Ενδιάμεση αξιολόγηση Ερευνητικών Εργασιών Β΄ τετραμήνου

Λαμβάνοντας υπόψη ότι η εφαρμογή των καινοτομιών και αλλαγή στην πράξη εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το βαθμό αλληλεπίδρασης των εκπαιδευτικών με τους συναδέλφους τους και ότι θα πρέπει να γίνει κατανοητή και να υιοθετηθεί πρωτίστως από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, πραγματοποιήθηκε σήμερα 03/04/2012 στο σχολείο μας η 4η επιμορφωτική συνάντηση των Επιβλεπόντων Καθηγητών των Ε.Ε.

Θέμα της συνάντησης ήταν η ενδιάμεση αξιολόγηση των Ε.Ε. Συζητήθηκαν παιδαγωγικά ζητήματα, τα οποία εστιάστηκαν κυρίως στη λειτουργία των ομάδων. Διαπιστώθηκε ότι στο Β΄ τετράμηνο υπήρξε μεγαλύτερη φροντίδα των σχέσεων και των διασυνδέσεων των ομάδων. Πολλές ομάδες δεν λειτούργησαν στο μικρόκοσμό τους αλλά  υποομάδες «διείσδυσαν» και σε άλλες ομάδες του τμήματός τους, αναζητώντας κοινά στοιχεία. Ανταλλάχθηκαν απόψεις και, όπου δόθηκε βαθμός ελευθερίας, οι μαθητές αυτενέργησαν και έγιναν περισσότερο δημιουργικοί. Συζητήθηκαν επίσης και τρόποι παρακίνησης των μαθητών που δεν συμμετέχουν ενεργά. Τέλος επισημάνθηκε ότι ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών χρειάζεται ενίσχυση, καθώς υστερεί. Άλλωστε η εξοικείωση με τις Ν.Τ. αποτελεί και γενικότερο στόχο των Ε.Ε. και αρκετοί μαθητές απέκτησαν περισσότερες τεχνολογικές δεξιότητες. Χρειάζεται όμως ένταση της προσπάθειας, καθώς οι μαθητές της Α΄τάξης δεν διδάσκονται το μάθημα της Πληροφορικής.

Κοινή εκτίμηση των Επιβλεπόντων Καθηγητών ήταν ότι οι στόχοι των Ε.Ε. που τέθηκαν στο Β΄ τετράμηνο έλαβαν υπόψη τις αντικειμενικές συνθήκες, τις δυσκολίες των μαθητών, το σφιχτό χρονοδιάγραμμα και τις ελλείψεις των σχολείων σε υλικοτεχνική υποδομή. Έτσι ο ρεαλισμός αποτέλεσε το Πλαίσιο μέσα στο οποίο σχεδιάστηκαν οι Ερευνητικές Εργασίες, έτσι ώστε να επιτευχθούν ολοκληρωμένα μαθησιακά αποτελέσματα και όχι εντυπωσιασμός, κενός περιεχομένου. Το Πλαίσιο αυτό δεν υστερεί σε ποιότητα και αντιστοιχεί στους γενικότερους στόχους της καινοτομίας που θεωρούμε ότι είναι, στο αρχικό αυτό στάδιο της εφαρμογής της,  η αλλαγή σκέψης, συμπεριφοράς και κουλτούρας τόσο των μαθητών όσο και της ίδιας της σχολικής μονάδας. Παράλληλα επειδή υπάρχουν διαφορετικές συνθήκες και προσδοκίες ανάμεσα στους σχεδιαστές των εκπαιδευτικών αλλαγών και την εκπαιδευτική πράξη και το αποτέλεσμα ενέχει το στοιχείο της αβεβαιότητας τονίστηκε η ανάγκη για έμφαση στη διαδικασία της παρέμβασης και κυρίως στην καλλιέργεια ομαδικού και ερευνητικού πνεύματος και όχι στα «παραδοτέα», τα οποία δεν ανταποκρίνονται κάποιες φορές στο ίδιο το μαθησιακό αποτέλεσμα.

Τέλος, η εμπειρία του Α΄ τετραμήνου που ήταν πολύτιμη και το γεγονός ότι οι Ερευνητικές Εργασίες υποστηρίζονται από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας που ανέλαβαν την επίβλεψη, καθώς υπήρξε εθελοντική συμμετοχή, δημιουργεί προσδοκίες για καλύτερα αποτελέσματα τα οποία θα αξιολογηθούν στο τέλος του τετραμήνου.

Η Συντονίστρια των Ε.Ε.

Παναγιώτα Σιακοβέλη

;


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Copyright ©           Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση