Το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εξερευνούμε την Αρχαία Βόρεια Πιερία»

20241101 114343 20241101 092640

20241101 095909 2 20241101 095844

                                                 20241101 101818

Το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου συμμετέχει και φέτος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εξερευνούμε την Αρχαία Βόρεια Πιερία» που υλοποιήθηκε από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Φιλολόγων Πιερίας, Αγγέλη Βάνα σε συνεργασία με τους αρχαιολόγους της Μουσειακής Αποθήκης Μακρυγιάλου Αθηνά Αθανασιάδου και Κων/νο Νούλα.

Στο πλαίσιο αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος μαθητές/τριες της Α΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν  την Επισκέψιμη Μουσειακή Αποθήκη Μακρυγιάλου και είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν ιστορικές περιόδους της αρχαίας Βόρειας Πιερίας ξεκινώντας από τη Νεολιθική εποχή και φτάνοντας μέχρι και τη Βυζαντινή. Υπεύθυνοι  καθηγητές  του προγράμματος και συνοδοί των μαθητών ήταν οι φιλόλογοι  Ειρήνη Σαμαρά ΠΕ02 ΕΑΕ και Ζαπουνίδης Ιωάννης ΠΕ02.

Η περιήγηση στο Μουσείο έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές/τριες να παρατηρήσουν και να θαυμάσουν από κοντά ιστορικά αντικείμενα – εκθέματα (αγγεία, κοσμήματα, ειδώλια, κτλ) τα οποία συνδέονται με την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους. Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης οι αρχαιολόγοι και η Σύμβουλος έδωσαν λεπτομερείς εξηγήσεις στους μαθητές για τα εκθέματα και τους έθεσαν ερωτήσεις που ενίσχυσαν τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον τους για τις βιωματικές δράσεις του προγράμματος.

Αρχικά, οι μαθητές/τριες στο πλαίσιο της βιωματικής, ανακαλυπτικής και παιγνιώδους μάθησης, αφού χωρίστηκαν σε δύο ομάδες των πέντε ατόμων, έπαιξαν το μουσειακό παιχνίδι «Η Μέδουσα θα σε σώσει» της Β. Βατζόλα, Φιλολόγου – Μουσειοπαιδαγωγού. Οι μαθητές ως ναυαγοί στα παράλια της Πιερίας θα μπορούσαν να σωθούν μόνο αν απαντούσαν σε ερωτήσεις που τους έθετε η Μέδουσα και αβ ολοκλήρωναν με επιτυχία τις αποστολές που τους ανέθετε. Τα παιδιά συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό στο παιχνίδι, ενισχύοντας έτσι την κοινωνική τους αλληλεπίδραση και εμπλουτίζοντας τις ιστορικές τους γνώσεις. Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες (ομαδοσυνεργατική μάθηση) και στην κάθε ομάδα δόθηκε ένα φύλλο εργασίας με πολυτροπικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες (ζωγραφική αγγείων, κατασκευές κ.α.), τις οποίες για να υλοποιήσουν, θα έπρεπε να αναζητήσουν τις απαντήσεις σε ιδιαίτερους  χώρους του Μουσείου.

Η επίσκεψη των μαθητών στη Μουσειακή Αποθήκη Μακρυγιάλου και η συμμετοχή τους στο πρόγραμμα «Εξερευνούμε την αρχαία Βόρεια Πιερία» δεν ήταν μόνο μία εκπαιδευτική εμπειρία, αλλά και μια ευκαιρία να καλλιεργήσουν οι μαθητές την αισθητική τους αντίληψη και να ενισχύσουν την αγάπη τους για την τέχνη και την τοπική ιστορία.