Τα σχήματα κατέκλυσαν τη τάξη μας τις μέρες που μας πέρασαν. Κύκλοι, τετράγωνα, παραλληλόγραμμα, τρίγωνα, ρόμβοι, εξάγωνα και άλλα πολλά παρέλασαν από μπροστά μας και μας συστήθηκαν. Αφού εξοικειωθήκαμε με τις έννοιες «σημείο», «γραμμή», «γωνία», γνωρίσαμε τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του κάθε σχήματος και τις μεταξύ τους διαφορές, μέσα από το οπτικοποιημένο παραμύθι «Οι κολλητοί και Η γραμμή», προβήκαμε σε παιχνίδι ομαδοποίησης και ταξινόμησης σχημάτων και εργασίες σχετικές με αυτά. Σε τι διαφέρουν τα γεωμετρικά σχήματα από τα γεωμετρικά στερεά; Πού μπορούμε να τα εντοπίσουμε γύρω μας;

Η ζωή μας είναι γεμάτη σχήματα… Τα συναντήσαμε στα έπιπλα της τάξης μας, στο προαύλιο του σχολείου μας, αλλά και στη τέχνη. Ένας σπουδαίος Ρώσος ζωγράφος, ο Wassily Kandinsky, λάτρης της αφηρημένης τέχνης, επισκέφτηκε τη τάξη μας και μας μίλησε για τα σχήματα, την αρμονία και τη μουσικότητα που μπορούν να συνυπάρξουν μέσα σε έναν πίνακα ζωγραφικής. Μέσα από το δραματικό παιχνίδι, μεταμορφωθήκαμε σε μικροί Kandinsky και με μεγάλη συγκέντρωση, ακούγοντας τη μελωδία διαφόρων μουσικών οργάνων, δημιουργήσαμε τους διάσημους ομόκεντρους κύκλους του στο ατελιέ του κι από εκεί στον δικό μας προσωπικό «καμβά».

Γνωρίσαμε επίσης τον Έλμερ, τον αγαπημένο ήρωα μικρών και μεγάλων, τον τρυφερό ελέφαντα, που δεν ήταν καθόλου κοινός σαν όλους τους άλλους, αλλά ήταν παρδαλός με μικρά τετραγωνάκια, που θύμιζε πολύχρωμο πίνακα ζωγραφικής. Ακούσαμε την ιστορία του, μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα, τη μοναδικότητα του κάθε πλάσματος, τη φιλία και φυσικά για το σχήμα που κάνει εμφάνιση στην ιστορία…το τετράγωνο. Ο Έλμερ αγαπήθηκε πολύ από τους μικρούς μας φίλους, γι’ αυτό και τον φιλοτεχνήσαμε με αγάπη περισσή.

Τέλος, επιδοθήκαμε σε αθλοπαιδίες στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας, κάνοντας μεγάλα άλματα σαν βατραχάκια σε κυκλικές λιμνούλες και περνώντας εμπόδια από κώνους και ράβδους κυλινδρικούς σαν άλογα δρόμου. Τι μας επιφυλάσσει η επόμενη εβδομάδα;

