Για το σχολικό έτος 22-23 , ισχύει το ΦΕΚ 4678/5-9-22 , το οποίο τροποποιεί το τελευταίο ΦΕΚ 4134/9-9-21 ως προς την εξέταση των μαθημάτων της Γ τάξης.
Για τους κατ΄ ιδίαν διδαχθέντες ΓΕΛ ισχύει το Άρθρο 113 του Ν. 4610/2019 (ΦΕΚ 70/Α/7-5-2019)
ΑΡΘΡΟ 1 (χαρακτηρισμός) – ΦΕΚ 4134/9-9-21
Α τάξη Ημερησίου & Εσπερινού Λυκείου
ΟΜΑΔΑ Α(εξετάζονται γραπτώς – 8 μαθήματα)
- Ελληνική Γλώσσα (Αρχαία-Ν.Ε-Λογοτεχνία)
- Μαθηματικά (Άλγεβρα και Γεωμετρία)
- Ιστορία
- Φυσικές Επιστήμες (Φυσική και Χημεία)
- Αγγλικά
ΟΜΑΔΑ Β(όλα τα υπόλοιπα μαθήματα , ΔΕΝ εξετάζονται γραπτώς).
Β τάξη Ημερησίου & Εσπερινού Λυκείου
ΟΜΑΔΑ Α(εξετάζονται γραπτώς – 8 μαθήματα)
- Ελληνική Γλώσσα (Ν.Ε και Λογοτεχνία)
- Μαθηματικά (Άλγεβρα και Γεωμετρία)
- Ιστορία
- Φυσικές Επιστήμες (Βιολογία)
- Αγγλικά
- Τα μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού .
ΟΜΑΔΑ Β(όλα τα υπόλοιπα μαθήματα , ΔΕΝ εξετάζονται γραπτώς).
Γ τάξη Ημερησίου & Εσπερινού Λυκείου
ΟΜΑΔΑ Α(εξετάζονται γραπτώς – 5 μαθήματα)
- Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
- Μαθηματικά (μόνο για την Ομάδα Ανθρωπιστικών Σπουδών)
- Ιστορία (μόνο για τις Ομάδες Θετικών -Υγείας και Οικονομίας Πληροφορικής)
- ΟΛΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΟΜΑΔΑ Β(όλα τα υπόλοιπα μαθήματα , ΔΕΝ εξετάζονται γραπτώς).
ΑΡΘΡΟ 2 (Κλάδοι) ΦΕΚ 4134/9-9-21
- Ελληνική Γλώσσα
- Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
- Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
- Μαθηματικά
- Άλγεβρα
- Γεωμετρία
- Φυσικές Επιστήμες
- Φυσική
- Χημεία
- Βιολογία
Ο τελικός βαθμός για κάθε μάθημα με κλάδους είναι ο μέσος όρος των τελικών βαθμών των κλάδων του με προσέγγιση δεκάτου.
ΑΡΘΡΟ 5 (Τρόπος Εξέτασης) – ΦΕΚ 4678/5-9-22
Ζ. Μαθηματικά
1. Η εξέταση στην Άλγεβρα και τη Γεωμετρία στις Α’ και Β’ τάξεις Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου και στα Μαθηματικά της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών της Β’ τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου γίνεται ως εξής:
Ι. Στους/στις μαθητές/-τριες δίνονται τέσσερα (4) θέματα από την εξεταστέα ύλη, με τα οποία ελέγχεται η γνώση εννοιών και ορολογίας, η δυνατότητα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων, η ικανότητα εκτέλεσης γνωστών αλγορίθμων, η ικανότητα του/της μαθητή/-τριας να αναλύει, να συνθέτει και να επεξεργάζεται δημιουργικά ένα δεδομένο υλικό, καθώς και η ικανότητα επιλογής και εφαρμογής κατάλληλης μεθόδου.
II. Τα τέσσερα θέματα που δίνονται στους/στις μαθητές/-τριες διαρθρώνονται ως εξής:
α. Το πρώτο θέμα αποτελείται από δύο μέρη.
Το πρώτο μέρος περιέχει πέντε (05) ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου (πολλαπλής επιλογής, Σωστού-Λάθους, αντιστοίχισης) με τις οποίες ελέγχεται η γνώση και η κατανόηση των βασικών εννοιών και των σπουδαιότερων συμπερασμάτων της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.(10 μονάδες)
Στο δεύτερο μέρος ζητείται η απόδειξη μίας απλής πρότασης (ιδιότητας, λήμματος, θεωρήματος ή πορίσματος), που είναι αποδεδειγμένη στο σχολικό εγχειρίδιο.(15 μονάδες)
β. Το δεύτερο θέμα – κλήρωση από την Τράπεζα Θεμάτων Δ.Δ, αποτελείται από μία άσκηση που είναι εφαρμογή ορισμών, αλγορίθμων ή προτάσεων (ιδιοτήτων, θεωρημάτων, πορισμάτων). (25 μονάδες)
γ. Το τρίτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση που απαιτεί από τον/τη μαθητή/τρια ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών και αποδεικτικών ή υπολογιστικών
διαδικασιών. (25 μονάδες)
δ. Το τέταρτο θέμα – κλήρωση από την Τράπεζα Θεμάτων Δ.Δ αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί από τον/τη μαθητή/- τρια ικανότητες συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών για την ανάπτυξη στρατηγικών επίλυσής του. (25 μονάδες)
Το δεύτερο, τρίτο και τέταρτο θέμα μπορούν να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα που διευκολύνουν τον/ τη μαθητή/τρια στη λύση.
2. Για την εξέταση στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας και στα Μαθηματικά της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής στη Γ’ τάξη Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου ισχύουν τα εξής:
Στους/στις μαθητές/τριες δίνονται τέσσερα (4) θέματα από την εξεταστέα ύλη, τα οποία μπορούν να αναλύονται σε υποερωτήματα, με τα οποία ελέγχεται η δυνατότητα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων, η γνώση εννοιών και ορολογίας και η ικανότητα εκτέλεσης γνωστών αλγορίθμων, η ικανότητα του/τη μαθητή/τρια να αναλύει, να συνθέτει και να επεξεργάζεται δημιουργικά ένα δεδομένο υλικό, καθώς και η ικανότητα επιλογής και εφαρμογής κατάλληλης μεθόδου.
Τα τέσσερα θέματα που δίνονται στους/στις μαθητές/-τριες διαρθρώνονται ως εξής:
α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήματα θεωρίας που αφορούν
- έννοιες,
- ορισμούς,
- λήμματα,
- προτάσεις,
- θεωρήματα και
- πορίσματα.
Με το θέμα αυτό ελέγχεται η κατανόηση των βασικών εννοιών, των σπουδαιότερων συμπερασμάτων, καθώς και η σημασία τους στην οργάνωση μιας λογικής δομής.
β) Το δεύτερο και το τρίτο θέμα αποτελείται το καθένα από μία άσκηση που απαιτεί από τον/τη μαθητή/τρια ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών αποδεικτικών ή υπολογιστικών διαδικασιών. Η κάθε άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.
γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί από τον/τη μαθητή/τρια ικανότητες συνδυασμού και σύνθεσης προηγούμενων γνώσεων, αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών στη διαδικασία επίλυσής του. Το θέμα αυτό μπορεί να
αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα, τα οποία βοηθούν τον/τη μαθητή/τρια στη λύση.
Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα (4) θέματα.
Το δεύτερο και το τέταρτο θέμα λαμβάνονται με κλήρωση από την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, ενώ το πρώτο και το τρίτο θέμα επιλέγονται από τους/τις διδάσκοντες/-ουσες.
ΠΗΓΗ [1] , προσπελάστηκε 12.09.21 και ώρα 11:30
ΠΗΓΗ [2] , προσπελάστηκε 07.09.22 και ώρα 14:40
Πρόσφατα σχόλια