Πλάτων: Αλληγορία του σπηλαίου (project)

3 n

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β4 στο μάθημα Αρχές Φιλοσοφίας με διδάσκουσα την Ελένη Κολλυροπούλου, αφού ήρθαν σε επαφή με τη ζωή και το έργο του Πλάτωνα http://ΙΜΕ Πλάτων1 

http://ΙΜΕ Πλάτων2 

 https://Πλάτων: Η ζωή και η φιλοσοφία του

μελέτησαν τον πλατωνικό δυϊσμό μέσα από τους πλατωνικούς μύθους  της πτερόεσσας ψυχής  https://www.youtube.com/watch?v=VkfXdjlM8Cw  και του Ηρός, την εικόνα της γραμμής και την αλληγορία του σπηλαίου https://Αλληγορία του σπηλαίου , την οποία αποκρυπτογράφησαν και αναπαράστησαν, κάνοντας πράξη το ρητό/επιγραφή της πλατωνικής Ακαδημίας «ἀγεωμέτρητος  μηδείς  εἰσίτω».

Έτσι, εκτός από την αναπαράσταση του σπηλαίου, όπως παρουσιάζεται στην πλατωνική αλληγορία, δημιούργησαν με έναν κώνο ένα «δέντρο» με τις βαθμίδες που ο Πλάτων διακρίνει την πραγματικότητα (σκιές, αισθητά όντα, γεωμετρικά σχήματα, ιδέες), στην κορυφή του οποίου «έλαμπε» η ιδέα του Αγαθού.

ΣΚΙΕΣn  1n 2 n

2A n1A n5 n

Τα παιδιά μέσω της βιωματικής αυτής δράσης ακολούθησαν την ανοδική πορεία από το οποιοδήποτε αισθητό αντικείμενο με κωνικό σχήμα στο γεωμετρικό σχήμα του κώνου, για να κατανοήσουν τελικά την ιδέα/έννοια του κώνου. Είχαν επίσης τη δυνατότητα, εκτός από το να ξεδιπλώσουν τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες, να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους στη γεωμετρία και, με δεδομένο ότι δεν διδάσκονται στερεομετρία, να συνεργαστούν και να κατασκευάσουν το ανάπτυγμα του κώνου.

Τέλος, έγινε  διαθεματική προσέγγιση μεταξύ Πλάτωνος, Πλωτίνου, Ο. Ελύτη και χριστιανικής υμνολογίας, η οποία αφορούσε τόσο την αναπαράσταση του Αγαθού/Θεού με τον ήλιο όσο και το τριαδικό σχήμα «κάθοδος-άνοδος-κάθοδος».

A n S1nS2

S3S4S6

S7S8S9

S10 S13 S12

S11S14S16

;


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Copyright ©           Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση