Σχολικός Εκφοβισμός – Λέξεις και Πράξεις που Πληγώνουν και τα αντίδοτά τους

Η Βιβλιοθήκη της Βουλής είχε ξεκινήσει το 2017 το βιωματικό εργαστήριο «Λέξεις που χαμογελούν, λέξεις που πληγώνουν» για εκπαιδευτικούς, γονείς και ψυχολόγους, με σκοπό την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση σε ζητήματα λεκτικής βίας.Το εκπαιδευτικό υλικό του εργαστηρίου, με αναλυτικές οδηγίες για την εφαρμογή του, κυκλοφορεί τώρα σε μια προσεγμένη εικονογραφημένη έκδοση. Περιλαμβάνει ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες οργανωμένες σε έξι θεματικούς άξονες (εξωτερική εμφάνιση, νοημοσύνη / σχολική επίδοση, κοινωνικό φύλο, κοινωνικο-οικονομική κατάσταση, εθνική / εθνοτική προέλευση, ασθένεια / αναπηρία), αποσκοπώντας να δώσει έναυσμα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές να συζητήσουν για το ζήτημα της λεκτικής βίας, να εντοπίσουν τους ψυχοσυναισθηματικούς και κοινωνικούς παράγοντες που πυροδοτούν τέτοιες συμπεριφορές, να ασκηθούν σε στρατηγικές διαχείρισης κρουσμάτων λεκτικής βίας και να εξοικειωθούν με τις εναλλακτικές («Λέξεις που χαμογελούν») που προσφέρει η γλώσσα για τον προσδιορισμό της διαφορετικότητας με σεβασμό στην ιδιαιτερότητα του Αλλου.
Η έκδοση εντάσσεται στη σειρά της Βιβλιοθήκης της Βουλής «Μέθοδοι και Εργαλεία», στην οποία αποτυπώνεται εκδοτικά η εμπειρία από διάφορα τμήματα και δράσεις της Βιβλιοθήκης, και διατίθεται κατόπιν αιτήματος στο reference@parliament.gr

Για περισσότερα, βλ.: https://www.tovima.gr/printed_post/apenanti-ston-sxoliko-lektiko-ekfovismo/?fbclid=IwAR1cxxJs9VXxT5bN5gs99X5TI_ltoI_CSePOFcJV6gnDw12S5-lWsW_ZpaM

 

https://www.researchgate.net/publication/340214562_Lexeis_pou_chamogeloun_lexeis_pou_plegonoun_Apodomontas_ton_lektiko_ekphobismo

Το Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2020, η εκπομπή ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΙΣ προσέγγιζαν το θέμα του σχολικού εκφοβισμού- λεκτικού και μη. Αφορμή η έκδοση της Βιβλιοθήκης της Βουλής «Λέξεις που πληγώνουν, λέξεις που χαμογελούν», του οδηγού που διατίθεται δωρεάν στους εκπαιδευτικούς και βασίστηκε στο βιωματικό εργαστήριο που οργανώθηκε στη Μπενάκειο Βιβλιοθήκη της Βουλής, στο Καπνεργοστάσιο στο πλαίσιο της έκθεσης «Γλωσσόpolis”. Οι τρόποι εκδήλωσης του φαινομένου, οι αιτίες, η πρόληψη, ο ρόλος των εκπαιδευτικών και των γονιών, τα εκπαιδευτικά παιχνίδια και τα αποτελέσματά τους, είναι στο τραπέζι της συζήτησης της Ματρώνης Δικαιάκου με τη Γλωσσολόγο, Προϊσταμένη της Κοινοβουλευτικής Βιβλιοθήκης της Βιβλιοθήκης της Βουλής και συγγραφέα του βιβλίου Μαρία Καμηλάκη και την εκπαιδευτικό, συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης Μαρία Δερέκα.

;


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Copyright ©           Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση