1000038599

Μια ξεχωριστή εμπειρία παρασκευής ψωμιού

Στο πλαίσιο της ενότητας της Γλώσσας «Του κόσμου το ψωμί», καθώς και των δράσεων του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης συμμετείχαν σε μια βιωματική δραστηριότητα αφιερωμένη στο ψωμί και την αξία του στη ζωή και την παράδοσή μας.

Τα παιδιά γνώρισαν τα βασικά υλικά και τα στάδια παρασκευής του ψωμιού και στη συνέχεια επισκέφθηκαν το ζαχαροπλαστείο του χωριού μας. Εκεί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τον χώρο και τον τρόπο λειτουργίας ενός εργαστηρίου ζαχαροπλαστικής, αλλά και να συμμετάσχουν ενεργά στην παρασκευή ψωμιού. Με μεγάλο ενθουσιασμό έπλασαν τα δικά τους ψωμάκια και παρακολούθησαν τη διαδικασία ψησίματός τους, απολαμβάνοντας μια μοναδική εμπειρία μάθησης και δημιουργίας. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς ο κ. Χρήστος μας παρουσίασε τα στάδια δημιουργίας του προφιτερόλ, το οποίο μας κέρασε στο τέλος.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τις δύο μητέρες, την κ.Αναστασία και την κ.Εβελήνα, που συνέβαλαν στην υλοποίηση της δράσης με την πολύτιμη βοήθεια και τη στήριξή τους. Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνουμε στον κ. Χρήστο για τη ζεστή φιλοξενία, τη μοναδική εμπειρία και απόλαυση που μας προσέφερε

 

.1000038599 IMG 20260608 111621 1

IMG 20260608 115950141 HDR AE 1

Εργαστήρια Δεξιοτήτων Δ’ τάξης 2025-26

Δ΄ Τάξη 

Θεματικός Κύκλος: Φροντίζω το Περιβάλλον
Υποθεματική: Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά
Τίτλος Εργαστηρίου: «Ελιά, ο χρυσός θησαυρός»  

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων της Δ΄ τάξης με τίτλο «Ελιά, ο χρυσός θησαυρός», οι μαθητές και οι μαθήτριες γνώρισαν την ελιά ως στοιχείο της φυσικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Αρχικά δημιούργησαν εννοιολογικό χάρτη για τα μέρη, τις χρήσεις και τους συμβολισμούς της ελιάς. Στη συνέχεια εργάστηκαν ομαδικά σε έξι θεματικές ενότητες σχετικές με τη μυθολογία, την ιστορία, τη διατροφή, τη λαϊκή παράδοση, τη θρησκεία και τις χρήσεις του ελαιολάδου. Διάβασαν το βιβλίο «Η ελιά» της Αγγελικής Δαρλάση, παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο, δημιούργησαν ζωγραφιές με θέμα την ελιά και το λιομάζωμα, έφτιαξαν ετικέτες για το δικό τους ελαιόλαδο, συγκέντρωσαν συνταγές που βασίζονται στο ελαιόλαδο. Συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις, όπως το λιομάζωμα στην αυλή του σχολείου και η παρασκευή ελιόψωμου. Επιπλέον, δημιούργησαν την αφίσα «Η ελιά των δικαιωμάτων του παιδιού», με τη συμβολή του εικαστικού του σχολείου. Μέσα από τις δράσεις αυτές ανέπτυξαν γνώσεις, δεξιότητες συνεργασίας, δημιουργικότητα και περιβαλλοντική ευαισθησία. Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Α’ τάξη. Εντάχθηκε, εξάλλου, στην αντίστοιχη δράση ενεργού πολιτειότητας, στο πεδίο της προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς, του φυσικού περιβάλλοντος και της υγείας.

 

Θεματικός Κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ  

Υποθεματική: Ανθρώπινα Δικαιώματα 

Τίτλος Εργαστηρίου: «Φαντάσου την ειρήνη» 

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Φαντάσου την ειρήνη», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ τάξης ασχολήθηκαν με τα ανθρώπινα δικαιώματα, την αξία της ειρήνης και τη δημοκρατική συνύπαρξη. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, μελέτησαν τη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού, παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο και δημιούργησαν την αφίσα «Το δέντρο των δικαιωμάτων», συνδέοντας την έννοια της ειρήνης με το προαναφερθέν ΕΔ. Μέσα από συζητήσεις για τις συνέπειες του πολέμου και τα οφέλη της ειρηνικής συνύπαρξης προβληματίστηκαν για τη σημασία του σεβασμού στον συνάνθρωπο και της συνεργασίας για τη διατήρηση της ειρήνης και την προάσπιση των δικαιωμάτων. Εμπνευσμένοι από έργα του Πικάσο, όπως η «Γκερνίκα» και το «Περιστέρι της Ειρήνης», δημιούργησαν ζωγραφιές και εικαστικές συνθέσεις. Παράλληλα, επεξεργάστηκαν το βιβλίο «Φαντάσου την ειρήνη» και συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας με ερωτήματα όπως «Με τι μοιάζει η ειρήνη;» και «Με την ειρήνη μπορώ…». Επιπλέον, υιοθέτησαν το σύνθημα «Τι έκανα για να διατηρήσω την ειρήνη σήμερα;», αναστοχαζόμενοι καθημερινά πράξεις συνεργασίας, σεβασμού και ειρηνικής επίλυσης συγκρούσεων. Μέσα από τις δράσεις αυτές ανέπτυξαν ενσυναίσθηση, δημιουργική έκφραση και δεξιότητες συνεργασίας και έγιναν «διαμεσολαβητές της ειρήνης» ως ενεργοί πολίτες (δράση 2η ενεργού πολιτειότητας).

 

Θεματικός Κύκλος: Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην 

Υποθεματική: Υγεία: Διατροφή-Αυτομέριμνα, Οδική ασφάλεια

Τίτλος Εργαστηρίου: «Με δύναμη… Στη Μεσογειακή Διατροφή» 

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Με δύναμη… στη Μεσογειακή Διατροφή», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης γνώρισαν τις βασικές αρχές της υγιεινής διατροφής και τη σημασία της για την υγεία και την ευεξία. Αρχικά διερεύνησαν τις προσωπικές τους διατροφικές συνήθειες μέσα από ερωτηματολόγια και συζήτησαν τις καθημερινές τους επιλογές, αξιολογώντας το σχολικό τους κολατσιό. Στη συνέχεια μελέτησαν τη Μεσογειακή Διατροφή και παρουσίασαν πληροφορίες για τα θρεπτικά συστατικά των τροφών. Συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις, όπως διαγωνισμό φρουτοφαγίας και μέτρηση της ποσότητας ζάχαρης σε συσκευασμένα προϊόντα, συγκρίνοντας φυσικές και επεξεργασμένες τροφές. Επιπλέον, κατασκεύασαν τη διατροφική πυραμίδα και συζήτησαν με τη γυμνάστρια του σχολείου τη σχέση διατροφής και άσκησης. Σε σύνδεση με το εργαστήριο για την ελιά, μελέτησαν τη διατροφική αξία του ελαιολάδου, συγκέντρωσαν οικογενειακές συνταγές και παρασκεύασαν  ελιόψωμα (όπως αναφέρθηκε παραπάνω), τα οποία προσέφεραν στους μαθητές της Α΄ τάξης. Πέρα από αυτά, είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τη Μελισσοκομική Δωδεκανήσου και τη γαλοκτοβιομηχανία «Απλώς», διαπιστώνοντας την αξία του μελιού και του γάλακτος στη διατροφή μας. Ασχολήθηκαν, τέλος, με σχετικά με τη διατροφή παιχνιδόλεξα και τραγούδια. Μέσα από τις δράσεις αυτές ανέπτυξαν γνώσεις, κριτική σκέψη και υπεύθυνη στάση απέναντι στις διατροφικές τους επιλογές, διαχέοντας τις νέες τους γνώσεις και στους συμμαθητές τους (δράση 3η ενεργού πολιτειότητας με θέμα την υγεία – Ενημερώνομαι και ενημερώνω τους συμμαθητές μου για τη μεσογειακή διατροφή).

 

Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ  

Υποθεματική: STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική 

Τίτλος Εργαστηρίου: «Μικροί (εξ)ερευνητές» 

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Μικροί (εξ)ερευνητές», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης ανέπτυξαν δεξιότητες διερεύνησης, ανάλυσης δεδομένων και υπολογιστικής σκέψης, συνδέοντας τη διατροφή με τα μαθηματικά και την τεχνολογία. Αρχικά μελέτησαν διατροφικές ετικέτες συσκευασμένων σνακ, συνέκριναν την περιεκτικότητά τους σε ζάχαρη, λιπαρά, αλάτι και άλλα θρεπτικά συστατικά και σχολίασαν τη διατροφική τους αξία. Παράλληλα, πραγματοποίησαν ζυγίσεις με πραγματική ζάχαρη, ώστε να οπτικοποιήσουν τις ποσότητες που περιέχουν διάφορα προϊόντα και να τις συσχετίσουν με τη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη, προβληματίστηκαν και έβγαλαν συμπεράσματα.  Απάντησαν σε ερωτηματολόγια σχετικά με τη διατροφή, έκαναν συλλογή δεδομένων, παρουσίασαν αποτελέσματα και οδηγήθηκαν σε συμπεράσαμτα και προτάσεις.

Μέσα από τις δράσεις αυτές καλλιέργησαν δεξιότητες έρευνας, συνεργασίας, επίλυσης προβλημάτων και κριτικής αξιολόγησης πληροφοριών, αξιοποιώντας παράλληλα γνώσεις που είχαν αποκτήσει στα προηγούμενα εργαστήρια για τη Μεσογειακή Διατροφή και την ελιά. 

IMG 20260610 124227830 AE

eikona Viber 2026 06 03 23 29 34 97721

Η Β’ τάξη υιοθετεί ένα κομμάτι γης

Στο πλαίσιο Εργαστηρίων δεξιοτήτων με θέμα την προστασία του περιβάλλοντος, οι μαθητές της Β’ τάξης “υιοθέτησαν” συμβολικά ένα μικρο κομμάτι γης μέσα στο χωριό,  το οποίο καθάρισαν από τα σκουπίδια, το περιποιήθηκαν και δημιούργησαν πινακίδες με περιβαλλοντικά μηνύματα, κρεμώντας τες στα δέντρα του οικοπέδου. Έτσι συνειδητοποίησαν πως με μικρές πράξεις μπορούν να συμβάλουν στην προστασία της φύσης κ στη δημιουργία ενός καθαρού κ υγιούς περιβάλλοντος.

eikona Viber 2026 06 03 23 20 01 255

Ένας διασώστης στη Β’ τάξη του σχολείου μας!

Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Γνωριμία με τα Επαγγέλματα» οι μαθητές υποδέχτηκαν στη Β’ τάξη τον διασώστη του ΕΚΑΒ, κο Μιχάλη Κομιζόγλου. Προετοιμάστηκαν για την επίσκεψη, αναλαμβάνοντας τον ρόλο δημοσιογράφων κ οργανώνοντας μια όμορφη συνέντευξη. Έτσι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το έργο και την προσφορά των διασωστών στην κοινωνία.

Επιπλέον, είχαν τη ευκαιρία να δουν από κοντά ένα ασθενοφόρο και να μάθουν πολλές ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τον εξοπλισμό του. Αυτή η δράση βοήθησε τα παιδιά να γνωρίσουν κ να κατανοήσουν τη σημασία του επαγγέλματος του διασώστη.