Α. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023
Ενεργειακό ζήτημα: Επιπτώσεις στο Περιβάλλον, την Υγεία και τον Πολιτισμό
Β. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- Κλιματική αλλαγή – Ανθρωπογενείς – Φυσικές καταστροφές
• Τοπικό φυσικό περιβάλλον, τοπικά οικοσυστήματα, βιοποικιλότητα, απειλούμενα είδη, ζωική
παραγωγή και αγροτική καλλιέργεια, προστατευόμενες περιοχές
• Υγειονομική κρίση, Περιβάλλον, Αειφορία
• Αειφόρο Σχολείο, αειφορική διαχείριση υλικών και άυλων πόρων της κοινότητας
• Βιώσιμη ανάπτυξη
• Αειφόρος κατοικία, βιοκλιματική αρχιτεκτονική, ασφάλεια των τεχνο-υποδομών στο
δομημένο περιβάλλον, βιώσιμοι ελεύθεροι χώροι-αειφορική χρήση και αξιοποίησή τους
• Εναλλακτικές μορφές ενέργειας
• Ενεργειακό ζήτημα, οικολογικό/ενεργειακό αποτύπωμα στο σχολείο και στο σπίτι
• Διατήρηση και προστασία αστικού και περιαστικού πρασίνου
• Το περιβάλλον ως πεδίο συνάντησης των πολιτισμών
• Περιβάλλον και Μνημεία, αρχαιολογικοί χώροι και ιστορικοί τόποι
• Περιβάλλον και Ιστορία, μυθολογία, λαογραφία, τέχνη
• Οικοσυστήματα, δομή και λειτουργία χερσαίων και υδατικών συστημάτων
• Ρύπανση, μόλυνση και υποβάθμιση του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος
• Περιβαλλοντικοί κίνδυνοι και διαχείρισή τους
• Αλλαγή χρήσεων γης, αστυφιλία, οικολογική επιβάρυνση
• Βιοτεχνολογικές εφαρμογές και περιβάλλον
• Διαχείριση Φυσικών Πόρων και βιωσιμότητα
• Αστική ανάπτυξη, οδικά δίκτυα, ασφαλής χρήση των δημοσίων χώρων
• Αγροτική ανάπτυξη, τουρισμός, εναλλακτικός/οικολογικός τουρισμός - Καταναλωτικά πρότυπα και περιβάλλον
• Βιομηχανική ρύπανση-γεωργική ρύπανση
• Ηλιακή ακτινοβολία, ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία και επιπτώσεις
• Αξιοποίηση εργαλείων ΤΠΕ στην εκπαίδευση για τον περιβάλλον (π.χ. παραγωγή
• βίντεο, κινούμενη εικόνα, ψηφιακή τέχνη )
• Άλλο (στην κατηγορία αυτή εντάσσεται οποιοδήποτε πρόγραμμα δεν περιλαμβάνεται στις
κατηγορίες οι οποίες αναφέρονται παραπάνω)
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
- Υγειονομική κρίση, Περιβάλλον, Αειφορία
• Κλιματική αλλαγή και οι επιπτώσεις της στην υγεία
• Σωματική υγεία
• Διατροφική αγωγή – υγιεινή διατροφή
• Στοματική υγιεινή
• Φυσική ζωή, άσκηση και υγιεινός τρόπος διαβίωσης
• Πρόληψη ατυχημάτων – πρώτες βοήθειες
• Οδική ασφάλεια – κυκλοφοριακή αγωγή
• Πολιτική προστασία, πρόληψη και αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων/σεισμοί,
πλημμύρες, πυρκαγιές
• Εθελοντισμός – αλληλεγγύη
• Ενεργός πολίτης – διαμόρφωση δημοκρατικής συνείδησης
• Ανθρώπινα δικαιώματα – δικαιώματα του παιδιού
• Μετανάστευση – πρόσφυγες (αποδοχή, ένταξη και κοινωνική συμβίωση)
• Κοινωνική ένταξη – ισότητα ευκαιριών – σεβασμός στη διαφορετικότητα
• Διαφυλικές σχέσεις- Έμφυλη Βία
• Σεξουαλική αγωγή
• Πρόληψη χρήσης ναρκωτικών ουσιών
• Πρόληψη καπνίσματος
• Πρόληψη χρήσης οινοπνευματωδών
• Αγωγή του καταναλωτή
• Ασφαλής χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του διαδικτύου – διαδικτυακός
εκφοβισμός
• Πρόληψη κι αντιμετώπιση της βίας και του σχολικού εκφοβισμού
• Ψυχική υγεία – συναισθηματική αγωγή – διαπροσωπικές σχέσεις
• Αγωγή υγείας στο αειφόρο σχολείο – Αγωγή υγείας και οι Δεκαεπτά Στόχοι Βιώσιμης
Ανάπτυξης
• Άλλο (στην κατηγορία αυτή εντάσσεται οποιοδήποτε πρόγραμμα δεν περιλαμβάνεται στις
κατηγορίες οι οποίες αναφέρονται παραπάνω)
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
▪ Υγειονομική κρίση, Περιβάλλον, Αειφορία
▪ Κλιματική αλλαγή και οι επιπτώσεις στον Πολιτισμό
▪ Αειφορία και υλικός-άυλος πολιτισμός (ήθη, έθιμα, λαϊκή παράδοση, λαϊκή τέχνη κ.ά.)
▪ Λαογραφία – πολιτιστική κληρονομιά-τοπική ιστορία-ιστορία και πολιτισμός, ιστορία,μυθολογία
▪ Ανθρώπινα δικαιώματα – Δικαιώματα του παιδιού
▪ Δεξιότητες του ενεργού πολίτη – Εθελοντισμός και αλληλεγγύη – Σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα
▪ Θέματα διαπολιτισμικότητας – πολιτισμική πολυμορφία, πολιτισμικές συνήθειες των λαών,λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία μεταξύ των λαών
▪ Εκπαίδευση στη δημοκρατία – Εκπαίδευση για τη δημοκρατία
▪ Επιστήμες και Τέχνες
▪ Μουσική – Χορός – Κινηματογράφος -Φωτογραφία – Εικαστικές τέχνες – Θέατρο, Θεατρικά κείμενα, Θέατρο σκιών, Κουκλοθέατρο.
▪ Μουσειακή Αγωγή
▪ Λογοτεχνία-Ρητορική-Φιλοσοφία, φιλοσοφία για παιδιά
▪ Ιστορία της γραφής και της τυπογραφίας
▪ Αξιοποίηση της σχολικής βιβλιοθήκης – φιλαναγνωσία – δημιουργική γραφή
▪ Αξιοποίηση εργαλείων ΤΠΕ στην εκπαίδευση για τον πολιτισμό (π.χ. παραγωγή βίντεο,ψηφιακή τέχνη, κινούμενη εικόνα)
▪ Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση – δημοσιογραφικός Λόγος – μαθητικός Τύπος – μαθητικό Ραδιόφωνο
▪ Παιδεία στα Μέσα και την Πληροφορία-Ψηφιακός Γραμματισμός
▪ Άλλο (στην κατηγορία αυτή εντάσσεται οποιοδήποτε πρόγραμμα δεν περιλαμβάνεται στις κατηγορίες οι οποίες αναφέρονται παραπάνω).
ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ
Επαγγέλματα και τομείς παραγωγής (πρωτογενής/δευτερογενής/τριτογενής)
Προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη & καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής
Επαγγέλματα και αγορά εργασίας
Ισότητα στην πρόσβαση στην εργασία
Επιχειρηματικότητα
Ψηφιακές δεξιότητες και νέα επαγγέλματα
Η αξία των ήπιων δεξιοτήτων/ικανοτήτων στην αγορά εργασίας
Κριτήρια επιλογής επαγγέλματος
Γνωριμία με τη δομή, την οργάνωση και τη λειτουργία μιας επιχείρησης
Ήπιες δεξιότητες και σύγχρονα εργασιακά περιβάλλοντα
Τοπικές αγορές εργασίας και επαγγέλματα
Κάτω από : Εκπαιδ. Προγράμματα




























