Τη φετινή σχολική χρονιά το νηπιαγωγείο μας υλοποιεί Σχέδιο Δράσης με θέμα τις Σχολές Γονέων, με τη σταθερή στήριξη του Κέντρου Κοινότητας του Δήμου Λουτρακίου. Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε η πρώτη μας συνάντηση, με ομιλήτρια την κοινωνική λειτουργό κα Μαρία Δερβίση. Το θέμα «Όρια και πειθαρχία των παιδιών σχολικής ηλικίας: ο ρόλος των γονέων» προκάλεσε μεγάλο ενδιαφέρον και οδήγησε σε μια ζωντανή και ουσιαστική συζήτηση.
Με αφορμή την Επέτειο του Πολυτεχνείου θελήσαμε να προσεγγίσουμε την έννοια της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας. Ξεκινήσαμε διαβάζοντας την «Ντενεκεδούπολη» της Ευγενίας Φακίνου, όπου πολλά ντενεκεδάκια, που γνωρίστηκαν σε έναν κάδο σκουπιδιών αποφάσισαν να φτιάξουν μια δική τους πολιτεία και να ζήσουν εκεί ήσυχα και ειρηνικά. Όλα όμως άλλαξαν όταν ένας μεγάλος ντενεκές του λαδιού, ο Λαδένιος, έφτασε απρόσκλητος στην πόλη τους και ήθελε να γίνει ο αρχηγός τους χωρίς να ρωτήσει κανέναν. Φυσικά αυτό δεν άρεσε στα ντενεκεδάκια και αποφάσισαν να τον διώξουν.
Στη συνέχεια, υλοποιήσαμε διάφορες δραστηριότητες με αφορμή την ιστορία της Ντενεκεδούπολης.
Δραματοποιήσαμε την ιστορία.
Τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους άρεσε από την ιστορία.
Παρακολούθησαν την ιστορία σε κουκλοθέατρο στο διαδίκτυο.
Ακούσαμε και τραγουδήσαμε τα τραγούδια της Ντενεκεδούπολης.
Διαβάσαμε το παραμύθι της Αρμενιάκου Κωνσταντίνας «Η κυρά Δημοκρατία», όπου και μιλήσαμε για την Δημοκρατία και τη Δικτατορία. Αναφερθήκαμε στις διαφορές ανάμεσα στη Δημοκρατία και τη Δικτατορία. Στη Δημοκρατία υπάρχει ελευθερία, ενώ στην Δικτατορία υπάρχουν πολλές απαγορεύσεις. Τα παιδιά αποτύπωσαν με ζωγραφική τι επιτρέπεται να κάνουμε ελεύθερα όταν έχουμε Δημοκρατία και τις περιορισμοί υπάρχουν όταν έχουμε Δικτατορία.
Παίξαμε ένα παιχνίδι σωματικής έκφρασης. Τα παιδιά έκαναν έναν κύκλο στο άκουσμα μιας μελωδικής μουσικής προχωρούσαν γύρω-γύρω. Όταν σταματούσε η μουσική, μαζευόντουσαν στην παρεούλα και η εκπαιδευτικός τους έλεγε μια φράση, που έπρεπε τα παιδιά να σκεφτούν αν ταιριάζει στη δημοκρατία ή τη δικτατορία (π.χ. «Απαγορεύεται να κυκλοφορείτε το βράδυ μετά τις 10.00», «Μπορείτε να λέτε ελεύθερα τη γνώμη σας αρκεί να μην μιλάτε άσχημα για κάποιον», «Δεν επιτρέπετε να μαζεύεστε πολλοί μαζί» κλπ). Αν η φράση που άκουγαν τα παιδιά ταίριαζε στη δημοκρατία, τότε ένωναν τις παλάμες τους και φώναζαν το σύνθημα «ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ». Αν η φράση που άκουγαν, ταίριαζε με τη δικτατορία, τότε έσκυβαν το κεφάλι δείχνοντας την αναγκαστική υπακοή τους.
Μιλήσαμε για την περίοδο της Δικτατορίας στην Ελλάδα. Μιλήσαμε για τον αγώνα των φοιτητών στο Πολυτεχνείο για να διώξουν τη Δικτατορία και είδαμε σχετικά βίντεο και φωτογραφίες.
Παίξαμε άλλο ένα παιχνίδι. «Ο δράκος της Δικτατορίας» κοιμάται και όσο κοιμάται τα παιδιά είναι ελεύθερα να κινηθούν, να μιλήσουν ελεύθερα, να τρέξουν , να γελάσουν, να χορέψουν. Σαν ξυπνήσει όμως;…Αλίμονο! Πρέπει όλοι να μείνουν ακούνητοι. Ο δράκος Δικτατορίας περνά ανάμεσά τους και τους ελέγχει κι όποιον αντιληφθεί να κινείται τον βάζει φυλακή. (ιδέα από το: https://natalinaeton5.blogspot.com/2015/11/blog-post_8.html)
Ακούσαμε τραγούδια:
Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο
Ένα το χελιδόνι
Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία
Με αφορμή το τραγούδι «Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία» φτιάξαμε μια κατασκευή, όπου τα παιδιά έγραψαν στον τοίχο τη λέξη: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
Τα θέματα πολλά, οι απορίες ακόμη περισσότερες, τα ενδιαφέροντα των παιδιών ποικίλα…
Συζητήσαμε λοιπόν, για τον καιρό που αλλάζει με τα πρωτοβρόχια και τον άνεμο, για τις αλλαγές στη φύση, στα δέντρα, στα φύλλα, για τη ζωή των ζώων και εντόμων, για τα ταξιδιάρικα πουλιά, για τα νόστιμα φρούτα του φθινοπώρου, τα χρώματα και τους ήχους της φύσης… Τα παιδιά μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων εξοικειώθηκαν με προμαθηματικές έννοιες, προγραφικές ασκήσεις, έπαιξαν μουσικοκινητικά παιχνίδια και δημιούργησαν όμορφες χειροτεχνίες!
Την Τετάρτη, ο αγαπημένος μας φίλος Λίνος ο λαγουδίνος μας είχε μια όμορφη έκπληξη!! Πήγε στο δάσος και μας έφερε το φθινόπωρο στην τάξη μας!!! Μέσα σε ένα κουτί είχε βάλει φύλλα του φθινοπώρου, μανιτάρια, κουκουνάρια και βελανίδια.
Τα βάλαμε όλα στο πάτωμα και τα παρατηρήσαμε. Τι χρώμα έχει το φθινόπωρο; Κίτρινο, πορτοκαλί, καφέ και κόκκινο. Τα παιδιά ομαδοποίησαν τα φύλλα του φθινοπώρου ανάλογα με το χρώμα τους. Έπειτα παρατηρήσαμε τα χρώματα ενός φύλλου καθώς από πράσινο που ήταν γίνεται σταδιακά καφέ και πέφτει από το δέντρο και τα βάλαμε σε σειρά.
Τα παιδιά έγιναν φύλλα του φθινοπώρου που τα παίρνει ο άνεμος. Στο απαλό αεράκι ταξιδεύουν αργά ενώ στον δυνατό άνεμο στροβιλίζονται δυνατά. Όταν κοπάζει ο άνεμος, πέφτουν κάτω στο χώμα.
Παρακολουθούμε βίντεο σχετικά με το φθινόπωρο και τις αλλαγές στη φύση.
Γιατί τα φύλλα αλλάζουν χρώμα και πέφτουν από τα δέντρα; Παρακολουθούμε σχετικό βίντεο.
Φτιάχνουμε ένα φθινοπωρινό δέντρο σε ατομική και ομαδική κατασκευή.
Παίζουμε κινητικό παιχνίδι με τον Egg, όπου αναζητούμε το μαγικό φθινοπωρινό φύλλο.
Όταν το βρίσκουμε καθόμαστε σε κύκλο και κάνουμε όλοι από μία ευχή που θα θέλαμε να μας πραγματοποιήσει το μαγικό φύλλο του φθινοπώρου.
Παίζουμε παιχνίδια για εξάσκηση προμαθηματικών εννοιών. Τα παιδιά ενώνουν φύλλα του ίδιου χρώματος, βάζουν τα φύλλα στη σειρά από το 1-5.
Βάζουν τα γράμματα στη σειρά για να σχηματίσουν τη λέξη ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ.
Παρατηρούμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα το Φθινόπωρο. Συζητάμε τι βλέπουμε, ποια χρώματα έχει χρησιμοποιήσει ο κάθε ζωγράφος, τι τίτλο έχει δώσει στο έργο του κλπ.
Τα παιδιά γίνονται Μικροί Καλλιτέχνες και ζωγραφίζουν τον δικό τους πίνακα ζωγραφικής με θέμα το ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ.
Διαβάζουμε με διαδραστικό τρόπο το παραμύθι «Άρης το σαλιγκάρι» του Antoon Krings, όπου ο Άρης το σαλιγκάρι ζει σε έναν κήπο με τους γονείς του, όμως κάποια μέρα αποφασίζει ότι θέλει να δει τι υπάρχει πέρα από αυτόν τον κήπο. Τα παιδιά γίνονται σαλιγκαράκια και φαντάζονται ότι ταξιδεύουν πέρα από τον κήπο που ζει ο Άρης το σαλιγκάρι. Που ταξιδεύουν; Ποιους συναντάνε;
Τα παιδιά δίνουν ευφάνταστες απαντήσεις: ο Άρης ταξιδεύει στον Βόρειο Πόλο και συναντάει τον Άγιο Βασίλη, στο δάσος, στην Πορτογαλία και συνάντησε τον Ρονάλντο και τον Μέσι, στην χώρα των σούπερ ηρώων κλπ. Ζωγραφίζουν τις απαντήσεις του. Στη συνέχεια, διαβάζουμε το υπόλοιπο παραμύθι και βλέπουμε που πήγε ο Άρης και ποιους συνάντησε.
Φτιάχνουμε μικρά σαλιγκαράκια.
Παίζουμε με τη φίλη μας τη beebot. Τα παιδιά πρέπει να οδηγήσουν τη beebot να βρει εικόνες που σχετίζονται με το φθινόπωρο.
Σήμερα είχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε μια εξαιρετική διαδραστική παράσταση κουκλοθεάτρου με τίτλο: “Οι Σωματοφύλακες της Υγιεινής Διατροφής” από την κυρία Αναστασία Ξηρομερίτου και το Κουκλοθέατρο Λαμίας στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων που υλοποιούμε με θέμα την Υγιεινή Διατροφή (Θεματικός Κύκλος: Ζω Καλύτερα-Ευ ζην).
Οι μαθητές μας γνώρισαν την ιστορία και τις παραδόσεις μιας … διαφορετικής γιορτής: του Halloween!
Αφού είδαν και έμαθαν πολλά για αυτό το έθιμο , άκουσαν τραγούδια, έπαιξαν, έφτιαξαν μοναδικές κατασκευές και διασκέδασαν … μεταμφιεσμένοι κάνοντας φάρσες!
Εν όψει της εθνικής επετείου του 1940 υλοποιήσαμε διάφορες δραστηριότητες.
Παρακολουθήσαμε ενημερωτικά βίντεο και μιλήσαμε για τα γεγονότα της εποχής.
Αναπαραστήσαμε με το σώμα μας στιγμές από τη ζωή των ανθρώπων σε καιρό πολέμου.
Κουβαλάμε στους ώμους τον βαρύ εξοπλισμό μας.
Περπατάμε με το «όπλο» μας σηκωμένο πάνω απ’ το κεφάλι μας για να περάσουμε ένα ποτάμι.
Τρέχουμε να κρυφτούμε όταν ακούμε βομβαρδισμούς από αεροπλάνα.
Περπατάμε σε παράταξη με ρυθμό, σαν να κάνουμε παρέλαση.
Μιλήσαμε για τις σημαίες των κρατών και εστιάσαμε στην ελληνική σημαία. Τα παιδιά έκαναν ομαδοποιήσεις ανάλογα με το χρώμα και τα σύμβολα που έχουν κάποιες σημαίες. Παίξαμε κινητικά παιχνίδια. Παίξαμε λεξο-παιχνίδια.
Μιλήσαμε για τον πόλεμο και την ειρήνη. Τι συμβαίνει όταν έχουμε πόλεμο; Πώς αισθάνονται οι άνθρωποι στον πόλεμο και πώς στην ειρήνη. Παρατηρήσαμε φωτογραφίες του πολέμου και της ειρήνης, τα παιδιά τις ομαδοποίησαν και συζητήσαμε για το τι απεικονίζουν.
Παίξαμε παιχνίδι σωματικής έκφρασης. Ακούσαμε δύο μελωδίες. Η μια ταίριαζε στον πόλεμο και η άλλη στην ειρήνη. Όταν ακούγαμε την μουσική του πολέμου τα παιδιά κουλουριάζονταν φοβισμένα, ενώ όταν ακουγόταν η μουσική της ειρήνης χόρευαν χαρούμενα πιασμένα σε κύκλο.
Παρακολουθήσαμε animation σχετικά με τον πόλεμο και την ειρήνη.
Τα παιδιά ζωγράφισαν τον πόλεμο και την ειρήνη.
Παρατηρήσαμε αρχικά κάποια στοιχεία από τον πίνακα του Πικάσο “Γκουέρνικα”. Τα παιδιά περιέγραψαν τι βλέπουν και τι συναισθήματα τους δημιουργούνται.
Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε ολόκληρο τον πίνακα και συζητήσαμε πώς εμπνεύστηκε ο Πικάσο τον πίνακα αυτό. Τα παιδιά μίλησαν για το τι βλέπουν να απεικονίζει ο πίνακας, τα χρώματα που χρησιμοποίησε ο ζωγράφος και τα συναισθήματά τους.
Τα παιδιά έγιναν Μικροί Καλλιτέχνες και έφτιαξαν το δικό τους πίνακα ζωγραφικής με θέμα την Ειρήνη και τον ονόμασαν “Το Ουράνιο Τόξο της Ειρήνης”
Τέλος, φτιάξαμε διάφορες κατασκευές με αφορμή την επέτειο!
Η 28η Οκτωβρίου είναι μια πολύ σημαντική μέρα για όλους τους Έλληνες καθώς είναι μια από τις πιο σημαντικές γιορτές της ελληνικής ιστορίας, γεμάτη με θυσίες, ηρωισμούς και το αδιάκοπο «Όχι» του ελληνικού λαού. Με δραστηριότητες, τραγούδια, ζωγραφιές και κατασκευές, τα νήπια μαθαίνουν για την ιστορία της Ελλάδας, αναγνωρίζοντας τη σημασία του «Όχι» και κατανοώντας τις έννοιες της ειρήνης και της ελευθερίας. Στην τάξη μας, το ταξίδι στη μνήμη και την παράδοση γίνεται με δημιουργικότητα και χαρά, προετοιμάζοντας τα παιδιά να γιορτάσουν αυτή την ιστορική ημέρα με το δικό τους μοναδικό τρόπο. Ας ανακαλύψουμε μαζί πώς γιορτάσαμε την 28η Οκτωβρίου και πώς τα μικρά μας έμαθαν για την ιστορία και τη σημασία της, μέσα από όμορφες δραστηριότητες και δημιουργικές στιγμές!
Διαβάσαμε παραμύθια για τον πόλεμο και την Ειρήνη και ζωγραφίσαμε!
Μιλήσαμε για το βροντερό ΌΧΙ των Ελλήνων στους Ιταλούς και παίξαμε με αυτό:
Φτιάξαμε σημαίες :
Μάθαμε το γράμμα Σ της σημαίας και το γράμμα Ο του Όχι!
Συναρμολογήσαμε το παζλ της ελληνικής σημαίας και μάθαμε τις σημαίες της Θταλιας και της Γερμανίας:
Σήμερα Δευτέρα 27 Οκτωβρίου πραγματοποιήσαμε τη γιορτή μας για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. Τα παιδιά όλων των τμημάτων είπαν τα ποιήματά τους και τραγουδήσαμε τα τραγούδια μας.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή