Αρχική » Ημερίδες - Εκδηλώσεις » 1ο Μαθηματικό Βιωματικό Εργαστήριο, Καλαμαρί 23/11/2019

Κατηγορίες

Κάνε το τεστ!

Κάνε το τεστ!

Διαδικτυακά τεστ θεωρίας για όλες τις τάξεις ΓΕΛ,νομίζω αξίζει να προσπαθήσεις!

ΘΕΜΑ 1 & 3 Ενδοσχολικές

Γεωμετρία

Γεωμετρία -Πιθανά Θέματα.

ΘΕΜΑ 1 & 3

ΘΕΜΑ 1 & 3

Μαθηματικά Γ Γενικής
Το θεμα 1 και 3.

Θέμα 1&3-Ενδοσχολικά ΘΕΜΑΤΑ

THEMA B OMOGENEIS 2023

ΘΕΩΡΙΑ Γ΄ ΤΑΞΗΣ

ΘΕΩΡΙΑ Γ΄ ΤΑΞΗΣ

Τι πρέπει να ξέρω!
Θεωρία Γ΄ Τάξης
Όλα τα Σ-Λ.
Όλα τα Α-Ψ
Όλοι οι ορισμοί 2016-2024

Το Ερώτημα Α4

Α 4 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ

Πανελλήνιες 2020-2024

Πανελλήνιες 2020-2024

Θέματα &Λύσεις,μαζί με επαναληπτικές!

Γ τάξη-Φυλλάδιο 2024

Γ τάξη-Φυλλάδιο 2024

Τα 26 μαθήματα Γ τάξης ,
ΓΕΛ Αριδαίας 2023-2024

Τ.Θ.Δ.Δ Γ΄ προ/σμός(Αρχείο)

cropped Space

61 Επώνυμα Θέματα Β,Γ,Δ

cropped IMG 20230112 0913582

Φυλλάδιο 2024

Φυλλάδιο 2024

Περιέχει 88 ασκήσεις και τα Θέματα των ενδοσχολικών 2024.

Γεωμετρία Α τάξης ΓΕ.Λ-Φυλλάδιο

Κεφάλαια 4-11

Σκακιστική άσκηση

Είμαι και Εδώ!

Personal Room

Θ.Φυλακτός,2019-2024

Θ.Φυλακτός,2019-2024

Θέματα και μοριοδότηση!

Σελίδα Τ.Θ.Δ.Δ 2022-2024

Προσομοίωση ΓΕ.Λ Αριδαίας 2023

cropped school2 2022 07 27

Προσομοίωση Απολυτήριων Εξετάσεων 2022

Προσομοίωση Απολυτήριων Εξετάσεων 2022

ΣUMMA 2019

ΣUMMA 2019

Το 2019 συναντήθηκαν 10 μαθηματικά site και έφτιαξαν ένα Διαγώνισμα Προσομοίωσης.

Όλα τα ΦΥΛΛΑΔΙΑ

Εντός,Εκτός Ύλης-Ολοκληρώματα

Εντός,Εκτός Ύλης-Ολοκληρώματα

Κάτω Άθροισμα

Εμβαδόν Χωρίου

Area

80 Ασκήσεις-Θέματα Γοπ-θετ

Ergasia 25-eclass(14.4.21)

Διαγωνίσματα Τετραμήνου Γ τάξης

170321 an exercise

Τ.Θ.Δ.Δ Γενικής(Αρχείο)

KONTRA

Παραμετρική Εξίσωση α΄βαθμού

Ακολουθίες

Important exercise

Άλγεβρα Α΄ τάξης ΓΕ.Λ-Ερωτήσεις Κλειστού Τύπου

forms test

Μαθήματα Γεωμετρίας Α τάξης

18553 sol

Γεωμετρία Α΄ τάξης-Ερωτήσεις Κλειστού Τύπου

forms test 2

Διανύσματα,τι πρέπει να ξέρω!

Τα Πάντα για τον Κύκλο

my eclass 2

Τεστ στην Άλγεβρα Β΄ τάξης

forms test 3

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΓΚΟΥΡΟ

diagwnismoi 201121

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ

Pythagoras

Θεματογραφία

Θεματογραφία

Ομάδα Μαθηματικών Γιαννιτσών

Στατιστικά Πανελληνίων 2021&2022

ΒΑΣΗ μαθηματικού Α.Π.Θ

ΒΑΣΗ μαθηματικού Α.Π.Θ

2016-2020 Βάση Τμήματος

2022

2022

2021

2021

2020

2020

eclass

eclass

Ι.Ε.Π

1ο Μαθηματικό Βιωματικό Εργαστήριο, Καλαμαρί 23/11/2019

Απευθύνεται σε όλους τους Εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, φοιτητές και γενικά σε οποιονδήποτε ενδιαφέρεται για τα Μαθηματικά.

Σκοπός του μαθηματικού εργαστηρίου είναι οι συμμετέχοντες, να συνεργαστούν βιωματικά, να συζητήσουν και να προβληματιστούν (στην αντίστοιχη θεματική ενότητα που θα επιλέξουν), στις μεθόδους και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να οργανώσουν καλύτερα ώστε να εμπλουτίσουν το καθημερινό μάθημα.

Στόχος είναι ο γόνιμος διάλογος στην κάθε θεματική ενότητα τόσο στο παιδαγωγικό, όσο και στο επιστημονικό επίπεδο.

Οι συμμετέχοντες θα έχουν την δυνατότητα να καταθέσουν την προσωπικές τους απόψεις, να αλληλεπιδράσουν με τα υπόλοιπα μέλη της κάθε ομάδας και στο τέλος να προκύψουν επωφελή συμπεράσματα για όλους.

Υπάρχουν πέντε θεματικές ενότητες.

Μπορείτε να κάνετε εγγραφή σε μία θεματική ενότητα.

Αν έχει συμπληρωθεί ο αριθμός των συμμετεχόντων στην ενότητα που επιθυμείτε, μπορείτε να επιλέξετε κάποια από τις υπόλοιπες ενότητες.

Ο αριθμός θέσεων σε κάθε ενότητα είναι περιορισμένος και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Το Μαθηματικό Βιωματικό Εργαστήρι θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις της Ελληνογαλλικής Σχολής Καλαμαρί.

Στους συμμετέχοντες θα χορηγηθεί βεβαίωση συμμετοχής.

Πρόγραμμα 1ου Μαθηματικού Βιωματικού Εργαστηρίου

16.30 – 17.00 : Προσέλευση

17.00 – 17.30 : Σύντομη ενημέρωση από τους υπευθύνους των θεματικών ενοτήτων

17.30 – 19.00 : Εργαστήρια

19.00 – 19.30 : Συμπεράσματα των εργαστηρίων

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

  1. κα. Μαριάννα Τζεκάκη, Ομότιμη Καθηγήτρια Διδακτικής Μαθηματικών Α.Π.Θ , κα. Μαρία Παπαγεωργίου, Καθηγήτρια Μαθηματικών Μ.Ε. 1ου Γ.Ε.Λ. Σταυρούπολης, Master Διδακτικής των Μαθηματικών 

ΘΕΜΑ : «Άτυπη και τυπική αποδεικτική διαδικασία στα Μαθηματικά»

Η αποδεικτική διαδικασία αποτελεί θεμέλιο της μαθηματικής ανάπτυξης και έχει ιδιαίτερη θέση στα Προγράμματα Σπουδών, ως μια ιδιαίτερη και απαραίτητη μαθηματική διεργασία. Σχετίζεται με τη φύση της μαθηματικής δραστηριότητας και των Μαθηματικών αλλά και την ίδια τη μαθηματική μάθηση. Αν και κυριαρχεί η πεποίθηση ότι η μαθηματική απόδειξη προσεγγίζεται στις μεγάλες τάξεις του Γυμνασίου ή του Λυκείου, η έρευνα έχει τεκμηριώσει την αναγκαιότητα της ανάπτυξης αποδεικτικού συλλογισμού από τις μικρότερες ηλικίες. Στο προτεινόμενο εργαστήριο θα γίνουν σύντομες αναφορές στη τυπική και άτυπη αποδεικτική διαδικασία στις διάφορες ηλικίες και θα δοθούν στους συμμετέχοντες δράσεις τόσο της Άλγεβρας όσο και της Γεωμετρίας μέσα από τις οποίες θα επιδιωχθεί να συνδέσουν άτυπες μορφές αποδεικτικής διαδικασίας με τις μεταγενέστερες τυπικές μαθηματικές αποδείξεις.

  1. κ. Σπυρίδων Δουκάκης, Εκπαιδευτικός ΠΕ03 & ΠΕ86,Pierce-Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος.Συνεργάτης του Εργαστηρίου Βιοπληροφορικής και Ανθρώπινης Ηλεκτροφυσιολογίας (BiHeLab) του τμήματος Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστήμιου 

ΘΕΜΑ : «Διδάσκοντας την έννοια της συνάρτησης με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων.Ποιος, πώς, πού, πόσο, πότε και γιατί;»

Τα τελευταία χρόνια αναδεικνύεται στο πλαίσιο των προγραμμάτων σπουδών και των οδηγιών για τη διαχείριση της ύλης των Μαθηματικών, η πρόσθετη διδακτική που μπορούν να διαδραματίσουν τα ψηφιακά εργαλεία στην καθημερινή διδακτική πρακτική.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με υπάρχουσες έρευνες (Doukakis, 2015) οι εκπαιδευτικοί διακρίνονται σε αυτούς/ές που:

  • Δεν έχουν αναγνωρίσει ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα ψηφιακά εργαλεία ή ότι μπορούν τα ψηφιακά εργαλεία μπορούν να υπάρχουν στο πλαίσιο της καθημερινής διδακτικής πρακτικής.
  • Έχουν αναγνωρίσει ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα ψηφιακά εργαλεία ή ότι μπορούν τα ψηφιακά εργαλεία να υπάρχουν στο πλαίσιο της καθημερινής διδακτικής πρακτικής, αλλά δεν είναι πρόθυμοι/ες να τα ενσωματώσουν.
  • Έχουν αποδεχτεί ότι μπορούν να προσπαθήσουν να εμπλέξουν τους μαθητές και τις μαθήτριές τους στη μάθηση Μαθηματικών με τη χρήση κατάλληλων ψηφιακών εργαλείων, ως μέρος μιας διαδικασίας που θα καθορίσει αν θα αποκτήσουν θετική ή αρνητική διάθεση απέναντι στην ενσωμάτωση αυτή.
  • Έχουν προσαρμόσει τη διδακτική τους πρακτική, αναπτύσσοντας δραστηριότητες όπου οι μαθητές/ήτριες διδάσκονται και μαθαίνουν Μαθηματικά με τη χρήση κατάλληλων ψηφιακών εργαλείων.
  • Διερευνούν και χρησιμοποιούν κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία, τα οποία ενσωματώνονται ουσιαστικά στη διδασκαλία και τη μάθηση των Μαθηματικών.
  • Εξελίσσονται και αξιολογούν τα αποτελέσματα των αποφάσεών τους για την ένταξη των ψηφιακών εργαλείων στη διδακτική τους πρακτική και επιχειρούν τροποποιήσεις και αλλαγές.

Εργαζόμενοι με την έννοια της συνάρτησης, θα επιχειρήσουμε μία συζήτηση για:

α) την αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων,

β) τον τρόπο με τον οποίο μπορούν, με κατάλληλο διδακτικό σχεδιασμό, να συμβάλλουν εκπαιδευτικά λογισμικά (όπως το GeoGebra) στη βαθύτερη κατανόηση συγκεκριμένων μαθηματικών ζητημάτων (είδη συναρτήσεων, πολλαπλοί τρόποι αναπαράστασης κ.ά.) και

γ)  την αξιολόγηση των μαθητών/ριών μας σύμφωνα με ένα πλαίσιο διαμορφωτικής διδασκαλίας (Δουκάκης & Ζυμπίδης, 2018).

  1. κ. Χαράλαμπος Σακονίδης,Καθηγητής Διδακτικής των Μαθηματικών στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης 

Θέμα «Η ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης στην υποχρεωτική εκπαίδευση: σε αναζήτηση υποστηρικτικών διδακτικών προσεγγίσεων»

Αντικείμενο της εισήγησης είναι τα χαρακτηριστικά και οι διεργασίες της μαθηματικής σκέψης που θέλουμε να αναπτύξουν οι μαθητές  αρχικά στο Δημοτικό Σχολείο και στη συνέχεια στο Γυμνάσιο, ώστε να εξελιχθούν σε κριτικούς πολίτες. Επιπλέον,  οι πόροι (resources) και οι διδακτικές πρακτικές που υπηρετούν αυτήν την ανάπτυξη με συνέπεια στις δυο βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Οι συμμετέχοντες θα εμπλακούν σε δραστηριότητες ανάλυσης σχετικού εκπαιδευτικού υλικού και αποσπασμάτων από διδασκαλίες που προσφέρουν την δυνατότητα περαιτέρω επεξεργασίας και ‘εργαλειοποίησης’ των ιδεών και προτάσεων που θα παρουσιαστούν.

  1. κ. Θεοδόσης Ζαχαριάδης, Καθηγητής Τμήματος Μαθηματικών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

 ΘΕΜΑ : «Η σημασία των αντιπαραδειγμάτων στη διδασκαλία και στη μάθηση των Μαθηματικών»

Ένα παράδειγμα ονομάζεται αντιπαράδειγμα όταν χρησιμοποιείται για να αποδειχθεί ότι ένας ισχυρισμός είναι λανθασμένος. Στο εργαστήριο θα αναδειχθεί η σημασία των αντιπαραδειγμάτων στα μαθηματικά και η αξιοποίηση τους στη διδασκαλία. Θα συζητηθούν τα είδη αντιπαραδειγμάτων, καθώς και ποια αντιπαραδείγματα μπορούν, όχι μόνο να απορρίψουν λανθασμένους ισχυρισμούς, αλλά και να οδηγήσουν στη διατύπωση σωστών ισχυρισμών. Επίσης θα εξεταστούν περιπτώσεις λανθασμένων ισχυρισμών και θα συζητηθεί αν μπορεί να απορριφθούν θεωρητικά ή είναι απαραίτητη η κατασκευή κατάλληλου αντιπαραδείγματος.

  1. κ. Ιωάννης Θωμαϊδης, Δρ. Μαθηματικών – τ. Σχολικός Σύμβουλος

 ΘΕΜΑ : «Η διδακτική αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών»

Σκοπός του εργαστηρίου είναι να αξιοποιηθεί η Ιστορία των Μαθηματικών ως πηγή ιδεών και υλικού για την ανανέωση και τον εμπλουτισμό της διδασκαλίας του μαθήματος σε ολόκληρο το φάσμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αναλύονται τα μαθηματικά προβλήματα που συνδέονται με την ιστορική εξέλιξη των αρνητικών αριθμών και ορισμένων συναφών εννοιών όπως η απόλυτη τιμή, η διάταξη στην αριθμητική ευθεία και η αξιωματική θεμελίωση των πραγματικών αριθμών. Εξετάζεται η συνάφεια των συμπερασμάτων της ιστορικής ανάλυσης με προβλήματα της διδασκαλίας και μάθησης στις σύγχρονες σχολικές τάξεις και με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο εργαστήριο σχεδιάζονται και αξιολογούνται αντίστοιχες διδακτικές δραστηριότητες.

 Με εκτίμηση οι υπεύθυνοι του Μαθηματικού Βιωματικού Εργαστηρίου

Ιωάννης Σαράφης (Μαθηματικός)

Νικόλαος Παλάζης (Κοινωνιολόγος)

Ιωάννα Καρδάκου (Πληροφορικός)

Χριστίνα Τίκβα (Πληροφορικός)

Αθανάσιος Πέρδος (Φυσικός – Πληροφορικός)

 


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Translate

Επικοινωνία

Επικοινωνία

Επιμελητής Ιστολογίου-Βιογραφικό!

bachelor

Μέλος της Lisari Team

Lisari Team

Ιστορικό

Ιούνιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Ώρα Ελλάδος

15 Επαναληπτικά Κριτήρια Αξιολόγησης

.jpg

Άλγεβρα Α΄ ΓΕΛ Β΄ τόμος

Algebra A b tomos lisari team

Facebook

fb id

Άποψη-Αρθρογραφία!

Iordanis X. Kosoglou

Λίγο πριν τις Πανελλήνιες-Οδηγίες!

Λίγο πριν τις Πανελλήνιες-Οδηγίες!

Τι κάνω λίγο πριν αλλά και κατά την διάρκεια των εξετάσεων,τι να προσέξω,
τι να αποφύγω.
Οδηγίες προς τους υποψηφίους!

Σχολικά Βιβλία ΓΕΛ σε ψηφιακή μορφή

ΟΔΗΓΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΕΛ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

55 Μαθήματα Ανάλυσης Γ’ Λυκείου

26 Μαθήματα ΓΟΠ1 2023

300321 DLH

Μάθημα:Συνάρτηση1-1

Αχ!Σύνθεση Συναρτήσεων

Διαγωνίσματα στις Συναρτήσεις

synthesi

Όρια-Περίπτωση 0/0

Όριο x τείνει Άπειρο!

Συνέχεια Συνάρτησης (6 Βιντεο)

Διαγωνίσματα στα Όρια

.jpg

Διαγώνισμα Γ ΓΕΛ-μέχρι παράγραφο 2.4

Διαγώνισμα Γ ΓΕΛ-μέχρι και 2.8

thema D Kopadis 220321

Άσκηση Ημέρας-3ο ΓΕ.Λ Γιαννιτσών

Επαναληπτικά Θέματα Γ προσ/μου

tetradio

Μάθημα:Τριγωνομετρία

Sin(2pi*x)*Sin(2pi*y)

Μάθημα:Απόλυτη Τιμή

mathima a alg 091120

Μάθημα:Εξίσωση β΄βαθμού

Algebra A

Άλγεβρα Α΄ – Επανάληψη

Τι είναι το Άπειρο ;

Μάθημα:Λογισμός Πιθανοτήτων

Διανυσματικές Ακτίνες!

Εσωτερικό Γινόμενο

Μήκος Τόξου-Κυκλικός Τομέας

Rubik’s Cube

Το Δίλημμα του Φυλακισμένου!

Το Δίλλημα του Τρένου!

Διαγωνισμοί Μαθηματικών

diagwnismoi 201121

Πείραμα Ερατοσθένη

Πόσες Πιθανότητες έχεις να κερδίσεις το Τζόκερ ;

Πρώτη Ανάρτηση στις 15/3/2011

Συγκινητικό Σχόλιο 1

Συγκινητικό Σχόλιο 1

Να είστε καλά! Σας ευχαριστώ.

Συγκινητικό Σχόλιο 2

Συγκινητικό Σχόλιο 2

I Like Maths(2011-2024)

13 years!

Φέτος (2024) έκλεισε το ιστολόγιο αυτό
τα 13 χρόνια.

I Like Maths(2011-2022)

I Like Maths(2011-2022)

Η δημοσίευση των 11 χρόνων !

I Like Maths(2011-2021)

I Like Maths(2011-2021)

Η δημοσίευση των 10 χρόνων!

Γιατί πιστεύουμε στα ζώδια;

Σύνδεση στη Webex (Εκπαιδευτικοί)

Τι είναι η Κβαντική Φυσική;

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς