Ενδεικτική θεματολογία Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων (Πολιτιστικών, Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής, Αγωγής Σταδιοδρομίας)

Α. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023
Ενεργειακό ζήτημα: Επιπτώσεις στο Περιβάλλον, την Υγεία και τον Πολιτισμό

Β. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  • Κλιματική αλλαγή – Ανθρωπογενείς – Φυσικές καταστροφές
    • Τοπικό φυσικό περιβάλλον, τοπικά οικοσυστήματα, βιοποικιλότητα, απειλούμενα είδη, ζωική
    παραγωγή και αγροτική καλλιέργεια, προστατευόμενες περιοχές
    • Υγειονομική κρίση, Περιβάλλον, Αειφορία
    • Αειφόρο Σχολείο, αειφορική διαχείριση υλικών και άυλων πόρων της κοινότητας
    • Βιώσιμη ανάπτυξη
    • Αειφόρος κατοικία, βιοκλιματική αρχιτεκτονική, ασφάλεια των τεχνο-υποδομών στο
    δομημένο περιβάλλον, βιώσιμοι ελεύθεροι χώροι-αειφορική χρήση και αξιοποίησή τους
    • Εναλλακτικές μορφές ενέργειας
    • Ενεργειακό ζήτημα, οικολογικό/ενεργειακό αποτύπωμα στο σχολείο και στο σπίτι
    • Διατήρηση και προστασία αστικού και περιαστικού πρασίνου
    • Το περιβάλλον ως πεδίο συνάντησης των πολιτισμών
    • Περιβάλλον και Μνημεία, αρχαιολογικοί χώροι και ιστορικοί τόποι
    • Περιβάλλον και Ιστορία, μυθολογία, λαογραφία, τέχνη
    • Οικοσυστήματα, δομή και λειτουργία χερσαίων και υδατικών συστημάτων
    • Ρύπανση, μόλυνση και υποβάθμιση του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος
    • Περιβαλλοντικοί κίνδυνοι και διαχείρισή τους
    • Αλλαγή χρήσεων γης, αστυφιλία, οικολογική επιβάρυνση
    • Βιοτεχνολογικές εφαρμογές και περιβάλλον
    • Διαχείριση Φυσικών Πόρων και βιωσιμότητα
    • Αστική ανάπτυξη, οδικά δίκτυα, ασφαλής χρήση των δημοσίων χώρων
    • Αγροτική ανάπτυξη, τουρισμός, εναλλακτικός/οικολογικός τουρισμός
  • Καταναλωτικά πρότυπα και περιβάλλον
    • Βιομηχανική ρύπανση-γεωργική ρύπανση
    • Ηλιακή ακτινοβολία, ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία και επιπτώσεις
    • Αξιοποίηση εργαλείων ΤΠΕ στην εκπαίδευση για τον περιβάλλον (π.χ. παραγωγή
    • βίντεο, κινούμενη εικόνα, ψηφιακή τέχνη )
    • Άλλο (στην κατηγορία αυτή εντάσσεται οποιοδήποτε πρόγραμμα δεν περιλαμβάνεται στις
    κατηγορίες οι οποίες αναφέρονται παραπάνω)

 ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ

  • Υγειονομική κρίση, Περιβάλλον, Αειφορία
    • Κλιματική αλλαγή και οι επιπτώσεις της στην υγεία
    • Σωματική υγεία
    • Διατροφική αγωγή – υγιεινή διατροφή
    • Στοματική υγιεινή
    • Φυσική ζωή, άσκηση και υγιεινός τρόπος διαβίωσης
    • Πρόληψη ατυχημάτων – πρώτες βοήθειες
    • Οδική ασφάλεια – κυκλοφοριακή αγωγή
    • Πολιτική προστασία, πρόληψη και αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων/σεισμοί,
    πλημμύρες, πυρκαγιές
    • Εθελοντισμός – αλληλεγγύη
    • Ενεργός πολίτης – διαμόρφωση δημοκρατικής συνείδησης
    • Ανθρώπινα δικαιώματα – δικαιώματα του παιδιού
    • Μετανάστευση – πρόσφυγες (αποδοχή, ένταξη και κοινωνική συμβίωση)
    • Κοινωνική ένταξη – ισότητα ευκαιριών – σεβασμός στη διαφορετικότητα
    • Διαφυλικές σχέσεις- Έμφυλη Βία
    • Σεξουαλική αγωγή
    • Πρόληψη χρήσης ναρκωτικών ουσιών
    • Πρόληψη καπνίσματος
    • Πρόληψη χρήσης οινοπνευματωδών
    • Αγωγή του καταναλωτή
    • Ασφαλής χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του διαδικτύου – διαδικτυακός
    εκφοβισμός
    • Πρόληψη κι αντιμετώπιση της βίας και του σχολικού εκφοβισμού
    • Ψυχική υγεία – συναισθηματική αγωγή – διαπροσωπικές σχέσεις
    • Αγωγή υγείας στο αειφόρο σχολείο – Αγωγή υγείας και οι Δεκαεπτά Στόχοι Βιώσιμης
    Ανάπτυξης
    • Άλλο (στην κατηγορία αυτή εντάσσεται οποιοδήποτε πρόγραμμα δεν περιλαμβάνεται στις
    κατηγορίες οι οποίες αναφέρονται παραπάνω)

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

▪ Υγειονομική κρίση, Περιβάλλον, Αειφορία

▪ Κλιματική αλλαγή και οι επιπτώσεις στον Πολιτισμό
▪ Αειφορία και υλικός-άυλος πολιτισμός (ήθη, έθιμα, λαϊκή παράδοση, λαϊκή τέχνη κ.ά.)
▪ Λαογραφία – πολιτιστική κληρονομιά-τοπική ιστορία-ιστορία και πολιτισμός, ιστορία,μυθολογία
▪ Ανθρώπινα δικαιώματα – Δικαιώματα του παιδιού
▪ Δεξιότητες του ενεργού πολίτη – Εθελοντισμός και αλληλεγγύη – Σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα
▪ Θέματα διαπολιτισμικότητας – πολιτισμική πολυμορφία, πολιτισμικές συνήθειες των λαών,λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία μεταξύ των λαών
▪ Εκπαίδευση στη δημοκρατία – Εκπαίδευση για τη δημοκρατία
▪ Επιστήμες και Τέχνες
▪ Μουσική – Χορός – Κινηματογράφος -Φωτογραφία – Εικαστικές τέχνες – Θέατρο, Θεατρικά κείμενα, Θέατρο σκιών, Κουκλοθέατρο.
▪ Μουσειακή Αγωγή
▪ Λογοτεχνία-Ρητορική-Φιλοσοφία, φιλοσοφία για παιδιά
▪ Ιστορία της γραφής και της τυπογραφίας
▪ Αξιοποίηση της σχολικής βιβλιοθήκης – φιλαναγνωσία – δημιουργική γραφή
▪ Αξιοποίηση εργαλείων ΤΠΕ στην εκπαίδευση για τον πολιτισμό (π.χ. παραγωγή βίντεο,ψηφιακή τέχνη, κινούμενη εικόνα)
▪ Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση – δημοσιογραφικός Λόγος – μαθητικός Τύπος – μαθητικό Ραδιόφωνο
▪ Παιδεία στα Μέσα και την Πληροφορία-Ψηφιακός Γραμματισμός
▪ Άλλο (στην κατηγορία αυτή εντάσσεται οποιοδήποτε πρόγραμμα δεν περιλαμβάνεται στις κατηγορίες οι οποίες αναφέρονται παραπάνω).

ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ

 Επαγγέλματα και τομείς παραγωγής (πρωτογενής/δευτερογενής/τριτογενής)
 Προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη & καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής
 Επαγγέλματα και αγορά εργασίας
 Ισότητα στην πρόσβαση στην εργασία
 Επιχειρηματικότητα
 Ψηφιακές δεξιότητες και νέα επαγγέλματα
 Η αξία των ήπιων δεξιοτήτων/ικανοτήτων στην αγορά εργασίας
 Κριτήρια επιλογής επαγγέλματος
 Γνωριμία με τη δομή, την οργάνωση και τη λειτουργία μιας επιχείρησης
 Ήπιες δεξιότητες και σύγχρονα εργασιακά περιβάλλοντα
 Τοπικές αγορές εργασίας και επαγγέλματα

;


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Copyright ©           Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση