Παρακολούθηση ταινίας “Οpenheimer”

20231219 101349

Την Τρίτη, 19 Δεκεμβρίου 2023, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης  παρακολούθησαν την ταινία «OPENHEIMER» με σκοπό να γνωρίσουν τον επικεφαλής επιστήμονα της κατασκευής της ατομικής βόμβας στην Αμερική, Τζούλιους Ρόμπερτ Οπενχάιμερ, αλλά και την αντίστασή του -για ανθρωπιστικούς λόγους – στη νέα πρόταση κατασκευής βόμβας υδρογόνου μεγαλύτερης ισχύος ως πεδίο ανταγωνισμού με τη Σοβιετική Ένωση. Η παρακολούθηση της συγκεκριμένης ταινίας εντάσσεται ως δράση στο πλαίσιο του Αναλυτικού προγράμματος των μαθημάτων τόσο της Φυσικής, όσο και της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.

Κυριότερος στόχος της δράσης αυτής ήταν ο προβληματισμός των μαθητών γύρω από την αινιγματική φυσιογνωμία του Openheimer, ο οποίος στην προσπάθειά του να αποδείξει πως η θεωρητική του έρευνα μπορεί να αποδειχτεί πειραματικά και να έχει εφαρμογή και υπόσταση, τον οδήγησε να αποπροσανατολιστεί από τον βασικό στόχο της επιστήμης, που είναι ο άνθρωπος. Επίσης, μέσα από την ταινία με απλοϊκό τρόπο αποκαλύπτεται η εφαρμογή της θεωρίας του Αϊνστάιν στην κατασκευή της ατομικής βόμβας, αλλά και παρουσιάζεται πώς ο Έντουαρτ Τέλερ αποκάλυψε στους συναδέλφους του τις πρώτες του επιστημονικές ιδέες για την κατασκευή βόμβας υδρογόνου. Τέλος, αναδεικνύεται ο ρόλος των κυβερνήσεων στη στράτευση της επιστήμης και των ίδιων των επιστημόνων για εθνικούς σκοπούς.

Με αφορμή όλα τα παραπάνω θα ακολουθήσει συζήτηση με τους μαθητές τόσο στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας-  σχετικά με τα όρια της επιστήμης και την ηθική ευθύνη του επιστήμονα – και θα αξιοποιηθούν ιστορικά παραθέματα,  όσο και στα μαθήματα Φυσικών Επιστημών για το επιστημονικό υπόβαθρο κατασκευής ατομικής βόμβας και βόμβας υδρογόνου.

Η δράση οργανώθηκε από την Κ. Ραγκαβά, με τη συμμετοχή των Α. Θεοδωροπούλου, Π. Πέττα, Γ. Αγραφιώτη, Δ. Χριστιά.

Υλικό που θα αξιοποιηθεί στις Φυσικές Επιστήμες: https://blogs.sch.gr/quark/archives/873#prettyPhoto

images αρχείο λήψης Nuclear Fission 02 goog 1 1

;


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Copyright ©           Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση