Τις τελευταίες μέρες (από αρχές Μαρτίου 2021 και μετά!) υπάρχει μια έντονη φημολογία ότι δεν θα διεξαχθούν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του 2021 ή ότι είναι “θολό” το τοπίο ή το επικρατέστερο σενάριο είναι να μην γίνουν !
( πηγή 1 , πηγή 2 , πηγή 3 ) .
Να σημειώσω ότι πέρσι , (σχολικό έτος 19-20) , δεν πραγματοποιήθηκαν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις σε Γυμνάσια και Λύκεια. Ενώ οι Πανελλήνιες διεξήχθησαν κανονικά!
Φέτος , θα διεξαχθούν και οι εξετάσεις Γλωσσομάθειας κανονικά !
Αν γίνουν πράξη οι φήμες , τότε το 2021-22 όλοι οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου και Γ΄ Λυκείου τελειώνουν την αντίστοιχη βαθμίδα, χωρίς να έχουν δώσει καθόλου εξετάσεις!
Προσωπικά , αν αυτό συμβεί , που μάλλον θα συμβεί , είναι απαράδεκτο (για μένα πάντα)!
Σίγουρα οι συνθήκες είναι πρωτόγνωρες. Δεν υπάρχει αμφιβολία.
Μέχρι τις 23/4/21 , θα έχουν πραγματοποιηθεί (για το Νομό Πέλλας) μαθήματα, διάρκειας 12+ εβδομάδων στην τάξη και 16 εβδομάδων μέσω ψηφιακών τάξεων !
Αυτή η πανδημία δεν λέει να τελειώσει , όλοι μας έχουμε χάσει κοντινά μας πρόσωπα απ΄ τον ιό. Οι συνθήκες θυμίζουν ταινία τρόμου!
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί με τίποτα να αντικαταστήσει την δια ζώσης άρα, για ποιο λόγο να γίνουν οι εξετάσεις ;
Η απάντηση μου είναι , για ποιο λόγο να γίνουν οι πανελλήνιες τότε; Αφού ζούμε σε πρωτόγνωρες καταστάσεις και η διασπορά του ιου δεν λέει να σταματήσει !
Για ποιο λόγο όμως θα πραγματοποιηθούν εξετάσεις Γλωσσομάθειας (με μέτρα και self test) ;
Είναι δηλαδή ο.κ να γίνονται μαθήματα σε τάξεις των 24 , 25 , 26 ατόμων για τουλάχιστον 12+ εβδομάδες αλλά δεν μπορούν να γίνουν εξετάσεις για 6 μέρες; Εννοείται με μέτρα και σύμφωνα με τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ και self test ;
Να τονιστεί εδώ ότι στις εξετάσεις δεν θα είναι 25 μαθητές μέσα σε μια τάξη αλλά το πολύ 15 (στο δικό μου σχολείο τουλάχιστον. Δεν έχουμε αίθουσα τόσο μεγάλη!) και ένας επιτηρητής. (ΣΗΜΕΙΩΣΗ : κάθε μαθητής/μαθήτρια κάθεται μόνος του).
Και στις Πανελλήνιες, μέσα στις τάξεις είναι σίγουρα 15+ άτομα και δυο επιτηρητές!
Ναι αλλά, “οι πανελλήνιες κρίνουν το μέλλον των παιδιών.” Ίσως είναι ο αντίλογος!
Οι εξετάσεις γλωσσομάθειας όμως ; Και αυτές μάλλον κρίνουν το μέλλον !
Και σε αυτό θα διαφωνήσω διότι ένας επιτυχών σε οποιαδήποτε σχολή , για παράδειγμα, μπορεί να μην την τελειώσει ή να μην ασχοληθεί ποτέ στο μέλλον με το συγκεκριμένο αντικείμενο, είναι όμως επιτυχών στις πανελλήνιες! Πώς αυτές έκριναν το μέλλον του ; Είναι ένα κομβικό σημείο, ναι , αλλά όχι, όλη του η ζωή !
Θα πρότεινα, γνωρίζοντας ότι δεν ζούμε σε κανονικές συνθήκες,
να διεξαχθούν οι προαγωγικές-απολυτήριες εξετάσεις κανονικά το 2021, όποτε αποφασιστεί, με ή χωρίς τράπεζα θεμάτων αλλά σίγουρα όχι στην ύλη που έχει ανακοινωθεί!
Θεωρώ ότι ένα κεφάλαιο τουλάχιστον, πρέπει να αφαιρεθεί απ την Άλγεβρα και Γεωμετρία της Α΄ Λυκείου! Στις άλλες τάξεις είναι στην κρίση του εκάστοτε συναδέρφου.
Οι εξετάσεις ,αγαπητοί μαθητές, είναι σημαντικό κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας και μιας και οι πανελλήνιες θα διεξαχθούν κανονικά όπως και άλλες εξετάσεις (ξένων γλωσσών), για ποιο λόγο να μην διεξαχθούν και οι προαγωγικές ;
Δεν θα αναφερθώ καν στην αύξηση των αριστούχων και σε άλλα στατιστικά, άλλωστε κάθε χρόνο λέω στους μαθητές μου , να κυνηγούν τη γνώση και όχι τον βαθμό !
Τέλος , θα θέσω μια ερώτηση , αφού το επικρατέστερο σενάριο είναι να μην γίνουν οι προαγωγικές, λόγω καταστάσεων και covid , για ποιο λόγο γίνεται καταγραφή της ύλης σε Α΄ και Β΄ λυκείου κάθε μήνα από το Μάρτη 2021;
Εύχομαι να είστε όλοι καλά, να απαλλαγούμε γρήγορα απ αυτόν τον ιό και σας ευχαριστώ που διαβάσατε τη δημοσίευση μου. Καλή συνέχεια σε όλους μας.
Ιορδάνης Χ. Κοσόγλου
Επιμελητής του Ιστολογίου
Πρόσφατα σχόλια