Συνάντηση του Δημάρχου Πύδνας Κολινδρού με τις Διευθύντριες και τους Διευθυντές όλων των σχολείων του Δήμου

465966033 873920874864101 2291103349988002434 n

Μετά από πρόσκληση του Δημάρχου Πύδνας Κολινδρού, πραγματοποιήθηκε στις  6-11-2024 συνάντησή του  με τις Προϊστάμενες, Διευθύντριες και Διευθυντές όλων των σχολείων του Δήμου Πύδνας Κολινδρού στο χώρο του Δημοτικού Συμβουλίου, παρουσία Αντιδημάρχων, κ. Χλεμέ Στέλιου, κ. Τάσου Λούκα και κ. Ηλία Πολύζου, της Γενικής Γραμματέως κ. Πηνελόπης Ορτουλίδου, του ειδικού συμβούλου κ. Γιώργου Λιόλιου και του Προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής Εκπαίδευσης, κ. Δημήτρη Χλεμέ για την επίλυση χρόνιων προβλημάτων και την ενίσχυση της συνεργασίας στον τομέα της εκπαίδευσης.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε σε σημαντικά ζητήματα που αφορούν στην υλικοτεχνική υποδομή, στη συντήρηση των σχολικών κτηρίων και στην ασφάλεια των μαθητών. Ο Δήμαρχος εξέφρασε τη δέσμευσή του για τη βελτίωση των σχολικών κτηρίων και την άμεση ανταπόκριση στις πρώτες ανάγκες των σχολείων. Η συνεργασία συνεχίζεται με στόχο όλα τα σχολεία του Δήμου να λειτουργούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και τα βασικά χρόνια προβλήματα να λυθούν.

Επιμορφωτική δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας

1733675388937

Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα της Αναπηρίας, στο Γυμνάσιο Μακρυγιάλου πραγματοποιήθηκε στις 5-12-2024 επιμορφωτική δράση για την εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου με εισηγητές τον Ψυχολόγο Ν. Παρασκευαϊδη, και την Κοινωνική Λειτουργό Θ. Κουντουριανού της ΕΔΥ του σχολείου, τους εκπαιδευτικούς του Τμήματος Ένταξης Ε. Σαμαρά και Ε. Χαλβατζή και τους εκπαιδευτικούς της Παράλληλης Στήριξης Ε. Μαρμαρά και Ι. Κλεισούρη. Η δράση διήρκησε δυο διδακτικές ώρες  και είχε ως στόχο την ευαισθητοποίηση και την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης των μαθητών/τριών απέναντι στα άτομα με ειδικές ανάγκες.

Στο πλαίσιο της επιμόρφωσης, έγινε αρχικά από τους εισηγητές αναφορά σε ορισμούς και κατηγορίες αναπηριών, όπως είναι οι γνωστικές, συναισθηματικές, αισθητηριακές αναπηρίες όπου ανήκουν η κώφωση, η τυφλότητα, ο αυτισμός και η κωφαλαλία. Τονίστηκαν, ακόμη, τα δικαιώματα των ανθρώπων με αναπηρίες με κυρίαρχο σύνθημα “Είμαστε όλοι ίδιοι, είμαστε όλοι διαφορετικοί”.

Ο μαθητές είχαν την ευκαιρία να διαβάσουν σε μορφή Braille το λογοτεχνικό εργό «ο Τρελαντώνης» της Πηνελόπης Δέλτα, να νοηματίσουν μέσω χειρομορφών  το αλφάβητο από την καθημερινότητα των κωφών-βαρήκοων, αλλά και να τραγουδήσουν στη νοηματική γλώσσα με την υποστήριξη σχετικού βίντεο. Ακολούθησε συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των καθηγητών και των μαθητών ώστε να υπάρχει ανατροφοδότηση.

Στη συνέχεια, έγιναν βιωματικές δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν οι μαθητές με ενθουσιασμό. Στόχος ήταν να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ένα αποτελεσματικότερο τρόπο προσέγγιση και επικοινωνίας με άτομα που αντιμετωπίζουν κάποιας μορφής αναπηρία, να καλλιεργηθεί ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και  η δεξιότητα της ενσυναίσθησης, στοιχεία που αποτελούν τη βάση για μια κοινωνία περισσότερο δίκαιη και δημοκρατική.

Δράσεις στο Γυμνάσιο Μακρυγιάλου για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία



Λήψη αρχείου

Α) Συμβουλευτική και ψυχοκοινωνική παρέμβαση στους μαθητές/τριες  του σχολείου με θέμα «Τρόποι προσέγγισης και επικοινωνίας με  Άτομα με Αναπηρία» από τον Ψυχολόγο Ν. Παρασκευαίδη και την Κοινωνική Λειτουργό Θ. Κουντουριανού της ΕΔΥ του Γυμνασίου Μακρυγιάλου.

Β) Η εκπαιδευτική κοινότητα  του σχολείου παρακολούθησε  την εκδήλωση με θέμα «Σχολεία για Όλους: Ενδυναμώνοντας τη Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση και την Κοινωνία», που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024 και ώρες 15:00-18:00. Σκοπός της εκδήλωσης είναι η ανάδειξη της φωνής των Ατόμων με Αναπηρία και των δυνατοτήτων τους, των δικαιωμάτων τους για ισότιμη πρόσβαση και ενεργό συμμετοχή σε όλους τους τομείς της ζωής τους καθώς και των οραμάτων και των προσδοκιών τους για μια δίκαιη, ισότιμη και συμπεριληπτική κοινωνία. Η εκδήλωση περιλάμβανε: α) εισηγήσεις ατόμων με αναπηρία από διαφορετικούς χώρους και πεδία και με διαφορετική ιδιότητα, β) εισηγήσεις από εκπροσώπους φορέων και δομών υποστήριξης της εκπαίδευσης, Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., ΙΕΠ, ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., αναφορικά με τις δράσεις προάσπισης των δικαιωμάτων των Ατόμων με Αναπηρία, γ) εισηγήσεις από εκπαιδευτικό με αναπηρία, στελέχη εκπαίδευσης δομών ατόμων με αναπηρία, γονέα ατόμου με αναπηρία και εκπρόσωπο κοινωνικού φορέα για την αναγκαιότητα ανάπτυξης δράσεων ευαισθητοποίησης και προώθησης της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και δ) συζήτηση σχετικά με τις προκλήσεις, τις εμπειρίες και τα βιώματα   των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους όπως και τις προτάσεις και τις προσδοκίες τους για τη συμπεριληπτική κοινωνία του μέλλοντος. Η εκδήλωση είναι διαθέσιμη σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα στο κανάλι YouTube του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στη διεύθυνση: https://www.youtube.com/live/pREDcrheigE

Γ) Β) Η εκπαιδευτική κοινότητα  του σχολείου παρακολούθησε την Τρίτη 3/12/2024 εκδήλωση ευαισθητοποίησης για ζητήματα που αφορούν στην ισότιμη πρόσβαση των μαθητών/τριών με αναπηρία στην εκπαίδευση, που διοργάνωσε η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία. Η εκδήλωση προβλήθηκε στον σύνδεσμο: https://youtube.com/live/KNlMwIIJzu0.

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ

1733135900021

Η Διευθύντρια του σχολείου ως Σύμβουλος Σχολικής Ζωής διερευνώντας τις επιμορφωτικές ανάγκες των μαθητών/τριών διοργάνωσε σε συνεργασία με το Κέντρο Υγείας Αιγινίου  επιμορφωτική δράση για τους μαθητές/τριες με θέμα “Εθισμός και Διαδίκτυο” στις 26-11-2024 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου  και ομιλητές την Ιατρό Παπαδοπούλου Ελίζαμπεθ και τον Νοσηλευτή Μηλιόπουλο Αθανάσιο.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες

Σας προσκαλούμε να παρακολουθήσετε την επιμορφωτική παρέμβαση με θέμα “Διατροφικές συνήθειες των εφήβων” που συνδιοργανώνουμε το Γυμνάσιο Μακρυγιαλου, το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο Μακρυγιάλου. Ομιλήτρια θα είναι  η Διατροφολόγος Μαρία Χαρίτωνος και η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 29-11-2024 στις 18.00 – 20.00 στο χώρο του Δημοτικού  Σχολείου Μακρυγιάλου.

Με εκτίμηση

Ευαγγελία Κανάλη

Το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εξερευνούμε την Αρχαία Βόρεια Πιερία»

20241101 114343 20241101 092640

20241101 095909 2 20241101 095844

                                                 20241101 101818

Το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου συμμετέχει και φέτος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εξερευνούμε την Αρχαία Βόρεια Πιερία» που υλοποιήθηκε από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Φιλολόγων Πιερίας, Αγγέλη Βάνα σε συνεργασία με τους αρχαιολόγους της Μουσειακής Αποθήκης Μακρυγιάλου Αθηνά Αθανασιάδου και Κων/νο Νούλα.

Στο πλαίσιο αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος μαθητές/τριες της Α΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν  την Επισκέψιμη Μουσειακή Αποθήκη Μακρυγιάλου και είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν ιστορικές περιόδους της αρχαίας Βόρειας Πιερίας ξεκινώντας από τη Νεολιθική εποχή και φτάνοντας μέχρι και τη Βυζαντινή. Υπεύθυνοι  καθηγητές  του προγράμματος και συνοδοί των μαθητών ήταν οι φιλόλογοι  Ειρήνη Σαμαρά ΠΕ02 ΕΑΕ και Ζαπουνίδης Ιωάννης ΠΕ02.

Η περιήγηση στο Μουσείο έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές/τριες να παρατηρήσουν και να θαυμάσουν από κοντά ιστορικά αντικείμενα – εκθέματα (αγγεία, κοσμήματα, ειδώλια, κτλ) τα οποία συνδέονται με την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους. Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης οι αρχαιολόγοι και η Σύμβουλος έδωσαν λεπτομερείς εξηγήσεις στους μαθητές για τα εκθέματα και τους έθεσαν ερωτήσεις που ενίσχυσαν τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον τους για τις βιωματικές δράσεις του προγράμματος.

Αρχικά, οι μαθητές/τριες στο πλαίσιο της βιωματικής, ανακαλυπτικής και παιγνιώδους μάθησης, αφού χωρίστηκαν σε δύο ομάδες των πέντε ατόμων, έπαιξαν το μουσειακό παιχνίδι «Η Μέδουσα θα σε σώσει» της Β. Βατζόλα, Φιλολόγου – Μουσειοπαιδαγωγού. Οι μαθητές ως ναυαγοί στα παράλια της Πιερίας θα μπορούσαν να σωθούν μόνο αν απαντούσαν σε ερωτήσεις που τους έθετε η Μέδουσα και αβ ολοκλήρωναν με επιτυχία τις αποστολές που τους ανέθετε. Τα παιδιά συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό στο παιχνίδι, ενισχύοντας έτσι την κοινωνική τους αλληλεπίδραση και εμπλουτίζοντας τις ιστορικές τους γνώσεις. Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες (ομαδοσυνεργατική μάθηση) και στην κάθε ομάδα δόθηκε ένα φύλλο εργασίας με πολυτροπικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες (ζωγραφική αγγείων, κατασκευές κ.α.), τις οποίες για να υλοποιήσουν, θα έπρεπε να αναζητήσουν τις απαντήσεις σε ιδιαίτερους  χώρους του Μουσείου.

Η επίσκεψη των μαθητών στη Μουσειακή Αποθήκη Μακρυγιάλου και η συμμετοχή τους στο πρόγραμμα «Εξερευνούμε την αρχαία Βόρεια Πιερία» δεν ήταν μόνο μία εκπαιδευτική εμπειρία, αλλά και μια ευκαιρία να καλλιεργήσουν οι μαθητές την αισθητική τους αντίληψη και να ενισχύσουν την αγάπη τους για την τέχνη και την τοπική ιστορία.

ΓΙΟΡΤΗ 17 ΝΟΕΜΒΡΗ

1731659403978  20241115 1017501

1731659613447 1731659526742

Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων η  σχολική μας γιορτή για την Επέτειο του Πολυτεχνείου με συμμετοχή μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας. Υπεύθυνη καθηγήτρια για τη διοργάνωση της γιορτής ήταν η εκπαιδευτικός Ελένη Παπουτσίδου και ο εκπαιδευτικός Ζαχούλης Ζαχαρίας που συντόνισε τη χορωδία του σχολείου.

Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων

Τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων που υλοποιούνται στο Γυμνάσιο Μακρυγιάλου κατά το σχολικό έτος 2024-2025 είναι τα εξής:

Α. Το πολιτιστικό πρόγραμμα με θέμα “Η ηλεκτρονική εφημερίδα του Γυμνασίου Μακρυγιάλου” με συμμετοχή 15 μαθητών από την Γ΄ τάξη που εντάσσεται στη θεματική ενότητα “Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση- δημοσιογραφικός Λόγος – μαθητικός Τύπος – μαθητικό Ραδιόφωνο”. Το πρόγραμμα αναλαμβάνει ως συντονίστρια η εκπαιδευτικός  Κανάλη  Ευαγγελία  ΠΕ02.

Β. Το πολιτιστικό πρόγραμμα με θέμα ” Το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου στο European  School Radio”  με συμμετοχή 10 μαθητών από την A΄ τάξη  και 15 από την Γ΄ τάξη.  Το πρόγραμμα εντάσσεται στη θεματική ενότητα “Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση – δημοσιογραφικός Λόγος – μαθητικός Τύπος – μαθητικό Ραδιόφωνο ” και αναλαμβάνει ως συντονιστής ο  εκπαιδευτικός Ζαχούλης Ζαχαρίας ΠΕ79.01.

Γ. Το πολιτιστικό πρόγραμμα “Γνωρίστε το σχολείο μου, το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου” με συμμετοχή 22 μαθητών της Β΄ τάξης. Το πρόγραμμα εντάσσεται στη θεματική ενότητα “Τοπική Ιστορία” και αναλαμβάνει ως συντονίστρια η εκπαιδευτικός Δημητριάδου Παρασκευή ΠΕ07.

 

Πραγματοποίηση δύο επιμορφωτικών εργαστηρίων για φιλολόγους

Την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024 και την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2024 (12.00-14.00 μ.μ.) πραγματοποιήθηκαν   δύο επιμορφωτικά εργαστήρια για την υποστήριξη της διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων με θέμα «Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων- Συνεργατικά εργαλεία Google και διαδραστικό βίντεο»» στο Εργαστήριο Πληροφορικής του 3ου ΓΕΛ Κατερίνης από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Φιλολόγων Βαΐα Αγγέλη.

Από το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου στα επιμορφωτικά εργαστήρια συμμετείχαν την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024 οι φιλόλογοι Ειρήνη Σαμαρά και Ιωάννης Ζαπουνίδης και την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2024 η φιλόλογος και Διευθύντρια του σχολείου Ευαγγελία Κανάλη.

Μαθητική παρέλαση για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 στον Μακρύγιαλο Πιερίας

20241104 133808

                         IMG 46c3da58e559b5b41a73fbc5081e7195 V  20241104 134109

              IMG 4b43dddc6b655ba4733827c90ff3b43b V 20241104 133348

Με τη μαθητική παρέλαση κορυφώθηκαν οι εκδηλώσεις μνήμης για την επέτειο του «Όχι» στον Μακρύγιαλο  Πιερίας.  Μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τοπικοί πολιτιστικοί σύλλογοι  πήραν μέρος στην παρέλαση που ξεκίνησε στις 11:30,  μετά την ολοκλήρωση της δοξολογίας στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου  και την κατάθεση στεφάνων στον Μνημείο  Πεσόντων. Τον πανηγυρικό για την Επέτειο του «ΟΧΙ»  εκφώνησε η Διευθύντρια του Γυμνασίου Μακρυγιάλου κα Ευαγγελία Κανάλη.