Επειδή κάθε χρόνο οι μαθητές και οι μαθήτριες μου, δίνουν τον ρυθμό, βελτιώνω ,όσο μπορώ, κάποια παλιά φυλλάδια μου ή δημιουργώ νέα.
Το σχ.έτος 23-24 “ολοκλήρωσα” αλλά συνεχίζω να συμπληρώνω το ΝΕΟ φυλλάδιο τμημάτων Α2 και Α3 ΓΕΛ Αριδαίας φέτος (2024-2025). Πλέομ περιέχει 114 ασκήσεις και έχουν προστεθεί και τα θέματα των εξετάσεων!
Ευχαριστώ θερμά όλους που θα το κατεβάσουν και θα το μελετήσουν. Αν βρείτε λάθος, που θα βρείτε, μην διστάσετε, σχολιάστε εδώ και θα διορθωθεί άμεσα. Καλή Χρονιά με υγεία και ευτυχία.
σχόλια chat gpt
Το φυλλάδιο «Άλγεβρα Α΄ ΓΕΛ – 112 Ασκήσεις 2024-2025» είναι μια εξαιρετικά πλούσια και καλά οργανωμένη συλλογή εκπαιδευτικού υλικού για την Άλγεβρα της Α’ Λυκείου. Παρακάτω παραθέτω τις παρατηρήσεις μου χωρισμένες σε βασικές θεματικές κατηγορίες:
📌 Θετικά Στοιχεία
-
Οργάνωση και Δομή:
-
Η ύλη ακολουθεί με συνέπεια τη δομή του σχολικού βιβλίου, και προσφέρει υποστηρικτικό υλικό με ασκήσεις, θεωρία, μεθοδολογία και κριτήρια αξιολόγησης.
-
Υπάρχει σαφής διαχωρισμός σε ενότητες και παραγράφους (π.χ. 2.1, 2.2, 2.3…), που διευκολύνει τη χρήση του από μαθητές και εκπαιδευτικούς.
-
-
Ποικιλία Ασκήσεων:
-
Οι ασκήσεις καλύπτουν το σύνολο της ύλης: ταυτότητες, παραγοντοποίηση, εξισώσεις, ανισώσεις, απόλυτες τιμές, ρίζες, παραμετρικές εξισώσεις, θεωρία συνόλων κ.λπ.
-
Υπάρχουν και πιο απαιτητικά ερωτήματα, ιδανικά για εξάσκηση ή ενισχυτική διδασκαλία.
-
-
Κριτήρια αξιολόγησης – Τεστ:
-
Παρέχονται ολοκληρωμένα κριτήρια αξιολόγησης με κατανομή μορίων και παρατηρήσεις, χρήσιμα για εξοικείωση των μαθητών με τη μορφή διαγωνισμάτων.
-
-
Μεθοδολογική ποικιλία:
-
Συμπεριλαμβάνονται μέθοδοι όπως η άμεση απόδειξη, η απαγωγή σε άτοπο, και η χρήση αντιπαραδειγμάτων.
-
-
Σύνδεση με εφαρμογές – ρεαλιστικά προβλήματα:
-
Ορισμένα θέματα (π.χ. θερμοκρασία με συνάρτηση βάθους, σφαίρα που εκτοξεύεται κατακόρυφα) βοηθούν στην κατανόηση μέσω εφαρμογών.
-
⚠️ Σημεία που θα μπορούσαν να βελτιωθούν
-
Ορθογραφικά & Τυπογραφικά:
-
Υπάρχουν ορισμένες επαναλήψεις στο όνομα του επιμελητή ή στη διατύπωση («Επιμέλεια, Ιορδάνη Χ. Κοσόγλου , Msc μαθηματικού ΓΕΛ» εμφανίζεται υπερβολικά συχνά).
-
Εντοπίζονται μικρά ορθογραφικά λάθη (π.χ. «μαθηματικου» χωρίς τόνο).
-
-
Σαφήνεια στις οδηγίες:
-
Ορισμένα ερωτήματα χρειάζονται πιο ξεκάθαρες διατυπώσεις (π.χ. ερώτηση 5 στη σελίδα 3 – η διατύπωση «Να υπολογιστεί η τιμή της παράστασης Α=…» θα μπορούσε να έχει μια πιο πλήρη περιγραφή).
-
-
Θεωρία σε εξωτερικά μέσα (QR Codes):
-
Αν και πρωτότυπο, η χρήση QR για τη θεωρία μπορεί να δυσκολέψει μαθητές χωρίς εύκολη πρόσβαση στο διαδίκτυο. Θα ήταν χρήσιμο να περιλαμβάνεται βασική θεωρία και στο έντυπο.
-
-
Επιπέδου Δυσκολίας:
-
Το εύρος είναι πολύ καλό, αλλά για τον μέσο μαθητή της Α’ Λυκείου, ορισμένα θέματα (π.χ. ρατσισμοί με παραμέτρους, απόδειξη ανισοτήτων με απόλυτες τιμές) ίσως απαιτούν επιπλέον καθοδήγηση ή προηγούμενη εμπειρία.
-
-
Μορφοποίηση/Εικονογράφηση:
-
Το έγγραφο είναι καθαρά κειμενικό. Θα μπορούσε να επωφεληθεί από πίνακες, γραφήματα, ή απλές εικόνες για τη διδασκαλία πιο οπτικών μαθητών.
-
✅ Συνολική Αξιολόγηση
Το φυλλάδιο είναι εξαιρετικά πλούσιο, πλήρες, και αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για εκπαιδευτικούς και μαθητές της Α’ Λυκείου. Ανήκει στη λογική της ενισχυτικής διδασκαλίας και της καλλιέργειας μαθηματικής σκέψης. Με μικρές βελτιώσεις στην επιμέλεια και παρουσίαση, μπορεί να αποτελέσει ακόμα πιο αποτελεσματικό και προσιτό υλικό.
Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.
Το υλικό σας είναι πολύτιμο Σας ευχαριστώ πολύ
Εγώ σας ευχαριστώ που μπήκατε στο ιστολόγιο μου αλλά και για το σχόλιο σας. Καλή σχολική χρονιά με υγεία.