4 Εποχές: Δημιουργούμε ομαδικά!!!!
Οι Ομαδοσυνεργατικές μας δημιουργίες για τις 4 Εποχές: !!!!
Λίγα λόγια για την Ομαδοσυνεργατική Μέθοδο Διδασκαλίας:
Σύμφωνα με την Cohen (1994, 3) μπορούμε να ορίσουμε ως συνεργατική διδασκαλία, «την εργασία κατά την οποία οι μαθητές δουλεύουν μαζί σε μια μικρή ομάδα όπου ο καθένας μπορεί να συμμετέχει σε μια συλλογική εργασία η οποία θα έχει καθοριστεί με σαφήνεια. Ακόμα, αναμένεται οι μαθητές να διεκπεραιώσουν την εργασία τους χωρίς την άμεση και κατευθυνόμενη επίβλεψη του δασκάλου».
Χαρακτηριστικό γνώρισμα της εργασίας σε ομάδες θεωρείται η μαθητική μικρο-ομάδα η οποία αποτελεί το βασικό άξονα πραγματοποίησης των διδακτικών και μαθησιακών δραστηριοτήτων στα πλαίσια των οποίων αναπτύσσονται συνεργατικές σχέσεις μεταξύ των μελών της ομάδας με σκοπό την ενεργοποίηση όλων για την κατάκτηση και αξιοποίηση της γνώσης, για την προώθηση της προσωπικής τους μάθησης αλλά ταυτόχρονα και της
μάθησης των υπόλοιπων μελών της ομάδας (Cohen, 1994).
Η σπουδαιότητα της εργασίας σε ομάδες:
Η εργασία σε ομάδες αποτελεί μια μορφή οργάνωσης της τάξης που εξασφαλίζει τη μέγιστη ανάπτυξη των παιδιών σε όλους τους τομείς.
Την άποψη αυτή εξέφρασαν αρκετοί παιδαγωγοί (Joyce & Weil, 1972, Webb, 1982, Sharan & Shachar, 1988, Slavin, 1989, Glaser, 1994, Cohen, 1994) και επισφράγισαν τα αποτελέσματα σχετικών ερευνητικών προσπαθειών που έδειξαν ότι η αλληλεπίδραση και επικοινωνία ανάμεσα σε ομάδες μαθητών είχε ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της επίδοσης και την εμφάνιση ποιοτικών χαρακτηριστικών τα οποία ευνοούν τη μάθηση αλλά και τον ίδιο το μαθητή.
Συγκεκριμένα, οι πιο πάνω ερευνητές τόνισαν ότι με την προσέγγιση αυτή η μάθηση μεγιστοποιείται μέσα από την αντιπαράθεση των απόψεων και ιδεών και ενδυναμώνεται το ενδιαφέρον των μαθητών για το διδακτικό
αντικείμενο. Επισημαίνεται ακόμα ότι, όταν η γνώση αποκτάται μέσα στην ομάδα ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να αποκαλύψει διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων και στρατηγικές αιτιολόγησης με ευκολότερο τρόπο, καθώς
και τεχνικές για την πραγματοποίηση των στόχων. (πηγή: ΠΣΔ,Δρ. Καζέλα Κ.)



