Φεβ 10
09

Sic transit gloria mundi…

Από το ΥΠΕΠΘ – Δελτίο Τύπου 29/01/2010. Δηλώσεις Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, μετά τη συνάντηση με δύο εκπαιδευτικούς από τη Θεσσαλονίκη που χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο στην εκπαιδευτική διαδικασία

 

61116011clap.gifΗ κ. Π  και ο κ.  Κ  είναι δύο από τους εκατοντάδες εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα, που αποτελούν πρότυπα καινοτομίας, δουλειάς και δημιουργικής παραγωγής. Στην ελληνική εκπαίδευση, στο δημόσιο σχολείο έχουμε ανάγκη από την ανάδειξη τέτοιων θετικών προτύπων.
Και οι δύο, όπως και πολλοί άλλοι, έχουν κάνει πολύ σπουδαία δουλειά, έχουν δώσει το χρόνο, την εμπειρία, την ευφυΐα τους για να δημιουργήσουν νέα πράγματα για το σχολείο.
Σήμερα το διαδίκτυο μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ώστε να ανοίξει νέους ορίζοντες στους μαθητές, να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να επικοινωνούν και να ανταλλάσσουν ιδέες μεταξύ τους, να κάνει πιο ευέλικτο και ανοιχτό το σχολείο και να δημιουργήσει καινοτομία και πρότυπα.
Αυτός είναι ο στόχος του υπουργείου και πολύ γρήγορα θα ανακοινωθεί η πρώτη δράση που θα αφορά το σύνολο των σχολείων και των εκπαιδευτικών που θα λειτουργήσουν προς αυτή την κατεύθυνση. Για να γίνει αυτό, χρειαζόμαστε την καθημερινή βοήθεια και συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς που έχουν εμπειρίες και βιώνουν αυτή την προσπάθεια στην τάξη.
Η επιλογή των δύο εκπαιδευτικών από τη Θεσσαλονίκη, μιας φιλολόγου και ενός φυσικού, αναδεικνύει τη μεγάλη προσπάθεια που γίνεται και στην Περιφέρεια για να συγκεντρωθούν όλες οι δυνάμεις προς αυτή την κατεύθυνση.
Η πρόσκληση έχει ένα συμβολικό χαρακτήρα: Την ανάδειξη θετικών προτύπων στην εκπαίδευση. Είναι πάρα πολλοί οι εκπαιδευτικοί που παλεύουν καθημερινά για ένα καλό και δημιουργικό σχολείο. Στόχος μας είναι σε εύλογο χρονικό διάστημα η χώρα μας από 25η που είναι σήμερα στην Ε.Ε. στο χώρο της Κοινωνίας της Πληροφορίας και της χρήσης νέων μέσων, να ανέβει στις πρώτες θέσεις.
Μπορούμε να το πετύχουμε;
Μπορούμε, γιατί κάθε φορά που βάζουμε στόχους ως έθνος, ως πολιτεία μπορούμε να τους πετύχουμε.
Με μια προϋπόθεση: Τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών με την καρδιά και την ψυχή τους.
Και σήμερα είμαι πολύ αισιόδοξη ότι αυτές οι δυνάμεις υπάρχουν.

row-20001.jpg

Τί να σας πώ; Κάθε φορά που διαβάζω τέτοιες επιστολές να μην σας πώ τί με πιάνει…  Αυτό το “πρότυπα καινοτομίας, δουλειάς και δημιουργικής παραγωγής” αδιάβαστη με έχει στείλει.  Ή το άλλο: “χρειαζόμαστε την καθημερινή βοήθεια και συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς που έχουν εμπειρίες και βιώνουν αυτή την προσπάθεια στην τάξη…”; Εξαιρετικό! Οι δε : “στόχοι του Έθνους” μου θυμίζουν γνωστό ανέκδοτο με την “ελπίδα του έθνους”!!! Την άποψη μου την έχω εκφράσει πλειστάκις. Αντέχετε άλλη μια φορά; Στα σχολεία ήλθε “φιρμάνι” να υπολογιστούν οι ανάγκες του σχολείου για την επόμενη σχολική χρονιά θεωρώντας τα τμήματα με 30 μαθητές. Εκεί να δείτε τί προσπάθεια θα βιώνουν οι εκπαιευτικοί στην τάξη!!!! Δεν θα χρειάζετε πλέον το διαδίκτυο για να μας …ενώσει! Θα φτάνει η κραυγή απελπισίας του συναδέλφου…Κι ολα αυτά για οικονομία! Δεν θα διαφωνήσω, αλλά κυρία Υπουργέ: Μετρήστε πόσους καθηγητές και δασκάλους έχετε; Πόσοι απ΄αυτούς εργάζονται στα σχολεία τους. Ποιοί αν δεν είναι στα σχολεία τους, πού είναι; (Γιατί, ναι, εκατοντάδες εκπαιδευτικοί δίνουν “γη και ύδωρ” για την εκπαιδευση των παιδιών μας. Αλλά και αρκετοί εξ ημών “ξύνονται” μέχρις εσχάτων, πολλές φορές και με την άδεια της …εξουσίας). Πόσοι σας χρειάζονται στο Υπουργείο και στα γραφεία Εκπαίδευσηςή στα γραφεία των Υπουργών. Κρατήστε σε αυτές τις θέσεις όσους είναι ασθενείς και όσους έχουν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ανάγκη να είναι σε μια τέτοια θέση (π.χ άρρωστο παιδί ή σύζυγο …).  Να δείτε πόσους συναδέλφους θα συγκεντρώσετε για τα σχολεία!!!! Μιλιούνια!  Μην τσακίσετε τα σχολεία διώχνοντας συναδέλφους με μεγάλη προϋπηρεσία και προσφορά σε ένα σχολείο, επειδή θα χαρακτηριστούν υπεράριθμοι… Τμήματα με 30 παιδιά στις μέρες μας, όταν ένα σχολείο έχει την κτιριακή υποδομή να έχει 25 τμήμα, γιατί;  Και μετά ζητάτε μάθημα με netbook;  Για πιο διαδίκτυο μιλάτε; Του εργαστηρίου; Πού έχει γίνει η “τάξη” του καθηγητή της Πληροφορικής και μόνον; Νομίζω ότι αυτό είναι εκ των ουκ άνευ! Σαν να με κοροϊδεύετε…όταν δηλώνετε  ότι μοναδική προϋπόθεση για να επιτύχει το έθνος του στόχους του είναι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών με την καρδιά και την ψυχή τους!!! Αυτό μου θυμίζει τα σλογκαν των τελευταίων 20 χρόνων: “Το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω” και το “μαχαίρι στο κόκκαλο”! Υποχρέωση η πολιτεία δεν έχει;  Νομίζω ότι έχω ακούσει κάτι που το λένε,  μισθό, αύξηση… Α! ξέχασα, ξέχασα! Μου δίνατε επιδόματα τόσα χρόνια. Για αυτό δεν έχω 1 μισθό τα Χριστούγεννα, και επίδομα Πάσχα και αδείας. Έχω ψυχή όμως, και δεν ζηλεύω που κάποιοι παίρνουν επίδομα “μεταφοράς φακέλλων” και οι 300 όπου δοθεί ευκαιρία στήνουν και μια επιτροπή! Και καρδιά έχω! Δεν πικραίνομαι που ένα ζευγάρι εκπαιδευτικών θα θεωρείται με υψηλό εισόδημα και θα “γδέρνεται” ανελέητα από την εφορία, γιατί  , γιατί η Πολιτεία νομοθετεί κατα το δοκούν στου …κασσίδη το κεφάλι! Α! όλα κι όλα! Και επιμορφώθηκα κοντά στα 50 μου, και στηρίζω τα νέα ρεύματα της εκπαίδευσης γιατί είπαμε…”Ψυχή και Καρδιά”!

Υπομονή άλλη δεν έχω όμως! Βαρέθηκα να ακούω μεγάλα λόγια,  μα κυρίως να κάνω τον “Βούδα” όταν τα ακούω! Τώρα πιά θα το ..δείχνω.



Αφήστε μια απάντηση