Black out poetry: ένας εναλλακτικός τρόπος γραφής

 

ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΟΥ:

Πρόσθετο υποστηρικτικό υλικό
Οι στόχοι τον Ερρίκου τον Θαλασσοπόρου
Ήθελε να μάθει ποιες χώρες υπήρχαν πέρα από τα Κανάρια νησιά και από το ακρωτήριο Μπαγιατόρ, γιατί μέχρι εκείνη την εποχή κανένας άνθρωπος ούτε διάβασε ούτε άκουσε ποια χώρα βρισκόταν μετά από αυτό το ακρωτήριο …
Ο δεύτερος λόγος ήταν ότι αν σ’ αυτές τις χώρες βρίσκονταν χριστιανικοί πληθυσμοί ή κάποια λιμάνια που μπορούσαν να τα πλησιάσουν χωρίς κίνδυνο, θα είχαν τη δυνατότητα να φέρουν στο βασίλειο πολλά και φθηνά προϊόντα, γιατί ασφαλώς δε θα υπήρχαν άλλοι άνθρωποι σ’ αυτές τις ακτές που θα ασχολούνταν με το εμπόριο …Ο τρίτος λόγος ήταν ότι θα έστελλε τους άνδρες του με σκοπό να πληροφορηθεί μέχρι πού έφθανε η δύναμη των απίστων. Ο τέταρτος λόγος υπήρξε ο εξής: θα ήθελε να μάθει αν σ’ εκείνες τις περιοχές υπήρχαν μερικοί ηγεμόνες χριστιανοί αρκετά ισχυροί για να τον βοηθήσουν εναντίον των απίστων.
Ο πέμπτος λόγος ήταν η μεγάλη του επιθυμία να συντελέσει στην ενίσχυση της χριστιανικής πίστης και να οδηγήσει στο χριστιανισμό όλες τις ψυχές που ήθελαν να σωθούν.
Comes Eanes de Azurara, Χρονικά της Γουϊνέας, 1543.
Και με τη βούλλα του πάπα
Το 1493 ο πάπας Αλέξανδρος VI με βούλλα του πρότεινε τη διανομή του κόσμου μεταξύ Πορτογάλων και Ισπανών. Στους τελευταίους θα παραχωρούνταν τα δικαιώματα σε όλες τις ανακαλύψεις που βρίσκονταν 600 περίπου χιλιόμετρα δυτικά των νησιών του Πράσινου Ακρωτηρίου.
Οι Πορτογάλοι διαφώνησαν και ύστερα από σκληρές διαπραγματεύσεις υπογράφηκε το 1494 η Συνθήκη της Τορντεζίλας που μετέθετε τα όρια κυριαρχίας τους 1500 χιλιόμετρα δυτικότερα της αρχικής γραμμής, 47° δυτικά του μεσημβρινού. Ετσι ο κόσμος μοιράστηκε προτού καν ανακαλυφθεί.

Η Εξοχότητά του θα πρέπει να ξέρει ότι βρήκαμε τις χώρες αυτές σε μια κατάσταση, όπου δεν υπήρχαν κλέφτες, κακοί άνθρωποι ή αργόσχολοι. Εμείς μεταμορφώσαμε αυτούς τους ντόπιους που έχουν τόση σοφία και διαπράττουν τόσο λίγα εγκλήματα. Τότε δεν υπήρχε καθόλου κακό, αλλά τώρα δεν υπάρχει τίποτα καλό.
Μάντσιο Σιέρρα, κονκισταδόρ στην υπηρεσία του Πιθάρο,
Έκθεση προς τον βασιλιά της Ισπανίας, 1589.

Οι πηγές προέρχονται από το σχέδιο μαθήματος του Αστέριου Νίκου  .
Πατήστε εδώ

 

ΓΟΤΘΟΙ

Χάρτης Ευρώπης ώστε να κατανοηθεί η θέση και η έκταση της αυτοκρατορίας
του Καρλομάγνου και των κρατών των διαδόχων του:

ΧΑΡΤΗΣ ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΥ

ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ  ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ 2

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΡΕΝΙΕΡΗ ΕΙΡΗΝΗ

Η ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΑ

Έχετε υλοποιήσει με τους μαθητές σας μια ενδιαφέρουσα δραστηριότητα ή διδακτική πρακτική που έχει πραγματοποιηθεί σε εκπαιδευτικό πλαίσιο, αξιοποιεί Ανοιχτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους και η οποία αξίζει να δημοσιοποιηθεί και να διαμοιραστεί, καθώς μεταφέρει μια επιτυχημένη διδακτική ή εκπαιδευτική εμπειρία;
Αν ναι, σας προσκαλούμε να συμμετάσχετε στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών Αξιοποίησης Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου για την Πρωτοβάθμια και  τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Δράσης «Συμμετέχω» του έργου «Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ: Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων».

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον διαγωνισμό μπορείτε να βρείτε εδώ: https://goo.gl/eUm68d

Καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή συμμετοχών στον διαγωνισμό είναι η 29η Ιουνίου 2018.

Μια διαφορετική εισαγωγή στο μάθημα της Νεοελλ. γλώσσας :Δημιουργικές δραστηριοτητες στη ζωή μου- Τα μουσεία του κόσμου..

Το μουσείο συγκεντρώνει, μελετά, διατηρεί και εκθέτει τα έργα του ανθρώπου. Δεν αντιπροσωπεύει μονάχα το παρελθόν ενός τόπου, αλλά και το παρόν και το μέλλον του, γιατί περιέχει πνευματικούς θησαυρούς για τον τρόπο που αναπτύχθηκε ένα έθνος.” (Από το βιβλίο Αισθητικής Αγωγής της Α’ Γυμνασίου)
Σήμερα η επίσκεψή μας στο Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης μας, μάς βοήθησε να ανακαλύψουμε στοιχεία του παρελθόντος, να συνεργαστούμε ομαδικά, να αναλάβουμε πρωτοβουλίες, να εξερευνήσουμε “τη γνώση” ! Με το υπέροχο Α4.

Ευχαριστούμε την αρχαιολόγο κα Δήμα για την πολύ όμορφη περιήγηση!

Kείμενο 1 [Mουσεία του κόσμου]

Εικόνα

Όσο πολύπλευρη είναι η ζωή του ανθρώπου, τόσο πολυάριθμα είναι και τα είδη των μουσείων: μουσεία τέχνης, επιστημών, φυσικής ιστορίας, αρχαιολογικά, ιστορικά, εθνολογικά, λαογραφικά, νομισματικά, πολεμικά, ναυτικά… Ο κατάλογος είναι ατελείωτος! Τα μουσεία δε στεγάζονται μόνο σε κτίρια που χτίστηκαν ειδικά γι’ αυτό το σκοπό. Πολλά μουσεία αρχικά ήταν σπίτια (όπως το Μουσείο Μπενάκη) ή παλάτια (όπως το Ερμιτάζ, το παλάτι του Τσάρου στην Πετρούπολη) ή ακόμα και παλιά εργοστάσια! Αλλά κι ένας υπαίθριος χώρος, ένα ενυδρείο, ένας βοτανικός ή ζωολογικός κήπος μπορούν να είναι μουσεία.
• Το μεγαλύτερο μουσείο του κόσμου είναι το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Νέας Υόρκης, στις ΗΠΑ. Αποτελείται από 19 διαφορετικά κτίρια, που επικοινωνούν μεταξύ τους εσωτερικά, συνολικής έκτασης 9 στρεμμάτων (9.000 τ.μ.)!
• Το μεγαλύτερο μουσείο της Ευρώπης είναι το Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο, με συνολική έκταση 7 στρεμμάτων. Το μεγαλύτερο μέρος του μουσείου αυτού είναι αφιερωμένο σε ευρήματα από την αρχαία Αίγυπτο, την Ελλάδα και τη Ρώμη. Εκεί βρίσκονται και τα περίφημα ελγίνεια μάρμαρα που έχουν αποσπαστεί από τον Παρθενώνα της Ακρόπολης της Aθήνας.
• Στην Ευρώπη βρίσκονται μερικά από τα σπουδαιότερα μουσεία τέχνης σε ολόκληρο τον κόσμο, που προσελκύουν εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο. Τα Μουσεία του Βατικανού στη Ρώμη, η Πινακοθήκη Ουφίτσι στη Φλωρεντία, το Λούβρο στο Παρίσι και το Μουσείο Πράντο στη Μαδρίτη είναι μερικά από αυτά.

περ. «Ερευνητές», εφημ. Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 1999

  1. Ποια είδη μουσείων μπορείτε να αναφέρετε από τον «ατελείωτο κατάλογο» που υπάρχει;  Ποιοι χώροι χρησιμοποιούνται ή μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ενός μουσείου;
  2. Αναφέρετε μερικά από τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου τα οποία παρουσιάζονται στο κείμενο.  Ποιο από τα μουσεία αυτά έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για μας τους Έλληνες;

Παρακολουθήστε την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων 2004 (18.57-35.54) και μελετώντας το παρακάτω χωρίο , σκεφθείτε  σε ποιες περιόδους της ελληνικής ιστορίας μας ξεναγεί η ιστορική αναδρομή , όπως παρουσιάζεται.Συμφωνείτε με την ορθότητα της παρακάτω φράσης;  

Το μουσείο συγκεντρώνει, μελετά, διατηρεί και εκθέτει τα έργα του ανθρώπου. Δεν αντιπροσωπεύει μονάχα το παρελθόν ενός τόπου, αλλά και το παρόν και το μέλλον του, γιατί περιέχει πνευματικούς θησαυρούς για τον τρόπο που αναπτύχθηκε ένα έθνος. Γιατί όμως λέγεται ότι το μουσείο μας βοηθά ν’ ανακαλύψουμε τον εαυτό μας;

  • Παρατηρώντας τα έργα περασμένων γενεών συνειδητοποιούμε ότι η ζωή μας βρίσκεται ανάμεσα στην προηγούμενη και την επόμενη γενιά.
    • Μελετώντας τον τρόπο της ζωής άλλοτε και τώρα θυμόμαστε από πού ξεκινήσαμε, πώς προχωρήσαμε και πού πάμε.
  • Γνωρίζοντας τα επιτεύγματα διαφορετικών πολιτισμών, μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε τη σημασία τους, να βλέπουμε τη ζωή από διαφορετική οπτική γωνία και να αισθανόμαστε μέλη της μεγάλης παγκόσμιας οικογένειας που έχει κοινά προβλήματα και οράματα.
    • Προσεγγίζοντας τις ιδέες και τους τρόπους που εκφράστηκαν, αποκτούμε τα εφόδια που θα μας εμπνεύσουν να εκφράσουμε το νέο αξιοποιώντας τη γνώση του παλιού.
    • Τέλος, αναγνωρίζοντας τα συναισθήματα που μας προκαλούν τα έργα και κατακτώντας το γλωσσάρι της τέχνης, μαθαίνουμε να επικοινωνούμε με τον εαυτό μας και τους άλλους.

(πηγή: Αισθητική Αγωγή – Εικαστικά Α΄ Γυμνασίου)

https://www.youtube.com/watch?v=cPyYkwispvo

ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ

ΤΟ Γ5 ΤΟΥ 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΡΟΔΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΔΙΟΝ ΣΟΛΩΜΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΣΤΟ FAKEBOOK ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ , ΟΠΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΤΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ, ΦΙΛΕΛΛΗΝΕΣ , Ο ΔΙΟΝ. ΣΟΛΩΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ ΠΟΣΤΑΡΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ..

https://www.classtools.net/FB/1194-yzNA7h

 

 

 

 

Μια ξεχωριστή παραγωγή του BBC, με τον τίτλο «Akala’s Odyssey», προβλήθηκε την προηγούμενη Κυριακή (18 Φεβρουαρίου) στη Μεγάλη Βρετανία και ολόκληρη την υφήλιο, αναδεικνύοντας την ακαδημαϊκή έρευνα πίσω από την προσπάθεια της οργανοποιΐας Αναστάσιος – Luthieros από τον Ευρωπό του Κιλκίς. Ένας ιδιαίτερα αναγνωρισμένος καλλιτέχνης της hip hop μουσικής σκηνής του Λονδίνου, ο Akala, ταξίδεψε σε αρκετά μέρη της Ελλάδας και ένας από τους σταθμούς της προσωπικής του Οδύσσειας ήταν ο εκθεσιακός χώρος αρχαίων ελληνικών μουσικών οργάνων (αρχαίες λύρες, φόρμινξ, κίθαρις κ.ά.) του Πρότυπου Ομίλου Πολιτισμού SEIKILO στην καρδιά της Αθήνας…. Πως ακουγόταν η αρχαία μουσική; Ο Δρ. Νίκος Ξανθούλης, μουσικός της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και επιστημονικός συνεργάτης της Ακαδημίας Αθηνών, απέκτησε πρόσφατα μία αρχαιοελληνική λύρα τύπου βάρβιτος με τη σφραγίδα ποιότητας του οργανοποιΐου Luthieros. Στο ερώτημα λοιπόν «Πώς ακούγονταν οι αρχαίοι ραψωδοί;» ο ίδιος αναφέρει: «Είναι μια ερώτηση που μου τίθεται συχνά ύστερα από διαλέξεις μου στο εξωτερικό. Η απάντησή μου είναι ότι κανένας ποτέ δεν τους άκουσε. Αν βρείτε κάποιον που υποστηρίζει ότι ξέρει την απάντηση, κρατείστε μικρό καλάθι. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε, όμως, είναι να αναπαραγάγουμε την ατμόσφαιρα, τον ήχο, το νόημα, την ουσία και θα κατανοήσουμε μια χαρά κάποια πράγματα για την αρχαία ελληνική μουσική. Εξ άλλου, δεν έχουμε καταφέρει να μάθουμε τίποτα περισσότερο για τους αρχαίους, από την Αναγέννηση έως , εκτός της ομορφιά του λόγου τους στις βαθύτερές του έννοιες». «Άλλωστε, τα εν λόγω όργανα είχαν σιωπήσει για δεκάδες αιώνες» εξηγεί ο Ιορδάνης, επαγγελματίας μουσικός, οργανοποιός και μεγάλος αδερφός της οικογένειας Κουμαρτζή. «Επομένως, η ουσιαστική αναβίωσή τους μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από μουσικές αναζητήσεις και συνθέσεις μουσικών που ,μελετώντας τους αρχαίους μουσικούς δρόμους, θα δώσουν νέα διάσταση σε ένα όργανο δίχως πρόσφατη ιστορία»…. 
Παγκόσμιο ενδιαφέρον Πώς, όμως, ένας φορέας, όπως το BBC, εντόπισε και επέλεξε να προβάλει μία οργανοποιία, με έδρα ένα μικρό χωριό της βόρειας Ελλάδας; Σύμφωνα με τον Θοδωρή Κουμαρτζή, υπεύθυνο επικοινωνίας και μικρό αδερφό της οικογενείας, δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο. «Πρόσφατα, η μουσικολόγος Stef Conner ταξίδεψε ειδικά από την Αγγλία στον εκθεσιακό μας χώρο στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει μια ανακατασκευή της αρχαίας ασσυριακής λύρας της Μεγγιδώ – ένα στοίχημα για το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της οργανοποιίας μας». Σύμφωνα με τον Ιορδάνη «οι προκλήσεις δεν σταματούν ποτέ, όπως και οι υψηλές απαιτήσεις μουσικών που ταξιδεύουν από όλο τον κόσμο για να συμμετέχουν στις δραστηριότητες που διοργανώνουμε. Μία τέτοια, ξεχωριστή, τιμή ήταν και η στιγμή που παραδώσαμε στον παγκόσμιας εμβέλειας μουσικό Ross Daly μία ανακατασκευή της αρχαίας ελληνικής Κιθαρίς»…. 
Το μυστικό είναι η διαρκής εγρήγορση» εξηγεί ο Δρ. Νικόλαος Κουμαρτζής, ο τρίτος αδελφός, εμπνευστής του project των αρχαιοελληνικών λυρών και υπεύθυνος της ακαδημαϊκής έρευνας και ανάπτυξης της οργανοποιίας. «Σε εμάς αυτό επιτυγχάνεται μέσω της σύγκλισης της παραδοσιακής οργανοποιίας με τις σύγχρονες τεχνολογίες 3d και rapid prototyping. Είναι ανάγκη μας να καταπιανόμαστε διαρκώς με νέα ερευνητικά και κατασκευαστικά projects. Για παράδειγμα, αυτήν την περίοδο, εργαζόμαστε πυρετωδώς για την ανακατασκευή μίας νέας βάρβιτου -είδος αρχαίας λύρας που έπαιζε η θρυλική λυρική ποιήτρια Σαπφώ-, μιας πανδουρίδας και μιας πανέμορφης λύρας που αναπαρίσταται στη Σαρκοφάγο της Αγίας Τριάδας του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου της Κρήτης»… 
Από το Games of Thrones στο Star Wars Είναι, όμως, η αρχαία λύρα ένα όργανο που αφορά αποκλειστικά ακαδημαϊκούς και μουσικολόγους; Παραγωγές όπως το soundtrack του Games of Thrones (πριν από δυο χρόνια) και του Star Wars (πριν από λίγους μήνες, κατά την προβολή του τελευταίου επεισοδίου στους ελληνικούς κινηματογράφους) αποδεικνύουν ότι δεν υπάρχουν όρια. Ξεχωριστό είναι και το παράδειγμα της διασκευής του παραδοσιακού τραγουδιού «Το γεφύρι της Δράμας» από τον Θανάση Κλεώπα (που ξεπέρασε τις 150.000 προβολές στο YouTube) όπου η λύρα αποτελεί το μέσο που ενώνει την παραδοσιακή ελληνική μουσική με την αρχαία. … 
Μαθήματα εξ’ αποστάσεως για εκμάθηση της Αρχαίας Λύρας Αν και το ενδιαφέρον για τη λύρα ξεκίνησε από το εξωτερικό, προσπάθειες όπως το διήμερο “Δώρο των Θεών” (φέτος πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη) προσελκύουν εκατοντάδες επισκέπτες, όπου μια σειρά από εκδηλώσεις (εργαστήρια εκμάθησης λύρας, συναυλίες και ομιλίες) φέρνουν παιδιά και ενήλικες πιο κοντά στον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό, με έναν τρόπο βιωματικό. Μάλιστα, το ενδιαφέρον είναι τέτοιο που σύντομα θα κυκλοφορήσει σε παγκόσμια κλίμακα το πρώτο βιβλίο στο είδος του, για την εκμάθηση της αρχαία ελληνικής λύρας, από τον Δρα Ξανθούλη και τις εκδόσεις iWrite. Παράλληλα, προετοιμάζεται μια σειρά διαδικτυακών μαθημάτων στην αγγλική γλώσσα για την εξ αποστάσεως μάθηση του οργάνου, τα οποία και θα είναι προσβάσιμα από κάθε γωνιά της υφηλίου…. 
       
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/pos-akoygontan-oi-archaioi-rapsodoi-ti-icho-eichan-ta-erga-toy-omiroy-i-filodoxi-paragogi-toy-bbc-poy-taxidepse-se-organopoieio-archaias-lyras-se-chorio-tis-makedonias/

ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΖΟΡΜΠΑ

Ανάλυση

Βιος του Ν. Καζαντζάκη 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

 

Σύγχρονη σκλαβιά. Όνειδος για την ανθρωπότητα

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΒΟΥΛΗΣ.



Λήψη αρχείου

Το σημαντικότερο κείμενο για τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΟΗΕ.

Η Σύμβαση αυτή, που υπογράφτηκε το 1989 από τα κράτη-μέλη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, ρυθμίζει τις υποχρεώσεις των κρατών για την προστασία και προαγωγή των δικαιωμάτων του παιδιού. Το 1992 έγινε νόμος και στην χώρα μας (νόμος 2101/92).

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού περιλαμβάνει τρεις μεγάλες κατηγορίες δικαιωμάτων:

  • Προστασία (από κάθε μορφής κακοποίηση, εκμετάλλευση, διάκριση, ρατσισμό, κ.λπ.)
  • Παροχές (δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία, την πρόνοια, την ψυχαγωγία, κ.λπ.)
  • Συμμετοχή (δικαίωμα στην έκφραση γνώμης, την πληροφόρηση, τον ελεύθερο χρόνο, κ.λπ.)

dikaiomata

Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Παρακάτω θα βρεις ορισμένα από τα δικαιώματα που περιέχονται στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

  • Όλα τα παιδιά είναι ίσα και πρέπει να προστατεύονται από διακρίσεις λόγω φυλής, χρώματος, φύλου, γλώσσας, θρησκείας, καταγωγής, πεποιθήσεων, νομικής κατάστασης των ίδιων ή μελών της οικογένειάς τους.
  • frontida2Το συμφέρον του παιδιού πρέπει να λαμβάνεται υπόψη σε όλες τις αποφάσεις που το αφορούν.
  • Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην ταυτότητα, δηλαδή σε ένα όνομα, επώνυμο και ιθαγένεια.
  • Τα παιδιά πρέπει να μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον που τους παρέχει τα αναγκαία υλικά αγαθά (στέγη, ρούχα, τροφή) και διασφαλίζει τη σωματική, νοητική, συναισθηματική και κοινωνική τους ανάπτυξη.
  • Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να μην αποχωρίζονται από τους γονείς τους, εκτός αν αυτό γίνεται με κοινή απόφαση των γονέων ή ύστερα από απόφαση της Πολιτείας, επειδή οι γονείς τα παραμελούν ή τα κακομεταχειρίζονται.
  • gnomiΌλα τα παιδιά, ανάλογα με την ηλικία και την ωριμότητά τους, έχουν δικαίωμα να εκφράζουν τη γνώμη και τις απόψεις τους σε θέματα που τα αφορούν. Οι ενήλικες πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τη γνώμη τους πριν πάρουν αποφάσεις γι’ αυτά.
  • Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να εκφράζουν τις θρησκευτικές ή άλλες πεποιθήσεις τους.
  • idiotiki zoiΚανείς δεν μπορεί να επεμβαίνει αυθαίρετα στην ιδιωτική ζωή των παιδιών, στην οικογένεια, την κατοικία ή την αλληλογραφία τους, ούτε να προσβάλλει την τιμή και την υπόληψή τους.
  • Τα παιδιά έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα μέσα ενημέρωσης (εφημερίδες, ραδιόφωνο, τηλεόραση, ηλεκτρονικά μέσα) αλλά πρέπει και να προστατεύονται από τις αρνητικές επιδράσεις τους.
  • biaΤα παιδιά έχουν δικαίωμα προστασίας από κάθε μορφής κακομεταχείριση: βία, παραμέληση, κακοποίηση (σωματική, λεκτική, ψυχολογική, σεξουαλική) και εκμετάλλευση, μέσα και έξω από την οικογένεια.
  • Τα παιδιά που προέρχονται από ξένη χώρα έχουν δικαίωμα φροντίδας και προστασίας.
  • Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες έχουν δικαίωμα στη δωρεάν ειδική φροντίδα, εκπαίδευση και επιμόρφωση, ώστε να απολαμβάνουν ισότιμη και αξιοπρεπή ζωή.
    • Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην ιατρική περίθαλψη και φροντίδα, τους εμβολιασμούς, τη νοσηλεία, κ.λπ.
    • Όταν η οικογένεια δεν μπορεί να φροντίσει ένα παιδί, τότε η Πολιτεία αναλαμβάνει τη φροντίδα του με θεσμούς όπως η υιοθεσία, η φιλοξενία σε ανάδοχη οικογένεια ή σε ίδρυμα, που πρέπει να σέβονται πλήρως τα δικαιώματά του.
    • ekpaidefsiΌλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητές τους. Το κράτος πρέπει να παίρνει μέτρα ώστε τα παιδιά να γράφονται και να μη διακόπτουν στο σχολείο, να αναπτύσσουν τις ικανότητες και την προσωπικότητά τους. Τα πειθαρχικά μέτρα δεν πρέπει να προσβάλλουν την αξιοπρέπεια των μαθητών.
    • Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην ανάπαυση, στο παιχνίδι και την ψυχαγωγία.
    • ekmetallefsiΤα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από κάθε μορφής οικονομική εκμετάλλευση (επαιτεία, εκπόρνευση, πορνογραφία, δουλεμπόριο, κ.λπ.) Έχουν όμως δικαίωμα στην εργασία με ασφάλιση και υπό προϋποθέσεις, ανάλογα με την ηλικία, το είδος εργασίας, το ωράριο, κ.λπ..
    • Τα παιδιά που είτε τα ίδια είτε μέλη της οικογένειάς τους κάνουν χρήση ναρκωτικών ή άλλων ουσιών που προκαλούν εξάρτηση έχουν δικαίωμα κατάλληλης υποστήριξης.
    • Τα παιδιά που συλλαμβάνονται και δικάζονται έχουν δικαίωμα να αντιμετωπίζονται με αξιοπρέπεια και σεβασμό στην ιδιωτική τους ζωή, να ενημερώνονται αναλυτικά από τις Αρχές σε κατανοητή γλώσσα και να έχουν νομική βοήθεια. Σε περίπτωση που είναι απολύτως απαραίτητη η κράτησή τους, αυτή πρέπει να γίνεται χωριστά από ενήλικα άτομα και με σεβασμό στην προσωπικότητα και τις ανάγκες τους.

    Ολόκληρη τη Σύμβαση μπορείς να διαβάσεις εδώ και σε αρχείο word εδώ.
    Tη Σύμβαση με απλά λόγια μπορείς να διαβάσεις εδώ ή στο φυλλάδιό μας “Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού με απλά λόγια”.

    Πηγή:ο Συνήγορος του Πολίτη.

Νόμοι και αγώνας κατά των δυνατών.

Μελετήστε τις παρακάτω πηγές και εξηγήστε τι πέτυχαν οι Μακεδόνες αυτοκράτορες με τις Νεαρές 

Ορίζουμε λοιπόν ότι όσοι ζουν σε κάθε μέρος και πόλη αυτής της χώρας […] να έχουν
ελεύθερη την έκταση της κατοικίας που τους έλαχε. […] Αν όμως […] από κάποια ανάγκη ή
και μόνο από κάποια επιθυμία, πουλήσουν ένα τμήμα ή και ολόκληρη την κατοικία, τότε να
τη δώσουν σ’ αυτούς που αναφέραμε [στους συγγενείς] ή […] σ’ αυτούς που τα χωράφια ή
τα χωριά τους συνορεύουν. Και δεν αποφασίζουμε αυτό από μίσος ή φθόνο για τους ισχυ-
ρότερους [δυνατούς], αλλά το καθορίζουμε για […] να προστατεύσουμε [τους κατοίκους].
Νεαρά του Ρωμανού Α΄, έτος 922

Συνεχίστε την ανάγνωση

Τα σχολεία καλούνται να υιοθετήσουν τέσσερις συγκεκριμένους κανόνες σχετικά με τον εκφοβισμό:
1.Δεν θα εκφοβίζουμε τους άλλους
2.Θα προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε τους μαθητές που εκφοβίζονται
3.Θα προσπαθήσουμε να εντάξουμε μαθητές που για κάποιον λόγο έχουν αποκλειστεί/απομονωθεί
4.Αν γνωρίζουμε ότι κάποιος είναι θύμα σχολικού εκφοβισμού, θα το αναφέρουμε σε έναν ενήλικα στο σχολείο και σε έναν ενήλικα στο σπίτι.

http://stop-bullying.sch.gr/

Τί είναι η σχολική διαμεσολάβηση;
Η σχολική διαμεσολάβηση αποτελεί μια διαδικασία, κατά τη διάρκεια της οποίας επιδιώκεται η ειρηνική επίλυση συγκρούσεων, καβγάδων, εντάσεων και ενοχλήσεων, που προκύπτουν μεταξύ των μαθητών, με τη βοήθεια επιμορφωμένων εκπαιδευτικών και μαθητών – μεσολαβητών που συμβάλλουν, ώστε οι εμπλεκόμενοι να ακούσουν με προσοχή και να δείξουν κατανόηση ο ένας στον άλλον.

Στόχος
Να καταλήξουν τα μέρη σε κοινή συμφωνία, ώστε να μην επαναληφθεί η επιθετική ή προσβλητική συμπεριφορά στο μέλλον.

Προϋποθέσεις για την έναρξη διαμεσολάβησης

1. Για να ξεκινήσει μια συνεδρία σχολικής διαμεσολάβησης, πρέπει τα μέρη που ήρθαν σε σύγκρουση ή σε οποιασδήποτε μορφής αντιπαράθεση να ζητήσουν από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς να εμπλακούν σε αυτήν τη διαδικασία είτε αφορά σε δύο μαθητές είτε σε περισσότερους. Σε περίπτωση που μόνο μια πλευρά απευθυνθεί στους εκπαιδευτικούς, αυτοί μπορούν στη συνέχεια να προτείνουν στην άλλη πλευρά να συμμετέχει στη διαδικασία. Στη συνέχεια, ενημερώνεται η ομάδα μαθητών-μεσολαβητών.
2. Οι μαθητές που αιτήθηκαν τη διαδικασία διαμεσολάβησης έχουν δικαίωμα να ζητήσουν να αναλάβουν την υπόθεσή τους συγκεκριμένα άτομα, τα οποία εμπιστεύονται, εφόσον αυτά συμφωνήσουν. Αν δεν υπάρξει συμφωνία, με τη βοήθεια του υπεύθυνου εκπαιδευτικού, ορίζονται από την ομάδα δύο άλλα άτομα ως μεσολαβητές, τα οποία, συνήθως, έχουν την ίδια ή μεγαλύτερη ηλικία από τους εμπλεκόμενους μαθητές.

  •  Παρακολουθείστε τα σχετικά video  Λεκτικής και Σωματικής βίας και Διαδικτυακός εκφοβισμός (Παιδί που εκφοβίζεται, Παιδί που εκφοβίζει και την Παρατηρήτρια)  στο link

https://antibullyingprevention.wordpress.com/    

και διαμορφώστε μια λίστα με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των τριών διαφορετικών τρόπων αντιμετώπισης του προβλήματος που προβάλλονται στα αντίστοιχα video για το Παιδί που εκφοβίζεται.

  • Αναφερθείτε στις μορφές βίας που διακρίνετε  στο παρακάτω βίντεο “zero”, διευκρινίζοντας εάν πρόκειται για άμεσες ή έμμεσες μορφές εκφοβισμού: 

 

  • Παρακολουθείστε το παρακάτω βίντεο με τις αντιδράσεις εφήβων από το προβολή της ταινίας της AMANTA TODD (έφηβη που αυτοκτόνησε λόγω bullying)

 

  • Ποιους λανθασμένους χειρισμούς παρατηρείτε στο παρακάτω βίντεο που ,αν παραλείπονταν, θα αποφεύγονταν το τέλος του βίντεο DEAR DAD; Ποιο είναι το προφίλ του Tim-θύτη και των θυτών -συμμαθητών του; Πώς θα βοηθούσατε , αν μπορούσατε τον Tim;

https://www.youtube.com/watch?v=5H8RnV9b_cY

ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ

Ποιες λανθασμένες συμβουλές δίνουν οι ενήλικες στα παιδιά για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού;

https://pacerteensagainstbullying.org/experiencing-bullying/advice-gone-wrong/

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

ΠΗΓΗ : PHOTODENTRO

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

   

   

ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΗΣ..ΕΛΛΑΔΑ

https://blogs.sch.gr/kontsapra/files/2018/01/Εικονες-της-ελλαδας-στην-ποιηση.docx

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

  1. Γιατί επιλέχτηκε ο συγκεκριμένος τίτλος του βιβλίου; Πώς σχετίζεται ο τίτλος με το περιεχόμενό του; Να δώσετε έναν δικό σας διαφορετικό τίτλο.
  2. Ποια προβλήματα θίγονται στο συγκεκριμένο βιβλίο;
  3. Να σκιαγραφήσετε έναν ήρωα του βιβλίου που άσκησε πάνω σας θετική ή αρνητική επιρροή . Απαντήστε με παραδείγματα μέσα από το βιβλίο.
  4. Με ποιον ήρωα του βιβλίου ταυτίζεστε και με ποιον διαφοροποιείστε; Γιατί;
  5. Να δώσετε ένα διαφορετικό τέλος στο κείμενο.
  6. Επιλέξτε ένα σημείο του κειμένου, προσθέστε έναν δικό σας ήρωα και αλλάξτε την υπόθεση .
  7. Ζωγραφίστε την αγαπημένη σας σκηνή από το βιβλίο ή τον αγαπημένο σας ήρωα.
  8. Γράψτε την περίληψη του βιβλίου.
  9. Ποια ή ποιες αφηγηματικές τεχνικές ισχύουν στο κείμενο; Πώς θα χαρακτηρίσετε τον αφηγητή; Συμμετέχει ή όχι στα γεγονότα;

 

ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ,ΤΟ Α4 ΤΟΥ ΒΕΝΕΤΟΚΛΕΙΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΡΟΔΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΕΝΑ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ-ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟ ΟΔΗΓΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΡΟΔΟ , ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (σελ 35)…ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ : Παναγιώτης Αδαμόπουλος , , Elisavet Mavroudi , Ανδρομάχη Πρέπη για την παραχώρηση εποπτικού υλικού!