Ιαν 10
12

Τα παιδιά των… άλλων!

Κάτω από (Εκπαίδευση, Μαθητές, Σχολείο) από στις 12-01-2010 και με ετικέτα

Ένας «Έλληνας» της Γερμανίας, ο Βασίλης Φθενάκης, αναλύει τη σημασία της προσχολικής αγωγής, χαρακτηρίζει την Παιδεία μας μεσαιωνική και καλεί τοΥΠΕΠΘ να προχωρήσει στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση αλλά και να προχωρήσει στην αλλαγή του άρθρου 16. students.jpgΣύμφωνα με τον διακεκριμένο καθηγητή εξελικτικής ψυχολογίας, το υπουργείο Παιδείας οφείλει όχι μόνο να εκσυγχρονίσει την προσχολική αγωγή αλλά και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σημερινής πολυπολιτισμικής ελληνικής κοινωνίας και της συνύπαρξης στα θρανία παιδιών διαφορετικών εθνοτήτων.  Σύμφωνα με τον κ. Φθενάκη, στην Ελλάδα συντελείται αυτήν την εποχή το «μεγαλύτερο εκπαιδευτικό πείραμα. Η συνέπεια της μη επιτυχημένης ένταξης αυτών των παιδιών στην κοινωνία είναι τεράστια, τόσο για τα ίδια, όσο και για τα ελληνόπουλα που θα πρέπει να μάθουν πολύ νωρίς την επικοινωνία και συνεργασία με άτομα από άλλους πολιτισμούς». Ο Ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για την εκπαίδευση, την κατάρτιση, τον πολιτισμό και την νεολαία, Ζαν Φιγκέλ, επισημαίνει: «Η κατάσταση των ανισοτήτων στα σχολεία μπορεί να υπονομεύσει τις ευκαιρίες των νέων μαθητών μεταναστών για επιτυχή ένταξη στην κοινωνία αλλά και στην αγορά εργασίας αργότερα στη ζωή τους. Εάν τα παιδιά των μεταναστών εγκαταλείπουν το σχολείο με μια εμπειρία χαμηλής επίδοσης και κοινωνικού διαχωρισμού που θα συνεχιστεί και μετέπειτα στη ζωή τους, υπάρχει κίνδυνος να επεκταθεί αυτό το φαινόμενο και στην επόμενη γενιά».

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο kathimerini.gr ο κ. Φθενάκης εξηγεί ότι οι επιστημονικές έρευνες καταδεικνύουν ότι οι εκπαιδευτικές επενδύσεις με τη μέγιστη κοινωνική ωφέλεια είναι αυτές που γίνονται στην προσχολική αγωγή, το θεμέλιο μαθησιακής διεργασίας. Στην Ελλάδα, το κέντρο βάρους παραμένει στη σύναψη ανάμεσα στο Λύκειο και το Πανεπιστήμιο. Επίσης, αναφέρεται στην ανάγκη για ενεργητική συνεργασία εκπαιδευτικού και γονέα και, ταυτόχρονα, την επέκταση του χώρου εκπαίδευσης έξω από τη διδακτική αίθουσα. Αναφέρετε στη σημερινή γενιά ως αυτή του youtube, αναλύει τον τρόπο με τον οποίο η νευροεπιστήμη, αλλάζει όσα ξέραμε για τη μαθησιακή διεργασία και επαινεί το ρόλο του ανοικτού πανεπιστημίου στη σύγχρονη ανώτατη εκπαίδευση.

 



Αφήστε μια απάντηση