σε εικόνα με Ζωγραφική) όπου αναφέρεται η πρόταση, η κατηγορία της και η τεκμηρίωσή της , όπως προέκυψε από το βήμα 3.
5) Συνεχίζουμε με τις υπόλοιπες 3 ενότητες , το ίδιο. Σε κάποιες ερωτήσεις μπορεί να μην έχετε να καταγράψετε κάποια πρόταση, ή να είναι βοηθητικές ερωτήσεις που αποτελούν ομάδα για να βγάλουν ένα συνολικό νούμερο, όπως συμβαίνει στην ενότητα “HOME/ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ”, για την οποία θα δούμε στη συνέχεια .
6)Μην ξεχνάτε να καταγράφετε ρεαλιστικές προτάσεις , που ταιριάζουν στη ζωή σας. Πχ: Δεν έχει νόημα να προτείνουμε να μην ανεβαίνουμε σε αεροπλάνο , ή να αλλάξουμε κατοικία. Καταγράψτε τις προτάσεις σας , σαν να πρόκειτε να τις δώσετε σε κάποιον φίλο ή συγγενή σας που ζει στο περιβάλλον σας.
7) Ειδικά για την ενότητα “ΗΟΜΕ/ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ”. Αποτελείται από τις ερωτήσεις 6-34 , που η κάθε μία δεν δίνει ξεχωριστά ποσό CO2.
Για τη θέρμανση : ερωτήσεις 6-9 : Εδώ θα τρέξετε 3 σενάρια . Θα έχετε ως σταθερές τις παραμέτρους : πλήθος ατόμων, είδος κατοικίας, επιθυμητή θερμοκρασία, τετραγωνικά σπιτιού , μήνες θέρμανσης και στην ερώτηση 9 θα κάνετε 2-3 επιλογές : πετρέλειο, ξύλο , ξύλο σε αποδοτική εστία(στην επιλογή ξύλο, υπάρχει κάτω ένα ακόμη κουτάκι , το τσεκάρουμε για ξύλο που καίγεται σε ενεργειακά αποδοτικές εγκαταστάσεις πχ καυστήρας, ενεργειακά τζάκια, άρα την μία φορά θα το κλικάρετε, την άλλη όμως όχι) και θα σημειώσετε τα 3 ποσά , ώστε να βρείτε την επιλογή με τη λιγότερη έκλυση CO2.
Το ίδιο θα κάνετε και με την ψύξη (ομάδα ερωτήσεων).
Μετά στις ερωτήσεις 15-34 συνεχίζετε κανονικά , ανά ερώτηση.
8) Η κατηγοριοποίηση μπορεί να γίνει ως εξής :
α) προτάσεις μηδενικού κόστους , που επιτυγχάνονται με αλλαγή των συνηθειών μας
β) προτάσεις με κόστος , που αφορούν σε τεχνικές παρεμβάσεις (πχ αγορά εξοπλισμού, μαστορικά κοκ) αν μπορείτε δοκιμάστε να κάνετε μία εκτίμηση.
9) Στο τέλος , θα είστε σε θέση να αθροίσετε τα εξοικονομούμενα ποσά CO2 της κατηγορίας α) και να αποδείξετε ότι αλλάζοντας κάποιες καθημερινές μας συνήθειες μπορούμε να μειώσουμε το καρβουνικό μας αποτύπωμα κατά …..(άθροισμα) ποσό.
10) Σαφώς, κάθε ομάδα θα παρουσιάσει και άλλη εργασία, άλλη με περισσότερες ή λιγότερες προτάσεις. Άλλοι θα ακολουθήσουν τις οδηγίες άλλοι ίσως όχι. Αυτό θα κρίνει και το επίπεδο κάθε εργασίας.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ,
είμαι στη διάθεσή σας για κάθε απορία, διευκρίνηση ή βοήθεια, αρκεί να υποβληθεί έγκαιρα και όχι στις 4 Νοεμβρίου, που κάθε ομάδα θα παρουσιάσει στην ολομέλεια την δουλειά της.
Στέλλα Τρυφωνίδου
tryfonid@sch.gr
Ο Γιάννης στο Στρασβούργο
ΗΜΕΡΑ 1η
Ήταν 8 το πρωί όταν ξεκίνησα για την Αλεξανδρούπολη, όπου ήταν το σημείο συνάντησης των μαθητών του Έβρου. Όλα τα παιδιά περίμεναν στο σταθμό του τρένου, με τις βαλίτσες τους και την αγωνία του ταξιδιού. Εκεί γνωριστήκαμε με τα παιδιά από την Ορεστιάδα και οι τέσσερις μας δεθήκαμε αρκετά, και αργότερα τα υπόλοιπα παιδιά της ομάδας. Διασχίζοντας τους υπόλοιπους νομούς στο δρόμο για Θεσ/νίκη, παραλαμβάναμε και άλλους μαθητές. Μέσα στο λεωφορείο, χαμός: γέλια, πλάκες, συζητήσεις. Ο ένας ρωτούσε τον άλλον για τη ζωή του, το σχολείο του, τα όνειρά του. Κατά τις 5 το απόγευμα φτάσαμε στο αεροδρόμιο της Θεσ/νίκης. Για κάποιους θα ήταν η πρώτη φορά στο αεροπλάνο, και είχαν λίγο άγχος. Αφού περάσαμε από τον έλεγχο, κάναμε τα ψώνια μας και επιβιβαστήκαμε. Καθώς το αεροπλάνο άρχισε να επιταχύνεται και υπό τον εκκωφαντικό θόρυβο των μηχανών, ένιωσα σαν να έχασα τη γη κάτω από τα πόδια μου. Ήμασταν στο αέρα και απομακρυνόμασταν από τα σπίτια μας, τους συγγενείς μας και τις οικογένειές μας.
Στουτγάρδη: Πολύ καθαρή πόλη, οργανωμένη, μεγάλη. Στο αεροδρόμιο μας παρέλαβε λεωφορείο που θα μας πήγαινε οδικώς στο Στρασβούργο. Μέχρι να φτάσουμε γνωριστήκαμε και με άλλα παιδιά της ομάδας . Παρόλο που ήταν 11 το βράδυ σαν φτάσαμε, με συγκλόνισε η ομορφιά της πόλης. Στο ξενοδοχείο έμεινα με το Νικόλα, το φίλο μου από την Ορεστιάδα, από τα καλύτερα παιδιά. Ήταν όλα καθαρά, με πολύ καλό σέρβις. Κουρασμένοι από το ταξίδι πέσαμε κατευθείαν για ύπνο.
ΗΜΕΡΑ 2η
Πρωινό ξύπνημα στις 8 και τέταρτο, και πρωινό στο εστιατόριο του ξενοδοχείου, με κρουασάν, κρέπες και γαλλικό καφέ. Δεν πολυφάγαμε, λόγω της αγωνίας για την επίσκεψη στο Ευρωκοινοβούλιο. Φτάνοντας, βγήκαμε αναμνηστικές φωτογραφίες και μετά από έλεγχο, περάσαμε στον ημικυκλικό χώρο του Ευρωκοινοβουλίου. Στη συνέχεια ενημερωθήκαμε για την λειτουργία και τις αρμοδιότητες του , από τον πρόεδρο και μας δόθηκε η δυνατότητα να υποβάλλουμε ερωτήσεις για τη σημερινή Ευρώπη και την οικονομική κρίση. Η ελληνική και κυπριακή ομάδα έκαναν αισθητή την παρουσία τους , λόγω των δύσκολων ερωτημάτων που έθεσαν στους υπευθύνους. Μετά δύο από τους έξι εκπροσώπους της ελληνικής συμμετοχής πήραν το λόγο στο ημικύκλιο και διέπρεψαν. Η Θάλεια και η Εύα κατάφεραν να νικήσουν τους υπόλοιπους σχολιαστές και να συγκεντρώσουν τις υψηλότερες βαθμολογίες , μετά από ψήφισμα όλων των συμμετεχόντων. Τελειώνοντας, επιστρέψαμε κουρασμένοι στο ξενοδοχείο, και γευματίσαμε στο διπλανό εστιατόριο, που δεν μας πολυενθουσίασε (το μπιφτέκι ήταν άψητο). Μετά, κάναμε έκπληξη σε μία κοπέλα της ομάδας , που είχε τα γενέθλιά της. Κλείσαμε τη μέρα μας, με μια βραδινή βόλτα υπό βροχή, στην όμορφη, κατάφωτη γαλλική πόλη. Τα περισσότερα καταστήματα είχαν ήδη από τις 10 κλείσει, και έτσι περιφερόμασταν στα σοκάκια. Συνεχίσαμε τη βραδιά μας, πίσω στο ξενοδοχείο, όπου μαζευτήκαμε όλοι σε ένα δωμάτιο, λέγαμε αστεία και πειραζόμασταν. Τελικά τρεισήμισι η ώρα πήγαμε για ύπνο και ούτε που βλεπόμασταν από την κούραση και τη νύστα.
ΗΜΕΡΑ 3η
Η τρίτη μέρα ήταν μέρα για ξεκούραση και ξενάγηση .Μετά το πρωινό, αναχωρήσαμε και συναντηθήκαμε με τον ξεναγό. Η αλήθεια είναι πως δεν του δώσαμε καθόλου προσοχή. Φωτογραφιζόμασταν , γελούσαμε και περνάγαμε καλά μεταξύ τους , πηγαίναμε όπου κάτι μας τραβούσε το ενδιαφέρον. Στο μεσημεριανό, μας είχαν ορεκτικό μακαρόνια και κυρίως κοτόπουλο με πατάτες. Μετά από το απαραίτητο δίωρο διάλειμμα, το απόγευμα βγήκαμε στην αγορά για ψώνια. Σουβενίρ, αναμνηστικά , ρούχα, μέχρι τις 8 που έκλεινε η αγορά, ίσα που προλάβαμε να πιούμε και έναν καφέ στο κέντρο του Στρασβούργου. Ωραία ατμόσφαιρα και τιμές καλές συγκριτικά με την Ελλάδα. Για βραδινή έξοδο, επιλέξαμε την καρδιά της πόλης. Εκεί, ένα παιδί από την Δράμα, ο Κωνσταντίνος, έβαλε το «Ζορμπά» να παίζει από το κινητό του, και αυθόρμητα, πιαστήκαμε όλοι χέρι-χέρι και βρεθήκαμε να χορεύουμε στη μέση της πλατείας. Οι Γάλλοι ξετρελάθηκαν και ανταπέδωσαν με κόρνες, χειροκροτήματα και φωτογραφήσεις. Κατά τις 11 το βράδυ επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, όπου και οι 24 μαζευτήκαμε σε ένα δωμάτιο και ξενυχτήσαμε παρέα, παίζοντας παντομίμα και συζητώντας μέχρι το ξημέρωμα- στις 6.
ΗΜΕΡΑ 4η
Άγρυπνοι και εξαντλημένοι, και άδειοι από ενέργεια, πήραμε το πρωινό μας, ετοιμάσαμε τις βαλίτσες μας και στις 7 που ήρθε το λεωφορείο, επιβιβαστήκαμε για το ταξίδι της επιστροφής προς τη Στουτγάρδη. Κάναμε μία ενδιάμεση στάση στην Χαϊδελβέργη , για πέντε ώρες. Ανεβήκαμε στο τελεφερίκ και επισκεφτήκαμε το φημισμένο κάστρο, που λόγω της θέσης του, προσφέρει υπέροχη θέα προς τα γραφικά σπίτια της περιοχής. Φάγαμε , αλλά τα νούντελς και τα κρεμμύδια, δεν με ξετρέλαναν. Το απόγευμα ήμασταν στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης. Πάνω στο αεροπλάνο, σε έναν καθαρό και ασυννέφιαστο ουρανό, βλέπαμε να χάνονται κάτω από τα πόδια μας τα μέρη που είχαμε επισκεφτεί. Στις 11 το βράδυ ήμασταν στην Ελλάδα και με λεωφορείο πήραμε το δρόμο της επιστροφής . Ο αποχωρισμός από τους νέους φίλους που κάναμε ήταν συγκινητικός , γιατί τελείωνε μία καταπληκτική εμπειρία. Όταν κατά τις 4 τα χαράματα φτάσαμε στην Αλεξανδρούπολη, κατάλαβα ότι θα μου λείψουν όλα τα παιδιά που γνώρισα σε αυτό το ταξίδι…ήταν όλα αξιόλογα.Έχουμε όμως ορίσει ημερομηνίες επανένωσης , για να βρισκόμαστε και να θυμόμαστε τα παλιά. Μέχρι το Καλοκαίρι θα βρεθούμε στην Κομοτηνή και Ξάνθη.
Υ.Σ. Θα ήθελα, τέλος, να ευχαριστήσω τους καθηγητές μου που με βοήθησαν για να πραγματοποιήσω αυτό το ταξίδι που θα μου μείνει αξέχαστο σε όλη μου τη ζωή: Την κυρία Τρυφωνίδου που με παρότρυνε και τον κύριο Τσαπάνη για την πολύτιμη βοήθειά του.
Τυχερό, Απρίλιος 2013
Γιάννης Παπαδημητρίου, μαθητής β΄Λυκεί
Ο Γιάννης στο Στρασβούργο
ΗΜΕΡΑ 1η
Ήταν 8 το πρωί όταν ξεκίνησα για την Αλεξανδρούπολη, όπου ήταν το σημείο συνάντησης των μαθητών του Έβρου. Όλα τα παιδιά περίμεναν στο σταθμό του τρένου, με τις βαλίτσες τους και την αγωνία του ταξιδιού. Εκεί γνωριστήκαμε με τα παιδιά από την Ορεστιάδα και οι τέσσερις μας δεθήκαμε αρκετά, και αργότερα τα υπόλοιπα παιδιά της ομάδας. Διασχίζοντας τους υπόλοιπους νομούς στο δρόμο για Θεσ/νίκη, παραλαμβάναμε και άλλους μαθητές. Μέσα στο λεωφορείο, χαμός: γέλια, πλάκες, συζητήσεις. Ο ένας ρωτούσε τον άλλον για τη ζωή του, το σχολείο του, τα όνειρά του. Κατά τις 5 το απόγευμα φτάσαμε στο αεροδρόμιο της Θεσ/νίκης. Για κάποιους θα ήταν η πρώτη φορά στο αεροπλάνο, και είχαν λίγο άγχος. Αφού περάσαμε από τον έλεγχο, κάναμε τα ψώνια μας και επιβιβαστήκαμε. Καθώς το αεροπλάνο άρχισε να επιταχύνεται και υπό τον εκκωφαντικό θόρυβο των μηχανών, ένιωσα σαν να έχασα τη γη κάτω από τα πόδια μου. Ήμασταν στο αέρα και απομακρυνόμασταν από τα σπίτια μας, τους συγγενείς μας και τις οικογένειές μας.
Στουτγάρδη: Πολύ καθαρή πόλη, οργανωμένη, μεγάλη. Στο αεροδρόμιο μας παρέλαβε λεωφορείο που θα μας πήγαινε οδικώς στο Στρασβούργο. Μέχρι να φτάσουμε γνωριστήκαμε και με άλλα παιδιά της ομάδας . Παρόλο που ήταν 11 το βράδυ σαν φτάσαμε, με συγκλόνισε η ομορφιά της πόλης. Στο ξενοδοχείο έμεινα με το Νικόλα, το φίλο μου από την Ορεστιάδα, από τα καλύτερα παιδιά. Ήταν όλα καθαρά, με πολύ καλό σέρβις. Κουρασμένοι από το ταξίδι πέσαμε κατευθείαν για ύπνο.
ΗΜΕΡΑ 2η
Πρωινό ξύπνημα στις 8 και τέταρτο, και πρωινό στο εστιατόριο του ξενοδοχείου, με κρουασάν, κρέπες και γαλλικό καφέ. Δεν πολυφάγαμε, λόγω της αγωνίας για την επίσκεψη στο Ευρωκοινοβούλιο. Φτάνοντας, βγήκαμε αναμνηστικές φωτογραφίες και μετά από έλεγχο, περάσαμε στον ημικυκλικό χώρο του Ευρωκοινοβουλίου. Στη συνέχεια ενημερωθήκαμε για την λειτουργία και τις αρμοδιότητες του , από τον πρόεδρο και μας δόθηκε η δυνατότητα να υποβάλλουμε ερωτήσεις για τη σημερινή Ευρώπη και την οικονομική κρίση. Η ελληνική και κυπριακή ομάδα έκαναν αισθητή την παρουσία τους , λόγω των δύσκολων ερωτημάτων που έθεσαν στους υπευθύνους. Μετά δύο από τους έξι εκπροσώπους της ελληνικής συμμετοχής πήραν το λόγο στο ημικύκλιο και διέπρεψαν. Η Θάλεια και η Εύα κατάφεραν να νικήσουν τους υπόλοιπους σχολιαστές και να συγκεντρώσουν τις υψηλότερες βαθμολογίες , μετά από ψήφισμα όλων των συμμετεχόντων. Τελειώνοντας, επιστρέψαμε κουρασμένοι στο ξενοδοχείο, και γευματίσαμε στο διπλανό εστιατόριο, που δεν μας πολυενθουσίασε (το μπιφτέκι ήταν άψητο). Μετά, κάναμε έκπληξη σε μία κοπέλα της ομάδας , που είχε τα γενέθλιά της. Κλείσαμε τη μέρα μας, με μια βραδινή βόλτα υπό βροχή, στην όμορφη, κατάφωτη γαλλική πόλη. Τα περισσότερα καταστήματα είχαν ήδη από τις 10 κλείσει, και έτσι περιφερόμασταν στα σοκάκια. Συνεχίσαμε τη βραδιά μας, πίσω στο ξενοδοχείο, όπου μαζευτήκαμε όλοι σε ένα δωμάτιο, λέγαμε αστεία και πειραζόμασταν. Τελικά τρεισήμισι η ώρα πήγαμε για ύπνο και ούτε που βλεπόμασταν από την κούραση και τη νύστα.
ΗΜΕΡΑ 3η
Η τρίτη μέρα ήταν μέρα για ξεκούραση και ξενάγηση .Μετά το πρωινό, αναχωρήσαμε και συναντηθήκαμε με τον ξεναγό. Η αλήθεια είναι πως δεν του δώσαμε καθόλου προσοχή. Φωτογραφιζόμασταν , γελούσαμε και περνάγαμε καλά μεταξύ τους , πηγαίναμε όπου κάτι μας τραβούσε το ενδιαφέρον. Στο μεσημεριανό, μας είχαν ορεκτικό μακαρόνια και κυρίως κοτόπουλο με πατάτες. Μετά από το απαραίτητο δίωρο διάλειμμα, το απόγευμα βγήκαμε στην αγορά για ψώνια. Σουβενίρ, αναμνηστικά , ρούχα, μέχρι τις 8 που έκλεινε η αγορά, ίσα που προλάβαμε να πιούμε και έναν καφέ στο κέντρο του Στρασβούργου. Ωραία ατμόσφαιρα και τιμές καλές συγκριτικά με την Ελλάδα. Για βραδινή έξοδο, επιλέξαμε την καρδιά της πόλης. Εκεί, ένα παιδί από την Δράμα, ο Κωνσταντίνος, έβαλε το «Ζορμπά» να παίζει από το κινητό του, και αυθόρμητα, πιαστήκαμε όλοι χέρι-χέρι και βρεθήκαμε να χορεύουμε στη μέση της πλατείας. Οι Γάλλοι ξετρελάθηκαν και ανταπέδωσαν με κόρνες, χειροκροτήματα και φωτογραφήσεις. Κατά τις 11 το βράδυ επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, όπου και οι 24 μαζευτήκαμε σε ένα δωμάτιο και ξενυχτήσαμε παρέα, παίζοντας παντομίμα και συζητώντας μέχρι το ξημέρωμα- στις 6.
ΗΜΕΡΑ 4η
Άγρυπνοι και εξαντλημένοι, και άδειοι από ενέργεια, πήραμε το πρωινό μας, ετοιμάσαμε τις βαλίτσες μας και στις 7 που ήρθε το λεωφορείο, επιβιβαστήκαμε για το ταξίδι της επιστροφής προς τη Στουτγάρδη. Κάναμε μία ενδιάμεση στάση στην Χαϊδελβέργη , για πέντε ώρες. Ανεβήκαμε στο τελεφερίκ και επισκεφτήκαμε το φημισμένο κάστρο, που λόγω της θέσης του, προσφέρει υπέροχη θέα προς τα γραφικά σπίτια της περιοχής. Φάγαμε , αλλά τα νούντελς και τα κρεμμύδια, δεν με ξετρέλαναν. Το απόγευμα ήμασταν στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης. Πάνω στο αεροπλάνο, σε έναν καθαρό και ασυννέφιαστο ουρανό, βλέπαμε να χάνονται κάτω από τα πόδια μας τα μέρη που είχαμε επισκεφτεί. Στις 11 το βράδυ ήμασταν στην Ελλάδα και με λεωφορείο πήραμε το δρόμο της επιστροφής . Ο αποχωρισμός από τους νέους φίλους που κάναμε ήταν συγκινητικός , γιατί τελείωνε μία καταπληκτική εμπειρία. Όταν κατά τις 4 τα χαράματα φτάσαμε στην Αλεξανδρούπολη, κατάλαβα ότι θα μου λείψουν όλα τα παιδιά που γνώρισα σε αυτό το ταξίδι…ήταν όλα αξιόλογα.Έχουμε όμως ορίσει ημερομηνίες επανένωσης , για να βρισκόμαστε και να θυμόμαστε τα παλιά. Μέχρι το Καλοκαίρι θα βρεθούμε στην Κομοτηνή και Ξάνθη.
Υ.Σ. Θα ήθελα, τέλος, να ευχαριστήσω τους καθηγητές μου που με βοήθησαν για να πραγματοποιήσω αυτό το ταξίδι που θα μου μείνει αξέχαστο σε όλη μου τη ζωή: Την κυρία Τρυφωνίδου που με παρότρυνε και τον κύριο Τσαπάνη για την πολύτιμη βοήθειά του.
Τυχερό, Απρίλιος 2013
Γιάννης Παπαδημητρίου, μαθητής β΄Λυκείου