Το ΦΕΚ με ημερομηνία 4/7/2020, περιέχει τις αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίων και Γενικών Λυκείων που ισχύουν απ το σχολικό έτος 20-21.
Επίσης δείτε τροποποιήσεις στις αναθέσεις ΓΕΛ , ΕΠΑΛ,τελευταία ενημέρωση αυτών 11-8-2022.
- Στις 3/8/20 έγινε η εξής τροποποίηση : “Tο μάθημα της Βιολογίας της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας έχουν ως Β΄ ανάθεση και οι εκπαιδευτικοί ειδικότητας ΠΕ88.01.” Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από το σχολικό έτος 2020-2021.Πηγή τροποποίησης , ΠΗΓΗ ΦΕΚ , προσπελάστηκαν 03.08.20 και 05.07.20 αντίστοιχα.
- Στις 14/8/24 έγινε τροποποίηση ως προς τη Β΄ ανάθεση του μαθήματος Γεωγραφία-Γεωλογία στο Γυμνάσιο. Δείτε το ΦΕΚ 4734/14-8-24. Ισχύει απ το σχολικό έτος 24-25.
ΣΧΟΛΙΑ – ΣΚΕΨΕΙΣ & ΑΠΟΡΙΕΣ
Θα μου επιτρέψετε κάποια σχόλια που τα έγραψα πριν 3 χρόνια(2020) και βλέπω ότι ισχύουν μέχρι και σήμερα (10/10/23).
- Β ανάθεση για το μάθημα των μαθηματικών στο Γυμνάσιο έχει η ειδικότητα ΠΕ86. Γιατί άραγε δεν έχουν β ανάθεση οι μαθηματικοί το μάθημα της Πληροφορικής Γυμνασίου; Ως μαθηματικός , απόφοιτος Α.Π.Θ , να σας πω ό,τι στο πρόγραμμα σπουδών του τμήματος μου (1995-2000), υπήρχαν ως υποχρεωτικά, τουλάχιστον 3 μαθήματα που έχουν άμεση σχέση με την πληροφορική. Γλώσσα προγραμματισμού B.A.S.I.C , γλώσσα προγραμματισμού FORTRAN, γλώσσα προγραμματισμού PASCAL , Βάσεις Δεδομένων και άλλα. Τις παραπάνω Γλώσσες είχα περάσει και εγώ. Αμέσως μετά, που τελείωσα(μετά το 2000), έμαθα ότι μπήκε και η C++ ως υποχρεωτικό μάθημα. Μπορεί άραγε, ένας μαθηματικός να διδάξει Πληροφορική στο Γυμνάσιο; Προσωπικά λέω ΝΑΙ 100% .
- Γ ανάθεση μαθηματικών στο Γυμνάσιο έχουν οι ειδικότητες ΠΕ04(02,03,04,05) ,συνεχίζει να είναι απίστευτο για μένα μέχρι και σήμερα!
- Αυτή, η “ενοποιημένη” ειδικότητα ΠΕ04 , πότε άραγε θα σπάσει σε αυτόνομες ειδικότητες; Η Σχολή Θετικών Επιστημών τι γνώμη έχει , άραγε για αυτά ;
- Είναι δυνατόν να ζητάμε από Φυσικούς ΠΕ04.01 να διδάσκουν Χημεία και Βιολογία στην Α΄ και Β΄ Λυκείου; Είναι δυνατόν, αγαπητοί φίλοι, οι Φυσικοί ΠΕ04.01 να διδάσκουν β΄ ανάθεση Βιολογία κατεύθυνσης στη Γ΄ Λυκείου ή Χημεία κατεύθυνσης στη Γ΄; Είναι δυνατόν να επιβάλλεις κάτι τέτοιο ; Με ποια λογική ; Ότι δεν έχεις καθηγητές σε αυτές τις ειδικότητες ; Και αποφασίζεις να διορίζεις Φυσικό για να διδάξει Βιολογία κατεύθυνσης;
- Πόσες φορές έχω ακούσει άραγε, τη φράση ” εγώ είμαι Χημικός δεν μπορώ να κάνω Φυσική κατεύθυνσης Β΄ – Γ΄ Λυκείου !” ή ” εγώ είμαι Βιολόγος δεν μπορώ να κάνω Φυσική κατεύθυνσης Γ΄ , θα πάρω τα παιδιά στο λαιμό μου!”
- Ένας λόγος που κάποια Λύκεια της χώρας αργούν να στελεχωθούν με όλες τις ειδικότητες είναι και ο παραπάνω. Απ το 2006 σε όποιο σχολείο είμαι, συνήθως βγάζω το πρόγραμμα του σχολείου , πάντα ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες και υποδείξεις του Δντη του σχολείου.Τα τελευταία χρόνια (2013-2022) έχω ακούσει πολλές φορές, μην πω ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ τις παραπάνω φράσεις. Περιμένουμε συναδέρφους απ τις φάσεις διορισμών των αναπληρωτών (1 φάση κάθε μήνα περίπου!) , μιας και υπάρχουν πολλά κενά σε ΠΕ04 σε όλη την Ελλάδα και μόλις ακούμε ότι πήραν συναδέρφους χαιρόμαστε. Μόλις μαθαίνουν όμως οι συνάδερφοι (οι οποίοι προφανώς και δεν φταίνε) ότι ο Φυσικός θα κάνει Χημεία ή Βιολογία, επιλέγει ένα Γυμνάσιο και μένουμε στο περίμενε για έναν ακόμη μήνα. Καταλαβαίνετε βέβαια τι επίπτωση έχει αυτό σε μαθητές Λυκείου που για μήνες δεν κάνουν Χημεία ή Βιολογία ή Φυσική (Το ή όπως στη θεωρία Συνόλων, δηλαδή Φυσική ή Χημεία ή και τα δυο).
Παρόλα αυτά, στο νέο ΦΕΚ (4/7/20) ,πάλι, όπως και στο προηγούμενο ΦΕΚ (2018) , οι αναθέσεις αυτές παραμένουν!
Σας ευχαριστώ που διαβάσατε τους προβληματισμούς μου.
Καλό υπόλοιπο καλοκαίρι σε όλους μας.
Ιορδάνης Χ. Κοσόγλου,ΠΕ03 μαθηματικός
Επιμελητής του I Like Maths
Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.
Πρόσφατα σχόλια