Προγραμμάτισε στον κόσμο του Star Wars και κατέγραψε τις λύσεις

starwarsΜάθε βασικές αρχές προγραμματισμού παιχνιδιών, όπως τα Γεγονότα και την Αρχικοποίηση ενός προγράμματος στο περιβάλλον του Star Wars –> https://studio.code.org/s/starwarsblocks/stage/1/puzzle/1. Κατέγράψε τα γεγονότα και τις αντίστοιχες εντολές κάθε επιπέδου από το 7 και μετά, σε ένα υπολογιστικό φύλλο σύμφωνα με το υπόδειγμα –> https://blogs.sch.gr/apapakl/files/2021/12/εντολές-γεγονότα-starwars.pdf

(περισσότερα…)

Έλεγχος χαρακτήρων με τη γλώσσα προγραμματισμού Scratch!

Προγραμμάτισε με την χρήση συμβάντων ώστε να κάνεις το πρόγραμμά σου πιο διαδραστικό! Δες μέσα στο πρόγραμμα που ακολουθεί και μελέτησε τον κώδικα! Θα δεις ότι με πολύ απλό τρόπο, η γλώσσα προγραμματισμού του Scratch, σου επιτρέπει να δημιουργήσεις μια εφαρμογή, ένα παιχνίδι, όπου δυο παίκτες χειρίζονται ο καθένας τον δικό του χαρακτήρα από το πληκτρολόγιο! Μπορείς να αλλάξεις το πρόγραμμα ώστε ο ένας εκ των δυο να χρησιμοποιεί το ποντίκι;


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

Scratch! Αποθήκευση στοιχείων με μεταβλητές!

Σε πάρα πολλές περιπτώσεις χρειαζόμαστε ένα πρόγραμμα που να μπορεί να αποθηκεύει κάποια στοιχεία που εισάγει ο χρήστης του! Για να μπορέσει να γίνει αυτό, χρησιμοποιούνται στις περισσότερες περιπτώσεις μεταβλητές. Μια απλή υλοποίηση για να δεις πως δουλεύουν είναι το πρόγραμμα που ακολουθεί! Δες μέσα, μελέτησε τον κώδικα και προσπάθησε να το επεκτείνεις δημιουργώντας ακόμα περισσότερες μεταβλητές που αποθηκεύουν στοιχεία!


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

 

Τρία τετράπλευρα! Με τον Scratch, τον Pico και την Giga!

Θυμάσαι τα γεωμετρικά σχήματα που σχεδίασες προγραμματιστικά στο Scratch; Τώρα καλείσαι να επεκτείνεις το προηγούμενο πρόγραμμα και να βάλεις άλλους δυο χαρακτήρες, τον Pico και την Giga, ώστε ο καθένας από τους τρεις να σχηματίζει διαφορετικό σχήμα! Δες το παρακάτω παράδειγμα!


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

Μεταβλητές! Κανονικά πολύγωνα στο Scratch!

Μπορείς να προγραμματίσεις στο Scratch ώστε να σχεδιάζεται ένα κανονικό πολύγωνο;  Μπορείς να το υλοποιήσεις έτσι ώστε να σε ρωτάει πόσες πλευρές και τι μήκος πλευράς θέλεις να σχηματίσει; Μάλλον όχι, αλλά είσαι μερικά βήματα από το να πάρεις μια γεύση για το πως μοιάζει ο κώδικας ενός τέτοιου προγράμματος. Α! Ένα κανονικό πολύγωνο έχει όλες τις πλευρές και όλες τις γωνίες του ίσες!

Μερικά tips που θα σε βοηθήσουν να κατανοήσεις τον κώδικα:

  • οι πλευρές σχεδιάζονται με βήματα!
  • οι γωνίες με αριθμό μοιρών στροφής!
  • για να βρω τις μοίρες στροφής πρέπει να διαιρέσω το άθροισμα των γωνιών που έχουν όλα τα κλειστά σχήματα από τέσσερις πλευρές και πάνω, δηλ. 360, με τον αριθμό των πλευρών!
  • τις απαντήσεις τις αποθηκεύω σε μεταβλητές που έχω δημιουργήσει και ονομάσει έτσι ώστε να αντιπροσωπεύουν αυτό που αποθηκεύουν, δηλαδή αριθμό πλευρών και μήκος πλευράς!
  • όλα τα παραπάνω θα τα καταλάβεις καλύτερα αν δεις μέσα στο ακόλουθο έργο scratch!


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα: #CodeWeek

#CodeWeek 9-24 Οκτωβρίου 2021: Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.*

Βασικές γνώσεις και κατευθυντήριες οδηγίες, για έργα και δραστηριότητες προγραμματισμού, θα ξεκινούν από τους υπολογιστές του σχολικού εργαστηρίου πληροφορικής, στο πλαίσιο του μαθήματος Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, και μέσω του ΠληροφοριΜποτ και της ετικέττας Προγραμματισμός, θα συνεχίζονται και θα επεκτείνονται στο σπίτι! Βρες τις δραστηριότητες που είδαμε στο σχολείο μέσα από διασκεδαστικά περιβάλλοντα προγραμματισμού, και συνέχισε ή διαφοροποίησε το έργο σου! Δες στην πράξη τον τρόπο που ο Προγραμματισμός συνεισφέρει στην εξέλιξη της τεχνολογίας! Μάθε κώδικα!

*πηγή: https://codeweek.eu

Tuxpaint: Κινούμενο σχέδιο – Διαστημικό ταξίδι

Σε όλους αρέσουν τα κινούμενα σχέδια! Είτε είμαστε μικροί, είτε μεγάλοι τις περισσότερες φορές απολαμβάνουμε να τα βλέπουμε! Το ήξερες όμως ότι μια ταινία κινουμένων σχεδίων αποτελείται από πολλά ακίνητα σχέδια που προβάλλονται γρήγορα; Ας δούμε τη διαδικασία φτιάχνοντας έναν πύραυλο που ταξιδεύει στο διάστημα με το Tuxpaint! Διάλεξε έναν μαύρο καμβά, χρησιμοποίησε σφραγίδες κατηγορίας ουρανίων σωμάτων για να αποδώσεις το διάστημα. Αφού δημιουργήσεις το βασικό σκηνικό, τοποθέτησε το διαστημόπλοιο της αρεσκείας  σου. Θα το βρεις στην ίδια κατηγορία σφραγίδων που βρήκες και τους πλανήτες. Αποθήκευσε την εικόνα, πάτα το πλήκτρο της αναίρεσης ώστε να αφαιρεθεί το τελευταίο αντικείμενο που τοποθέτησες, δηλαδή το διαστημόπλοιο, και τοποθέτησέ το ξανά λίγο πιο μακριά από την παλιά του θέση. Ξαναπάτα το πλήκτρο της αποθήκευσης αλλά στο μήνυμα που θα δεις επέλεξε την αποθήκευση σε νέο αρχείο. Έτσι θα δημιουργηθεί άλλο ένα αρχείο εικόνας με μοναδική διαφορά την θέση του διαστημοπλοίου. Επανάλαβε την διαδικασία αρκετές φορές, τοποθετώντας το διαστημόπλοιο σε διαφορετική θέση κάθε φορά. Για να δεις το αποτέλεσμα, επέλεξε άνοιγμα, στη συνέχεια προβολή διαφάνειας και διαμόρφωσε την σειρά που θα εμφανίζονται οι εικόνες σου κάνοντας κλικ πάνω τους! Φτιάξε το δικό σου διαστημικό ταξίδι!

Δες παρακάτω ένα δείγμα διαδοχικών εικόνων, που αν τις προβάλεις γρήγορα θα δίνουν την εντύπωση ενός κινουμένου σχεδίου! (περισσότερα…)

Tuxpaint: Τοπίο από ψηλά

Δημιούργησε στο Tuxpaint! Χώρισε με το κατάλληλο χρώμα γραμμής ένα νέο λευκό έγγραφο. Χρησιμοποίησε πινέλο για να σχηματίσεις τις γραμμές και μαγικά για να γεμίσεις τις περιοχές! Διάλεξε τα κατάλληλα χρώματα από την παλέτα και σχημάτισε ουρανό, πεδιάδα, βουνά, ήλιο, χιόνι στις βουνοκορφές, σύννεφα, λίμνη και ποτάμι. Στη συνέχεια χρησιμοποίησε σφραγίδες για να εμπλουτίσεις την δημιουργία σου. Προσοχή! Επιλέγω μικρό μέγεθος σφραγίδας για να ταιριάζουν τα αντικείμενα με το θέμα:  Τοπίο από ψηλά!

Τοπίο από ψηλά-1  Τοπίο από ψηλά - 2

 

Tuxpaint: Καλωσορίσατε στον πλανήτη των εντόμων

Ο πλανήτης των εντόμωνΚαλωσόρισες στον πλανήτη των εντόμων! Δημιούργησε στο Tuxpaint! Φτιάξε την πασχαλίτσα χρησιμοποιώντας σχήματα και γραμμές που τα κόβουν στη μέση, χρησιμοποίησε μαγικά για γεμίσεις μεγάλες περιοχές με χρώμα, να φτιάξεις το γρασίδι και τα λουλούδια! Στο τέλος χρησιμοποίησε σφραγίδες για να εμπλουτίσεις με τα ουράνια σώματα και τα υπόλοιπα έντομα του πλανήτη, το δημιούργημά σου!

Επεξεργασία κειμένου στις παραλίες της Χαβάης!

Αναδημιούργησε το κείμενο που είναι αποθηκευμένο στο αρχείο: 5-διάσημες-παραλίες-χαβάη. Χρησιμοποίησεχαβάη-από-δορυφόρο ένα πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου όπως το Libre Office Writer ή Microsoft Word. Για να έχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα θα πρέπει να εφαρμόσεις βασικές λειτουργίες όπως εισαγωγή κεφαλίδας, υποσέλιδου, αριθμού σελίδας, μορφοποίηση κειμένου όπως αλλαγή μεγέθους, χρώματος και στοίχισης γραμματοσειράς. Επιτρέπεται η αντιγραφή επικόλληση μόνο για τις εικόνες και όχι για το κείμενο! Παρατήρησε πως αναδιπλώνεται το κείμενο όταν αποθέσεις πάνω μια εικόνα. Παρατήρησε ότι το περιεχόμενο της κεφαλίδας αναπαράγεται σε όλες τις σελίδες, ενώ ο αριθμός σελίδας που έχεις εισάγει στο υποσέλιδο εφαρμόζει αυτόματη αρίθμηση και στις επόμενες σελίδες του εγγράφου.