
Την Παρασκευή, 4-4-2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Β3, Β4 και Β5, που συμμετέχουν στα 2 Προγράμματα Αγωγής Υγείας του σχολείου, που σχετίζονται με τον ελληνισμό της Κ. Ιταλίας και τη γκρεκάνικη διάλεκτο, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Εργαστήριο Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού του Τμήματος Φιλολογίας του Παν/μιου Πατρών. Στη δράση συμμετείχαν και όσοι μαθητές/τριες των παραπάνω τμημάτων το επιθυμούσαν, διότι η εκπαιδευτική επίσκεψη σχετιζόταν με τις ενότητες του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας, που αφορούν τη γλωσσική διαφοροποίηση και την αντιμετώπιση του διαφορετικού. Μας υποδέχτηκαν η Δρ κ. Ελένη Γεωργουδάκη, η οποία και φρόντισε για τη διοργάνωση της επίσκεψης και ο Δρ κ. Δημήτριος Σταφίδας (Διαπολιτισμική Εκπ/ση) https://www.researchgate.net/profile/Dimitrios-Stafidas-2, ο οποίος είχε την επιστημονική ευθύνη του master class, το οποίο αφορούσε την περιοχή του Σαλέντο. Το master class περιελάμβανε εισήγηση – παρουσίαση στο Α΄ μέρος του κ. Σταφίδα (ιστορία της περιοχής, ιστορική πορεία της διαλέκτου, λόγοι υποχώρησής της, προσπάθειες διατήρησής της) και στο Β΄ μέρος του θεολόγου του σχολείου, κ. Χρήστου Αλποχωρίτη, (ανάλυση διαλεκτικών στοιχείων, ήθη και έθιμα του ελληνισμού της Κ. Ιταλίας), ο οποίος είναι κάτοχος ΜΑ σχετικού με το θέμα της γκρεκάνικης διαλέκτουhttps://www.researchgate.net/profile/Christos-Alpochoritis-2. Οι εισηγήσεις -παρουσιάσεις πλαισιώθηκαν με βιωματικές δράσεις στις οποίες συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες, όπως συνομιλία στα γκρεκάνικα, χορός ταραντέλα κλπ. Το μαγευτικό αυτό νοερό ταξίδι στην Κ. Ιταλία ολοκληρώθηκε με παρουσίαση από τη μαθήτρια του Β4, Κουραχάνη Μυρσίνα, και παρέμβαση από τη φιλόλογο κ. Ελένη Κολλυροπούλου, ΜΑ Γλωσσολογίας, που αφορούσαν τις γλωσσικές στάσεις και ιδεολογίες σε συσχέτιση με τους λόγους υποχώρησης της διαλέκτου. Στην εκπαιδευτική επίσκεψη συμμετείχαν και οι κκ. Γκαρίλα Βασιλική, ΠΕ78 και Καραγιάννη Σπυριδούλα, ΠΕ04.01, υπεύθυνη και συμμετέχουσα αντιστοίχως στα Προγράμματα Αγωγής Υγείας.
Κάτω από : Εκπαιδ. Προγράμματα, Καινοτόμες δράσεις




































