Αυγ 08
08

+1-1=0 από αρχαιοτάτων χρόνων…

Κάτω από (Εκπαίδευση, Μαθητές, Σχολείο) από στις 08-08-2008 και με ετικέτα , ,

educ3.jpgΧρόονια περιμένουμε την πολυπόθητη μεταρρύθμιση στην Παιδεία μας. Το μόνο που αποκομίζουμε χρόνο με το χρόνο είναι μια ασύλληπτη παιδεία μαθητών, δασκάλων, καθηγητών, φοιτητών, γονέων. Χωρίς αξιολόγηση, χωρίς κονδύλια, ξυπόλητοι και ρακένδυτοι προσπαθούμε να κρατήσουμε το “οικοδόμημα”, να το δούν οι συμπέθεροι απο το χωριό, να πιστέψουν οτι έχει η “νύφη”…προίκα. Αφού το βλέπουμε ότι τα πράγματα κάθε χρόνο γίνονται χειρότερα, τα ΑΕΙ μας όλο κα περισσότερο βυθίζονται στη μιζέρια τους, οι σπουδές των παιδιών μας “όνομα και μη χωριό”…Ζητείται ελπίς! Έχει γίνει η Παιδεία “οίκος μόδας”! Είναι θέμα…μοντέλου. Το φινλανδικό, το ιρλανδικό ή το γερμανικό; Βρείτε ένα επιτέλους και πάρτε το! Πως το βρήκαν οι ιρλανδοί και οι φινλανδοί; Εκείνοι όμως προγραμμάτισαν σε βάθος χρόνου, συμφώνησαν, ξόδεψαν χρόνο και χρήμα. Και το σπουδαιότερο; Έφτιαξαν το εκπαιδευτικό τους σύστημα για τα νιάτα της πατρίδας τους. Έμεις σπαταλάμε χρόνο σε αδιέξοδες συζητήσεις πάνω σε αοριστολογίες, βάζουμε μπροστά το κομματικό συμφέρον και όσο για χρήμα; “Τί βλέπεις γύρω σου…Λιζέττα;” Θα βγεί η ΔΟΕ να κατηγορήσει την ΟΛΜΕ και τούμπαλιν. Και οι δυό μαζί το ΥΠΕΠΘ και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (αλήθεια, γιατί το κρατάμε ακόμα αυτούνο;). Το ΥΠΕΠΘ με την σειρά του θα τα βάλει με τους προηγούμενους και δεν συμμαζεύεται. Ένας χρόνος θα αφαιρεθεί απο το Δημοτικό σχολείο και ένας χρόνος θα προστεθεί στο Λύκειο. Απλά σκεπτόμενη, αν είναι κάπως έτσι τα πράγματα, έχω δύο απορίες. Πρώτον: Αφού είμαστε σε διαδικασία αναζήτησης λύσης γιατί αλλάξαμε τα βιβλία του Δημοτικού και του Γυμνασίου; Η συζήτηση ποιότητας βιβλίων δεν είναι της παρούσης. Πώς είμαστε σίγουροι ότι το “νέο” σύστημα θα είναι συμβατό με αυτά τα βιβλία; Αλλά ξέχασα. Τί πιό εύκολο σ΄αυτήν την χώρα να γίνει ξανά διαγωνισμός, ανάθεση καί όλα όσα αφορούν αυτόν τον “κύκλο εργασιών”. Διαφανείς διαδικασίες, εξάλλου…Δεύτερον: τους δασκάλους που θα μας “περισσέψουν” – αφού οι σπουδές του Δημοτικού μειώνονται κατά ένα χρόνο – τίιι θα τους κάνουμε; Και πούουου θα στεγάσουν τα σημερινά Λύκεια τους μαθητές του επιπλέον χρόνου; Θα ρίξουμε κανένα “πανωσήκωμα”; Δεν έχω την λύση του εκπαιδευτικού προβλήματος, δεν ξέρω τι πρέπει να γίνει. Ξέρω μόνο ότι κάτι πρέπει επιτέλους να γίνει! Υπάρχουν όμως ειδικοί που μπορούν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, να αναζητήσουν και να δώσουν λύση. Μα κυρίως να αναλάβουν και το πολιτικό κόστος, γιατί και αυτό λείπει απο την χώρα μας. Δεν γνωρίζω επίσης την ακριβή πρόταση του κ. Βερέμη. Ο ημερήσιος τύπος, ώς συνήθως, με πηχαίους τίτλους τονίζει αυτό που θα προκαλέσει “τζέρτζελο”. Η ουσία είναι, ότι η κατάσταση έχει φτάσει στο μη περαιτέρω. Άς σταματήσουμε τις κομματικές και συνδικαλιστικές κορώνες και τα παιχνίδια και ας αποφασίσουμε να…δουλέψουμε. Λύση υπάρχει. Βρείτε την, φέρτε την, εφαρμώστε την. Μην την ξεπατικώσετε όμως. Θα γίνει “μουτζαλιά”…?br> ?/p>



3 σχόλια στο “+1-1=0 από αρχαιοτάτων χρόνων…”

  1.   terracomputerata είπε:

    Καίριο! απλά εξαιρετικό
    το κρίμα που δεν διαβάζουν blogs οι νεμόμενοι τα οφφίκια…

  2.   sine είπε:

    Αρκετοί, κατα καιρούς, με “κατηγόρησαν” ότι είμαι βαθειά νυχτωμένη…Αν αυτό σημαίνει ότι θα γίνω συνεργός στην μαθησιακή “κακοποίηση” των παιδιών, το δέχομαι. Αυτό που ποτέ δεν θα δεχτώ είναι να μου κουνήσει το δάχτυλο ο κάθε ακαμάτης μαθητοπατέρας, οιουδήποτε “χρώματος”. Ευχαριστώ για το σχολιασμό και χαίρομαι που θα φάμε το “μανναρόξυλο” …παρέα!

  3.   ΠΟ είπε:

    Μεγάλες αλήθειες, ωραίο κείμενο!!!

    Υ.Γ: Μ? άρεσε πολύ και το post σου “Σύνδρομο RTP”.

Αφήστε μια απάντηση